Skocz do zawartości

jaroy

Zarejestrowani
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    ok.Rawy Maz.

Osiągnięcia jaroy

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. Witam! Będę kolejnym polecającym czyszczenie EGR (AGR) oraz filtrów elektrozaworów. U mnie po zabiegu auto lepiej się zbiera od dołu, wcześniej poniżej 1900 obrotów na 5tym biegu auto nie chciało się zbytnio rozpędzać. Tak jakbyśmy jechali na zbyt dużym biegu w stosunku do obrotów. Teraz wydaje mi się że wcześniej załącza się turbina. Po czyszczeniu EGR wypadałoby wyczyścić następny element (w kierunku silnika), czyli kolektor, sporo mazi jest w jego wnętrzu, ale na to potrzeba sporo czasu. U mnie pozostaje problem dużego dymienia na biało gdy auto popracuje kilka minut na postoju. Gdy później ruszam zostawiam obciachową zasłonę dymną za sobą. Biały dym to spalanie oleju, więc stawiam na filtr odmy oleju. Jak się dobiorę to zrelacjonuję działania. Pozdrawiam, Jaroy
  2. Witam! Będę kolejnym polecającym czyszczenie EGR (AGR) oraz filtrów elektrozaworów. U mnie po zabiegu auto lepiej się zbiera od dołu, wcześniej poniżej 1900 obrotów na 5tym biegu auto nie chciało się zbytnio rozpędzać. Tak jakbyśmy jechali na zbyt dużym biegu w stosunku do obrotów. Teraz wydaje mi się że wcześniej załącza się turbina. Po czyszczeniu EGR wypadałoby wyczyścić następny element (w kierunku silnika), czyli kolektor, sporo mazi jest w jego wnętrzu, ale na to potrzeba sporo czasu. U mnie pozostaje problem dużego dymienia na biało gdy auto popracuje kilka minut na postoju. Gdy później ruszam zostawiam obciachową zasłonę dymną za sobą. Biały dym to spalanie oleju, więc stawiam na filtr odmy oleju. Jeśli ktoś uporał się z "dymkiem" proszę o info. Pozdrawiam, Jaroy
  3. Witam! Mam E46 touring z 09.2002. Kupiłem je z radiem kasetowym, ostatnio zakupiłem CD. Od początku radio słabo odbierało, grała chyba jedna stacja :) Podczas wymiany sprzętu okazało się że antena była podłączona "na krótko" dlatego że wtyczka antenowa to złącze FAKRA, a wejście w radiu to DIN. Problem jest taki, że pomimo podłączenia radia poprzez przejściówkę nadal sygnał jest słaby, kupiłem w końcu przejściówkę do aktywnej anteny z wyprowadzonym kablem do podłączenia zasilania. Po zapięciu przejściówki i podaniu 12V sygnał nareszcie jest, ale jakby przerywany, nie da się tego słuchać. Sygnał wydaje sie być silny, ale jakby pulsował. Dodam że podmieniałem wzmacniacz antenowy i na obu radiach jest to samo. Nie chcę montować innego wzmacniacza, oryginalne naprwdę dają sobie świetnie radę. Jeśli ktoś rozwiązał taki problem, proszę o garść informacji. Pozdrawiam, Jarek
  4. Witaj! W BMW E36 z roku 91 i początek 92 miały inne zawieszenie z przodu niż ich następcy. Inny profil i grubość drążka stabilizacyjnego oraz łącznik drążka stabilizacyjnego był przykręcany do amortyzatora (tzw. długi łącznik), później mocowano do wahacza (to było szczęśliwsze rozwiązanie). Amortyzatory, o które pytasz miały dodatkowo uchwyt do przykręcenia łącznika, być może dlatego bywa że są droższe. Dość łatwo sobie to możesz obejrzeć przy aucie z późniejszego rocznika. Pozdrawiam jaroy
  5. Dzięki wilekie! Trochę projektanci z BMW przekombinowali, ale wszystko dla jakości, prawda? Pozdrawiam Jaroy
  6. jaroy

    Problem z ogrzewaniem

    Witam! SERFER, sprawdź poziom płynu w chłodnicy przy zupełnie zimnym silniku (na zbiorniczku uzupełniającym jest oznaczony poziom "cold" lub "kalt" i taki powinien być poziom płynu). Jak miałem 316tkę to musiałem porządnie odpowietrzyć układ chłodzący i wtedy dopiero było OK (odpowietrzniki były dwa: pozioma śruba przy termostacie i plastikowy przy korku chłodnicy). Może jednak spadło cięgno od pokrętła "ciepło-zimno". Pokrętło powinno pewnie lżej się kręcić, gdy cięgno się odczepiło. Jeszcze jest jedna kwestia, u mnie (e36 320) ogrzewanie działa dobrze przy większych obrotach i podejrzewam pompę wody. Pompa może być już na wykończeniu i nie ma swojej wydajności przy małych obrotach. Jeśli ktoś miał podobny przypadek proszę o informację. Pozdrawiam
  7. Witam! Mam oryginalne radio BMW w którym z tyłu obok głównego złącza tkwi nietypowa mała wtyczka opisana jako "antennendiversity". Do czego ona służy? Jakiś schemacik poproszę jak ktoś ma, z góry dziękować.
  8. jaroy

    Metaliczne klikanie

    Cześć! Ja na klekoczącym silniku zrobiłem ponad 40 tyś i jeszcze zipie, ale chyba trzeba się wziąć do roboty. Wiesz, czasem wstyd odburzyć auta gdy tak klapie :oops: Poszukaj sobie na forum, naprawdę dużo było pisane. Jak coś znajdę to prześlę do ciebie. jaroy
  9. jaroy

    zawór nagrzewnicy i szyby

    Cześć! Jeśli chodzi o elektrozawór nagrzewnicy to poszukaj info z dnia 25.04.06. Pisaliśmy o tym trochę. jaroy
  10. jaroy

    Zawory nagrzewnicy

    Cześć! Podłącz sobie miernik (nawet taki za 25zł) do wtyczki, która wchodzi do elektrozaworu. Jeśli masz napięcie przy włączonej stacyjce i zmienia się jego wartość podczas kręcenia zimno-ciepło to musisz pobawić się z zaworem. Ja miałem taki przypadek. Wytarła się uszczelka chroniąca cewkę zaworu przed płynem chłodniczym, dostał się on do środka i myślę że był przyczyną złego działania. Do tej uszczelki dokleiłem z jednej i drugiej strony dopasowane oringi. Na razie działa bez zarzutu. To wszystko dlatego że taki zawór kosztuje 100zł (używka) a poza tym fajnie jest coś podłubać ':D' Pozdrawiam jaroy
  11. jaroy

    Zawory nagrzewnicy

    Cześć! U mnie w E36 przy odłączonym napięciu zawór nagrzewnicy jest otwarty, dopiero podanie zasilania zamyka przepust płynu. Dziś ćwiczyłem temat : ) jaroy
  12. jaroy

    Prowadza w koleinach E 36

    Cześć! Dzięki mecik, okulary - masz na myśli gumę w metalowej tulei, w którą wchodzi wachacz? Niedawno wymieniłem. Jeśli chodzi o opony to mam 185/65, w zeszłym sezonie lepiej się jeździło. Stuki podczas ruszania kierownicą dochodzą gdzieś w okolicy maglownicy (nawet mi się zrymowało:) jaroy
  13. jaroy

    Prowadza w koleinach E 36

    Cześć! Podczas jazdy nawet po niewielkich koleinach mam problem z utrzymaniem auta w linii, myślę że to wina przekładni. Auto samo "ucieka" w bok. Na postoju gdy poruszam kierownicą w lewo i prawo słychać lekkie stukanie. Czy można zlikwidować luz? A jeśli to nie to, to co? Pozdrawiam jaroy
  14. Cześć! Muszę wymienić wałek rozrządu w E36 316, bo strasznie klekocze. Poprzedni właściciel powinien dostać w twarz, chyba zapomniał o wymianie oleju w silniku. Co najlepiej zrobić podczas wymiany? Czy wymienić też dźwigienki? Czy dać fachowcowi żeby pomierzył szczelności? itd oczekuję pełnej instrukcji : ) Pozdrawiam jaroy gg: 9796271
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.