Skocz do zawartości

[EXX] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57


robertbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Dobra, wykonana praca :)

Wszystko fajnie, był problem z założeniem kolektora dolotowego (lewe ręce), ale się udało :)

Chodzi lepiej, zobaczymy, czy powtórzy się odcięcie.

 

Pytanie - odłączyłem + akumulatora od kolektora. Teraz po podpięciu Inpą pod komputer i wejściu w zegary wali błędami. Czy z komputerem trzeba coś jeszcze zrobić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

witam,

 

dzisiaj jestem po wymianie węzy podciśnienia, zaworu czujnika turbiny EGR, przepływomierza , czyszczeniu AGR-a, filtra powietrza, odmy.

Problem spadku mocy po nagrzaniu cały czas się pojawia jak pocisnę samochód na większych obrotach.

Ekonimizer przy zamuleniu nie przekracza 10l a samochód idzie jak by miał góra 50KM.

Jak go zgaszę nawet na 2min to wszystko wraca do normy.

Ręce mi już opadają. Diagnostyka komputerowa nie pokazuje żadnych błędów.

Może macie jeszcze jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić?

Albo znacie kogoś w Poznaniu kto zdiagnozuje mi ten problem, bo mój mechanik już nie ma pomysłów ?

Samochód to: bmw e46 320d 150KM 2002 Touring.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak odchyłki przelewowe?? ciśnienie CR, boost, masa powietrza, początek wtrysku?? Błędy do niczego nie doprowadzają! dają jedynie potencjalną "drogę" po której dojść do usterki. Najważniejsze są logi dynamiczne i odpowiednia wiedza mechanika do ich interpretacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Drugi swój post oddzielnie kieruję do osób piszących do mnie wiadomości z prosbą o dokładniejsze wyjaśnienie zabiegu czyszczenia tych filterków na elektrozaworach.

 

Przede wszystkim ich lokalizacja.

W obu silnikach występują dwa elektrozawory do sterowania podcisnieniem siłownika na turbinie oraz membramy podcisnieniowej na zaworze AGR.

I w obu typach silników ich lokalizacja jest mniej więcej taka sama.

Elektrozawór od turbiny mieści się po tej samej stronie co turbina, bardziej z przodu silnika, a dokładniej na mocowaniu tuż nadsprężarką klimy.

Elektrozaworek zaś od zaworu AGR mieści się na odcinku pomiędzy samym zaworem a korpusem filtra oleju - gdzieś na mocowaniu w okolicach rurki bagnetu poziomu oleju silnikowego (dokładnie nie pamiętam)

W obu przypadkach wystarczy się kierować wężykiem podcisnieniowym dokąd biegnie i zawsze się znajdzie.

 

Po dotarciu do elektrozaworów wystarczy je odkręcić i wyjąć. Mając je już w ręku widzimy niewielki element do którego jest wpinana wtyczka a po drugiej stronie są 2 wyjścia na wężyki podciśnieniowe. Po drugiej stronie tych wyjść jest widoczne czarne plastikowe pudełeczko w kształcie prostopadłościanu i to jest własnie ten filterek.

Filterek ten jest wciskany na wyjście trzecie elektrozaworu i wystarczy podważyć go śrubokrętem aby zeskoczył.

Mając w ręku już sam filterek widać że jest on złożony z dwóch elementów na cztery zatrzaski. Niełatwo jest go rozebrać bez przypadkowego wyłamania chocby jednego z nich, ale to nie jest problem.

Gdy już pokrywka pozwoli się zdjąc resztę będzie wiadomo co robić - czyszczenie i składanie wszystkiego z powrotem.

 

Powodzenia

 

Mam komentarz dot. czyszczenia tych elektrozaworów:

Aby je wyczyścić nie trzeba ich nawet demontować ponieważ prostopadłościenny pojemnik w którym znajduje się ten filtr jest montowany na zaczep. Wystarczy go tylko podwarzyć (dość mocno) i mamy go w ręce. W ten sposób jest także znacznie łatwiej zdemontować osłonkę (tą która trzyma się na 4 zaczepach).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich

 

 

ja od jakiegos czasu rowniez spotykam sie z tym problemem. na zimnym jest okey wszystko, natomiast gdy sie nagrzeje strasznie zamula i kreci sie do 2200 obrotow (tryb awaryjny), na 4 biegu ekonomizer pokazuje mi niecale 10 litrow, i wogole juz mnie to denerwuje ;) bylem u dwoch niby fachowcow ale zaden mi nie powiedzial nic konkretnego tylko takie lanie wody. Chcialbym sprobowac na wlasna reke cos zrobic i tu wlasnie nasowa mi sie mysl przeczyszczenia tych zaworkow. Czy ma ktos z was moze jakas fotorelacje, albo dokladny opis co po kolei zrobic, bo nie mam pojecia jak sie za to zabrac. No chyba ze jest jakis fachowiec z poznania lub okolic ktory pomogl by mi w tym problemie :)

 

Z gory dzieki i pozdrawiam.

 

Autko to e46 320d 136 koni 2001 rok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam,

 

dzisiaj jestem po wymianie węzy podciśnienia, zaworu czujnika turbiny EGR, przepływomierza , czyszczeniu AGR-a, filtra powietrza, odmy.

Problem spadku mocy po nagrzaniu cały czas się pojawia jak pocisnę samochód na większych obrotach.

Ekonimizer przy zamuleniu nie przekracza 10l a samochód idzie jak by miał góra 50KM.

Jak go zgaszę nawet na 2min to wszystko wraca do normy.

Ręce mi już opadają. Diagnostyka komputerowa nie pokazuje żadnych błędów.

Może macie jeszcze jakieś pomysły jak sobie z tym poradzić?

Albo znacie kogoś w Poznaniu kto zdiagnozuje mi ten problem, bo mój mechanik już nie ma pomysłów ?

Samochód to: bmw e46 320d 150KM 2002 Touring.

pozdrawiam

 

Jednak komputer pokazał błędy, tylko że mam wyłącznie numery które mi za dużo nie mówią.

C0521

C06F1

C06E3

C0661

 

Googlowałem jednak nie udało mi się nic znaleźć :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę się pod temat.

Sprawa wygląda tak że po odpaleniu samochodu cięgno w gruszce w ogóle się nie chowa i podczas przy gazówki żadnej reakcji cięgna. Czy to może być przyczyną braku odpowiedniej mocy samochodu? Czy to objaw "padniętej" gruszki czy zapieczonych łopatek ? pod komputerem wyskoczył mi błąd : "charge air-pressure control 65"

Proszę o pomoc, gdyż czyściłem już EGR i i dwa elektrozawory, jeden od turbiny, drugi od ERG i dalej brak mocy. Jak można sprawdzić czy elektrozawory działają poprawnie?

Wężyki też zmieniłem i jest tak że jak ściągnę przewód z elektrozaworu który idzie do gruszki to jest zasysane powietrze, tylko ciekawe czy nie za niskie jest to Ciśnienie bo nie zasysa cięgna gruszki. bo jak strzykawką zasysam przez przewód to cięgno się chowa, może jest zła vacumpompa i nie daje odpowiedniego podciśnienia, a może po prostu jest padnięty elektrozawór sterujący turbinką bo tak bym tłumaczył ten błąd. sam już nie wiem, może zacząć teraz od zmiany elektrozworku i zobaczyć czy wróci moc i gruszka zacznie poprawnie pracować. A gdyby były zapieczone łopatki turbiny to dało by się ruszyć to cięgno ręcznie, czy stawiało by opór?

CO do czujnika w kolektorze to też czyściłem i bez zmian, tylko zaczął czasami falować silnik i w okolicach 2tys obrotów czuć taki przeskok jakby przez chwile się spalinami zamulił. mi się wydaję ze to mogą być padnięte te elektrozaworki, a jest jakiś sposób żeby je sprawdzić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pomiń zaworek i podłącz bezpośrednio podciśnienie do gruszki turbo .... zapal i zobacz czy zaciągnie gruszkę , dlatego dla mnie to czyszczenie jest nic nie warte ponieważ zdarzają się takie sytuacje że zaworek jest niesprawny całkowicie a właściciel piszę , że przecież czyścił ....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem tak jak radziłeś i podciśnienie jest ok,zaciąga sztangę w gruszce i zrobiłem tak samo z egr i ciśnienie zasysa wodzik w środku a jak ustami ciągnąłem to był opór, więc stawiam na padnięte elektrozaworki, jutro wybieram się po te części i zobaczymy czy pomorze. Bo cóż innego może być?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamień jeszcze zaworki miejscami ten od egr może być sprawny a turbinie bardziej się przyda .... :wink:

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec sprawa zażegnana, był problem tego typu że pod kolektorem jest taka czarna skrzyneczka w której są przewody idące od elektrozaworów i tam się przegrzały i stykały do masy i dlatego nie działały i wyrzucały błędy . Jak coś to piszcie to podam więcej szczegółów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
ja mam taki problem, że jest u mnie przeładowanie turbiny.wpiąłem się miernikiem i okazuje się ze bardzo długo trwa przesterowanie zaworkiem turbiny jej a mianowicie 10 sekund.zrobiłem taki sam pomiar w drugim identycznym aucie i w nim trwa to 3 sekundy.auto jest zamulone jakby ciągnęło spory ciężar.zaworki mam nowe i sprawne oraz wszystkie węże podciśnienia wymienione na nowe.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Witam przylacze sie do tematu ...

Mam maly problem ze swoja Bunia 330d polifcie, stracila pare dni temu calkowicie moc . Na kazdym biegu niema kopa wkreca sie na obroty ale pomalu tak jak bym jezdzil 100 konnym autkiem. Ekonomizer na zimnm silniku na czworeczce ledwo dochodzi do 18, natomiast na cieplym silniku na czworce do niecalych 16 a piatka 12 w dodatku zaczela wiecej palic.

Odpala bez zarzutow silnik chodzi rowno tylko mocy brak ( kopci na czarno tylko jak mu sie zwiekszy obroty do 3000 na jalowym a w podczas jazdy kopcenie niezauwazalne ) .

Wymienilem 2 miesiace temu fitr powietrza, oleju, olej, filtr paliwa, filtr pylkowy, od wymiany zrobilem jakies 10500 tys, niewiem co robic poniewaz codzien dojezdzam do roboty 40 km w jedna strone a jestem w Dani a tutaj ceny z kosmosu.

Zamowilem juz kabelek ale bedzie dopiero pod koniec tygodnia i niewiem czy moge z tym tak jezdzic, prosze o jakies wskazowki

 

Dzisiaj odpielem przeplywomiez i zadnej zmiany nie zauwarzylem . Zassalem wezyk i przytkalem jezyk i powietrze nie uciekalo bylo pocisnienie (ten wezyk co odchodzi ze zbiorniczka pocisnieniowego do takich 4 kruccow jeden z tych czterech jest zaslepiony )

Chyba zostaje tylko czekac az kabelek przyjdzie - jakby ktos ma jakies pojecie na ten temat prosze pisac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Będę kolejnym polecającym czyszczenie EGR (AGR) oraz filtrów elektrozaworów. U mnie po zabiegu auto lepiej się zbiera od dołu, wcześniej poniżej 1900 obrotów na 5tym biegu auto nie chciało się zbytnio rozpędzać. Tak jakbyśmy jechali na zbyt dużym biegu w stosunku do obrotów. Teraz wydaje mi się że wcześniej załącza się turbina. Po czyszczeniu EGR wypadałoby wyczyścić następny element (w kierunku silnika), czyli kolektor, sporo mazi jest w jego wnętrzu, ale na to potrzeba sporo czasu.

U mnie pozostaje problem dużego dymienia na biało gdy auto popracuje kilka minut na postoju. Gdy później ruszam zostawiam obciachową zasłonę dymną za sobą.

Biały dym to spalanie oleju, więc stawiam na filtr odmy oleju. Jeśli ktoś uporał się z "dymkiem" proszę o info.

 

Pozdrawiam, Jaroy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam koledzy podziele sie swoim problemem 98r -136k wyczyszczone zaworki,wymienione wezyki podcisnien i zadnej rewelacji jak ciagło tak ciagnie w ogóle auto zaczeło slabiej jechac po naprawie pompy wtryskowej . Lało sie z niej ,została uszczelniona i wymieniony tłoczek .Auto wiecej pali po naprawie niz przed gdy był wyciek paliwa i najwazniejsza informacja inpa pokazuje komunikat ze " turbo kontrolowane na 50%" Gdy odpale auto sztanga od turbo zaciaga sie do konca ,zauwarzylem tez ze ekonomizer wykonuje jakies dziwne ruchy np; na 3 dochodzi do 14 litrów no i przy przyspieszaniu na 3 ma wachniecia mniej wiecej takie jak przeskakuje wskazówka sekundnika , czyli do tyłu do przodu bardzo prosze o jakies sugestie moze mój imiennik sie wypowie bede wdzieczny
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam dzisiaj miałem czas to sprawdzic przepływka to nr.0928400314 .A soft to chyba ten komputer który jest schowany z lewej strony pod maska pod ta pokrywka plastikowa na 4 srubki imbusowe jesli tak tojest problem bo tam jest troche tych numerów ,sa dwie naklejki

na pierwszej naklejce jest taki numer duzymi cyframi :2248959

na drugiej sa trzy numery

1 taki:2247073

2 taki:2248959 i własnie on to jest powtórka z pierwszej naklejki

3 taki:2249791

jesli to nie chodzi o to napisz kolego gdzie tego szukac .Dzieki za zainteresowanie kolego TC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.