Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Podstawowa zasada to dobry obiektyw i unikanie słońca (wszelkie cienie i naświetlenia psują obraz). Ważne są też godziny ale to musialbys juz doczytać :)
  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 144
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

oli222

Nie będę ukrywał, że nie będę inwestował w super-hiper sprzęt do robienia zdjęć ........ są inne priorytety :mrgreen: oraz zboczenia :P .

Swoją drogą Niebieska wizualnie nie nadaje się jeszcze na robienie wyszukanych fotek :) .



Inwestycje na rok 2018 czas zacząć :norty: .



2018.04.27 Odgrzybienie klimatyzacji


Na początek rozgrzewka z klimatyzacją :) .

Podobnie jak w przypadku Czarnej odgrzybianie metodą ultra-dźwiękową.

Jako, że uzupełniam wpisy po czasie to mogę podsumować .............. czas zająć się parownikami i mieć na uwadze :arrow: Nowe nie będą :roll: .


uc?export=view&id=1-3ijnuSbFSekrXAf_BNlcAs0VpsU3ZmK


Powietrze pod wiatką :) mimo wszystko również się ozonuje hehe.

Chociaż wątpię aby ta szczelina miała wpływ na lepszy efekt końcowy.


uc?export=view&id=1iiLM_qXjwn9hjFztxHsi8fbvBistJC5Y


Dodatkowo na koszta narażałem Operatora mając podpięty prostownik, bo przez 20/30 min "ozonowało się" z włączoną dmuchawą :lol: .

Tak na poważnie w Niebieskiej aku nadal fabryczny, więc trzeba szanować bo mimo wszystko co fabryczny to fabryczny :o .


uc?export=view&id=14qQOMphtdrZXOVCBnSelTk9FP13F2KSR




2018.05.13 Przednia Szyba


Kilometry rosną jak szalone :) .


uc?export=view&id=1jbVxMl1ObogkxlZP6HZ-HQYVP4qmWr5j


Normalny Kowalski jak musi odstawić samochód na wymianę szyby to umawia termin ............ .

Jak Ja nie rozbiorę wszystkiego po kolei, mając możliwość oceny sumienności/dokładności wykonania zleconej roboty to jestem chory :norty: .

Swoją drogą powody miałem bo pierwsza szyba do Czarnej była lux wstawiona a niestety z drugą zakład się nie popisał.


uc?export=view&id=1EO-7IqAYQR_0d2k8efBn6vwwe3VWhB_r


uc?export=view&id=1aywGD5B2k95IM0YhW6r0egRt_4oB8zk7


Aby nie było samochód cały przed wymianą szyby czołowej :cool2: .

Polóweczka do zdjęcia w "internetach :norty: " również się załapała.

Wprawne oko zauważy, że nie miałem przyklejonej naklejki rejestracyjnej.

Wiedziałem, że przednia szyba będzie zmieniana a po raz "n-ty" zrywana naklejka słabo wygląda.


uc?export=view&id=1wz6RhTkL5zdzUTmWwOJpcV3TNhsiYcL2


Dokumentacja techniczna wszystkich baboli szyby :cry2: , wypiaskowania itd. niestety nie udało mi się uchwycić.


uc?export=view&id=1JZjc_lbQ2sG7RMlEArs0yUE-E35teibO


uc?export=view&id=1i_Q9SrMsKBaSc_WgTbXQ7uS-8XP7TAZB


uc?export=view&id=1jvEM1dK1AzMv3fBJ1NeUYgxitGlcvK0e


uc?export=view&id=14J9hFKqZEA5-GFUA3VRRqMdNRlNK7GDA


Na gotowo, szyba Pilkington-a zamocowana z górnym pasem koloru szarego czy jakoś tak.

Nowa przednia szyba OEM według mnie to przerost formy nad treścią ..... aby niby mieć mniejszy problem przy sprzedaży samochodu :roll: .

Ładnie w słońcu wygląda ten lakier :8) mimo, że nie był specjalnie myty itd. przed wymianą tylko opłukany.


uc?export=view&id=1RLh3haCMYQdk0QPar3RDJrifbJVAFDvE


Całokształt oceniam na -4 bo:

- listwa mocująca podszybie powinna być o 5mm dokładniej zamocowana

- nie zabezpieczono mi kierownicy i niestety roboczymi rękawiczkami wybrudzono ją.

W ogóle lipa, że niestety bardzo często trzeba się na prawdę wykłócać i być gburowatym itd. aby "ktoś" się chociaż trochę bardziej przyłożył do montażu.

Bardzo ważną sprawą jest konieczne wklejenie od razu z przednią szybą listwy mocującej podszybie bo inaczej nie będzie możliwości jego zamocowania i będzie latać (miałem okazję coś takiego zauważyć po jakiś "Asach" :duh: ), jak zwracałem na to uwagę to "trafiałem na mur" :mad2: .

Tym razem klej itd. nie wyszedł :mad2: monterowi na boczki słupków A :cool2: i ciężki klient z BMW jak ja mimo wszystko był zadowolony :mrgreen: .


uc?export=view&id=1ciU3Ujr_KffbrMBaYoOKiOAFXet0uxcU


Ciekawym detalem aktualnie jest przednia naklejka rejestracyjna :norty: .

W poprzedniej pracy podpatrzyłem u jednego z Klientów inaczej ją zamocowaną :) .

Chłopakom spodobał się samochód (jakieś tam nowe/świeże Audi ..... ) a ja podpytywałem co tu Klient ma zrobione ...... .


Więc ................... hehe:

Naklejka zalaminowa :) .


uc?export=view&id=1-bl7caARTIGZqC-ChEU0kMvMMDBjBeEi


Klejona na taśmę przezroczysta :D .


uc?export=view&id=1csfnFDQiRi_UIMzvrRw2Mh9sEQEp6S1R


Muszę się przyznać, że mogłem ją przykleić na szybę parę cm niżej ....... ale to nie ja jeżdżę jako pasażer w tym samochodzie :mrgreen: .



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano

Fantastyczna galeria.

Sam mam e91 w tym samym kolorze, też w mpakiecie - tylko w 320d. Oglądam to co z autem wyczyniasz i żałuję, że moi mechanicy pewnie nawet w połowie nie są tak skrupulatni jak Ty.

Gratuluje

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hitalin kopę lat. Odśwież swoją galerię, ja w międzyczasie zdążyłem już swoje E91 320d sprzedać. :mrgreen:
3A0jS9b.png
Opublikowano

Galeria i skrupulatność po prostu mega :)

Super wygląda Twój samochód w m-pakiecie, ten kolor i mimo że przedlift, to prezentuje się ekstra :)

Bardzo mi się podoba :)

Opublikowano

Gratulacje Szymon!!

Fajnie się to wszystko czyta i ogląda. Będąc u ciebie muszę się uważniej przyjrzeć niebieskiej ( i koniecznie pomacać kierę).

Teraz już wiem dlaczego od prawie 2lat nie możemy się dograć w sprawie pewnego swapu do mojej taczki :) Myślałem że powodem jest potomek.... a tu widzę że do domu to wracasz tylko części myć :) Oby syn miał identyczne zainteresowania i hobby :)

Pozdrawiam jan

p.s warto było by upgradować nagłośnienie, mam nadzieję że wiesz o czym piszę :)

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Witam . Ciekaw jestem czy coś się dzieje . Przez cały dzień co jakiś czas czytałem i właśnie skończyłem temat. Super wątek i jeszcze fajniejsza Niebieska. Życzę bezawaryjnosci Niebieskiej i Czarnej. Czekam na ciąg dalszy . Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano (edytowane)

Hitalin

Faktycznie jak tylko możliwości oraz moce przerobowe pozwalają to jestem z tych skrupulatnych przy kręceniu :D .

Co Niebieska to Niebieska :wink: .




zielony90

U Ciebie w galerii również jest co oceniać :wink: .

Niebieska na LCI nie będzie wizualnie przerabiana.

Jak $ pozwolą to koniecznie lakier będzie odświeżony.

Ilość odprysków na przedniej masce oraz zderzaku woła o pomstę ............ :roll: .




superjachu

Janie jak dobrze wiesz na wszystko po trochu schodzi czas :mrgreen: .




artek88

Z jednym i drugim samochodem faktycznie co jakiś czas coś się dzieje ...... :twisted: :mrgreen: :wink: .

W przypadku Czarnej jest to już tylko typowa eksploatacja.

W przypadku Niebieskiej moja prywatna lista życzeń nie została jeszcze w pełni zrealizowana :norty: .




2018.05.22 Rozrzad Glowica DPF Inne



Jak wiadomo 3.0d montowane w E6X, E9X itd. zaczęli projektować i składać Księgowi :cry: np:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=252899

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=306756&hilit=e93+330d&start=45

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=165606



Będąc świadomy pokaźnego przebiegu w Niebieskiej zacząłem się odpowiednio "zbroić" :roll: .



Przebieg przy wymianie kompletnego rozrządu i dodatkowych rozszerzeń :roll: .


http://i66.tinypic.com/2exrp09.jpg



Całą wymianę kompletnego rozrządu opisałem w dziale Sam Naprawiam w temacie:

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=246249&start=15

W galerii skoncentruję się na pracach powiązanych i utrudnieniach napotkanych "po drodze".



Płukanka silnika według mnie w przypadku wymiany kompletnego rozrządu konieczna konieczność :8) .


http://i67.tinypic.com/2di1zit.jpg


Wtryski wyszły, ale z oporem ........ zasiedziane były :P .


http://i66.tinypic.com/op79m1.jpg


Komplet zdemontowany, mając go na wierzchu dałem do sprawdzenia "na stole" w zaprzyjaźnionym zakładzie.

Tak zwane koksy - dziczki to nie są :mrgreen: , ale przysłowiowym złomem również nie.

Używane części, z notą finalną 3 na 5.

Mając w planach przesiadkę na wydajniejsze podajniki paliwa :) szkoda było ładować $ w regenerację.


http://i66.tinypic.com/2m4odmw.jpg


Mając ściągnięty kolektor dolotowy oraz spuszczoną ciecz chłodzącą warto wymienić uszczelkę albo cały króciec.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3465

Prywatnie zdecydowałem się na:

nr 10 :arrow: 11122247745

nr 11 x3 :arrow: 07119905400

Swoją drogą u mnie uszczelka nie wyglądała mimo wszystko najgorzej :wink: .


http://i68.tinypic.com/15gb1xs.jpg


Pierwsze napotkane utrudnienie :mad2: .

Pomyśleć można co jest trudnego w odkręceniu 6 śrub mocujących dolną rozpórkę :duh: .

2 ostatnie odkręca się bezproblemowo, te mocowane do "budy".

Z 4 sztukami wkręcanymi w spinkę w gwintem jest zabawnie jak są zapieczone :| .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=31_0715

nr 6 x6 :arrow: 33326768354

nr 7 x2 :arrow: 31106779393

nr 8 x2 :arrow: 31116768715


http://i64.tinypic.com/1589flw.jpg


Różnica między pozycjami nr 7 i 8 dla zainteresowanych :) .


http://i66.tinypic.com/v7dz6r.jpg


Standardowo chwilę to trwało :) ale miska olejowa zdemontowana.

Resztki oleju ściekają, będzie można ten kawał aluminium wyczyścić przed montażem :8) .


http://i65.tinypic.com/30lnp88.jpg


Pokrywa zaworów również zdemontowana.

Praktycznie już jest gotowa do wymycia :wink: .


http://i63.tinypic.com/2eb62d5.jpg



Zaczyna się etap prac powiązanych z demontażem/montażem głowicy :mrgreen: .



Widok fabrycznie żeliwnego kolektora wydechowego bardzo cieszy :D .

Przynajmniej nie będzie problemu z nieszczelnościami, jak to ma miejsce w przypadku kolektorów ze "stopów".

Nakrętki potraktowałem WD-40 odpowiednio, na szczęście nie było problemu z odkręceniem.

Swoją drogą jak na Niebieską to się zdziwiłem brakiem utrudnień przy demontażu kolektora wydechowego.


http://i65.tinypic.com/2jboady.jpg


Za to konieczne okazało się planowanie :| .


http://i65.tinypic.com/14viefk.jpg


Na zrobienie kolektora wydechowego musiałem czekać około tygodnia.

Niestety "nie powiększono" mi od razu kanałów do rozmiaru uszczelki :cry: .

Zdjęcia z planowania się nie zachowały :| .


http://i68.tinypic.com/34r8tb6.jpg


No nic czas na zabawę dla Dużych Chłopców.

Ogólnie to spociłem się ............ odkręcając śruby głowicy :shock: .


http://i65.tinypic.com/vmvd50.jpg


Praktycznie całość śrub zdemontowana.

Zostały dwie od strony ściany grodziowej ........ z nimi trzeba się trochę nagimnastykować w E9X :? .


http://i66.tinypic.com/264kyeb.jpg


Parę kg waży, ale udało się ........... zdemontowana :D .


http://i66.tinypic.com/2j0atr7.jpg


Dodatkowo jeszcze z 1/4l oleju silnikowego musi zlecieć ....... .


http://i66.tinypic.com/2igd1fp.jpg



Głowice dałem do sprawdzenia i ewentualnej regeneracji w rodzinnej Zielonej Górze.

Werdykt był następujący:

- szczelna

- komplet zaworów wydechowych do wymiany + prowadnice

- komplet uszczelniaczy zaworowych do wymiany

- planowanie.



Zorganizowałem części we własnym zakresie aby było wiadomo co zostanie zamontowane.

Prowadnice dobierała sobie Szlifiernia.


http://i67.tinypic.com/ohsbdl.jpg


http://i67.tinypic.com/ay4sxy.jpg



No i zaczęła się droga przez mękę :mad2: .

Na głowicę gotową do odbioru czekałem dobry miesiąc :duh: , miała być gotowa w 2/3 tygodnie.

Chodziłem po ścianach :evil: .

Dobrze, że Żonka nie potrzebowała Czarnej na codzienne dojazdy do pracy to miałem czym do roboty śmigać :? .

Muszę się również przyznać, że jak już były wszystkie niezbędne elementy układanki to zapału do roboty za wiele już nie zostało :( .



Niestety samozaparcia na weryfikację panewek oraz pierścieni mi już zabrakło.

Przerosła mnie "niekończąca się opowieść" rozpoczętych prac :( .



No to trzeba pożytecznie spożytkować czas oczekiwania :mrgreen: .

Na dobry początek wyczyszczę DPF-a w zaciszu garażowym oraz domowej łazienki :roll: .

Tylko jeden "z czujników" dał się wykręcić bez problemu :| .


http://i66.tinypic.com/11j88yu.jpg


Nasycenie początkowe :D .


http://i66.tinypic.com/f0n5gy.jpg


Myjciu-myjciu, chlapuńciu-chlapuńciu :norty: .


http://i63.tinypic.com/hv76uc.jpg


Początkowe płukania, ...... ta ekologia :mrgreen: .


http://i67.tinypic.com/20gjfiu.jpg


Na gotowo.

Jak przyjdzie czas na turbinę :wink: , to DPF-a dam do profesjonalnego czyszczenia.

Będzie porównanie, chociaż sugerując się "parametrami z komputera" to nie mam uwag aktualnie.


http://i64.tinypic.com/6r09w7.jpg


Przygotowywania bloku silnika do "uzbrojenia" rozpoczęte.


http://i64.tinypic.com/30m4mx2.jpg


W między czasie zorganizowały się wszystkie niezbędne części.


http://i66.tinypic.com/2cymdtk.jpg


http://i65.tinypic.com/2ivbb6a.jpg


http://i64.tinypic.com/1672lox.jpg


Komplet zdemontowanych części musiałem trzymać w osobnym garażu :P .

Załapały się do zdjęcia nawet 2 dodatkowe kartony ze złomem :) .


http://i68.tinypic.com/2nb6f12.jpg


W końcu nastał ten dzień, głowica gotowa można odbierać :mrgreen: .


http://i67.tinypic.com/vxhm3s.jpg


http://i68.tinypic.com/t9gqpf.jpg


Pierwsze przymiarki uszczelki umiejscowionej pod głowicą :) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_2315

nr 1 :arrow: 11127801700, w moim przypadku


http://i63.tinypic.com/2ur5tom.jpg


Głowica na swoim miejscu.

Ogólnie to spociłem się ............ dokręcając nowe śruby głowicy :shock: .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_2315

nr 2 :arrow: 11127798532


http://i63.tinypic.com/2vl5t2w.jpg


Silnik dostał również komplet nowych popychaczy :) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3654

nr 3 :arrow: 11332249817


http://i63.tinypic.com/ifpdhg.jpg


Wałki na gotowo zamontowane :cool2: .


http://i63.tinypic.com/sp8yhe.jpg


Pierwsze pasowanie zębatek rozrządu.

Swoją drogą pocieszne wydaje mi się to ujęcie :) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3462

nr 2 :arrow: 11217809751

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3863

nr 2 :arrow: 11412247304


http://i63.tinypic.com/2u9h8oo.jpg


Jeszcze jedna śruba i rozrząd kompletnie i na gotowo skręcony :roll: .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3653

nr 5 x3 :arrow: 11317791821


http://i65.tinypic.com/clpjc.jpg


Zamykamy okienka rewizyjne :8) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3661

nr 3 :arrow: 11142247660

nr 6 :arrow: 11142248640, kapsel ma niestety niewymienną uszczelkę aluminiową


http://i65.tinypic.com/9uz247.jpg


http://i65.tinypic.com/15naqnb.jpg


:cool2:


http://i68.tinypic.com/35i6ey9.jpg


Podstawa filtra oleju, prace dodatkowe.

To nie R6 benzyna, gdzie uszczelki regularnie trzeba wymieniać :wink: .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_2328

nr 8 :arrow: 11427788455

nr 11 :arrow: 11427788463

Dodatkowo wymieniłem.

nr 9 x3 :arrow: 07129905590

nr 12 x6 :arrow: 11427788464


http://i66.tinypic.com/2d01b8x.jpg


http://i68.tinypic.com/rk62zd.jpg


Układ chłodzenia

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3465

Pompę wody wymieniłem dodatkowo, zdecydowałem się na "metalową" HEPU.

nr 1 :arrow: 11517805810

nr 3 x4 :arrow: 11147792545


http://i63.tinypic.com/65n7l3.jpg


Termostat główny trzyma szczelność, więc wymieniłem tylko uszczelkę.

nr 5 :arrow: 11517787692


http://i66.tinypic.com/2nlfvwx.jpg


Mniej lub bardziej potrzebne elementy montażowe :wink: .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3886

nr 5 :arrow: 11137802669

nr 11 :arrow: 11437794698

nr 17 :arrow: 12611744292

Dodatkowo

nr 6 x17 :arrow: 11137800619

nr 7 x2 :arrow: 11137800622

nr 8 x2 :arrow: 11137800623

nr 9 x4 :arrow: 11137800621


http://i63.tinypic.com/2uy0lkx.jpg


Czas zamontować miskę olejową.


http://i66.tinypic.com/30iujw3.jpg


Uszczelnienia wydechowe turbiny.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3873

nr 2 :arrow: 11657796787

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=18_0635

nr 3 :arrow: 18307793678


http://i67.tinypic.com/20tozex.jpg


Lubię widok świeżego smaru miedziowego na szpilkach kolektora wydechowego :) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3835

nr 2 x3 :arrow: 11627798177

nr 4 x12 :arrow: 11627789015


http://i64.tinypic.com/iwssph.jpg


http://i63.tinypic.com/kapc0x.jpg


Układ wydechowy już prawie kompletny.


http://i63.tinypic.com/241a4c3.jpg


Pokrywa i wtryski już na swoim miejscu, już jest z górki.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_3934

nr 2 :arrow: 11127796378

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=13_1190

nr 11 x6 :arrow: 13532247156


http://i65.tinypic.com/2dhg2nc.jpg


Trochę przewodów wszelkiego rodzaju było z tej strony do uporządkowania :D .


http://i64.tinypic.com/2mfyi6p.jpg



Dodatkowe smaczki :) .


Według ETK dość trudno dobrać te gumowe wieszaki :) .


http://i66.tinypic.com/24zajw4.jpg


http://i65.tinypic.com/xm97it.jpg


http://i64.tinypic.com/xmtz4w.jpg


http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=13_1161

nr 3 :arrow: 11127501588


http://i68.tinypic.com/15zldup.jpg


Pierwsza próba odpalenia :D :norty: :cool2: .

Piana to resztki chemii do mycia DPF-a, mimo sowitego płukania musiało coś zostać w filtrze.


http://i67.tinypic.com/es98xc.jpg


http://i68.tinypic.com/14mdmd5.jpg


Czas na odpowietrzenie układu chłodzenia, przedmuchanie DPF-a i sprawdzenie czy wszystko jest ok.

Ogólnie pierwsza jazda testowa :P .


http://i64.tinypic.com/flc7l2.jpg


Samochód pali, jeździ ...... można go wymyć i nawoskować :norty: w nagrodę za cały trud.


http://i63.tinypic.com/30cribo.jpg



Podsumowując, Niebieska dostała :

- komplet zębatek + śruby/nakrętki mocujące OEM rozrządu oraz napędu pompy oleju

- zestaw łańcuchów z napinaczem oraz ślizgami FEBI

- wszelkie możliwe uszczelnienia, do których ma się dostęp OEM/Elring

- kompletną wymianę cieczy chłodzącej

- oczywistych części widocznych w kartonach nie będę punktował :wink:

- dodatkowo została zregenerowana głowica, przez w zasadzie mój kaprys ..... aktualnie przez poświęcony czas i nerwy z tym zawiązane bym się na takie rozszerzenie nie zdecydował :duh: .


Wbrew temu co pisze TIS głowicy nie trzeba "ruszać" przy wymianie kompletnego rozrządu w M47XXX oraz M57XXX.



Koła letnie przygotowane do kolejnego sezonu, wymyte-felgi nawoskowane-opony zakonserwowane-wyważone.

Samochód pali, jeździ ...... można zakładać :norty: .


http://i67.tinypic.com/2cmrwut.jpg


Lubię blask tych nakładek na wentylki :) .


http://i64.tinypic.com/2d9wsw9.jpg




Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:


wow, ten ogrom prac, jak i profesjonalne podejście do nich jest nieopisany


:cool2: :cool2: :cool2: :cool2: :cool2:


gratulacje bezkompromisowego podejścia i kolejnych 350k bezawaryjnej jazdy

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

Opublikowano

opis przepiekny jak zawsze... ja jestem w szoku ze miales czapke zdjeta... miske zdjeta... i nie sprawdziles pierscieni ani panwek..... nie odpusciłbym tego...

tak czy inaczej robota pryma sort !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
fajna lektura na poświąteczny poranek i masa informacji :cool2: jeszcze jakby Cypisek tak prowadził swoje tematy to można by było dzięki Wam samemu auto naprawiać ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przedmówcy wszystko powiedzieli.Robota i prowadzenie galerii pierwsza klasa!
Benzyna zamiast krwi...
Opublikowano (edytowane)

sineczek

Do bezawaryjnych 350 tyś km jeszcze trochę elementów układanki brakuje + ewentualne dodatki :) .



cypisek21

Ogólnie to masz rację, ale specjalnie nie przemilczałem tego faktu w opisie z postępu prac.



kulfon3

Z takim stwierdzeniem mimo wszystko bym polemizował, bo jak nie ma się chęci, wiedzy oraz ogólnie możliwości to nic z tego nie będzie :| .

Jednak jak świadomie chce się dobrać mniej lub bardziej niezbędne części (oryginalne/zamienniki) :wink: to nr oem oraz schematy z realoem do wglądu są podane jak na dłoni :mrgreen: .

Każda prowadzona galeria (z tych obszerniejszych :) ) ma swoje mocne strony.



Darek B-stok

:)



bart 328

:)




Ogólnie to podziękował za pozytywne przyjęcie relacji :cool2: .

Zdaję sobie sprawę, że przyrównując do wcześniejszych wpisów z "mniejszych robót" można było wszystko przedstawić jeszcze trochę bardziej skrupulatnie ............ ale zrób to chronologicznie i aby miało ręce i nogi ...... :| od samego myślenia już głowa boli :roll: .

Nie wspomniałem również, że przy okazji składania samochodu po rozrządzie itd. wleciał ponownie fabryczny/oryginalny intercooler.

Niebieski IC Wagnera wrócił do swojego oryginalnego kartonu i czeka bo tak do końca w 100% nie mogę się zdecydować co z nim zrobić :? .




2018.07.26 Podebrady



3 dni po złożeniu silnika dalsza trasa :norty: i do tego poza Pl :wink: , jak testować to na poważnie :) .

Będzie jak w przypadku Titanica .............. :lol: hehe :?:


Zdjęcia robione "po nocy" :) .

Ciekawe co musieli sobie myśleć "Tubylcy" wychodzący z sąsiedniego lokalu ............ :roll: :norty: :lol: .


uc?export=view&id=1hxNPwtbQ86NWAGOJVaOwTDeBROrd1mgy


uc?export=view&id=1CrCJsi_RzLzIYNYCR56Y36zpkD-qmOWk


Swoją drogą na tym zdjęciu widać, że po rozrządzie wrócił na miejsce oryginalny-mniejszy-fabryczny IC.


uc?export=view&id=1NSFkqx_Op_8EF6jnog0UdemAbpZhRigL



Z ważniejszych wniosków :mrgreen: :

- samochód nie zatonął :cool2:

- poziom oleju bez zmian

- poziom cieczy chłodzącej bez zmian

- kopcenia "wszelkiej maści" brak :D .



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano (edytowane)

2018.07.28 Hamulce Przód - Zakup



W kwestii pasowania chciałem "na koniec zimy 2017/2018" posiłkować się ASO BMW DEX Lubin, przez całokształt obsługi klienta odradzam.

Na sprzedaż mieli wystawiona jedyneczkę z fabryczna opcją wyposażenia Hamulec sportowy M :arrow: S2NHA=Tak.

Czyli ładne :mrgreen: , niebieskie z logiem M zaciski o nr. 34116799465 i 34116799466 pod tarcze 340/30mm (kształt-rozmiar to samo co szare).

No to się zjawiam przy okazji z bardzo nietypowym pytaniem :mrgreen: (co na wstępnie zaznaczam, aby przykuć uwagę):

- że chciałbym aby przymierzyli moją felgę wzór 194 z serii 3, modelu E90 do wspomnianej jedyneczki na przednią oś i że zależałoby mi na paru zdjęciach obrazujących spasowanie zacisków względem ramion felg itd..

No i oczywiście, drugie pytanie "jaka kasa" :P .

Pan ze sprzedaży samochodów używanych odsyła mnie do koleżanki z działu serwisu.

U Pani jeszcze raz to samo tłumaczenie, tylko do pytania "jaka kasa" :P dodałem, że jak zaproponują (wymyślą) cenę kosmos to szkoda mojego i waszego czasu na gaworzenie.

Panią trochę pytaniem zagiąłem, ale nie ma co ukrywać niespotykane :) .

Pani chce mnie odesłać do działu sprzedaży, ........ to mówię że już u kolegi byłem.

No to gaworzymy, tłumaczę o co chodzi, Pani przeprosiła i zapewne podeszła na konsultację do mechanika ... spoko normalna rzecz.

Ostatecznie w moją nietypową sprawę została zaangażowana 3 osoba osoba, chyba Mistrz Serwisu.

3 raz tłumaczyć to samo ....... normalnie to się już nie chce ....... ale zależy mi więc znowu ta sama gadka (chociaż w jednym momencie pomyliłem się i wplątując serię 5 zamiast serii 1), czy jest taka możliwość, jaka kasa tylko nie świrujcie z $ bo szkoda naszego wspólnego czasu na gaworzenie.

Ostatecznie nie dowiedziałem się nic, kazano mi zostawić swój nr telefonu i że na drugi dzień Pani oddzwoni.

Telefonu nie było (ale to jestem wstanie zrozumieć, bo w obsłudze klienta często jest mimo wszystko zapierdziel).

Za dwa dni dzwonię jednak ja :mrgreen: , 250 albo 300 za przymierzenie jednego koła :shock: :mad2: ... nie pytałem się "czy z kwitem".

Każdy ustala ceny za usługę wedle własnego uznania i o to nie mogę mieć pretensji.

Zniesmaczyło mnie to, że 30 minut Żonka i Bombelas siedzieli w samochodzie i zmarnowano nasz czas :mad2: bo jednak trudno było od razu powiedzieć, że np. nie robimy takich rzeczy albo koszt tego typu usługi będzie wynosił np. +200zl.

Na wulkanizacjach przymiarka koła może zająć "a dodam" 15 min, tylko że nie mają samochodów i układów hamulcowych potrzebnych :mrgreen: .



Chciałbym podziękować forumowiczowi cypisek21 za upublicznienie informacji o pasowaniu zacisków z serii Fxx pod tarcze 340/30 mm do felg wzór nr 194 :) .

Od definitywnego potwierdzenia zależało kupno przez moją skromną osobę :mrgreen: takich zacisków ............ docelowo chciałem pozostać przy felgach R17.



Na poważnie zaczynają się rozterki co wybrać :norty: :

- używany kompletny zestaw Niebieskich z tarczami i klockami z większym przelotem i ceną+ przez kolor itd.;

- używany kompletny LUX zestaw Niebieskich z tarczami i klockami z mniejszym przelotem i ceną+ przez kolor itd.;

- nowy niebieski przód z allegro + nowe tarcze i klocki, tył zawsze na spokojnie można dokupić;

- nowy szary przód z allegro + nowe tarcze i klocki, z tyłem będzie problem bo 2-tłoczkowych szarych nie robią :| ;

- używany szary LUX zestaw z tarczami i klockami z mniejszym przelotem, z tyłem na spokojnie się kiedyś coś pomyśli;

- używany szary zestaw z tarczami i klockami z większym przelotem, z tyłem na spokojnie się kiedyś coś pomyśli.



Przy okazji oczekiwania na głowicę z Niebieskiej miałem bardzo dużo czasu na poszukiwania.

Ostatecznie trafiłem na aukcję firmy nova-parts:

https://allegro.pl/uzytkownik/nova-parts?bi_s=archiwum_allegro&bi_m=seller-more&bi_c=Product&order=m


W sobotni wieczór ogólnie bardzo sympatycznie towar się kupuje :) .

Dobrze rokował fakt, że kompletne zaciski i tarcze na żywo wyglądały faktycznie jak na zdjęciach.

Sprzedające Chłopaki (mam nadzieję, że się nie obrażą) byli bardzo twardzi w negocjacjach :norty: , ale ostatecznie zostało osiągnięte porozumienie :) .

W ogóle to zwróciłem uwagę na pomieszczenie magazynowe bo wyglądało na prawdę porządnie, czysto, ogólny ład i porządek, podsufitki zabezpieczone geowłókniną dodatkowo itd..

Szkoda, że Chłopaki nie mają w zasadzie towaru do E9X, bo zawsze coś można sobie upatrzyć :| .


Zdjęcia poglądowe zapożyczone z aukcji sprzedających.


uc?export=view&id=1IHIxBOlW5dFUW2Cq6qASQ6yd9tMPHKII


uc?export=view&id=1MQMHpB9GeBU6iB6SDJWPiD02-vOLI1bb


Trafił się zestaw LUX, z faktycznie małym przebiegiem.

Wiadomo obawiałem się jakieś wady ukrytej, tzn. krzywych tarcz ..... chociaż cena na gotowo była zbliżona do nowych zacisków z allegro.

Wszystko zweryfikują przejechane kilometry Niebieską i czas.


uc?export=view&id=18htV--UgZNL1UUJLpWL7cAm9Jurk0Wgy


uc?export=view&id=1Me66FPCXTNPImmH9-sKtpje-_-nA3G0e


uc?export=view&id=1eGLOBgbYDT0lbJuRVa2wEDD3ZrxSYhjR


Tarcze do zdjęć trochę ciężko było utrzymać jedną ręką :) .


uc?export=view&id=1Z4CFOstCqkfyr4gOfOWhny9TZo6YOxxG


uc?export=view&id=1kxCpnwC2zKleGlbY_AoFIycfAdJ2C5g3


uc?export=view&id=1xQL3ahZXvMj6SOpLLig0jW6cetE5TysH



Podsumowując :D :

- mam zakupione zaciski pod tarcze 340/30mm które fabrycznie występowały w następujących modelach

http://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=4U11-EUR-07-2015-F33-BMW-440iX&mg=34&sg=05&diagId=34_2353&q=34116850931

http://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=4U11-EUR-07-2015-F33-BMW-440iX&mg=34&sg=05&diagId=34_2353&q=34116850931



Dodam jeszcze co nieco :mrgreen: internetu od siebie (mam nadzieję, że Autorzy się nie obrażą):

https://e89.zpost.com/forums/showthread.php?s=ce2e14cbdb4e31177bf17e7c45d21053&t=1096917&page=2

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=655274

https://www.babybmw.net/viewtopic.php?t=88991

https://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=655274&page=7

http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=6&t=153318&start=240

https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=858607

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412&start=1650

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412&start=1965



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano (edytowane)

cypisek21

Nie mówię, nie tylko chyba najrozsądniej będzie jak skończą mi się z tyłu chociaż klocki ......... aby 2 tłoczkowe zaciski zawitały :wink: .




2018.08.19 Typowa eksploatacja :twisted:



A) Hamulce przód

Przychodzi w końcu ten dzień, że chłopiec staje się mężczyzną :D .



W drugiej połowie roku 2018 jednak kilometry na spokojnie Niebieskiej przybywają.


uc?export=view&id=1HDcGL9PsHHACJ8Noe3BwIXscHEYd-P8-


Pacjent cały i zdrowy, trzeba w końcu wgniotką się zająć ........... ale kiedy :( .


uc?export=view&id=12tVQAGF8nbvCbj3sPjsFaUjAEJ51ZRuk


Mniej lub bardziej niezbędne części :) .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=4U11-EUR-07-2015-F33-BMW-440iX&diagId=34_2353

nr 1 :arrow: 34116878876, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 2 :arrow: został oryginalny z E90 bo pasuje, mimo że dostałem w zestawie również czujnik przód z FXX

nr 3 x2 :arrow: 34116792223, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

albo

nr 4 x2 :arrow: 34106797602

nr 5 x2 :arrow: 34211161806, nie zmieniałem bo oryginalne wyglądały bardzo przyzwoicie

nr 6 L :arrow: 34116850931, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 6 P :arrow: 34116850932, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 7 x4 :arrow: 34106864424, nie ma konieczności zmiany :roll:

nr 8 x2 :arrow: 34116850934, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 9 x2 :arrow: 34116862801, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 10 x2 :arrow: 34116780509, miałem w zestawie ...... oszczędności :)

nr 11 x3/x4 :arrow: 34116780508, miałem w zestawie tylko jedną sztukę :( , zamówiłem x3 ale chyba dokupię jeszcze jedną bo nieznacznie się różnią


Na zdjęciu tylko dwie śruby bo jeden zacisk już na swoim miejscu :) .


uc?export=view&id=1htzbBWvi-96SK9ymloBPFyGu6-113NPR


Standardowy płyn hamulcowy, z którego prywatnie korzystam.

Przewody w stalowym oplocie firmy HEL.

Dużym problemem był wybór odcieniu docelowego koloru :mrgreen: .

Wizualnie fajne, nie powiem ...... Bombelasowi :D również się spodobały jak Tatuś rozpakowywał swoje zabaweczki :norty: ...... tylko czemu zaraz chciał Piotruś jeść te przewody to nie mam pojęcia :roll: .


uc?export=view&id=18kOcsWYCjX_qt6D1-7828TEfJXE8d6-A


Rzut okiem na stare przednie tarcze hamulcowe, szału nie ma ....... ale klocki zdrowe były jeszcze :wink: .

Występowało bicie przy hamowaniu, "nie totalne" ale jednak ....... więc żalu/smutku nie ma.

Jeszcze całe 0,2mm zostało do dopuszczalnej przez BMW granicznej grubości/minimalnej ..... mogłem na OLX wystawić zamiast na złom :norty: .


uc?export=view&id=1N3iFyh_9OQNGFZyRHXC0FlRzQVkIW0M5


Czyścimy, mierzymy i zostawiamy :o , bicie przednich piast nie przekroczyło dopuszczalnych 0,02mm.

Na spokojnie :) , Niebieska na pewno trochę w rodzinie zostanie to zdążę dwie nowe piasty zamontować.


uc?export=view&id=1MF_wZ_AJ0_6zTQML2c0MDNELGIsvgz_V


uc?export=view&id=12PVhUg8_lBfX-mqrplGFicCo2FJuPlI6


Pierwszy problem, który napotkałem przy przymiarce zacisków.

Konieczne było delikatne zeszlifowanie końcówek osłon tarcz hamulcowych przód aby o zacisk nie haczyły itd..

Swoją drogą fabryczne osłony z 325d w zupełności wystarczają na 340/30mm.

Jak widać do przymiarek wykorzystałem fabryczne śruby przednich jarzm, jednak nie było konieczności kupna dedykowanych z serii FXX.


uc?export=view&id=1NgWjHjfx8ThpL_Jg4KSBwdGLx3KDXI1y


Małe porównanie :D pokoleń.

Docelowo nie planuję inwestycji w moc na poziomie ++++ :mrgreen: więc za zestawem pod 370/30mm nie musiałem się rozglądać.


uc?export=view&id=1FVirgvyH0MpXixwRSwIBOoGLBIaPdW1l


Całe 6 mm różnicy w grubości :) .


uc?export=view&id=1R3CGzlyNXo5pDQh0MafT0LzLEvUyHBIq


Lewy przedni zacisk kompleksowo skręcony :) .

Skuteczny pomiar bicia tarcz uniemożliwiał rdzawy nalot ....... wskazówka latała jak oszalała :mrgreen: .


uc?export=view&id=1Kj_YbkoCRsgn46YNvIoaKc2B2o_iY2qe


Drugi problem "a", który napotkałem przy montażu zacisków.

Przewody hamulcowe przód odkręcić przecież to banał ......... .

:duh:

:mad2:

:nienie:

Brzydkie słowo :lol: na "k", to już widzę co będzie z prawej strony ...... .

Penetrowałem, grzałem, prosiłem, groziłem (jak bym miał argumenty :cry2: ) ...... zobaczymy drugą stronę.


uc?export=view&id=1FtFaXQysjNEV9wDJRMZZeUlr_BbA0Vyg


Prawy przedni zacisk kompleksowo skręcony :) .

Z tej strony miałem ogólne zastrzeżenia co do osadzenia tarczy hamulcowej, wszystko zweryfikują jazdy testowe :o .


uc?export=view&id=140OkKDETQeI-3Lv7ahIQtQVftA4are5p


Drugi problem "b", który napotkałem przy montażu zacisków.

Z tej strony jeszcze ciekawej :x .

Ja rozumiem takie cyrki, ale na tylnej osi :( ..... przewody tył czekają na swój czas :mrgreen: .

Ogólnie czego bym nie ruszył w Niebieskiej a było ostatnio w 2006r przez fabrykę kręcone to prawie cały czas pod górkę :mad2: .


uc?export=view&id=14E06ChTwmAG1fuMTZ48Krv0CVX8NSBGD


Jak to często bywa dodatkowe i nieprzewidziane koszta :mrgreen: .

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=34_1486

nr 3 :arrow: 34326853500

nr 4 :arrow: 34326853501


Przewody zamówiłem lokalnie w Zielonogórskim ASO BMW.

Byłem meeega :!: :cool2: :!: zadowolony jak moim oczom :shock: ukazały się fabrycznie powyginane/dopasowane metalowe przewody hamulcowe.

Teraz mam odpowiednie argumenty :8) .


uc?export=view&id=177lidWC72uu-F5UjRo06htoA6556G5cN


Wymiana lewego przedniego przewodu to sama słodycz, brakuje w jednym miejscu gumki osłonowej :wink: (po zdjęciu uzupełnione).


uc?export=view&id=1zeBwJERBkEZl4YWNiZKbgOqL4vuTRWIu


Lewy przód prawie na gotowo.

Niestety prawie bo z niedogiętą dolną klamrą skręcone przewody w gnieździe montażowym są luźne.


uc?export=view&id=1Qh3h5v2KM5shtOIYBE2zOT9UQUCdSlw3


Z pomocą przyszła podkładka nie oem :mrgreen: .

Mam również uwagę co do samych przewodów, tulejka w którą wkręca się metalowy przewód hamulcowy jest za krótka.

Brzydkie słowo :lol: na "k", nie uświadczę chyba części zamiennych "tuningowych" dopasowanych w 100% jak oryginał :mad2: .


uc?export=view&id=1VYb2s1XYD2CAx128k4jWTZxY99eyVDP2


Z wymianą prawego przedniego sztywnego przewodu hamulcowego niestety jest troszeczkę trudniej :norty: .

Żałowałem, że nie robiłem hamulców od razu z silnikiem, bo bez głowicy dostęp do tego przewodu był idealny :lol: .


uc?export=view&id=1RvmuP1VVo2SSQEon2Eo0OpUYReO7qZs0


Prawy przód już skręcony, można odpowietrzać.


uc?export=view&id=1jkG0NqAdlMBsTRJHk9g1ps4V8sPoOl9s


W sumie to śmiesznie odpowietrza się zaciski "wielo-tłoczkowe", operować trzeba dwoma odpowietrznikami :) .

Finito :cool2: , mierzymy koła i w drogę ...... a spodziewałem się mniejszego zakresu ruchu zacisk-felga :mrgreen: .


uc?export=view&id=1usIesxQJZugRz6gugVk1pUXWc3qR1wXw


uc?export=view&id=1R_y4Axs03lBuyJ5_9RzUJjI570D9R7K3


Spasowanie zacisków przy felgach wzór 194 :shock: , dopuszczalne :P .

W wolnej chwili dla potomnych trzeba przymierzyć również wzory 158, 160 oraz 285 :!: .


uc?export=view&id=1iGbjvqXNNQ2EDVm5NiPucRvUq1ocAYyb


uc?export=view&id=1lz0mZKV7Ex3_462_u-ISzcrXFrljlncn


Hamulce świeżo po montażu w godzinach nocnych na obwodnicach Zielonej Góry docierałem chyba 1,5h :shock: .

Full czasu dosłownie głaskałem pedał hamulca aby całość mogła się zdecydowanie bardzo :!: na spokojnie oczyścić i zacząć ponownie dopasowywać.

Następnie docelowe docieranie z prędkości +100 km/h stanowczo ale bez blokowania kół do 30-40 km/h, powtarzamy, powtarzamy ............. odpowiedni kawałek bez hamowania aby układ mógł się wystudzić i ponownie.

Przód hamuje :D , nie ma drgań i kierownicy z rąk nie wyrywa :cool2: .

Nie testowałem awaryjnego zatrzymania z większej prędkości aby nie przedobrzyć :| .

Głowy nie dam ale chyba na prawej tarczy został jeszcze niestarty ślad "w zakamarkach" po przylegającym klocku hamulcowym .......... przejechane kilometry zrobią swoje :wink: .

Można Niebieską rano jechać do pracy :D .




B) Listwa tylnego zderzaka



W tylnym zderzaku były jeden ale dość istotny brak.

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=51_5973

nr 4 :arrow: 51128040152

Swoją drogą ......... to nawet jak na BMW trochę droga ta listewka.


Jak wiadomo co tydzień nie szaleję na myjniach ........ :search: .

Miejsce montażowe i najbliższe okolice wstępnie wyczyszczone, pozostaje odtłuścić i można kleić dokupiony fant.

Raczej na pewno "listewka" zapodziała się montażyście po lakierowaniu tylnego zderzaka, albo np. uszkodziła i kosztorys naprawy nie uwzględnił tego detalu ...... bo po co :x .


uc?export=view&id=15cGnvRHF9k3kUeSoRYsOl0eUyFk11-Ex


Chyba będzie pasować :) .


uc?export=view&id=1Snuz0sSErD_VMnbSPVgIbbFkAQKv699H


Na gotowo :cool2: , kolejną pozycję z prywatnej listy do zrobienia można wykreślić :8) .


uc?export=view&id=1YRpsx5D0BmnCxkuXHtz0jZX5VhFaGhrF



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
Opublikowano

po każdym Twoim poście mam:

tenor.gif?itemid=5014017

Galeria: E91 320D LCI M-Pakiet 2009r.



2010-2016 E46 Touring 320D 136km 2000r.

2016-2017 E91 318i LCI 143km 2008r.

2017 E91 320d LCI 206km|393Nm 2009r.


kod zniżkowyna 5€ do Carly: XAZHF8

http://yanosik24.pl/widget/64583.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ekstra sprawa! Jakie odczucia po zmianie hamulców przód, poza brakiem bicia?
3A0jS9b.png
Opublikowano (edytowane)

sineczek

Hehe, staram się ale konkurencja :wink: jest niczego sobie :norty: :cool2: .

Faktem jest również brak wystarczającej ilości wolnego czasu abym mógł uzupełniać galerie "Naszej rodzinnej floty" na bieżąco.

Nadal uzupełniam zaległe tematy z 2018 :roll: , a jeśli chodzi o prace przy Niebieskiej to przecież mamy już 05.2019 :norty: :mrgreen: .



aaben

Hm ....... powiedziałbym, że łapią trochę wolniej niż seria w początkowej fazie hamowania ale bardziej efektywnie :8) (wytracanie prędkości przez samochód jest bardziej przewidywalne).

Ogólnie jak wsiadam za kierownicę np. E6X albo E9X z fabrycznym układem hamulcowym (nie uwzględniam X35i/d) to czuje niedosyt względem tego co jest w Niebieskiej.

Z innej strony to zaczynam mieć niedosyt, że od razu nie zawitał zestaw pod felgę min. R18 ........ ale to by się wiązało z kompletną zmianą "ogumienia" :| i byłby od razu komplet na przód i tył ale portfel lżejszy :roll: :mrgreen: .




2018.09.07 Przygotowania do Zimy :?


Wytyczne były bardzo jasne:

Asia :arrow: Mężu Niebieska ma mieć koła zimowe :!: .

Męęężulek :mrgreen: :arrow: .... "W myśl zasady, że do nas Panowie zawsze należy ostatnie słowo ........ :!: Tak Kochanie :!: :lol: ".



Tak na poważnie cofając się troszkę w czasie to sytuacja z docelowymi felgami do Niebieskiej była niejasna i niesprecyzowana :roll: (w trakcie kompletnego rozrządu+głowica+reszta ....... miałem duuuuużo czasu na śledzenie portali aukcyjnych).

Sprawę komplikowało wpasowanie na przednią oś 4 tłoczkowych zacisków, czy na pewno bez dystansów itd. wejdą w oryginalny wzór 194.

Rok temu (2017/2018) udało się przeforsować tezę, że Niebieska jest samochodem użytkowanym od wiosny do jesieni, więc 18 mogłyby być na stałe :roll: .

Hm z oryginalnymi M-Pakietowymi 18 wzór 193 nie powinno być problemu z dopasowaniem i gdyby szał zakupów pozwolił to "wiel-tłoczkowe" niebieskie zaciski na przodzie i tyle to prezentowałyby się zapewne godnie :cool2: :cry2: .

Brałem również jeszcze pod uwagę 18 dedykowane dla 320SI albo cuuuuuuś :P z palety dla F10/F11.

Wzór 193 nawet zacząłem podsuwać Żonce do weryfikacji "czy lipy nie będzie" :) , na grafitowy komplet z oponami zimowymi z miejsca dostałem zgodę :cool2: .


W to wszystko wplątane było początkowe założenie, że jeśli do Niebieskiej będzie minimum R17 to w razie "w" na zimę mają być felgi wzór 285.

Ten wzór również Dziubasek zatwierdził :P , więc szukamy szukamy szukamy możliwe jak najlepszego stanu w jak najkorzystniejszej cenie bo jak wiadomo większym wzięciem cieszą się +18 itd..



Ostatecznie trafiłem na aukcję firmy moto_m5:

https://allegro.pl/uzytkownik/moto_m5?order=m


- Ogólnie nie ma co się oszukiwać towar szykowany pod sprzedaż :P ;

- kontakt z Panią z działu kół mega :cool2: , a jestem bardzo specyficzną maruda :lol: ;

- dodatkowy opis sprzedawanego towaru 50 na 50, hm no może trochę lepiej bo jednej informacji nie doprecyzowano tylko "boczkiem wspomniano"

:arrow: że felgi z zewnątrz były odświeżane a dodatkowo w jednej na łączeniu między 2 ramionami zszedł lakier bezbarwny na nieznacznej powierzchni;

- opony zakładał chyba amator, zachowując poprawny kierunek toczenia taka sama wysokość bieżnika wypadała na stronę a nie oś samochodu;

- felgi miały być wyważane przed wysyłką, a tylko na 3 sztukach były świeże ciężarki;

- ostatecznie dodatkowo dostałem 4 oryginalne, nie zniszczone, wypukłe dekielki BMW :D ;

- maruda jestem to trzeba było podsumować :norty: , ale w takich $ "z kwitem" :shock: to na spokojnie :arrow: jestem zadowolony .... zobaczymy do pierwszego śniegu :lol: .



Zdjęcia poglądowe zapożyczone z aukcji sprzedającego.


uc?export=view&id=1SP4SDsbi7neGJecPib5j6SXkyxJk62t0


uc?export=view&id=1y_FmmcUT5maemRBn4ox4rGg0U2GBJ_Ba


"Pan Wulkan" ocenił:

- że felgi proste ........... nie podchodziłem sprawdzać bo by mnie gonił spod wyważarki :mrgreen: ;

- opony, które na 100% były na tyle od wewnątrz lekko pod-jechane (standard w BMW) , ten fakt wszyscy odnotowaliśmy :) (oceniających łącznie było 3, trzech muszkieterów z wulkanizacji, na której razem pracowaliśmy :8) );

- koła wyważone, jedna była "przekręcana" aby z 80g zejść .......... wiem, wiem to ciężar felgi + opony (RSC) :lol: .


Foteczki na gotowo, muszę jeszcze zakonserwować opony i w ogóle przymierzyć czy na przód wejdą :roll: .

Zdjęcie jasne.


uc?export=view&id=1f1Hm-hYyPjc7-zsWFPbz9hCwJ04CHHtx


Zdjęcie ciemne.


uc?export=view&id=1Wbjj1qkxigimlMVWtI_d3g44VtILmGYd


Zdjęcie mroczne :mrgreen: , wad żadnych nie widać :lol: .


uc?export=view&id=1eHvfehiZJWXnXSVoNC4DWpIg-HVdVm10



Pozdrawiam

Edytowane przez szymon-o
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano

Jest chwila wolnego czasu można spróbować podgonić "galerię" oraz zacząć porządkować :mad2: po poprzednim hostingu zdjęć.



2018.11.16 Koła Zimowe



Kilometry potwierdzone :) .


uc?export=view&id=18x9SN2HDfiY2om4i8rKqN8iwnMEAPULi


Mając możliwość dla formalności przymierzyłem pod zmienione zaciski przód 3 rodzaje kół z palety dla E9X.

Oby wszystko pasowało :D .


Wzór nr 160 (zima Czarna)


uc?export=view&id=1R2MS-HdVVuvrRQ3ENNcDDVH_uhrdDm9L


uc?export=view&id=1tH6rtpYcLgxBB6hopma7V8rFXIMn_URt


uc?export=view&id=1ooH_VVBJdiZIK2ReK8lOxP7m5dpDXor7


Wzór nr 158 (lato Czarna)


uc?export=view&id=1wxL8VIF163w-WL6W9UpxXKafw9BqUdCz


uc?export=view&id=1WT_a9Y0kkJtd3f1-bwrv2luEYvR5HUmX


uc?export=view&id=1naze-xZwEiG5iW0j842jLgD4gzF_Dlqb


Wzór nr 285 (zima Niebieska)


Na gotowo przed montażem :) .


uc?export=view&id=1HPRnHYp9cyjk4VIEw6qQP3xDVK8NKjej


uc?export=view&id=1F8AQrmUXnUbuXslJFES-ObY9gOyLrVSB


uc?export=view&id=1-4n9c_SpWbkWQfoJoI9xWoHtVK_FLCBl


uc?export=view&id=189Li1b4z5N5Aiwu63CpEBMa-GAKdnota


Dodatkowo szarpnąłem się :mrgreen: na wymianę łączników stabilizatora przód.

Wybór padł standardowo na produkt firmy Lemforder.


uc?export=view&id=1uzuoOYhECHkkedSwJl1TIlWwcetSTWlU


uc?export=view&id=1arxh27Qwo0fNgfyNgRnQQ7OHcRsDGXlB


Niebieska na gotowo czeka na pierwszy śnieg w województwie Lubuskim.


uc?export=view&id=1EWZXWJbs2cJ6D_ng6DEkfJN4zM9vLvC3


uc?export=view&id=1lu0QlRdhhTCPHg7Xy9oq_yCGdNocxs4r



Z prac w roku 2018 to było by na tyle ........... ciekawe co wymyślę-wymyśliłem w 2019 :norty: .



Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

cypisek21

Tak jak już pisałem na hamulce tył i może na przód w większym wydaniu przyjdzie czas :) .




2019.02.02 Remont dosłownie i w przenośni.


UFFFFFF duży wpis, oj się działo.

1/4 włosów na głowie posiwiała.

1/7 włosów wypadła.

Cały, cały luty chodziłem wq....... :evil: :mad2: :duh: :nienie: i jeszcze raz :evil: .

Ciągle coś pod górkę ...... nie ważne czy "dom", "praca", "garaż" ........ .

Ogólnie to byłem nie do życia, a dodatkowo pikanterii dodawał plan aby złożoną Niebieską jechać na zimowy wypoczynek ponownie do Włoch.


Niestety zdjęcie z kilometrami zaginęło w akcji.

Nie apteka załóżmy, że "serwisik" robiony przy stanie licznika 378000 km ...... pełna profeska :norty: .


uc?export=view&id=1wM_rz2HVF3sqD7EI5VzZH1eNcHd14mJM




Aby zachować faktyczną chronologię przeprowadzonych prac w tym wpisie nie robię podziału na poszczególne etapy.




Obraz nędzy i rozpaczy :P tylnego zawieszenia w "wersji zimowej".


uc?export=view&id=1ApW6__ROJm9j1D2qGlHRDGS2rEZzoxA8


uc?export=view&id=1-8LDuIBF60btDq7m10aBUzkgNWLcU5RT




Zaciski hamulcowe tył.


Na zdjęciach brakuje już zewnętrznych osłon tłoczków.

Mimo, że przy okazji wymiany T+K tył oraz gumek ślizgowych zacisków czyściłem tłoczki pod osłoną gumą to 100% efektu to nie dało :? .

Jak zapieka się zacisk hamulcowy to prawie zawsze przez syf/korozję między zaciskiem - wewnętrzną uszczelką a tłoczkiem.


Główny zestaw naprawczy zacisku.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=34_1476

nr 10 x2 :arrow: 34216769103, w oryginale cena kosmos jak za dwa kawałki gumy :duh: .


Strona prawa


uc?export=view&id=1NzKe2YDZOqEtqlce_n0VRUr7t6_ixl5f


Strona lewa


uc?export=view&id=1UdQcV96AggziEtqj3WRe_i8f1Aiu46lY



Rozbieranie tylnego zawieszenia + utrudnienia z przewodami hamulcowymi.


Jak jest z odkręcaniem przewodów w E9X jak mają swoje lata i kilometry :norty: to już wiem po przodzie.

Za tył zabrałem się "trochę inaczej" :8) , bez słów zaczynających się na literę "k" :lol: udało się odkręcić wszystkie przewody nie ukręcając metalowych.


uc?export=view&id=1k_89axuuOObM2h_xE2jM5hHluWcbt_qj


Załapały się od razu super-hiper-profesjonalne ściski przewodów hamulcowych.

Przewody elastyczne będą zastąpione produktem firmy HEL.


uc?export=view&id=1sTSMoiFDp5LHMwSynyknWFF68WGy9X2E



Przewód plusowy


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=61_1946

nr 1 :arrow: 61129125036, niestety BMW nie oferuję nowych wtyczek ...... wiadomo :? .

Prędzej czy później każdą E9X ten problem dopadnie a nieuszkodzone używki w końcu się skończą :mrgreen: .

Gdyby zakres prac przy Niebieskiej był mniejszy/mniej kosztowny to dla świętego spokoju na nowy oem by się zdecydował.


uc?export=view&id=1z9OeVtZuMAfarLuLYp4NuV0b90zCg59j


Tylne zawieszenie w częściach, puzzle ......... ciekawe czy będzie mi dane z Synkiem za parę lat takie układać :mrgreen: .


uc?export=view&id=10D7B9L-28st2FjqYVwPywTmCANf6q89_


Dobrze, że podkładek pod doniczki mi nie brakuje to jest porządek :mrgreen: .


uc?export=view&id=1mwqeulq4u4720w6y418J3KwzYaKpQyHm


Sanki tył + dyfer również poza autem.


uc?export=view&id=1xo4P6FM09D1orxfuJXDuJmDQKjYeYmMM



Grubasy tył zużycie.


Wyraźne ślady zużycia są na przednich tulejach.

W przypadku wymiany ekonomicznej jak by ktoś czuł taką potrzebę, tylko dwie przednie i po robocie.


uc?export=view&id=16_ycpxvrgFlT_d4PfFlZOsuS_eJFP7SI


uc?export=view&id=1503-_pzOK9fq6C3GE4QMjw3M4R8TAxGL


Zdjęcie mimo wszystko może trochę przekłamywać ale wyrobienie tylnych tulei było małe.


uc?export=view&id=1rzy0s0J5JKczFbmnCBngNHNkyJHjaX-K


uc?export=view&id=1MHw6_dxRJIk8w-NFaGNBKjtCzP4RlcXb



Sanki tył ......... prawie golas :norty: .


Tulei dyfra nie zmieniałem bo robiłem to od razu po zakupie ...... przy okazji innej nocki :twisted: .


uc?export=view&id=1J4U4lhkel9lVpepAyAxxilxQ_VLt6ACz


Ulubione niebieskie kartoniki Niebieskiej :8) ......... standardowo Lemforder.

W galeriach na forach nie spotkałem się (może za słabo szukałem) z opisem wymiany kompletu tulei tylnego zawieszenia :norty: .

W miarę możliwości narzędziowych można działać :wink: .

Standardowo na początku prezentacja zakupów :cool2: .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=33_1230

nr 2 x2 :arrow: 33326763092, mała tulejka a dużo zachodu przy wymianie

nr 3 x2 :arrow: 33326792553, dolna tuleja wahliwa której np. mały luz najlepiej widać bez spiętego wahacza

nr 12 x2 :arrow: 07119906489, dokupiłem bo po str. wew górnych wahaczy

nr 13 x2 :arrow: 33326760668, dokupiłem bo po str. wew górnych wahaczy

nr 14 x2/x4 :arrow: 33322406290, można wymienić 2 wahacze albo 4 tuleje

Tak się składa, że tymi elementami zajmowałem się od razu po zakupie, przed pierwszą geometrią bo regulacja była niemożliwa :mrgreen: .

nr 18 x2/x4 :arrow: , można wymienić 2 wahacze albo 4 tuleje

nr 19 x2/x4 :arrow: , można wymienić 2 wahacze albo 4 tuleje


Tylne sanki standard, zgodne vin-em.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=33_1229

nr 8 x4 :arrow: 33326768354, były mocno skorodowane więc wymieniłem

nr 9 x2 :arrow: 33326770829, wymiana spacerkiem nie była ......

nr 10 x2 :arrow: 33326763092, formalność :)


Tylne sanki E90 M3 :twisted: , niech ma kolejny ... smaczek z mojej prywatnej listy wykreślony

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VA91-EUR-01-2007-E90-BMW-M3&diagId=33_1408

nr 2 x2 :arrow: 33312283382, bardzo twarde i jest gimnastyka przy montażu ........ 1 sztukę musiałem dokupić :?

nr 3 x2 :arrow: 33312283383, bardzo twarde i jest gimnastyka przy montażu ........ 1 sztukę musiałem dokupić :?


uc?export=view&id=1zeiGDHWrxMSc-eIardYiG87-iXRJa1fj



Dobieramy się do przewodu plusowego


Tutaj nic na siłę bo łatwo kosztów sobie narobić ......... .


uc?export=view&id=1VjxfnvPmfYmlXSluTIhyDtPP1c0iqg8d


Po wymontowaniu akumulatora widać coś takiego :) .


uc?export=view&id=1VByODoiaSlTxRFMcVGjznmWHuv_r4g0f


Syf zimowy w gratisie, jak widać na jeszcze zamontowanym przyłączu przewodu są dwa "haczyki montażowe".


uc?export=view&id=1QuK7LZLgVtx2K_yg-b4SEhuXg7V55Ulm


Później wielkie :shock: , że z elektryką w samochodzie mogą pojawiać się problemy.


uc?export=view&id=1DyWHkinyx6r1h4X_T3tQj0UfyvheVQ5C


uc?export=view&id=15L2d5cf9H0_4fCvFp9Mzd0M7dZ2qpRb4



Dolne "zwykłe" tuleje zwrotnic tylnych :mad2: .


Uczciwie muszę przyznać, ze trochę :wink: wszelkiego rodzaju "kubków" do wymiany tulei mi się już nazbierało.

Jakie było moje niezadowolenie jak się okazało, że nie mam właściwego rozmiaru by te tuleje zamontować :mad2: .

Standardowo kontakt do zaprzyjaźnionego tokarza i czekamy na odbiór brakującego fanta.


uc?export=view&id=1FiKuo4gyVFogGYnC-m3bM5ZiFRqs2HFa


uc?export=view&id=1Cr1VZY-BoZlCkoz47lj-kh0kbjKCeikH


Montaż jest przewidziany małą fazką od str. osłony tylnej tarczy, dlatego "kubeczek" wciskowy musi być mały aby całość się zmieściła.


uc?export=view&id=1Vja1RXQxa0ToynaJu5rPeqi1P4c0D5Ps


Dolne małe tuleje sanek tył, demontaż i montaż sama przyjemność.


uc?export=view&id=1Z1xS3LU7CxGYa2A0EnF0udjgj-FjRgq1


Dolne duże tuleje sanek tył, hmmmmmm kolejne siwe włosy na głowie.


uc?export=view&id=1nzzZB2QjFzfu-t3qzFsNMBswuRNEsEnM


uc?export=view&id=1ImALOuVKKNM25KoUI6twZj3Q-bu2Kxwp



Prace w komorze silnika ...... głównie :wink: .


W emocjach rozpie........ górną osłonę silnika, na szczęście używki dostępne są w małych $.


uc?export=view&id=1I0tHJQUu2HtvxzvfSKVZrmBtP2a6ZeLj


Dobieram się do przewodu plusowego od przodu.


uc?export=view&id=1TtGo55bgQr8wG4ftSkzN9aATQ07DZPQo


Jeden z przyjemniejszych zakupów, dokupione przy okazji szukania górnej osłony.


uc?export=view&id=1CoPEjkhN0_T2PmRZbsKIsa1FSgMDPsPo


Na miejscu docelowym :cool2:


uc?export=view&id=1QhuOWJHdBg89-eeqBQw_o11jezDx3AQc


Przewód plusowy ciąg dalszy.


uc?export=view&id=1FLiUet7HkDcTLTe8ALFmA44jL9Xr3cG7


uc?export=view&id=16uJXSeM7i9bh3PR609tfMcASs0TOuYAz



Wkład odmy


Jak wiadomo BMW w modelach E9X 325d, 330d z silnikiem o kodzie M57/T2 zrezygnowało z wkładu odmy, 335d celowo pomijam :!: .

Część inaczej jest nazywana separator albo przez naszego "ulubionego producenta" Oddzielacz oleju :P .

Po forach krąży opinia, z którą prywatnie się zgadzam że brak separatora może wpływać na szybsze zapychanie się filtra DPF.

"Mgiełka olejowa" nie ma jak się ponownie skraplać i spływać do miski olejowej przez oddzielacz oleju :lol: .


Co ciekawe wkład odmy występuje w np. E46 3.0d 204 KM i E6X 3.0d na żeliwnym bloku montowanych w wersjach przed-liftowych (w uproszczeniu).

Dla formalności:

https://www.realoem.com/bmw/pl/part?id=EX91-EUR-04-2003-E46-BMW-330d&mg=11&sg=15&diagId=11_3935&q=11127799366


Kompletna odma/Odpowietrznik ma nr OEM :arrow: 11127799225.

Separator/Oddzielacz oleju ma nr OEM :arrow: 11127799366.


Od razu po kupnie w Niebieskiej wymieniłem odmę na nową OEM, szkoda było utylizować po tak mimo wszystko małych kilometrach.

Zdecydowałem dokupić sam wkład Febi-ego, kawałek plastiku ciężko spie...... , jakość wykonania w mniejszym standardzie niż OEM BMW.

Jeśli chodzi o kompletną odmę do silników diesla Mx7xxx to prywatnie nie polecam produktów firm Febi, Vaico itd. ....... tylko oryginał i spokojna głowa.


uc?export=view&id=1rGkoDhlaHaLn3zEgBO8YJNtC-_xMA-AG


Dedykowana odma bez separatora.


uc?export=view&id=1CKXV1y7x5I9WGtY1vKkefAt06I2dfw_u


Separator na szczęście umiejscowił się w obudowie odmy.


uc?export=view&id=1xnGJuiCduIhuaAauo1xuwdQok0nRGE5b



Plus w końcu sobie dynda.


uc?export=view&id=1q23Vr_siASJem5SAJie1Qna3N5TpSW9p



Nowy ściągacz dedykowany co prawda dla serii 5 ale się przydał :8) .


uc?export=view&id=1FExQQdxnwlMK-CnRKgYgixgkVb5BW0KE


uc?export=view&id=1ncP1aKY7TccjnMDWnLyaGuBBR3uvzqFt



Stabilizatory H&R, miała być radość i wisienka na torcie.


Zestaw zamówiłem decydując się na wysyłkę Standard (5-7 dni):

https://hrsprings.pl/index.html

Nigdy więcej zakupów u tego sprzedawcy hrsprings.pl / VENOM S.C. Michał i Piotr Smentoch.

Minęło +10 dni żadnej informacji od sprzedawcy o przedłużonej dostawie oraz przeprosin za zaistniałą sytuację.

Jak się zacząłem kontaktować ponownie to przypomniano sobie łaskawie o moim zamówieniu, że coś nie pasuje faktycznie.

Ręki nie dam odciąć sobie ale termin dostawy towaru nie był możliwy do ustalenia :duh: .

Wiadomo standard :mad2: przed zamówieniem gadka 5-7 dni i u Pana, a jak wpłaciłeś $ i dostawa się przedłuża to sobie czekaj dalej :evil: .

Mimo wszystko zależało mi na stabilizatorach, dałem sprzedawcy pewnie 3/4 dni ....... .

Nadal terminu ostatecznego brak to rezygnacja za niedotrzymanie umownego terminu dostawy, proszę podać nr konta oddamy $.

Przelewu zwrotnego nie otrzymałem, ale za chyba 2 czy 3 dni później w pracy zjawił się kurier z paczką dla mnie w dużym kartonie.

Gdybym był w biurze w chwili dostawy paczki bym jej nie odebrał za całą otoczkę mojego zamówienia, które złożyłem 07.02.2019 a towar otrzymałem pod koniec 02.2019 (mam oryginalny kraton + list przewozowy).


uc?export=view&id=1LV0Z13OkvfxZ5kTUuK1tzh16sznWchbT


Jedyny plus to fakt, że dostałem niebieskie stabilizatory, na których najbardziej mi zależało.

Stabilizator przód średnica 27 mm.


uc?export=view&id=1qGjhsjT6ClbY_YttK6B4_HyTJrZgJUEr


Stabilizator tył średnica 20 mm, fabryczny M-Pakietowy ma d=14mm i można zginać na upartego :cry2: .

W czarnej mając fabrycznie sportowe dostosowanie podwozia stabilizator ma średnicę 19 mm ........ .


uc?export=view&id=1HPa7mRY606EYGGi23EbKotD1rjIF6HhJ


Do zestawu są również dołączone gumy mocujące na tylną oś.


uc?export=view&id=1ByHJW6jE5oHV53W1W6RF7oHQbQgfINks


Moje dodatki

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=31_0728

nr 2 x2 :arrow: 31356765574, co nowe to nowe :wink:

nr 4 x4 :arrow: 07119905374, nakrętki zmieniłem dodatkowo bo były skorodowane


uc?export=view&id=13UvpFjAmxHrc1tfzslMs9Q_hGsYjBwzc


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=33_1280

nr 3 x2 :arrow: 33556780707, koniecznie do wymiany jak skorodowane

nr 4 x4 :arrow: 07119907125, koniecznie do wymiany jak skorodowane


uc?export=view&id=1w41xWzlloRh6uBE7cLJycvDJZntLeV9X



Zaciski tył ciąg dalszy.


Mając na uwadze w przyszłości chęć montażu zacisków 2 tłoczkowych ....... nie szukałem na siłę kosztów.


uc?export=view&id=1mqMeKk8-EJxsNGhzEFFFoKyZ1h02Dnw2


Mimo, że prywatnie nie jestem zwolennikiem zestawów Frenkit, Autofren Seinsa, albo np. Quick Brake ..... kwestia "czasowo-$" wygrała.


uc?export=view&id=138_EP5yObEbcFXw5uwZHF2ixNIqX6W1x


Zaciski przygotowane do montażu, ale jeszcze nie ma do czego :lol: .


uc?export=view&id=1xb4sTuzibj1A9GCEX-AZVqmSGBPbL23L



Łącznik wału przód.


Swoją drogą fabryczny długo wytrzymał a nie jest przecież w stanie agonalnym.


uc?export=view&id=1NHjIbOYEbpoOvluzfqXFnYYIgyuKc-wV


uc?export=view&id=11kTI9GjAz8NDjk_-88Kou_88SXoNyD6m


uc?export=view&id=1gz8WeVigtruq8O1Ourhx9_c9CT4YzJnR



Bak wytłumienie.


W czasie zmiany biegów, bez znaczenia czy jazda wolna/normalna jazda słyszałem stuki-puki/szuranie/trzaskanie dochodzące z tylnej osi.

Podejrzenie padło na brakujące podkładki sprężynujące baku.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=16_0595

nr 4 :arrow: 07147273549, drogi kawałek tworzywa sztucznego


uc?export=view&id=191BcESkJML5y3dFcSDGLJCbcNTi-1rn8


Brakujące 5 sztuk na fabrycznych :) miejscach.


uc?export=view&id=19FMvoyu9GNULnolkH6ZE04JiJLsdDI1A


uc?export=view&id=1Ns-cU3lBaqf_Ddwjv7kRrnzWtjLKKfQq



Wał napędowy ciąg dalszy.


Mamy wał na dole ........ to co chyba nie zostawimy starej podpory :roll: .


uc?export=view&id=1v0kp9GZmWDxGUIBBZ01lYhQwBUDsX3w3


uc?export=view&id=1fJB7k5n2aVNkcnvsZmR6T4rHdW78FOZK



Tuleje tył ostatnie montaże :?


Tuleje dolne zwrotnicy również w końcu na miejscu :evil: .


uc?export=view&id=1vTFU0bW6M3eTtCiiUxN6yNvZoXeEcC88



Konserwacja/odświeżenie podwozia.


Niestety w swoich warunkach garażowych nie mam takich samych możliwości technicznych jak np. piotres.

Parę dni miałem w ogóle ból głowy czy zajmować się podwoziem, bo to kolejne wydłużenie.

Również najzwyczajniej nie lubię babrać się w farbach itd., ale za robotą przemawiało praktycznie całe rozebrane podwozie.


Decyzja podjęta ........... działamy :shock: , potrzebuję "malowidło" na pędzel.

Doradzono mi farbę Elastometal.

https://www.noxan.pl/antykorozja/farba-do-podwozia.html


uc?export=view&id=14GD6u_WSQXSqdkizm5tcmJl3N3QhggcM


Powierzchnia w trakcie przygotowań.


uc?export=view&id=1c6rth07kavOzZOPuqFFmPWuNw_oXY0iD


uc?export=view&id=1x_CfTcohJgq0naUHj7QEYZQZb4jeruHY


1 warstwa, kolor to sprawa indywidualna :norty: .


uc?export=view&id=1t7K37hEJFLlO1FNvwxzXiZuaOec3fFyA


2 warstwa


uc?export=view&id=1u7Ajsl0ZFz6jSGdV6rZad0jsmrZWIWno


3 warstwa i można w końcu zacząć składać podwozie.


uc?export=view&id=1ImyQJscrKofDZrD_VCqKUB7j6LOOGhV_



Tył, czas kończyć z tymi puzzlami :) .


Plusy dwa :D .


uc?export=view&id=1HP_0aPEnPMmloKoN1YDhrd4CnGHjMFnb


Dopieściłem jeszcze osłonę przewodu odpowietrzającego baku, jest wieczna :norty: .


uc?export=view&id=1GL7R2wT2Xdk3YqgzqqhqvQpK_p_3xsr9


Bardzo długo wyczekiwany stabilizator tył na swoim miejscu.


uc?export=view&id=149yD8w4te5tGOwz62PHrPzT9yWyf8BZC


Chyba coś z tego będzie :mrgreen: .


uc?export=view&id=1nSTNBSk6aEFHHupy9nbFfOhIMll6RGWt


Bak również już na miejscu.

Swoją drogą na nowych/brakujących podkładkach trzeba go bardziej docisnąć przy montażu :o .


uc?export=view&id=1sqAncpWydXpk1szsEpfI-kvlDwZan6vI


Przewody HEL tył 1 sekcja.

Mimo wszystko są o około 1 cm krótsze niż dedykowane gumowe.

Chciałbym mieć okazje zamontować stalowy oplot innego producenta do E9X dla porównania wykonania itd. ........... .

Dodatkowo zmieniłem:

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=34_1808

nr 10 x6 :arrow: 34341163565, standardowo były już trochę skorodowane


uc?export=view&id=1-0HnhaagdFIFR_lmywQhpF2qDUMEGwDg



Niewidoczne braki wnętrza :8) .


Muszę się przyznać, że podpatrzone w galerii zlkwow_, bo nigdy nie zwracałem uwagi na ten detal.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=51_5722

nr 12 x2 :arrow: 51711872829


Jest brak trzeba uzupełnić :cool2: .


uc?export=view&id=1NKW0Xo2juUwYNYbl8ZVDDCQwC7GO5FHp



Przewód IC - Turbo


W każdego rodzaju E9X itd. z silnikiem diesla ten przewód będzie się pocił.

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=11_4987

nr 1 :arrow: 11617796303, nr oem w google i jest cała masa zamienników.

Ja niestety nauczony, że zamienniki nie są w 100% odwzorowane zdecydowałem się na nowy ..... zwariowałem :roll: .

Mimo wszystko prawie 380 tyś km a dziury na wylot nie ma.


uc?export=view&id=1lZp9SHigiPsEBDI-mFMz0jI0WhCQfUSW


uc?export=view&id=1erJYElm0x-X8KDnzy-3xw69I4FXdpzYA


Nowy vs. stary.


uc?export=view&id=1eVfpLyUaJOxpEJoJDojjpShhWdXGR2PM


uc?export=view&id=1wFpnRl6PgNpyH5k3fISh6nyK360dBnE8


Nowa rura na swoim miejscu, na kolejne 200 tyś km starczy hehe.


uc?export=view&id=17Dp3WoqD170KkEye3MDG-OKJoYidBXET



Masa silnika.


Jeden z najczęściej zaniedbywanych przewodów w E9X, chociaż fabryka je również słabsze zrobiła bo w E46 itd. jest on "praktycznie wieczny".

Później tematy na forach:

- raz prąd jest/raz nie ma

- jechałem i samochód stanął, kompletny brak prądu ........ itd. itd..

Przewód "zielenieje" i "druciki" się przerywają :arrow: wymień :!:

Winna może być również skrzynka bezpieczników za schowkiem ale nie o tym teraz :P .

https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=12_1377

nr 4 :arrow: 12427549393, oem używka ze starszych modeli albo ewentualnie zamiennik bo np. IC ma w ofercie.

nr 8 x2 :arrow: 07143413174, zmieniłem dodatkowo a jak nie skorodowane to zostawiamy :) .

nr 9 :arrow: 07119902900, zmieniłem dodatkowo a jak nie skorodowane to zostawiamy :) .


uc?export=view&id=1--U3eAFW_uN82jmr0-TwtpWfFfc_Jh2d


Tak wygląda nówka oem, gdyby ktoś chciał porównać.


uc?export=view&id=118y2IcaZHvdFsF0SpPTWV1ohaXmmMmBY



Wymiany typowo serwisowe.


Muszę się przyznać, że nie pamiętam czemu dodatkowo zamówiłem i wymieniłem te części :lol: .

F. powietrza


uc?export=view&id=1LSiFlIFWaB3_BFBVfbrOsiZBwNbnvrLI


Chemia do układu paliwowego.


uc?export=view&id=1VfIXytFgEyV-horwLOm0lMX-tbPvjAog




Łączniki tył, niech ma :) .


https://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=VC51-EUR-11-2006-E90-BMW-325d&diagId=33_1280

nr 5 x2 :arrow: 33556764428


uc?export=view&id=14IIroyZAhdQh6JYQXdZIx9XwXNtp-reH



Koniec już prawie :mrgreen: :roll: :o .


Zawieszenie tył prawie złożone i skręcone do oddania hehe.


uc?export=view&id=1iY7l6s3FDI2V_Zg5_WN7ZcQ3OizUkK2m


uc?export=view&id=1g1OPr7d1yfDv4GGjLeXB8GrQm7iXTwBO


Twardy i ciężki kawał gumy :cool2: .


uc?export=view&id=1EwCv7tnP7KbrWLLs3sQ366uWPENqR1pz


Podpora i cały wał również na swoim miejscu.


uc?export=view&id=1r62-SMtV-aGPz_hZRJalalEQE2PlRn4i



Samochód w końcu prowadzi się tak jak powinien :twisted: i nie ma "szarpania" po plecach wynikającego z luźnych grubasów tył.


Po takim zakresie prac w zawieszeniu i nie tylko korekta geometrii koniecznie do zrobienia :!: .


Udało się, wszystko opisane ........... :shock: .


Oczywiście na urlop .......... nie udało się Niebieską wyruszyć :cry2:



Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.