Skocz do zawartości

320d Spadające obroty na luzie w czasie jazdy.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam taki problem który tylko wystepuje jak silnik jest zagrzany na luzie i temperatura spadnie poniżej około -5 stopni jak czekam zeby sie turbo schłodziło przed wyłaczeniem silnika co jakis czas lekko podskocza obroty do góry i zatrzęsie sie lekko na chwile samochód potem wracaja do normy i po jakiś około15- 20 sekundach znów lekko skoczą do góry i znów sie stabilizują, wychylenie jest niewielkie ale w tym momencie lekko zatrzęsie samochodem szukałem na forum ale pisze tylko o falujących obrotach badz silnikach m47,dodam jeszcze że jak jest zimny zaraz po odpaleniu zanim rusze tych objawow nie ma..Miał ktos podobny problem????
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Prawdopodobnie cos z EGR ja mam to samo tylko ze w M47

EGR nie ma nic wspólnego z objawem który opisuje kolega powyżej, najlepiej podpiąć pod komputer i sprawdzić czy nie ma jakiś błędów zapisanych.

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
a moze być to czujnik położenia wału?? w tym miesiącu raczej nie bede miał dostepu do kompa dodam ze jak temeratura jest około zera to wszytko ustaje tylko jak jest zimno ponizej -6 stopni na dworze lekko skoczy o jakieś 100 obr/min jak jest w miare ciepło stoi prosto jak drut dodam że w samochodzie wszytko wymieniam ćzęściej niż sie powinno...
Opublikowano
Ja mam to samo w M47 był podpięty do kompa, błędów brak jak na razie nigdzie więcej nie szukałem przyczyny.Pozdro
  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, od jakiegoś czasu zauważyłem, że w trakcie jazdy co jakiś czas jakby coś obciążało silnik- objawia się to falowaniem ok 200 obrotów i przenoszeniem drgań. Napady te nie trwają długo- ok 1s lecz często bo ok. co 0,5-2min. Na filmiku który dołączam widać jazdę na tempomacie i te objawy, nie jest to redukcja biegów ponieważ w trybie manualnym jadąc na 5 biegu jest to samo. Także przy przyspieszaniu jest to czasami odczuwalne gdy w tym samym czasie załapie ten odchył. Dzieje się to na wyłączonej klimie- myślałem że może kompresor się zaciera i stąd te odchyły. Dodam jeszcze, że mam wycięty zupełnie zawór EGR, skrzynia automat GM.

link- http://www.youtube.com/watch?v=k8EfBKzCfSA&feature=youtu.be

Proszę o jakieś rady.

Pozdrawiam

Opublikowano
myślę że obciążenia nie mają tu nic do rzeczy. Obroty nie zmieniają się razem z prędkością. Czuć w ogóle jakieś szarpnięcie? Obstawiam obrotomierz, czyli awaria zegarów, kabla, albo źródła sygnału, nie wiem czy tu jest czujnik na wale korbowym i sterownik silnika czy z alternatora idzie niech się ktoś inny wypowie na ten temat. Najlepiej nagraj filmik z INPY podczas jazdy na tempomacie i wrzuć powinno być wtedy jasne gdzie problem.
Opublikowano

Witam

Nie jest to przekłamanie licznika i jego błąd.

Wahnięciom obrotów na liczniku towarzyszy faktyczna zmiana obrotów silnika... tak wywnioskowałem z filmu (dźwięk)

 

Sądzę że coś niedobrego dzieje się z skrzynią!!

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Wraz ze spadkiem obrotów jest charakterystyczne buczenie i drgania- efekt podobny do tego jak bym wcisnął hamulec i na nim jechał obciążając przy tym silnik.
Opublikowano
Ma ktoś może jakieś pomysły?

 

Ja mam pomysł ,pojechać do kogoś kto zajmuje się skrzyniami. Dowiedzieć się że skrzynia się kończy ,podjąć decyzję o naprawie a na końcu zapłacić za nią od 2000do 5000 tyś złotych.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

No chyba nie ma co zaraz patrzyć na to w czarnych kolorach, na pewno też nie jest dobrze.

Wg. opinii ludzi na innym forum obstawiają konwerter czyli sprzęgło hydrokinetyczne. Możliwe?

Opublikowano
Bardzo możliwe .

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

No ok, postanowiłem się za to wziąć bo dotychczas miałem poważniejsze problemy. Chciałbym wymienić ten konwerter lub go zregenerować i założyć. Co o tym sądzicie?

 

Pozdrawiam

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witajcie, już od jakiegoś czasu mam problem, po odpaleniu silnik pracuje nierówno przez ok 3sek, przy tym mocniej drga (nowe poduchy silnika i skrzyni oraz wieszaki wydechu) i mocno dzwoni mi łącznik elastyczny oraz wydech końcowy, czasami mam uczucie jak stoję na światłach jakby wiał mocny wiatr, a wskazówka minimalnie pracuje góra dół tak +- 1mm, autko wciąż niedogrzane. Natomiast, gdy auto jest już w optymalnej temp bliskiej pionu to oczywiście wszystko ładnie pracuje, wydech pracuje cicho. Przed wymianą poduch wydech mi dzwonił na okrągło teraz tylko w pierwszej fazie nagrzewania. Po odpaleniu siwy dymek idzie z wydechu ale z tego co wyczytałem to to jest normalne, na odpiętym podgrzewaczu wciąż tak wygląda praca silnika. Czy to do wnikliwej analizy wtryski? Ładnie odpala i równie dobrze przyspiesza, nie kopci na czarno.
Opublikowano

Sugeruję weryfikację korekt na zimnym i ciepłym silniku.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Nie chcę Cię martwić mam te same objawy. Silnik na zimnym odpala pracuje równo. Fakt na zimnym czy na ciepłym trzeba wykonać 2-3 obroty wałem żeby zaskoczył.W porównaniu do VW 1.9 TDI o tym samym przebiegu mocno widoczna różnica na nie korzyść mojej Bumki :( . Tłumik z wymienionym łącznikiem elastycznym wpada w wibracje. Z racji że auto ma przelatane 245tyś podjechałem do warsztatu bosch na zbadanie kompresji. Wynik mnie bardzo zaskoczył. 1 cylinder 25 bar; 2 cylinder 23 bar; 3 cylinder 20 bar; 4 cylinder 26 bar. Wg BMW kompresja poniżej 24 bar silnik do remontu. Nie wiem czy nie przez to silnik odpala nie na dotyk ( 2-3 obroty wałem), wpada wydech w wibracje na skutek niewyważonej pracy silnika (różnica w kompresji). Wyniki kompresji ścięły mnie z nóg. Auto na 15tyś km spala może 1L oleju, odpala przy -20st. Facet "mówił", że robił próbę olejową na 3 cylindrze. Wynik zużyte pierścienie tłokowe i gniazda zaworowe dolotowe. Nie wiem czy jest warsztat wiarygodny bo jak wyżej napisałem auto nie spala oleju nadmiernie i odpala fakt nie na dotyk ale odpala przy niskich temp. nie wiem sam już co z tym fantem robić :/
Opublikowano
Cygan do sprawdzenia korekcje wtryskiwaczy za pomocą INPA, oraz test przelewowy. To Ci powie o kondycji wtryskiwaczy, tej mechanicznej jak i hydraulicznej. Przyczyną obniżenia wartości kompresji na 3ce może być wydmuchiwanie przez zawieszoną iglicę końcówki rozpylacza. Stąd obniżona kompresja na jednym cylindrze i silne wibracje spowodowane silnymi zaburzeniami ciśnień w układzie paliwowym.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jak na razie sprawdzone wtryskiwacze za pomocą INPY i wszystko jest bardzo dobrze, jak zrobię test przelewowy to napiszę.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.