Skocz do zawartości

320d Spadające obroty na luzie w czasie jazdy.


camell2

Rekomendowane odpowiedzi

Mam taki problem który tylko wystepuje jak silnik jest zagrzany na luzie i temperatura spadnie poniżej około -5 stopni jak czekam zeby sie turbo schłodziło przed wyłaczeniem silnika co jakis czas lekko podskocza obroty do góry i zatrzęsie sie lekko na chwile samochód potem wracaja do normy i po jakiś około15- 20 sekundach znów lekko skoczą do góry i znów sie stabilizują, wychylenie jest niewielkie ale w tym momencie lekko zatrzęsie samochodem szukałem na forum ale pisze tylko o falujących obrotach badz silnikach m47,dodam jeszcze że jak jest zimny zaraz po odpaleniu zanim rusze tych objawow nie ma..Miał ktos podobny problem????
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Prawdopodobnie cos z EGR ja mam to samo tylko ze w M47

EGR nie ma nic wspólnego z objawem który opisuje kolega powyżej, najlepiej podpiąć pod komputer i sprawdzić czy nie ma jakiś błędów zapisanych.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a moze być to czujnik położenia wału?? w tym miesiącu raczej nie bede miał dostepu do kompa dodam ze jak temeratura jest około zera to wszytko ustaje tylko jak jest zimno ponizej -6 stopni na dworze lekko skoczy o jakieś 100 obr/min jak jest w miare ciepło stoi prosto jak drut dodam że w samochodzie wszytko wymieniam ćzęściej niż sie powinno...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że w trakcie jazdy co jakiś czas jakby coś obciążało silnik- objawia się to falowaniem ok 200 obrotów i przenoszeniem drgań. Napady te nie trwają długo- ok 1s lecz często bo ok. co 0,5-2min. Na filmiku który dołączam widać jazdę na tempomacie i te objawy, nie jest to redukcja biegów ponieważ w trybie manualnym jadąc na 5 biegu jest to samo. Także przy przyspieszaniu jest to czasami odczuwalne gdy w tym samym czasie załapie ten odchył. Dzieje się to na wyłączonej klimie- myślałem że może kompresor się zaciera i stąd te odchyły. Dodam jeszcze, że mam wycięty zupełnie zawór EGR, skrzynia automat GM.

link- http://www.youtube.com/watch?v=k8EfBKzCfSA&feature=youtu.be

Proszę o jakieś rady.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

myślę że obciążenia nie mają tu nic do rzeczy. Obroty nie zmieniają się razem z prędkością. Czuć w ogóle jakieś szarpnięcie? Obstawiam obrotomierz, czyli awaria zegarów, kabla, albo źródła sygnału, nie wiem czy tu jest czujnik na wale korbowym i sterownik silnika czy z alternatora idzie niech się ktoś inny wypowie na ten temat. Najlepiej nagraj filmik z INPY podczas jazdy na tempomacie i wrzuć powinno być wtedy jasne gdzie problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie jest to przekłamanie licznika i jego błąd.

Wahnięciom obrotów na liczniku towarzyszy faktyczna zmiana obrotów silnika... tak wywnioskowałem z filmu (dźwięk)

 

Sądzę że coś niedobrego dzieje się z skrzynią!!

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś może jakieś pomysły?

 

Ja mam pomysł ,pojechać do kogoś kto zajmuje się skrzyniami. Dowiedzieć się że skrzynia się kończy ,podjąć decyzję o naprawie a na końcu zapłacić za nią od 2000do 5000 tyś złotych.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo możliwe .

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 9 miesięcy temu...
Witajcie, już od jakiegoś czasu mam problem, po odpaleniu silnik pracuje nierówno przez ok 3sek, przy tym mocniej drga (nowe poduchy silnika i skrzyni oraz wieszaki wydechu) i mocno dzwoni mi łącznik elastyczny oraz wydech końcowy, czasami mam uczucie jak stoję na światłach jakby wiał mocny wiatr, a wskazówka minimalnie pracuje góra dół tak +- 1mm, autko wciąż niedogrzane. Natomiast, gdy auto jest już w optymalnej temp bliskiej pionu to oczywiście wszystko ładnie pracuje, wydech pracuje cicho. Przed wymianą poduch wydech mi dzwonił na okrągło teraz tylko w pierwszej fazie nagrzewania. Po odpaleniu siwy dymek idzie z wydechu ale z tego co wyczytałem to to jest normalne, na odpiętym podgrzewaczu wciąż tak wygląda praca silnika. Czy to do wnikliwej analizy wtryski? Ładnie odpala i równie dobrze przyspiesza, nie kopci na czarno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję weryfikację korekt na zimnym i ciepłym silniku.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Nie chcę Cię martwić mam te same objawy. Silnik na zimnym odpala pracuje równo. Fakt na zimnym czy na ciepłym trzeba wykonać 2-3 obroty wałem żeby zaskoczył.W porównaniu do VW 1.9 TDI o tym samym przebiegu mocno widoczna różnica na nie korzyść mojej Bumki :( . Tłumik z wymienionym łącznikiem elastycznym wpada w wibracje. Z racji że auto ma przelatane 245tyś podjechałem do warsztatu bosch na zbadanie kompresji. Wynik mnie bardzo zaskoczył. 1 cylinder 25 bar; 2 cylinder 23 bar; 3 cylinder 20 bar; 4 cylinder 26 bar. Wg BMW kompresja poniżej 24 bar silnik do remontu. Nie wiem czy nie przez to silnik odpala nie na dotyk ( 2-3 obroty wałem), wpada wydech w wibracje na skutek niewyważonej pracy silnika (różnica w kompresji). Wyniki kompresji ścięły mnie z nóg. Auto na 15tyś km spala może 1L oleju, odpala przy -20st. Facet "mówił", że robił próbę olejową na 3 cylindrze. Wynik zużyte pierścienie tłokowe i gniazda zaworowe dolotowe. Nie wiem czy jest warsztat wiarygodny bo jak wyżej napisałem auto nie spala oleju nadmiernie i odpala fakt nie na dotyk ale odpala przy niskich temp. nie wiem sam już co z tym fantem robić :/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cygan do sprawdzenia korekcje wtryskiwaczy za pomocą INPA, oraz test przelewowy. To Ci powie o kondycji wtryskiwaczy, tej mechanicznej jak i hydraulicznej. Przyczyną obniżenia wartości kompresji na 3ce może być wydmuchiwanie przez zawieszoną iglicę końcówki rozpylacza. Stąd obniżona kompresja na jednym cylindrze i silne wibracje spowodowane silnymi zaburzeniami ciśnień w układzie paliwowym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.