Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Wymieniłem filtr kabinowy i czynnik chłodzący w klimatyzacji, ale klima cały czas kiepsko chłodzi. Mechanik zauważył, że po włączeniu klimy (dwustrefowy klimatronik, ustawiony na 16 stopni po stronie kierowcy i pasażera, tryb auto, na zewnątrz upał około 30 stopni, w środku auta też bardzo gorąco) nie włącza się w ogóle wentylator na chłodnicy klimatyzacji. Ciśnienie w układzie jest wysokie-ponad 20 atmosfer a przewody do chłodnicy klimatyzacji bardzo gorące. Z przewodów wentylacyjnych leci powietrze o temp. około 10-12 stopni, a powinno chyba lecieć znacznie chłodniejsze (podobno 5-6 stopni). Niedawno na forum był post o problemie z nie włączającym się wentylatorze na chłodnicy klimatyzacji w E34 i wywnioskowałem z niego, że powienien on się włączyć od razu na 1 stopień po włączeniu klimy. Cy to, że się on nie włącza może powodować, że klima nie chłodzi tak jak powinna? Co może powodować, że on się nie włącza? Pomocy-na zewnątrz upał a klima odmawia posłuszeństwa.

Opublikowano
no problem lezy w wentylatorze - podjedz do jakiegos elektryka - na pewno bedzie wiedzial co i jak :)

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Opublikowano
No pewnie że to wina wentylatora. Wentylator zawsze włącza się razem z klimą. Miałem ten sam problem. U mni był spalony bezpiecznik.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Możesz mieć zjarany rezystor pierwszego biegu. Zawsze możesz sprawdzić, czy klima działa poprawnie przez zwarcie przekaźnika drugiego biegu wentylatora.
Kai
Opublikowano
Dzięki za info, nie byłem pewien czy wentylator musi się włączać od razu. Elektryke już "naprawiłem" - to tylko bezpiecznik od wentylatora, ale klima jak kiepsko działała tak kiepsko działa i teraz - no może troszkę lepiej, ale wydaje mi się, że powinna działać znacznie lepiej. Zastanawie mnie też sposób regulacji temperatury wewnątrz auta przez klimatronik. Regulacja temp. po stronie pasażera tak jakby niewiele wpływała na ustawienia klimatyzacji (ale coś tam słychać i czuć, że się zmnienia), natomias regulacja temp. po stronie kierowcy bardzo znacznie wpływa na ustawienia klimy (głównie chodzi o prędkość nadmuchu powietrza, jaką ustawia klimatronik). Czy ktoś wie jak w ogóle powinien działać ten automatyczny klimatronik, ja próbowałem coś zrozumieć z instrukcji obsługi, ale czytanie po niemiecku chyba nie jest moją mocną stroną :-) i nic z tego nie wyczaiłem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Elektryke już "naprawiłem" - to tylko bezpiecznik od wentylatora

 

Gdzie się znajduje ten bezpiecznik? W skrzynce pod maską, czy gdzieś pod kierownicą, lub w innym miejscu?

Opublikowano

Jest w skrzynce bezpieczników pod maską, nr 41 o wartości 30A. Przez niego płynie prąd zasilający silnik wentylatora. Sprawdź jeszcze nr 16 o wartości 5A - ten służy do zasilania cewek przekaźników załączających "główny" prąd na wentylotor.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
Czy wiesz ile Ci zapakowali czynnika bo możesz mieć też za dużo i wówczas będzie duże ciśnienie a sprężarka nie będzie dała rady pracować (będzie przeciążona).
Opublikowano
czesto zapominamy o filtrze w układzie klimatyzacji nie wszyscy wiedza ze powinno sie go wymieniac co 2 lata a potrafi sie w nim nazbierac niezły syf
POZDRAWIAM !!!
Opublikowano

Mówiąc o filtrze masz na mysli tzw. osuszacz? Będąc w Norauto ludzie proponowali mi wymianę tego przy okazji nabijania klimy, ale ze względu na wysoką cenę elementu u usługi oraz podejrzenie, że usterka ma inne podłoże nie zdecydowałem się. Po wymianie bezpiecznika wszystko działa, ale wydaje mi się, że klima powinna być troszkę wydajniejsza. Może to jest właśnie problem?

 

Pozdr.

Opublikowano
czesto zapominamy o filtrze w układzie klimatyzacji nie wszyscy wiedza ze powinno sie go wymieniac co 2 lata a potrafi sie w nim nazbierac niezły syf

 

Ja za to slyszalem ze to niezly kit z ta wymiana. ( mam na mysli osuszacz )

Tak mowia serwisy i ci co to sprzedaja zeby zarobic wiecej kasy.

 

Podobno jak to jest zapchane to widac na cisnieniach jakos, jak sie podlaczy weze do napelniania klimy, i mozna go wyczyscic a nie wymienic.

 

Pozdrawiam

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Z tego co mnie wiadomo to ten element spełnia dwie funkcję - filtra i osuszacza czynnika chłodzącego. Rozmawiałem kiedyś z chłowiekiem który "rozprół" coś takiego i twierdzi że wewnątrz jest coś co wygląda jak "silica-gel", czyli takie granulki pochłaniające wilgoć, jeśli to jest prawdę to mają one ograniczoną chłonność wilgoci i po przekroczeniu granicy jej obsorbowania faktycznie ten element do wymiany. Co do właściwości filtracyjnych to nie wiem czy mogą ulec degradacji :).

A jeśli chodzi o osuszanie to wg. mnie jego brak może drastycznie zmniejszyć wydajność chłodzenia ze wzgl. na zamarzanie układu klimatyzacji w miejsach o które nam najmniej chodzi, tzn. parownik.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Bez niego nie da się używać klimy. Jeśli nie ma z niego sygnału (niskiego ciśniena) to się klima nie włączy, a brak drugiego "sygnału" (wysokiego ciśnienia), nie będzie załączał wentylatora na wysokie obroty.

Co do szukania, to albo ASO, albo zamiennik (ok. 100 PLN), albo używany oryginał na allegro (ok. 100 PLN) - ale trzeba trochę podzwonić.

 

M.K.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

Gerald jak poradziłeś sobie z problemem.

U mnie jest podobnie, pękł mi czujnik ciśnienia. Po sklejeniu nie kręci się wentylator, klima natomiast działa ale strasznie grzeją się przewody.

Czeka mnie wymiana czujnika, gdzie go kupiłeś poza serwisem BMW.

Pozdrawiam Igor

Opublikowano

Igor,

u mnie Jak czujnik był złamany lampka klimatronika pozwalała się włązyc

ale kompresor nie ruszał. Czulnik był złamany zaraz przy menalowej nakrętce. Przykleiłem go nakłądając klej tylko na plastikowe krawędzie

i wszytsko hula.

 

To co piszesz wskazywało by na to że czujnik jest rozpoznawany, bo klima rusza ale nie działa poprawnie i nie wyłancza klimy mimo wzrostu cisinienia

(piszesz o temperaturze). Wzrost cisninia w obwodzie ponad normę wiadomo czym się może skonczyć, więc byłbym ostrożny z tym.

 

Rozglądałem się za używanym czujnikiem ale samego cieżko dostać. widziałem kilka całych oszusaczy na allegro za ok 100 PLN.

Z tym że wymaina oszacza (lub czujnika) wymaga chyba odpowietrzenia i napełninia całego obwodu klimy ponownie, ale tu nie mam doświadczeń.

Może jakiś znawca klimy się wypowie.

Never Say Never Again!
Opublikowano

Witam,

Gerald u mnie czujnik równiez uległ złamaniu przy części metalowej. Również go skleiłem ale jak pisałem wczesniej, spężarka się załącza i klima działa ale nie kręci się wentylator. Juz nie uzywam klimy z powodu o jakim piszesz. Znalazłem na stronie internetowej firmy Climateam taki czujnik, będę dzwonił o cenę. Moondek masz rację, przy wymianie osuszacza nalezy zewakuować czynnik ale przy wymianie czujnika prawdopodobnie już nie. Powinien byc tam zawór zwrotny taki jak przy króćcach do napełniania. Warunek szczelny zawór. A może jest inaczej?

Pozdrawiam Igor

Opublikowano

Witam,

cena czujnika konkretnie do E39 poj.2.0 wynosi 210 zł+ 9 zł koszty przesyłki. Posiadają również czujniki do innych modeli. Czas oczekiwania około 2 dni, jeżeli nie mają akurat na stanie to 3 dni. Jest to produkt niemiecki f. WEKA lub Veka. Dla zainteresowanych podaję e-mail autoklima@climateam, tel. 501 642 528

lub 022 817 83 01. Nie uzyskałem informacji na temat wymiany czy ewakuować czynnik czy nie.

Pozdrawiam

Igor

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam, ostatecznie kupiłem czujnik japońskiej firmy TGK tylko, że bez logo BMW w tej samej cenie. Po co przepłacać w serwisie. Wymiana nie wymaga ewakuacji czynnika chłodzącego, do odkręceniu zadziałał zawór zwrotny i po przesmarowaniu oringu wkręcasz nowy czujnik.

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.