Skocz do zawartości

E90 325d M-Pakiet ........... Niebieska :)


szymon-o

Rekomendowane odpowiedzi

Podziwiam że chce Ci się to tak dokładnie opisywać. Kawał dobrej roboty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 3 tygodnie później...

cypisek21

Raz dokładnie opisać od a do z można :P ......... ale ostatni wpis to nie była godzinka pisania :wink: .

Ciągnąc dalej to np. w dziale mechanicznym "x" razy tego samego nie chce mi się pisać bo kolejna osoba o takim samym problemie się rozwodzi jak wcześniej np. 150 właścicieli/użytkowników ........... bo "opcja szukaj i wnikliwe czytanie ze zrozumieniem parzy-boli".


Pomijając niuanse silnikowe to przecież samochody mniej więcej tak samo się zużywają i te same elementy się wymienia ....... dlatego nagłówek nad galeriami "Bieżąca eksploatacja opisana praktycznie od A do Z" jest taki a nie inny :) ... ale trzeba w końcu hosting ponownie poprawić .... :mad2: )



aditonie

Podziękował, nie pierwsza i nie ostatnia :norty: .

Przewody na przód montowałem 19.08.2018 (ale trzeba w końcu hosting poprawić .... :mad2: ), ręki nie dam sobie uciąć ale raczej na pewno zdecydowałem się na niebieski przezroczysty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do czasu jak nie poprawię hostingu zdjęć to niestety nie ma tego efektu :mad2: .


Przerabiałem w Czarnej piaskowania, malowania proszkowe itd. itd. ....... i jak samochód jest normalnie cały rok użytkowany to np. po +1 roku znowu miejscami ruda się pojawia .......... więc dla świętego spokoju odpuściłem.


Lepiej za zaoszczędzone $ wymienić coś kolejnego :mrgreen: :norty: :D .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rdza była na zgrzewach lub w srodku to takie powierzchowne piaskowanie nic nie da. Kluczowe też jaki podkład poszedł i finiszowy lakier. Myślę że robiąc zawieszenie gruntownie warto odświezyć elementy, bo na rdzę montować tuleje, gumy to profanacja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie ja już się nauczyłem, że najlepiej "wszelkiego typu lakiery" kładzie fabryka.

A niech będzie, że wykwity pojawią się dopiero po +2 latach ...... bo chyba tak w Czarnej było jak większość podwozia w biały kolor poszła ........... to mnie prywatnie coś takiego już nie urządza bo z Żonką inwestujemy w samochody aby długo śmigać a nie "chwilę się nacieszyć".


Przy wy-prasowywaniu tulei powierzchnia montażowa "czyści się sama" ale i tak jak wymieniam sobie albo komuś to doczyszczam miejsce aby można było z niego jeść :mrgreen: + smarowidło montażowe dla lepszego poślizgu, zabezpieczenia powierzchni i ułatwienia następnym razem :cool2: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miuosh12

Takie zboczenie, hobby i prywatne wysokie wymagania wymagania :roll: .

Niestety ja mam tylny układ hamulcowy nadal fabryka ......... nie wspominając o aspekcie kolorystycznym :mrgreen: .

Hela są faktycznie bardzo popularne, ale mnie by interesowała opinia o produkcie konkurencji.



Ufffffff udało uzupełnić praktycznie w całości niewyświetlające się zdjęcia w galerii Niebieskiej, szkoda tylko że czas był na to przy okazji panującego koronawirusa.

Na uzupełnienie wpisu o wymianie kompletnego rozrządu itd. w galerii oraz w dziale sam naprawiam potrzebuję trochę więcej spokoju a przy +2.5 latku nie jest to możliwe hehe :twisted: :D :norty: .



No to jedziemy z kolejnymi pracami przeprowadzonymi w 2019r :) , raczej będą to tematy eksploatacyjno-kosmetyczne :wink: .



2019.04.13 Sezon letni czas zacząć :cool2:


Kilometry poszły w świat :) .


uc?export=view&id=1aSShU_R-iu47Zz8ZoBDpVOSqMgPINAPd



Prace dodatkowe.


U forumowicza piotres podpatrzyłem możliwość dopieszczenia zawiasów drzwi.


uc?export=view&id=1kUKwuacVpezmPSBpdimnnGTytRExCyg8


W przypadku wersji nadwoziowych sedan i kombi na schematach poniżej wymieniany albo czyścimy i np. smarujemy części nr 3

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=41_1612

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=41_1613


uc?export=view&id=1m_-IKslTQ2LT7J1tcSfCumwb3G_UKhtR


Dolne sworznie zawiasów drzwi przednich ........ oj ciężko było odkręcić.

Smaru miedziowego nie żałowałem :D .


uc?export=view&id=1_B7KKqR4dmRntjvVtUxvRqN1CIE2oSW5


Byłem w szoku :shock: , że aż taka poprawa w "ruchu drzwi" nastąpiła.

Od górnie polecam każdemu .............. haczykiem jest konieczność posiadania dużej ilości przedłużek 3/8 aby było dojście.



Nadal wzór nr. 194 w letnim użyciu :lol: .


Przekładka kompletnych kół odpowiednio wcześniej przygotowanych była tylko formalnością :wink: .

Raczej na pewno jest to ostatni sezon dla opon :? .


uc?export=view&id=1mjszPFuiUbHmXGZfjcoOSuOlSa-mgcb9


uc?export=view&id=1ckk2e49y9nQW1uCOCfbuFKibZpVW-Z4A



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U forumowicza piotres podpatrzyłem możliwość dopieszczenia zawiasów drzwi.

Byłem w szoku :shock: , że aż taka poprawa w "ruchu drzwi" nastąpiła.

Lżej?


A ja się już martwiłem co jutro będę robił :norty:

#zostanwdomu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smokin

Poważnie drzwi lżej chodzą :cool2: , chociaż jak samochód ma przebieg pewnie do 100 tyś km to dużej różnicy nie będzie.

Jak zawias drzwi ma przelotowy sworzeń/śrubę mocującą to bez znaczenia jaka marka itd. poprawa na pewno będzie ............. ale kto takimi rzeczami się przejmuje :mrgreen: .



2019.04.27 Sterownik świec żarowych


Zaczęło telepać przy pierwszym opaleniu po nocy bardziej silnikiem niż zwykle :wink: .

Diagnostyka komputerowa wykonana nowym nabytkiem :norty: :8) .

Błąd czujnika poziomu oleju z czasem również zostanie rozwiązany :wink: .


uc?export=view&id=150PDr0HRVs8Loh1GR6s2bVhNU1XRLpGj


uc?export=view&id=13ClysZvgGBOPuzJKKUUc_6zLJF7OZ-pt


uc?export=view&id=1ZGQHofZjDIh1pfeJIIEsupntpwujp6RG


Kilometry :)


uc?export=view&id=1_xHM3Q21YjaVpTSZl1117HmwiQgQ-cYk


Zregenerowany sterownik wytrzymał 29563 km, trochę krótko ale czasami tak z elektryką bywa :| .

Najlepszą trwałość miały świece oraz sterownik z pierwszego montażu :mrgreen: .


uc?export=view&id=1d7wz-urF14iCe2Ywab8_Qcwb5I_qwBv4


Jest gimnastyki aby wymienić sterownik z zamontowanym kolektorem dolotowym :norty: .


uc?export=view&id=1caaL2J7ADnwYCDe8PCm7bS_RBxoLVbi5


uc?export=view&id=1Naw_ufxTGAa9_5Ats39OK3gEsTgZlsHc


Udało się, ale jak jestem spokojny człowiek w trakcie "kręcenia" to parę słów na k padło :lol: .

Zobaczymy ile ten wytrzyma, bo w zasobach garażowych mam zregenerowane sterowniki do R4 i R6 Mx7xxx :wink: .


uc?export=view&id=1fhvKZtf_D-LnF5SWkPLWbP_bbYPA_S9M



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam Hitachi ma 5 lat gwarancji. Cena rozsądna i co nowe to bez roboty :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypisek21 oraz mikiE87

Nie miałem styczności z produktami firmy Hitachi to nie mam jak się wypowiedzieć, ale na pewno 5 letnią gwarancję na części "elektroniczne" w Pl traktowałbym z przymrużeniem oka niestety :? .

Zawsze montuję beru nowy albo zregenerowany w zależności od chęci zainteresowanego.

Faktycznie co nowe to nowe, ale przy tym podzespole nie ma pewności wieloletniej trwałości :| .

W Czarnej od dobrych paru lat jak mnie pamięć nie myli "siedzi" sterownik po regeneracji :mrgreen: .

W Niebieskiej czasowo mógł trochę dłużej posłużyć a "stopiło się coś od wewnątrz".

Warto mieć na uwadze, że mimo wszystko fabryczny oryginał dostał 2 życie :wink: .




2019.05.05 Klimatyzacja


Długo się przełamywałem od kupna :? aby sumienniej zabrać się za odgrzybienie klimatyzacji/wyczyszczenie parownika.

Po wyłączeniu AC z nawiewów śmierdziało :) , ustawanie temperatury na max parę kilometrów przed zgaszeniem samochodu nie rozwiązywało w pełni problemu.

Pomocny dla mnie okazał się temat:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396&start=75

Podziękował forumowiczom GrzesiekRZ oraz Michał 330xd


Szafa :wink: i godzina startu :) .


uc?export=view&id=1m-jdATElYyJ0v-PQ-IPqiTm_RtB9cF_h


Miejsce pracy przygotowane :) .


uc?export=view&id=1JYbhmj7ygf507u6r9jrTd0VHhbNPmLeE


Demontujemy dolną osłonę oraz dolny-boczny kanał powietrzny.


uc?export=view&id=1xqrnCMMK9HdodhbKFT6Rm_dpxKx0HYYN


Konieczny jest również demontaż schowka.

Pomocne jest zrobienie zdjęć ułożenia przewodów aby złożyć ponownie jak fabryka :wink: .


uc?export=view&id=1xGGQF5lGTTM2rLpulOQqcWP2SZKWJqfd


Taki widok nam się ukazuje.


uc?export=view&id=1CaWPya4tl1F1Z_NyqOZk7MDnQ0XnZ1ro


Ostatni podzespół blokujący dostęp do parownika to kompletny wentylator.

Demontaż nie jest trudny, najwięcej problemu może stwarzać niektórym "konieczność gimnastyki".


uc?export=view&id=1ZGHjk9XWsBsaLEQ3-peHSpMYzxKLB8Qg


Czujnik temperatury umiejscowiony za parownikiem od str. kabiny.

Mojemu zdecydowanie potrzebny był demontaż oraz czyszczenie :shock: .


uc?export=view&id=1IBWCCy-QuHkzO9nY_7EeIFFo6mvdoZJi


uc?export=view&id=12X4Fu7JLLU-UqBRwx7oPTayc__uOP2zV


Miejsce montażowe czujnika, tutaj aplikujemy piankę.


uc?export=view&id=1U-wGj797jIgGPwPoqPcSOTlHPmLB5IBA


Naloty na obudowie wentylatora również nie napawają optymizmem :shock: .

Zaciemniona :wink: dziura to kanał dostępu do parownika od przodu :cool2: .


uc?export=view&id=1BlCJ9TpxzgIlIFI5JCMH6XF-KFFtk2-r


Uzbrojony w odpowiednie specyfiki zaczynamy ............. .


uc?export=view&id=1hP5y43Q64ASBF0MrJleSY0rZ_zJ5HGX2


Działamy.


uc?export=view&id=14qblpxcMGEjai3asMPDYsupC36LOwC90


Taka kałuża ma być pod autem mimo zamontowanej osłony skrzyni biegów.


uc?export=view&id=1UgYG5EZGW4I-4XGkdil5MSUarZ1F67DV


Ponownie działamy.


uc?export=view&id=1TMfRIJo_g4upM0E4_UcHL4VpCaBxK9ea


I jeszcze raz :mrgreen: .

Nie pamiętam czy zużyłem od razu 2 całe pojemniki ........ trochę czasu się nasiedziałem ....... czekając :lol: .


uc?export=view&id=1Xb-54pyuMfRQWOx2ig1Gh8coSqp4IJwt


Czyszczenie przyniosło znaczną poprawę, nie 100% ale i tak byłem zadowolony.

Przy aktualnych kilometrach i czasie od montażu fabrycznego ....... malina, bo wątpię aby w międzyczasie równie sumiennie parownik był czyszczony.

Wszelkiego rodzaju ozonowaniom, "granatom" czyli chwilowym odświeżaczom już dziękuję, pianka + mechaniczne czyszczenie daje lepsze rezultaty.

Planuję przy okazji wymiany filtra kabinowego na nowy w taki sam sposób każdorazowo czyścić parownik.

Namawiam również we własnym zakresie do takiego czyszczenia bo nie potrzeba w zasadzie specjalnych narzędzi oraz dużych umiejętności manualnych.

Trochę cierpliwości oraz chęci i układ będzie tak samo albo i lepiej wyczyszczony :cool2: niż miałby to robić zawodowy mechanik.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Do tej pory robiłem to u siebie jedynie przez otwór czujnika temperatury - nie ma wtedy potrzeby ruszania wentylatora. Spróbuję następnym razem Twojej metody i zobaczę czy będzie lepiej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kulfon3

To nie jest moja metoda, tylko podpatrzona :wink: .

Wiadomo zawsze lepiej wyczyścić z dwóch stron a nie tylko jednej :wink: .

W E6X jest szczególnie widoczne, że parownik również może się brudzić od str. zewnętrznej.

Demontuje się podstawy filtrów kabinowych i kawałek parownika z lewej i prawej strony widać jak na dłoni :) .



2019.07.14 Serwis Olejowy + Dodatki



Przy tym przebiegu trochę się działo przy okazji wizyty serwisowej w Szymon-O Garage :roll: .


uc?export=view&id=1MslCzVHXGiVPdqvERkZMekAXV6RacxY1



A) Serwis olejowy.


Standardowy widok w przypadku wymiany oleju z filtrem :mrgreen: .

Nadprogramowy żółty karton to czujnik poziomu oleju silnikowego.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3886

nr 16 :arrow: 12617508003, wynalazków z allegro nie polecam używka oem albo nowy Hella.


uc?export=view&id=1hedN1U7GmMyWu5drQK8nhTMlx9vIZLcl


Z polecenia zacząłem stosować "płukanki aktywne" firmy XADO.

https://xado.pl/autochemia/preparaty-do-silnika/do-ukladu-paliwowego/vita-flush

:norty: W przypadku silników np. M54 filtr oleju szczególnie ma co robić :mrgreen: .


uc?export=view&id=1shgxz0lr_uZSDERAdZF6R3qKCsEbheDy


Standardowy widok jak zmieniam olej.


uc?export=view&id=1TiqqVXzjP3nxT7GzvcwdLTbx5s2SLoc3


Fabryczny uszkodzony czujnik poziomu oleju.


uc?export=view&id=1Vj6iN-KRyGHqZwkqS9ev9sCJWlJIDmbz


Nówka firmy Hella z wytartym logiem BMW :8) .


uc?export=view&id=1nVeELXVyktdGYQ_vXVNV6dHDEO4UVN70


Na nowym czujniku błąd 3EFC już nie występuje, ale dodatkowo poprawiłem zewnętrzną izolację przewodów bo peszel ochronny był przetarty w jednym miejscu (wiązka czujnika nietknięta).




B) Rozpórka tył.


Właścicielom E92 pozazdrościłem tylnej dolnej rozpórki.

Temat mnie bardziej zainteresował jak forumowicz zielony90 pochwalił się taką przeróbką.

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=311246&start=150


W E90 można również zastosować dolne tylne rozpórki z E90 M3, ale dostępność części zdecydowanie słabsza :| .


Niezbędne części do przeróbki.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=WD71-EUR-07-2008-E92-BMW-335d&diagId=33_1354

nr 6 "L" :arrow: 33326784315, używane ......... sprawdzone :)

nr 6 "P" :arrow: 33326784316, używane ......... sprawdzone :)

nr 17 :arrow: 33326777637, używane ......... sprawdzone :)

nr 19 x2 :arrow: 07147203503, nowe oem bo małe szanse aby sprzedawca śruby zachował :wink:


uc?export=view&id=1ibg317n2c4T7fb0FXFIdhwQ_aQiMIs35


Wsporniki L i P udało mi się nabyć w zaskakująco bardzo dobrym stanie wizualnym :cool2: .


uc?export=view&id=19VFH234nDcMSca49FpyQl_ij1ErehFvz


Całość na gotowo, bez jakichkolwiek przeróbek ........... tak jak lubię :8) .

W ogóle mając na uwadze, że E9x są już dojrzałymi wiekowo pojazdami to przy odrobinie cierpliwości niezbędne części można zakupić praktycznie w cenie złomu :mrgreen: .


uc?export=view&id=1bLo-mUXnYRMjAkreBW-MgAS-7BTaSt5K


Hm .... w przypadku Niebieskiej i znacznemu usztywnieniu zawieszenia, które zrobiłem 02.2019 tylna dolna rozpórka jest "kropką nad i" :mrgreen: .

Różnica jest ale niewielka :) , chociaż przez 8 miesięcy mogłem zdążyć się przyzwyczaić :wink: .


Dodam jeszcze co nieco :mrgreen: internetu od siebie (mam nadzieję, że Autorzy się nie obrażą):

https://www.e90post.com/forums/showpost.php?p=20838837&postcount=4300

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=878426&page=5

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=165246




C) Mgła przód.


Nie oceniajmy bardzo słabego stanu zderzaka przód, tylko lampy :wink: .

Ogólnie to muszę je wystawić na www :) .

Mocowania itd. wszystko całe w lampach.

Lewy przód stan na handelek :mrgreen: aby sztuka się zgadzała.

Prawy przód jak ktoś ma możliwość wypolerowania we własnym zakresie klosza to będzie igiełka :) .


uc?export=view&id=1XBATnvSBRofvKCnujQmWkgLYr3yBke81


uc?export=view&id=1AbdTgrKiZVv_p0e6qzpQLSQ2m2Da2kMv


Zdecydowałem się na oryginalny produkt Hella.

TYC były chyba 2x tańsze ale nie oszukujmy się produkty tej firmy już z fabryki wychodzą .... słabe :roll: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=63_0940

nr 1 L :arrow: 63176910791

nr 1 P :arrow: 63176910792


uc?export=view&id=1rkoEhk0DscCdGOLwea3h6rYP3S7bh_Op


:cool2: , pasuje idealnie ... tak jak lubię :8) ... a jak świeci :roll: .


uc?export=view&id=1E8dh9CwRUvY8o7Qkt5pGUQGZkFkXf2Uy


Zmieniono materiał tylnej obudowy względem fabrycznych :)


uc?export=view&id=13jitX8PYyJhyCngb44QSE3mdcl1M0alD


Przód prezentuje się następująco :) .

Następne w kolejce są xenony, ale k.... co z nimi zrobić/jak zrobić/komu zlecić :?

Czemu BMW nie oferuje nowych kloszy do E9X :cry2: .


uc?export=view&id=1jgVk3_EfE3UOsoIRCbnwN_wjA57Wk9_y




D) Górne rozpórki.


Fabryczne przednie górne rozpórki wyglądały już na "swoje km oraz wiek" :) .

Nie chciałem się prosić, dopytywać lokalnie o malowanie proszkowe ....... .

Prawie zawsze to więcej zdrowia i nerwów kosztuje niż jest warte w rzeczywistości :? .


uc?export=view&id=1nF6Th85NqNNvzXQY2-c5e_kdyvhKcNMK


Podobnie jak w przypadku tylnej dolnej rozpórki udało mi się zakupić stan idealny.

Rozpórki bez wykwitów korozyjnych w cenie złomu, jestem bardzo zadowolony :cool2: .


uc?export=view&id=1aA95umFVAb7JZtNfAR5tI1Lrx3oLghPE




E) Dodatki


W zasadzie pierdoły albo detale ale ku zadowoleniu właściciela :) .


uc?export=view&id=1he6dIxV0d1oiHGttB63jJPaYoZx6kCvY


Korek wymieniony dla zasady ze względu na przebieg.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=17_0702

nr 12 :arrow: 17117639020

Naiwnie liczyłem, że oryginalny korek BMW kolorystycznie będzie wyglądał jak fabryczny :| .

W przypadku silników diesla Mx7xxx montowanych w E9X bezcelowe jest dopłacanie do oryginału.


uc?export=view&id=1kL9bspssA6i1fYvA7AOpM4WxJHDjkD-p


Rygle maski mimo prezencji jak na zdjęciach nadal spełniały swoją funkcję :mrgreen: .

Niestety przy każdym otwarciu maski raził mnie ich stan.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=41_1641

nr 7 x2 :arrow: 51237008756


uc?export=view&id=1AB_qVLktXTfog3ssZIAs8BHT1XbDLAjD


Od razu lepiej i bezpieczniej :cool2: .


uc?export=view&id=1wR9r8g5WcTp3xjiiPrG5TGpQbKsNfuZD


Nad standardowym śrubunkiem :mrgreen: oraz brakującej osłonie odpowietrznika hamulcowego przód do kompletu rozpisywać się nie będę :) .



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

aaben

Może jakieś nr produktu podrzucisz, ewentualnie namiar na sprawdzonego sprzedawcę :) :?:




2019.09.26 DPF - kończący się termin ważności według kilometrów :norty:


Można powiedzieć, że już dawno wyrosłem ze sprawdzania błędów w poszczególnych modułach przy każdorazowym odpalaniu samochodu :mrgreen: .

Wychodzę z założenia, że jak coś jest zrobione dobrze/sumiennie i przy użyciu markowych części to nie ma niespodzianek.

W ogóle nie zapeszając to mimo wieku, kilometrów i ogólnie słabszej elektryki zastosowanej w E9X niż np. w E46, Niebieską nie prześladują błędy typu "nie wiadomo skąd i dlaczego" :lol: .


Jak mam pod ręką laptopa z okablowaniem :norty: to co jakiś czas sprawdzę ........ błąd DPF-a dziwne :roll: .


uc?export=view&id=1YK_R4Lg2xclGtx0v_G0Nennaoz3dcR9K


Dokładny opis błędu i wszystko jasne :) .


uc?export=view&id=17H35iJLq6od59D1AO6_x8OzsJ63AXT7b


Co i jak z DPF-em "od strony elektronicznej" :P .


uc?export=view&id=1dCE7PTVI4U7BIJRjD-u-ELaGKLTXHKGd


uc?export=view&id=1ZC2wjsdAJOKIWJ7tDEb5PcMrDhzqDH7l


Adaptacja, przypisanie ....(zwał jak zwał) .... w funkcjach serwisowych wymiany DPF-a zakończone sukcesem.

Chyba nie trzeba wspominać, że jak licznik km będzie przekroczony i DPF zabity na kamień przez brak regularnego "wypalania" to samym komputerem nic się nie zdziała :( aby układ był w pełni sprawny.


uc?export=view&id=1cj10iLrWuXUc4nXVXAtgq-pPHMSOCj6Z


Błąd 452A nieaktywny, problem z głowy :lol: , po usunięciu błędu w drzewku modułów tak jak lubię ponownie zielono :wink: .


uc?export=view&id=1a5jthTTQp8TVZbk8VuGfmwmbC63Q67iP


Ciekawe czy ze względu na kilometry albo wiek :norty: będę musiał w Niebieskiej kolejny raz "resetować licznik kilometrów użyteczności DPF-a".




2019.10.02 Super tata i nie tylko :wink:


Ponownie zdjęcie z kilometrami zaginęło w akcji.

Załóżmy, że prace były robione przy stanie licznika 393000 km ...... pełna profeska :norty: .


uc?export=view&id=1LsmOjAB4n3rvvTtEKFRwwtZY2B_49yCQ



A) Prezesowa limuzyna :D


Niebieska do odwołania :roll: została przekierowana do bycia głównym samochodem żłobkowym :wink: .

Forumowicze-rodzice na pewno potwierdzą że dzieci nie wiadomo czemu :norty: lubią kopać po fotelach, kanapach itd.

Piotruś nie wyznaje na-szczęście zasady "fotel taty albo ja" ale nóżki w butach wędrują wszędzie hehe.

Potrzebna była warstwa ochronna :mrgreen: .


uc?export=view&id=1dguN9IktnISq2ovKj8RpkvUkb8S8z4Lv



B) Dodatkowa pompa wody.


Temat regularnie przerabiany na forach.

Prawie zawsze winne są wytarte szczotki.

Używką długo się nie nacieszyłem jednak, w 2019 nieregularnie wyskakiwał mi błąd A6d1.

Hm nowe szczotki, czy nówka :mrgreen: hehe.


Górna elektryka pompy prawie zrobiona do montażu :wink: .

Mając wprawę i odpowiednią determinację w E9X bez montażu pompy jest możliwa wymiana/podmiana górnej sekcji.

Na przyszłość parę zrobionych sztuk ze starych pomp mam gotowych do podmianek :norty: .

W E46 dostęp poezja :roll: .


uc?export=view&id=1TWXyZX-gymvKR5_cjzCAfpHC7IB86VeP


Podkładka, którą łatwo można zgubić :wink: .


uc?export=view&id=1HJFcvvmYQpvpk7rbCsrenojUmW3a6Lk6


Wyczyszczony wirnik pompy.


uc?export=view&id=1Xj_Ccq3aohTrp6JwkwjtFYfYB9UJAcb0


:cool2: , zobaczymy na jak długo spokój ..... jak na mój gust szczotki są bardzo miękkie.


uc?export=view&id=1kVENCs2kE3ATDjX8ot6Kizyg0HoB7SuW



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
aaben

Może jakieś nr produktu podrzucisz, ewentualnie namiar na sprawdzonego sprzedawcę :) :?:

 

Niestety sam tego nie robiłem więc musiałbyś zweryfikować czy te produkty mają sens i kto to w ogóle produkuje.

https://allegro.pl/oferta/klosz-szklo-reflektora-zkw-e90-91-xenon-8830171314

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

zlkwow_

E91 mają :wink: , E92 również mają :wink: oraz E93 ale w tym przypadku z konieczności :) .

Więc wypadałoby aby E90 również były w nią doposażane :cool2: .

Podziękował, jak to mówią w "internetach" kciuk w górze motywuje hehe.



aaben

To mnie nie pocieszyłeś :| , bo w przypadku lamp nie mam wystarczającej motywacji aby być królikiem doświadczalnym :( .



mac1ej

Zapraszam częściej :roll: hehe.

Faktycznie w galeriach innych forumowiczów na forach zawsze można coś podpatrzeć :wink: .




2019.10.29 Mycie


Jednym z plusów zawirowań związanych z sytuacją zawodową jest większa ilość wolnego czasu :mrgreen: .

Mycie + woskowanie ....... nie pamiętam kiedy ostatnio miałem na coś takiego czas :P .


uc?export=view&id=1TJxo7Nw0rTKAYSEp5vCPGFnK7NiCMY_C


Najpierw trzeba rozpuścić "ochronny kożuch z kurzu" itd. hehe.


uc?export=view&id=1hmD4giDGtoogbKPZ0ckGQHYALnARgxxD


uc?export=view&id=1yVmemWrCZf2JLLkKGMucpjLgDQCeT0ia


Niebieska wymyta :cool2: a zaraz wycieranie, przed trasą do Car Spa Garażowego :D

Z myjki mam w sumie kawałeczek ale prędkość i czas przejazdu powala :norty: ...... ewentualni nocni pieszy szybciej się poruszają :wink: .


uc?export=view&id=1IFvn8kZIZddT10uuQzTXbLDRp6HFOGwK


uc?export=view&id=1FdCL8MCekjBio2km9Jv_VgOr7eCy9Xfk


Ostatnie poprawki i nakładamy wosk.


uc?export=view&id=1Gu2wEZmWwnCir6zyH8HBWlRwKMCjuvjU


Kożuszek :roll: schnie.


uc?export=view&id=1jwsuy8I1dmx9s0lUvdamZNeRGdI6O-Nx


uc?export=view&id=1UPpxorNwEoVzlD7vdakOPmB-wRHeU_PR


Przy okazji wymieniłem wycieraczki bo przyszedł ich czas :) .

Głośna praca o od czasu do czasu skakanie po szybie.


uc?export=view&id=1zfhoSch5U_Vc7wAPAUa86oYRzfgtKnu7


Skończone :cool2: , mimo takich a nie innych warunków.

Kiedy następne takie mycie .............. :norty: nie wiadomo :) .


uc?export=view&id=1pHG6kdfsdNHtcD34-OZc0ANj4oWnX9Z1



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też chwilę nie ogarniałem samochodowego spa u siebie i strasznie ciężko mi się za to zabrać :?

Mycie , wycieranie, cleaner, politura, wosk...cały dzień wyjęty :|

Czym docieracie wosk? Tylko mikrofibra czy używacie polerek i odpowiednich padów. Zdania są bardzo podzielone - jedni uznają tylko fibrę drudzy dopuszczają maszyny.

Kupiłem do e90 wosk Finish Kare, dotrzeć go szmatką to katorga...a od siłowni nie stronię :mrgreen:


i-finish-kare-1000p-hi-temp-paste-wax-wosk-w-pascie-412g-fk-1000p.jpg

Edytowane przez Smokin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.