Skocz do zawartości

E90 325d M-Pakiet ........... Niebieska :)


szymon-o

Rekomendowane odpowiedzi

2020.10.27 Jesień .......


W archiwach :mrgreen: umknęło mi jedno zdjęcie .... jedno bardzo ważne zdjęcie .... Jesiennego Super Taty :roll: pod przedszkolem Małego Prezesa :8) .


uc?export=view&id=1Jm4K009nRMOG8fr8BUIkyF9wk5IBPaCh




"Na spokojnie" nadrabianie zaległości z 2021 ........ który jak by nie patrzeć zbliża się ku końcowi :mrgreen: .




2021.04.11 Topienie Marzanny


Z zimą czas się pożegnać.

Nadchodzi pora "sucha" ....... na pewno cieplejsza :wink: .

Zobaczymy ile km wykręci Niebieska w tym sezonie :) ...... i co będzie wymieniane :norty: .


uc?export=view&id=1ojVC5c3ez5k-PnTiWSTyzqKLXWzgrhDW


Wielokrotnie przypominam, że czysta Niebieska to bardzo rzadki widok :lol: .

Pierwsze porządne płukanie/mycie po zimie :| .


uc?export=view&id=1eFcFYyy3mdMsgsmbDZqVYMwHp6lA1T-b


Mimo wszystko lubię zimowe koła, szkoda tylko że fabryczne ET nie jest mniejsze :P .

Wgniotka na masce jak była, tak jest nadal :? .


uc?export=view&id=186IO3RVf73c4Ut3Uov86ZRX0cu-1Qxgv


Koła standardowo na czyściocha czekają na przekręcenie.


uc?export=view&id=1c2-NUucKNU26ow_MDFp6kFJPbZgY4YIt


Jesteśmy gotowi na lato :cool2: , można śmigać hehe.


uc?export=view&id=1BzurBhyCw4PhNRqzQPaT6jE7vnjDjJSY



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

2021.04.30 Garaz


W tym roku akurat wypadł serwis olejowy "przejechane km" + płyn hamulcowy "według czasówki".


Jak na ostatnie dni kwietnia to temperatura w zaciszu garażowym ............ niska.


uc?export=view&id=10SsqAkXanlaY3-ujFsYm7VV0AKKQhS0j


Fanty uwiecznione :roll: .


uc?export=view&id=1BfbqyTltsp2PRNFmt6Yf_pqcgz0P3MPB


Wymiana płynu hamulcowego (bez znaczenia jaka marka) to niestety nagminnie pomijana czynność serwisowa :? .


Jest zaniedbanie to są i efekty np.:

a) z biegiem czasu i kilometrów trzeba wciskać pedał hamulca w zasadzie dwoma nogami aby hamowanie było efektywne.

b) w przypadku zintegrowanego-mechanicznego hamulca ręcznego z nożnym w tylnym zacisku hamulcowym np. z grupy Vag ilość gromadzącego "syfu" :mrgreen: w układzie jakie przerażająca :mrgreen: :mad2: .


Po dwóch latach użytkowania barwa wygląda jak na zdjęciu.

Płyn hamulcowy spuszczany z układu nie ma być koloru czarnej kawy albo wody z zaniedbanego akwarium.


uc?export=view&id=1MMd5IJ-7qbW5z1fYfJo9JpQmqVnOZn7r


W przypadku wymiany płynu w zaciskach 4-tłoczkowych z serii F "Po Bożemu" :arrow: działa się na dwóch odpowietrznikach oraz na koniec wskazane jest wymycie zacisku np. zmywaczem do hamulców :cool2: .


uc?export=view&id=16Nr1ZBi8gJI-E48qgMFS7jAVA_rpVIFI


Nie spodziewałem się, że znajdę jeszcze części eksploatacyjne których nie wymieniałem :norty: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=34_1476

nr 5 x2 :arrow: 34116758107, oem najlepsza jakość a ATE które zastosowałem ogólnie ok ale warstwa antykorozyjna mogłaby być lepsza.

ATE ma w ofercie odpowietrzniki np. o gwincie M10x1 nie tylko do BMW :wink: , a jakości = oem .... ale lepszej cenie :lol: .


Smar miedziowy albo np. grafitowy jak zacisk aluminiowy i na bank za 2 lata odpowietrznik się odkręci bez problemu ..... chyba że ktoś kowal :P .


uc?export=view&id=1akAF-RNSJ3eeqrV7BLUPmikmpaX8SGs4


W ogóle jak widać na zdjęciach do wymiany płynu hamulcowego w ogóle nie potrzeba specjalistycznych narzędzi :wink: .


uc?export=view&id=1KOJ9O0Eg_EkDeyjFQ7uzf2JhM5etHmvU


Niech ma :mrgreen: .


uc?export=view&id=1BMJh0hDWAwzcMIQfgsk-l0SmYRMCV4A4



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2021.05.30 Szczecin


Przez prawie 3/4 roku 2021 służbowo w tygodniu najeździłem się do Szczecina i okolic ....... :mrgreen: .

Będąc w stolicy województwa zachodniopomorskiego "prywatnie" :wink: i Niebieską ..... wiedziałem gdzie chciałbym parę zdjęć zrobić :roll: .

Odra Zachodnia to już .... już .... prawie :norty: morze :P .

Aparat nie ten, umiejętności nie te, światło zapewne również nie takie ................... ale i tak ładnie się prezentuje hehe :8) .


uc?export=view&id=134vMxylC4uKo7Zxa0zPvs2x8sL5lEm4N


uc?export=view&id=1s3AEJ14EF42vH55gQ0Utochu9lCAR2dl


uc?export=view&id=13-UsUxdCYWnbxMzXNDCgmsV6O04BlgaJ


uc?export=view&id=1zLvyqFQJfdrweiTKGyB8p--c9oeOsI83


uc?export=view&id=1l9xs_bpwBHsi4fI8RkbFRvYu5IRNg56A



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bart 328

W 2021 mimo wszystko trochę więcej zdjęć "krajobrazowych" się znajdzie :norty: , na spokojnie uzupełnię :wink: .


gruby325

:cool2:

Aktualnie służbowo w tygodniu kierunek woj. Wielkopolskie śmigam :P .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2021.06.09 Rewal


............ trochę nieprofesjonalnych :norty: zdjęć będzie.


Czas na krótki wypoczynek nad polskim morzem :wink: .

Baza wypadowa :lol: znaleziona przez Żonkę w miejscowości Rewal.

Niby hotel blisko morza, ale "specyfika ulic" = brak przejścia ..... mimo, że w linii prostej np. 400 metrów to trzeba było do plaży dreptać na około i robił się 1km.

Bardzo mało ludzi :cool2: ....... jak dla nas wypas ale to przez termin chociaż pogoda i temperatura dopisała, żałowaliśmy tylko że nie spakowaliśmy rowerka dla Prezesa i mały Ancymon musiał kilometry na nóżkach razem z rodzicami kręcić hehe.


Dosyć przynudzania, taki widok z balkonu to ja rozumiem :8) .


uc?export=view&id=1mu1f7q7-l9rOYdp__6j7utidoSPo74H2



2021.06.11 Niechorze i Trzesacz


Nie było mi dane obejrzeć całego meczu otwarcia Euro 2020(2021) :roll: i straciłem na 1 dzień lux miejsce parkingowe :mrgreen: .



Przy latarni morskiej w miejscowości Niechorze już kiedyś były robione zdjęcia ......... ale E46 :P .


uc?export=view&id=1GA1YwU940CMcdOtmo0T2xTaY3jqLiK9P


uc?export=view&id=1s_rE_eENsMY4_UZplWkG-7L89lIz72hk


uc?export=view&id=1U2B0lB3ErNqcH1B2DKU8c6j0AwnffaaU



Zmiana miejscówki, droga nr 102 między miejscowościami Rewal i Niechorze ...... ulica Kamieńska dokładnie.


99,9% wczasowiczów ogląda zachód słońca na plaży :norty: .

Ilekroć jechaliśmy z Żoneczką nad morze tą drogą to kodowałem, że trzeba coś tutaj cyknąć przy zerowym ruchu itd. :D .


uc?export=view&id=1SteG4YSTh_hD8wbMfT_n1_yVlBf3mC9g


uc?export=view&id=11IpGYlyH-8Zyl5sRdcKYbOE1u075gFYb


uc?export=view&id=1rJ-GqVHLRQ4o30ez1BFThPppykTxSO50



Trzęsacz


Miejscówka odkryta przy okazji późno-popołudniowego/wieczornego biegania, zgodnie z zasadą w zdrowym ciele zdrowy duch :roll: .

Aby wjechać "nie pod zakazy itd." to trzeba było się nakręcić.

Na zdjęciach nie widać ...... bo akurat wstrzeliłem się w wolne przestrzenie ale wczasowicze wracali już z zachodu słońca i trzeba było się spieszyć.


uc?export=view&id=19s320dtJBtqTb1-Jpl6-Tu8Bd-Ml8nRq


uc?export=view&id=1NuUIaUV-6F00tj8n7_2BKcJTZzkJUFYm



Latarnia Niechorze Nocą :8)


Końcówka meczu obejrzana, trochę już późno ale trzeba jeszcze pobiegać ......... dzisiaj wypada kierunek latarnia Niechorze.

Bardzo fajnie się złożyło bo dobiegam na miejsce do nawrotki i :shock: ....... przy nocnym podświetleniu też zdjęcia muszą być :8) .


uc?export=view&id=1nCQrS31zV1b6nytRowt3gUXA4jqFCTEh


uc?export=view&id=1z2Kxsdh7JBe5Xe54_wJ5hIRrjPKlNw4q


uc?export=view&id=1pL5hnHscGNxejKBfYLZBqB-61f8HSKjc



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2021.06.14 Klima


Wyjazd nad morze bez niespodzianek :cool2: .


Niestety nie zdążyłem przed wyjazdem odhaczyć corocznego serwisu układu klimatyzacji.


uc?export=view&id=1CJVSCMxmmdN5AKaLQdgqxTLdPx4yctNk


W trakcie przysłowiowego nabijania klimy.


uc?export=view&id=1EKxyEXJi_p6SQbLx9Bb5q2UYzuQf9KRo


Jeszcze udało mi się znaleźć części do wymiany :twisted: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=64_1431

nr 9 x2 :arrow: 64536922944, najrozsądniej OEM zakupić, a nie dobierać z uniwersalnych zestawów.


Zawory mimo wszystko celowo wymienione.

Przy każdym nabijaniu klimy w Niebieskiej zauważyłem większe ubytki czynnika chłodzącego na poziomie 50-100g :roll: niż Bumci, w której swoją drogą klima działa efektywniej :| .


uc?export=view&id=168h2o-SAxgd3zE5c6XM-u-UiRggm4srN


Stare, fabryczne zawory praktycznie jak nowe mimo wszystko ........ zostawiłem mechanikowi :wink: .

Hm :idea: chłodnica i w końcu przyciemnienie szyb :8) abym nie miał uwag do efektywności klimy?

Chłodnica AC wygląda na swoje lata i kilometry a ciemniejsze szyby zawsze poprawiają komfort podróżowania w cieplejsze dni, tylko ten 3l piec z przodu wciśnięty miejscami na mm a dokładnie ciepło przez niego generowane może być nie do przeskoczenia :| .


uc?export=view&id=16injLEYFQxqsE-UkNcVH9oq6_077ehho


Ujęcie, z tych artystycznych :norty: i nie garażowe :mrgreen: .

Pamiętam swój wywód o odgrzybianiu klimatyzacji pianką bezpośrednio na parownik ........ :oops: .

Niestety przy pracy w tygodniu w zasadzie od rana do wieczora, Rodzinka, w garażu zawsze jest również coś do pokręcenia .... trzeba wybierać inne rozwiązania :roll: .


uc?export=view&id=1AxdzRhyZ3xswnTihZzui6DgHkyVNCF2H



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

2021.07.10 M270


:roll: chciałem zmiany w Niebieskiej ......... .

Fabryczne M-Pakietowe R17 trochę małe :roll:

Z tyłu głowy cały czas mam chęć założenia wydajniejszego/większego układu hamulcowego w jedynym-słusznym kolorze :wink: do Niebieskiej.


uc?export=view&id=1Na3VPcGwksCj1N2b2rL30zd9U8_l6Wrt


Wzór nr 313 w rozmiarze R19 to wizualnie mój faworyt ale względy użytkowo-rozsądkowe i praktycznie brak opony na feldze skutecznie przemawiają do rozsądku.


Wybór padł na felgi z palety dla E9X M3:

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=WD91-EUR-02-2010-E92-BMW-M3&diagId=36_1314


Największe zalety dla mnie to:

- ET 20, czyli felgi lepiej wypełniają nadkola bo są bardziej wysunięte na zewnątrz

- 4x felga o tej samej szerokości, czyli 4x opona w takim samym rozmiarze i można pilnować równomiernego ich zużycia.


Trochę podpytywałem i poszperałem na serwisach aukcyjnych.

W większości komplety wystawiane "na handelek" wizualnie słabo wyglądały a cena podpompowana do góry bo z M3.

Trafił się prawie po sąsiedzku i obok obsługiwanej budowy komplet z oponami zimowymi, którymi w ogóle nie byłem zainteresowany.

Same felgi w stanie igły, lux, koksy, petardy ......... niech każdy dobierze sobie słowo :norty: pod stan 9,75/10 :cool2: ....... maszyny do prostowania felg można na nich kalibrować :D :lol: :norty: .

Tak na poważnie to w takim stanie nie było mi jeszcze dane kupować jak by nie było używanych obręczy aluminiowych do samochodu :wink: .


uc?export=view&id=1K__zl5AHMBIlhNexPGTRIwEts078aN3A


Dla "Internetów" ważymy (szkoda że nie sprawdziłem wagi z oponą).


uc?export=view&id=1FPdzJCcm_Ig1T-C0SOMzaJv0S6MqZhB9


uc?export=view&id=10eIbec4rriVmuOe0bdcgUf0beNyXlmYe


Przygotowania do założenia opon :mrgreen: :

a) Ściąganie ciężarków razem z taśmą klejącą (bardzo nie lubię jak felgi są całe poobklejane tymi czarnymi paskami od wewnątrz).


uc?export=view&id=16bIKgmfTnzgGvPuGvwVNzj5Gw9-vG-1F


b) Mycie :wink: , a później felgi trochę wosku normalnego dostały :P .


uc?export=view&id=1R6X1z6wMwIS4OoVZCQlMceMX4miRcyF1


Opony ........... .

Chciałem lux używki letnie w rozmiarze 225/40R18, ale "dostępność towaru" i oczekiwania finansowe sprzedawców ........ :duh: (przegapiłem wysyp towaru przed początkiem sezonu letniego niestety).

Z tyłu głowy cały czas mam chęć również zwiększenia mocy i na tyle 225 może być za wąskie ..... .

Opony potrzebne ......... kupuję nowe.

Zdecydowałem się na Hankook Ventus S1 evo3, bo evo2 w rozmiarze 225/45R17 mieliśmy w Bumci i cało-kształtowo były ok.

Trafił mi się chyba "gorszy sort" i trzeba było reklamować od razu po założeniu na felgę.

Opony "skakały" na feldze i niestety nie ułożyły się, na kierownicy również jest to wyczuwalne ............ wagi przy wyważaniu w normie.

Mogłem zdecydować się jednak na bardziej renomowany produkt np. Continental-a albo Michelin-a :mad2: .


uc?export=view&id=1nlG9OQL0F7m35uMV8q36NUhVXeNoPvN9


Opony założone, pasta mydlana :roll: na spokojnie może wyschnąć przed jazdą testową.


uc?export=view&id=1x5LjTWXuHil9MAWuxrgKXul0-pDx-sMb


Znalazłem część do wymiany/uzupełnienia :mrgreen: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=WD91-EUR-02-2010-E92-BMW-M3&diagId=36_1314

nr 8 :arrow: 36112228660, Oryginał ..... cena jak na OEM BMW dopuszczalna :wink:


uc?export=view&id=1VRX8FIFbxJCqSORf5a3xlQTofhY83M3Z


Można przykręcać w końcu ............. .


uc?export=view&id=1BlBIOedKT5a1EVdaCxA-Elr2VyIVSSva


Teraz to jest na prawdę ciasno przy feldze R18 z zaciskiem hamulcowym przód z FXX pod tarczę 340/30mm.

Przy felgach R17 ciężarówka by zaparkowała :mrgreen: .

....... nie ma co się dziwić, że jedna osoba wspominała o dystansach na przód.


uc?export=view&id=19uPYZvUvhCGaI59j4BaG4rVl3gZO3tpo


Wzór nr 194 bez dystansów na aucie :P .


uc?export=view&id=1oHoATAcdA5iL7tNPUilYxMSe0t1doZ2r


uc?export=view&id=1ScctdCDVfa33R5sqdMI4kA5vPtrfFzE7


uc?export=view&id=1D41Lf5rixZ04Io_mhCF9npUeLqw7fwU4


Wzór nr 270 bez dystansów na aucie :8) .

........... światło słoneczne nic w tym przypadku nie poprawia :norty: .


uc?export=view&id=1YUW6crSQVYEyFODYOT2WPVzLvwKR0wWn


uc?export=view&id=1Lq-iH0hexT4Jo8evUHEcJGpfxnrDw9TM


Z boku prezentuje się całkiem-całkiem na M-pakietowym zawieszeniu :cool2: , mimo braku spasów na mm ........ :norty: .


uc?export=view&id=1vbIa_K-M5I8MTkXIqdREydgREwiMUWiy


Hm ........

Wizualnie jak dla mnie malina, jest też M-Pakietowa spójność zachowana wyposażenia z zewnątrz.

Jeśli chodzi o wrażenia z jazdy, to jak dla mnie jest zupełnie inaczej niż na R17 .... .

Spodziewałem się, że przeskok "twardości" będzie mniejszy ...... Niebieska po przeprowadzonych zmianach/wymianach do miękkich samochodów nie należy.



Przy okazji koła zimowe załapały się na mycie po sezonie zimowym :D .


uc?export=view&id=1tVv0ePvyU7TsH853r9ZY4v43V92dewkg



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie haczy ci zacisk o felge? bo tam doslownie jest max 1mm luzu od 4 tloka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cypisek21

Powiedziałbym :roll: , że +2mm luzu.

Przykręciłem koła, pokręciłem lewą i prawą stroną ........... cisza.

Jada testowa była w zasadzie trzy etapowa w ciszy :lol: , powolutku wokół ZG, powolutku na S3 kierunek zjazd Niedoradz albo kolejny Nowa Sól i nawrotka już sprawnie ale przepisowo :mrgreen: .

Pod garażem oględziny czy na pewno wszystko ok .... :cool2: .... można śmigać.


Może fabryczne malowanie w kolor :P 4-tłoczkowych zacisków "zabiera przestrzeń".


Tak na poważnie to przy początkowych kilometrach miałem z tyłu głowy spasowanie zacisk przód-felga.

Jednak służbowymi samochodami zwalniam przed dziurami, przejazdami kolejowymi itd. ...... więc z kolejnymi przejechanymi kilometrami Niebieską przestawałem się stresować :) .




2021.07.29 Izba Przyjec


27.07.2021 powiększyła nam się rodzinka, dołączyła Martynka.

........ w szpitalu oczywiście stan najwyższego zagrożenia "zarazą" i młode mamy pozostawione same sobie.

Mając na uwadze chęć sprzedaży Bumci odbiór z Ancymonem :norty: Kobitek .... Niebieską.


Mina Ancymona z faktu posiadania młodszego rodzeństwa .... bezcenna :wink: .


uc?export=view&id=1w7qOYHxjiYwJ7oB1szrnVHuQNRvKcRSU


uc?export=view&id=1narDie_mwOQvADKycPS9-T-DMKn2oAvG


Malutkia miała bardzo szybko dość pozowania do zdjęć :twisted: .


uc?export=view&id=1PDcduNNrbb6zaMg1dcCpnrMHjCXNuhqw




2021.09.18 Nowe lokum dla E9X floty rodzinnej


Wielokrotnie wspominałem, że Niebieska w okresie zimowym jest celowo bardzo mało używana.

W poprzednich latach była garażowania w budzie :norty: wolnostojącej.

Jak temperatury w Zielonej Górze spadały do poziomu -10 C albo niżej to co parę dni przejażdżka wokół ZG albo na S3.

W garażu niedużych rozmiarów i bez prądu po jednej próbie wyciągania akumulatora skapitulowałem, mimo że mam bardzo dużą cierpliwość do prac manualnych :roll: .

W nowym "domku dla samochodów" :D bardzo ważne było dla mnie aby znajdowało się gniazdko i mógłbym wykonywać okresowe podładowywanie akumulatorów :cool2: .

.... znając specyfikę/awaryjność np. modułów FRM bezpieczniej i taniej :? jest podładowywać aku niż go kompletnie odłączać.


uc?export=view&id=1l5GJve24T9iXuA2Qhq3796TAj-zZAkBw



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oli222

Eeeee tam nie ma jak klasyczny Pre-LCI Lanos z tyłu :lol: .

Na liście życzeń OEM black line tył jest ale na ostatniej pozycji i wątpię abym się zmobilizował w tym temacie :mrgreen: (od 2017r tylko raz przeszperałem serwisy aukcyjne :P ).




2021.12.02 Zima


Czarna w końcu zwolniła koła zimowe Niebieskiej .... można przekręcać :roll: .


uc?export=view&id=1SvLMsyhUPJx8D1kbNyRwdf1Sy46yW_a0


Prezes nadzorował, pilnował, poganiał :mrgreen: i sprawdzał czy jeszcze tarcz i klocków starczy oraz czy z zawieszeniem wszystko ok :cool2: .

.... jak dobrze pamiętam to i bez przeziębienia się nie obeszło .... bo Synek z Tatusiem do garażu podszedł :| .

Niebieska nawet wymyta i nawoskowana przed "zimowaniem" :roll: .


uc?export=view&id=1gqsaJwfjUeji5tEAXV0C-Z9Sz3rdepeh



Z prac w roku 2021 to było by na tyle ........... ciekawe co wymyślę w 2022 :roll: .



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

bart 328

Gratulacje standardowo należą się Żoneczce :wink: .




2022.03.31 Garaz


Umknęło mi gdzieś oryginalne zdjęcie z przebiegiem, musi takie wystarczyć :P .


uc?export=view&id=1b8PqFxui9kT94IDFe9V7Li3ILEAFPTjG



Sterownik świec żarowych.


Drugi zregenerowany sterownik wytrzymał 42229 km.

Zdecydowałem się tym razem na nowy, wybór standardowo padał na produkt firmy Beru.

Problem jest z ceną :roll: w okresie zimowym bo momentalnie robi się ona prawie x2 za nowy (popyt przewyższa podaż i dostępność części), jak M57xxx garażowane pod chmurką mają problemy z 1 odpaleniem po nocy.


uc?export=view&id=19X4NLUtypU7pvA90i6w08jKA5WpC-xC-


Stąd trzeba wygrzebać sterownik :| .


uc?export=view&id=1XWDxkB_Rul6RfncSxLpFPhjOnS0Y_vzs


W trakcie demontażu.


uc?export=view&id=1HWP19tQyBK57HLthQssZWeQpSJQK1N_p


Niesprawny dziad :norty: zdemontowany.


uc?export=view&id=1dR4XsKGegY-FnwoFWl2DSW17THPDGTMn


Trochę gimnastyki i nowy zamontowany.


uc?export=view&id=1vFHOD6QMCdAhR3xGGgPvuz07MQZKFnzW


.... niestety komplet świec również muszę wymienić :? .




Niebieska cierpliwie musiała poczekać na czas oraz moce przerobowe w garażu :roll: .




2022.04.22 Garaz


Przy tej wizycie serwisowej w Szymon-O Garage :mrgreen: dużo się działo.



Wirtualna książka serwisowa idzie w internety :wink: .


uc?export=view&id=1kunZWNDaZRRSDc8Ex4-R8Fgrlog6JC8s



Świece żarowe.


Poprzedniczki starczyły na 14153 km, ewidentnie uszkodzony sterownik je "spalił".


Kolejny raz demontaż kolektora ............. .


uc?export=view&id=1g7eVyKm29mjGVa1tyWBC7P1NUfk1m_2S


Komplet spalony, mimo że 1 sztukę przetarłem do zdjęcia dla porównania.


uc?export=view&id=1VNU5PnHo8a7HO5k702ixkfWbjo4bnfhv


Nowe tak się prezentują :mrgreen: .


uc?export=view&id=13J8ctRwlM8IgoSLzSWaA_ubuUSuvhqgJ


Błędów brak po aktywowaniu testu komputerem, jeździe testowej :cool2: .... ciekawe na ile spokój :? .




Kompletny serwis filtrowo-olejowy


Standardowy zestaw filtry + płukanka do silnika XADO oraz "płukanka" układu paliwowego Liqud Moly.

Jedyna zmiana to producent na którego się zdecydowałem .... Knecht zamiast Mann Filter.


uc?export=view&id=1NV30Wa5SZ-mlKwGm_oCQ4xydsSTqYv3v


Filtr powietrza w 3.0d M57xxx w E9X niewdzięcznie się wymienia, ale o tym już kiedyś wspominałem.


uc?export=view&id=1eo5STl_vO3kbsBp-Ln2lnAR6ghGb15kt


Zaskoczeniem była większa ilość uszczelnień w opakowaniu filtra oleju.


uc?export=view&id=1jxHVYEO0eFJmKyIR9PGT6u0hVioLOyVE


O tutaj montuje się dodatkowe uszczelki :mrgreen: :norty: :P .


uc?export=view&id=1MrAmeSJTYpLD-r9BuXxfBDl0seYe8k2O


Filtry kabinowe różnią się detalami, ale Knecht ma zdecydowanie lepszy kolor :lol: .


uc?export=view&id=147F7GaqHmhbRVfZyiugAzPxuMbvqQdd0


uc?export=view&id=15pdJD8M1Okcgdh9AhNt-SCcE_vjJc7wy




Kierunkowskazy boczne


Nieregularnie zapalał się komunikat na liczniku z błędem żarówki.

Właściciele samochodów BMW z FRM2 i FRM3 nie powinni bagatelizować takich komunikatów bo jak stale będzie się świecił to więcej niż 50% szans, że konieczny będzie reset licznika zapisanych błędów (sterownik odcina na stałe zasilanie wiązki żarówki która "sypie błędami").

W module świateł zapisywał się błąd kierunku z lewej strony jak dobrze pamiętam, dawał się usunąć i powracał za 1 miesiąc, 3 miesiące itd..


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=63_0920

nr 3 x2 :arrow: 63217160798, chociaż lepiej szukać po oznaczeniu 12V 5W.

Co by się nie wybrało z normalnych żarówek to będzie świecić :wink: .


uc?export=view&id=1Ugro1hcj05SDWz7aHNRox-MYVjjplWX4


Wymiana nie jest trudna, ale trzeba uważać aby nie połamać obudowy kierunku .... tym bardziej jak od nowości nie była ruszana :norty: .

Spy-foto, na co trzeba uważać przy demontażu.


uc?export=view&id=1za8aE5UXISnXFly87ud2_JXxrrBDDH9g




Mocy przybywaj .... przymiarki :mrgreen:


Ogólnie to nic spektakularnego tutaj przedstawiać nie będę, przyrównując do niektórych samochodów opisanych na forach jak właściciel idzie w +++++ z mocą :wink: .

W Niebieskiej fabryczne 197KM/400Nm przy ciężkim 3.0d to trochę za mało do sprawnego i przyjemnego przemieszczania się :roll: .

Zamontowałem większy IC z wersji 335d/i, Wagner którego miałem bardzo dawno temu nie przypasował mi przez pasowanie bo przyrosty mocy na pewno gwarantował większe.

Dodatkowo zamontowałem wentylator główny z wersji 335d/i, mój fabryczny i obecny są 600W :arrow: brak konieczności ingerencji w wiązkę :cool2: .

Wentylator to częściowo :norty: moja fanaberia.

U góry przy pasie przednim i po bokach chłodnicy cieczy wszystko pasuje ale :wink: na dole mniejszemu wentylatorowi (a dokładnie obudowie) z 325d i 330d brakuje paru cm do wsporników usztywniających jak na pokładzie jest IC z 335d/i.


Nowe fanty to:

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VD71-EUR-11-2006-E90-BMW-335d&diagId=17_0379

nr 1 :arrow: 17427545366, najrozsądniej używka ale trzeba cierpliwie czekać :wink: .

nr 4 x2 :arrow: 17117521783, tylko oem .... chciałem mieć sztywne i niewyrobione wsporniki.


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VD71-EUR-11-2006-E90-BMW-335d&diagId=17_0378

nr 1 :arrow: 17517800682, na używki oem według mnie szkoda $ bo mogą na łączeniach nieszczelne.

Zdecydowałem się na nowego Nissens-a.

nr 7 :arrow: 17517545367, tylko oem .... większy IC wymaga innej dolnej osłony.


uc?export=view&id=16VOZjzUfxaHJ6WthyK8t5sS7oXhycyys


Nowy vs. stary to żadna konkurencyjność bo wiadomo, że IC z 2006r nie będzie wyglądał :wink: .

Różnica w rozmiarze jest zauważalna ale co dla mnie najważniejsze to pasowanie 100% i nic nie trzeba odginać, nacinać itd..


uc?export=view&id=13c6BP_UBCgS-xm7HRTZYrjCINulLjXwe


Różnica w wiatrakach jest kosmetyczna ale .... jest :norty: :mrgreen: .


uc?export=view&id=1wYZbCiEZsEmRDBnt1P-sUsMMGJ7lXqX8


Montaż nowych fantów jak fabryka .... tak jak lubię :mrgreen: .


uc?export=view&id=1FtaolLlT_IkBahhEna3JfWs7cS-0uw6P


Następny w kolejce układ paliwowy :twisted: .




Przymiarka zacisków hamulcowych :8)


Zaciski to 4-tłoki 370/380mm dla serii FXX.


Tarcze do wstępnej przymiarki są z 4-tłoków 340mm dla serii FXX, dlatego powierzchnia "cierna" wystaje za zaciski :mrgreen: .


uc?export=view&id=1ED9PKhDoSWPksgt9gra2aitQ28ewKZne


Przymierzane zaciski do felg 18 cali wzór nr. M270 pasują jak ulał :cool2: .


uc?export=view&id=1fE_JVjeiWSUAg52USjiyEyTxMf2k-B5f


Ilość miejsca między ramieniem felgi a obudową zewnętrzną zacisku jest przyzwoita.


uc?export=view&id=1igmgXD-z7JX4AxQCW4Hi6w_xoNDOQXeP


Mam ogólnie mega dylemat co zrobić z układem hamulcowym :? .

Przy założeniu 370mm na przód będę potrzebował R18 kompletne koła zimowe w razie "w", chociaż w tym okresie Niebieska bardzo mało jeździ.

Jak wpadnie na przód 340mm i tył 345mm "kolorowy komplet" najbardziej-najchętniej :oops: Niebieski to zimowe R17 jakoś się upchnie na tyle, bo przód wchodzi bez problemu.

Jedno jest pewne, że obecne szare 4-tłoki 340mm chciałbym przekazać dla E91 LCI Żonki :wink: (mimo skromnej mocy hamowanie przy 2 dorosłych + 2 dzieci oraz jakiś nieduży bagaż trwa wieczność .... :evil: ).




Wspomaganie


Od kupna profilaktycznie nie zmieniałem płynu w układzie wspomagania.

Sugerując się barwą .... raczej na pewno był jeszcze fabryczny.

Zaznaczam, że wspomaganie oraz pompa chodziły ok .... nie było szarpnięć, zaników wspomagania, pompa również wyraźnie głośniej nie chodzi.

Wspomaganie samo w sobie mogłoby trochę lżej chodzić :roll: , szczególnie jak ma się porównanie do "elektrycznego" z E91 LCI Żonki.


Najczęściej stosowana metoda to poluzowanie/odkręcenie śrub przewodów przy maglownicy i spuszczenie płynu + kręcenie kierownicą na max-a w lewo i prawo.

Osoby zdecydowanie bardziej nadgorliwie mogą demontować wszystkie węże z układu dodatkowo itd. .... ale czy jest sens :wink: .


Dużo pojemników z ATF się załapało, bo układ płukałem x2 przed docelowym wlaniem Mobil ATF 220.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=32_1611

nr 5 :arrow: OEM, jak nie jest wizualnie mocno skorodowana to nie ma konieczności wymiany.

nr 6 x2 :arrow: OEM, koniecznie.

nr 10 :arrow: OEM, jak nie jest wizualnie mocno skorodowana to nie ma konieczności wymiany.

nr 11 x2 :arrow: OEM, koniecznie.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=32_1514

nr 3 :arrow: OEM, koniecznie aby od góry nie pocił się zbiorniczek.


uc?export=view&id=1r_rIqLpBr4nDp6lW1OzU8gqtwozw5F9a


Na początku od góry przez zbiornik wyciągałem stary płyn.

Płyn, a spód zbiornika :wink: na pewno był koloru jak widać przy śrubie :roll: .


uc?export=view&id=1vYsJCz5Od5Xp_IniRNtAmv-XOgzPybGW


W takiej pozycji opróżnianie praktycznie do zera zbiornika + zmywacz do hamulców aby wyczyścić najlepiej jak to możliwe.

Można oczywiście rozpinać węże itd., ale celowo nie ruszałem bo nic się nie poci .... i niech tak zostanie :cool2: .


uc?export=view&id=1nZVe2k4r9ARcffTmvU6qFsxZUKIGjett


Zbiornik od wewnątrz prawie nówka .... wstydu nie ma a co najważniejsze syf nie spłynął w dół :wink: .


uc?export=view&id=1N5cd8Ra_aAusFVv6vPE0-9NvyhW1XxeH


Można luzować śruby i przygotowywać się do 1 spuszczania płynu.


uc?export=view&id=1rbRVPFfI-Nj4SWA2TVHO5S6YnPvWfn95


1 napełnienie i odpowietrzanie układu, płyn koloru niby czerwonego :P .... ale jest zdecydowanie lepiej niż było.

Układ wspomagania zawsze przy zalewaniu na "pusto" i odpowietrzaniu się pieni :wink: .


uc?export=view&id=10vB6d-evu2aXSuj6_hXiCqujQs0oIyOi


2 spuszczanie płynu :arrow: dominuje wyraźny czerwony kolor :8) .


uc?export=view&id=1gEzZg6zYMONPg6lLX8TVCBu53IJAI_Ss


Na gotowo nowe śruby + podkładki :cool2: , wstępnie zmywaczem do zdjęcia wyczyściłem również :mrgreen: .


uc?export=view&id=14Xbz409qLqETD_BXj-GIeHDQ0OGwSjg2


Płyn wlany, układ odpowietrzony, jazda testowa i :lol: wspomaganie działa jak wcześniej może odrobinę lżej i precyzyjniej.




Siłowniki maski.


Przypuszczam, że ostatni element eksploatacyjny jeszcze nie wymieniony w Niebieskiej :wink: .


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=41_2205

nr 5 x2 :arrow: 51237060550, produkt w kartonie Stabilus = OEM a cena lepsza :lol: .


W okresie zimowym maska ledwo-ledwo była utrzymywana przy maksymalnym otwarciu.


uc?export=view&id=1dkFAZu2hWXm7rtm-dBgY8MMh1rZF6L7S


Ważny jest sposób montażu ....... aby później "na www" nie było komentarzy x2 bity przód :wink: .

1 nowy siłownik jest w stanie utrzymać maskę :roll: .


uc?export=view&id=1I6fhW9wEKZxg78d6-K1iTX1LDQEFNGKW




Drążki kierownicze.


Fabryczne drążki były skorodowane na gwincie regulacyjnym, wymieniamy :lol: .


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=32_1510

nr 4 :arrow: 32106765235/32106765236, po nr. wyświetla zestaw czyli końcówka+drążek albo same drążki.


W Większości elementów zawieszenia najlepsza jakość w zamienniku to produkty firmy Lemforder.


uc?export=view&id=1MfmBh_MLjKMf1nBU2z2gIdF-wLDtp2v-


Strasznie :evil: mnie w oczy kuje jak takie oryginalne opaski są zastępowane przez plastikowe opaski zaciskowe ....... .

Trochę chęci, finezji oraz wprawy i można ponownie wykorzystać.


uc?export=view&id=1dgcGa1YVYq21Wh0fryzdUfxoYpS6xMNt


Drążki kierownicze dostaną "smaru" na gwint przy montażu = zerowy problem z płynną regulacją przy okazji geometrii po 2, 3 latach itd..


uc?export=view&id=1s38vumMNzFFV_W1s6WPngpgL8dkycv9e


Na gotowo str. prawa :P .


uc?export=view&id=1RbMHRiXGBf2CLTPg8Vj2FLj4JCWa-9mM


Przy przebiegu 351230 km w dniu 05.03.2017 a dokładnie w nocy :D swoje :mrgreen: :norty: wycierpiałem przy wymianie końcówek drążków kierowniczych.

Drążki kierownicze były mega zapieczone :| .

Aktualnie mimo przejechanych 71291 km problemu z odkręceniem nie było :D .

Smar na gwint + regularne kontrole geometrii po pracach przy zawieszeniu procentują :cool2: .



Lato już jest, jeszcze tylko geometria po wymianie drążków i można śmigać :cool2: .


uc?export=view&id=1CwL3OL6iDEWPZxwShp6Td3jf7HVmTQ1N



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

mac1ej i Gesiu_15

Galerie z opisami napraw/wymian mają być pomocne :wink: .




2022.06.07 Płaszczyzny ślizgowe szyby prawy tył



Przypomnę co się działo z szybą prawy tył w zasadzie od kupna:

- przy automatycznym zamykaniu szyba nagminnie potrafiła się cofnąć z +/- 3 cm, konieczne było ręczne cyrklowanie przyciskiem aby zamknęła się w 100%

- kompem doszukałem się opcji "synchronizacji" szyb góra-dół, pomogło ale nie na 100% bo przy opuszczeniu na max-a nie zawsze szyba chciała wystartować

- na nowym podnośniku szyba ponownie :? przy automatycznym zamykaniu nagminnie potrafiła się cofnąć z +/- 3 cm

- resetujemy kompem po wymianie podnośnika i efekt jest taki, że od czasu do czasu szyba nie chce automatycznie wystartować ....... :mad2:

- doszukałem się "białego skamieniałego pyłu" między uszczelkami szyb i osłonkami a drzwiami ....... "pewnie blokuje on szybę" :arrow: dlatego ona ciężej chodzi ... .


Jest jeszcze "ręczna synchronizacja" przyciskami regulacji szyb :arrow: max dół i max góra.

Spotkałem się z sytuacją w przypadku serii Fxx, że przy "nie znormalizowaniu systemu" komp rozwiązuje problem a nie przyciski.

W przypadku Niebieskiej "ręczna synchronizacja" nic nie zmieniała to w opisywaniu usterki ją pominąłem.



No i nastał ten czas ........ aby zamknąć ten temat.


Przyjemna temperatura do prac przy aucie :cool2: .


uc?export=view&id=1y4Rw3QLmozfWA0R4VNO-CSRZ2qrLqgO8


Zaczynamy.


uc?export=view&id=1cb8Gm5z65-B9sxPuR_d4IcrgBnvgfmu1


Zewnętrzna listwa między szybami jest mocowana na śruby, nie jestem już pewien ale chyba po 3 na stronę.


uc?export=view&id=1AteRSkI8G9USeiOMCusbehwEkS01a-ur


Miałem problem aby z tej spinki zdemontować osłonę, nic nie połamane :8) .


uc?export=view&id=1jVBXc_S1cLLoHNckj9sqPW-TqzcXK4fk


Przylepiony/wprasowany :norty: brud, kurz itd. itd..


uc?export=view&id=1TMCSHTeuNtg-BYNaE3lKRWYSLZehsnKh


Z demontażem listwy nie miałem problemów, ale trzeba na spokojnie .... listwa wchodzi w kanalik uszczelki.


uc?export=view&id=1L0kz19aUHr3Ue0r6GfqBc6ZYMmbXHbKt


"Białego skamieniałego pyłu", spodziewałem się więcej .... po ilościach jakie udało mi się zaobserwować przy doraźnym czyszczeniu z zewnątrz.


uc?export=view&id=1zRbeJFeLm3rOxQywAELFrBqZmDOBC8Yc


Ta listwa wychodzi razem z uszczelką albo uszczelka razem z listwą :P .


uc?export=view&id=1m4mny6tOosRglFAPfvR8kVdg1SJR6rdQ


Hm, czyżby ta deformacja była przyczyną moich nietypowych problemów ... :idea: .


uc?export=view&id=195PkoVfpY-WqhS6aTHf3eAW1UY0Pq5Qw


Szybę przetarłem do zdjęcia od razu po zdemontowaniu, brudu było więcej ... .


uc?export=view&id=16XMSR_HWZeJnZ-iUQdtKsQa9ylbEzuYT


Miejscówka robocza :roll: , jak widać na zdjęciu nie demontowałem całej głównej uszczelki do wyczyszczenia powierzchni ślizgowych szyby.


uc?export=view&id=12siEcFG2yKOukb_K6WFHT9WBWohDDO5G


Szyba myta w miejscach "ślizgowych".


uc?export=view&id=1SGAMVDg825EKoxjClBIBRGhw7e_7xLul


W trakcie profesjonalnego czyszczenia :8) .

Szczotki do mycia zębów mojej Rodzinki mają dwa życia :norty: :arrow: 1 w łazience a 2 w garażu :cool2: .


uc?export=view&id=1JOhzN8PMEDRvXeX6pjD8YOxRkRDfTkM0


Uszczelki wylizane ..........., jeśli mnie pamięć nie myli to również psiknięte silikonem w sprayu.


uc?export=view&id=1HWHD5X1qphwpJt-tBAwvu7bsfy0U-bLF


uc?export=view&id=1KyvJ5dZg_kdoRhzNNlKhJSzgHl35U4jG


Nowy sznur bitumiczny jak oem :mrgreen: rozłożony.


uc?export=view&id=1_VjwpnUUoplsjoFbPBQ5FhZdDyP1jgK6


Zaklejąć/podklejając matę boczku drzwi:

- zostawiam oryginalny sznur jak nie odchodzi od blachy i przecieram go szmatą nasączoną benzyną ekstrakcyjną

- rozkładam nowy sznur po całości albo na zapas :wink: w dolnej części

- opalarką nagrzewam czarne spoiwa

- mocuję wstępnie matę na swoim miejscu, następnie ją również nagrzewam opalarką ale na min. mocy

- na spokojnie ale sumiennie dociskam całość do blachy drzwi :D .


uc?export=view&id=1JDJ9GF9aizwDsUclHZq7ZCvBD50lsS9-


Brakujących dekorów ozdobnych oczywiście nie zgubiłem i są zamocowane :wink: .


uc?export=view&id=13fxghByWlDD36vAIv-7eaCvBX52Yu_RW


..... :8) w koncu boczek założony i wstydu nie ma.

:roll: gdyby Niebieska była codziennie używana to na pewno szybciej bym zajął się tym boczkiem :mrgreen: .



Pierwsze spostrzeżenia po złożeniu to, że szyba prawy tył chodzi wyraźnie lżej/ciszej niż strona lewa.

Parę :roll: kilometrów zrobionych i opisywana wyżej dolegliwość nadal występuje ale rzadziej :mad2: .

Kiedy szyba itd. jest mokra wszystko śmiga jak ta lala, trzeba było kupić komplet nowych uszczelek ślizgowych ....... :? .



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 2 miesiące temu...

2022.07.19 Wtryskiwacze E6X 535d 272 KM



Trochę teorii według katalogów BOSCH:

Zestaw zaworu dla poniżej wypisanych nr jest taki sam.

- 209

- 212

- 216

- 219

- 301

- 400


Dawkowania wtryskiwaczy z końcówką nr:

- 209 -> 46,0 - 62,0 :cry:

- 216 -> 61,8 - 77,8

- 219 -> 65,0 - 81,0 :twisted:



Nie szukałem po serwisach aukcyjnych super sprawnych :D i sprawdzanych na miliony sposobów fabrycznych wtryskiwaczy z E6X o końcówce nr "219".

W prywatnych zasobach miałem do dyspozycji fabryczne wtryskiwacze z Niebieskiej nr 209 albo wtryskiwacze nr 216 (5 szt. jest na sprzedaż :wink: )

Zdecydowałem się na:

a) uzbrojenie fabrycznych wtryskiwaczy w nowe końcówki dedykowane dla "219"

b) wymianę kompletu zaworów aby nie było strat ciśnienia

c) wysterowanie-regulację wtryskiwaczy aby chodziły jak nr "219".



Wirtualna HS musi być :cool2: .

 

uc?export=view&id=1HSQvsuKY0XaotE-7lPfv7jnxkt5eJZdA

 

Który to już raz :mrgreen: , dobieranie się do kolektora dolotowego w M57... .

 

uc?export=view&id=1z5pmOfCcDgGdEcCA8Q7xY_v7IRJSCvf2

 

Nie ma jak profi czyściwo zabezpieczające :mrgreen: .

 

uc?export=view&id=1WsgHnmJpLwK09hRr6OJRc7J0M2oe34TQ

 

Wtryskiwacze zdemontowane, nie pierwszy raz przeze mnie :lol: .

Przy demontażu wtryskiwaczy w "dobrym guście" jest zabezpieczyć listwę CR .

 

uc?export=view&id=1FH7qENER0cEvHNbGVz-pTfrNok-jtHGh

 

Cały zestaw przygotowany do kuracji odświeżającej :norty: .

 

uc?export=view&id=109oaGRpE5P1iBIgC771bWuso5huqP97A

 

Gdyby kogoś interesowało to tak wygląda:

Końcówka wtryskiwacza elektromagnetycznego CR2.

 

uc?export=view&id=1Kz4VUWBPxyvrPRxGH1pzVaMq4jkMwswT

 

"Zestaw zaworu" wtryskiwacza elektromagnetycznego CR2.

 

uc?export=view&id=1LKE5lRJUTzV3v3BNvsaj1bfayGDrt8oH

 

Niestety fabryczna główna pompa paliwa to "mniej wydajna" R70.

Na R90 :cool2: , pewnie i tak przyjdzie kiedyś czas :roll: .... .

Ze względu na DPF-a odradzano mi podmianę bo ewentualny przyrost mocy będzie znikomy.

 

uc?export=view&id=1LlYuWhOnjkYH5Dr1hgkeiQytHIkla-JN

 

Przy montażu warto wspomóc się pastą ceramiczną, na pewno przy kolejnej robocie :mrgreen: łatwiej będzie zdemontować wtryski.

Komplet nowych końcówek aż razi po oczach :8) .

 

uc?export=view&id=1bxLUfrPTmMUlo-TweO3NgUODc_b-jErW

 

Montaż wtryskiwaczy tylko z kluczem dynanometrycznym :wink: .

 

uc?export=view&id=1Bi3xzdiMRvHv-xBQ4Pw5DMu55lXptrcm

 

Zrzut okiem na kody IMA czy wtryskiwacze w odpowiedniej kolejności są zamontowane.

 

uc?export=view&id=1cllwvbMAm1hkYx7CUCPEeDrnY2c-2B2-

 

Mając na uwadze kolejne zmiany w Niebieskiej przeglądnąłem typowe miejsca nieszczelności :roll: .

Mamy to hehe :cool2: .

Po 10/15 latach od daty produkcji jak we własnym zakresie wymieniasz intercooler albo go demontujesz to zamontuj nowe uszczelki, bo na pewno nie będziesz wiedział ile razy i przez kogo :mrgreen: był ten podzespół demontowany.

 

uc?export=view&id=1D1m-OZBPGMFZwq5fvqdKsJ2KtRlPn7YQ

 

Nie praktykuję doboru oringów w "zamienniku" po rozmiarze więc wpadł oryginał:

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_4987

nr 8 :arrow: 11617791469

 

uc?export=view&id=1cclB7ctaj1VPjrn25OcZ6O345sYERdLP

 

Przyczyna nieszczelności :arrow: uszkodzona uszczelka.

Przy montażu nowego IC czułem większy opór, ale zbagatelizowałem temat .... .

 

uc?export=view&id=1MIB-jFUJybFj09N9_7rGpiI9GpF43ge-

 


Na wtryskiwaczach po kuracji odświeżającej poprawił/przyśpieszył się 1 rozruch po nocy.

Mocowo, wydajnościowo nie sprawdzałem jakoś szczególnie.



Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.