Skocz do zawartości

[EXX] Spadek mocy w silnikach 2.0d M47 i 3.0d M57


robertbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Przeczytałem uważnie cały temat i rzeczywiście, wspomniane mulenie samochodu w pewnie 95% przypadków są spowodowane bądź zapchanymi filtrami na zaworkach, bądź przepływomierzem. Znam także posiadaczy 320 i problemy ustępują. U mnie natomiast - 320 136km każda kolejna wskazówka, także z innych postów, dodaje nieco mocy, niemniej ciągle mam 15s do 100kmh. Kupiłem mojego rodzynka miesiąc temu, z Niemiec, była zamulona, ale cała reszta perełka więc wziąłem. Muł typowy, przyczepka z plandeką z tyłu, przy ok 2500obr nagły spadek mocy, czyli spowolnienie przyspieszania o 50%.

 

Na początek jak zawsze, wymiana filtra paliwa, powietrza, przegląd, muł jednak pozostał.

Po sprawdzeniu turbiny okazało się, że łopatki już powykrzywiane, po geometrii było lepiej, ale niewiele, więc kupiłem nową/starą (po 140tys - znajomy mechanik miał, więc lipy nie ma). Gloria gloria, mocy przybyło, ale na oko jak miał z 80 kucyków, teraz miał z 95. Doszło czyszczenie EGR, sterownika podciśnienia turbo - koni jest już ze 105, dziury przy 2500obr już prawie nie czuć, choć mam wrażenie, że od tego momentu,lekko traci kopa i tu zaczyna się problem. Objawy są dokładnie takie, o jakich mówi robertbmw, czyli przyczepa z plandeką i problem z ruszeniem bez gazu. Równolegle oczywiście przepływomierz sprawdzony na wszystkie możliwe sposoby, dla pewności włożyłem nowy Boscha - te same nr, nic się nie zmieniło. Stary przepływomierz miał adaptację, więc przy tym nie robiłem. Mocy nie przybyło. Zauważyłem, że mam 2 nowe katalizatory (kawałek starego został chyba na dobre w tłumiku), zostały odpięte, jednak mocy nie przybyło.

 

Sprawdzone zostały przewody, mam dobre firmowe paliwo, jednak dla pewności zalałem Verve i nic. Komputer nie pokzauje żadnych błędów, żadnej oznaki, że pompa nie halo - pali zimny i ciepły, nie puszcza kszty dymu....Nie wiem, co mogę jeszcze zrobić, już powoli załamuję ręce.

 

Jedyny objaw, oprócz małej mocy, to economizer - na 4 biegu gaz w podłogę i 15l spalanie (ma być podobno 20), na 5 biegu 11 (ma być 15). Trochę też sprzęgło się ślizga, ale tylko czasami, jak dam gazu - obroty wskoczą nagle np z 2700 na 3200, by zejść do 2700 i już normalnie się rozpędzić.

 

Jeśli ktoś z Was ma jakieś propozycje, sugestie, rady to bardzo proszę, bo ja już chyba nic nie wymyślę. W przyszłym tyg. jade na hamownie i zobacze ile kucy wyjdzie w teście, mam też umówionego facia do sprawdzenia ciśnienia wtrysku, ale to już takie na siłe szukanie.

 

Dzięki i proszę o rade!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 493
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Aha teraz, jak i przy poprzednim jeszcze większym muleniu, nie było prędkości max na obniżonym poziomie, może trochę. Dzisiaj sprawdziłem, nie wiem jak w zdrowych modelach, ale mój z plandeką 195km/h pojechał, choć sporo trwało rozpędzenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napisałeś kolego : " Zauważyłem, że mam 2 nowe katalizatory (kawałek starego został chyba na dobre w tłumiku)" je sli costam zostało to musisz to usunąć, wydech musi być idealnie drożny, a szczególnie w turbo dieslu. moze szukasz wszędzie dookoła, a sprawa jest błaha i banalna. takie objawy jak piszesz ja miałem przy zatkanych katalizatorach. bo ich usunięciu moc odzyskana ( wcześniej wchodził w tryb awaryjny z powodu przeładowania turbiny) także przyjrzyj się temu uważnie, sprawdz nawet empirycznie u kogoś kto nie ma problemu z mocą i u siebie w tym silniku oczywiscie, przyłóż rękę do wydechu na przygazówce i porównaj jaka jest siłą wylatujących spalin. Bo jak masz coś przytkane w układzie wydechowym to to jest Twój problem z mocą, skoro juz tyle innych rzeczy sprawdziłes i są ok.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Keken mam identyczna sytuacjie jak ty. Ekonomizer na 14l na 4 biegu. Spoadek mocy po 2500...

Zaworek przy turbo wymienilem. Turbo z kompa wychodzi ze ok, przeplywka tez, czujnik cisnienia doladowania ok.

 

W tygodniu wywalam pierwszego kata i czyscze dolot moze to to. Prosze napisz jak bedziesz mial jakies postepy albo cos sie zmieni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mi lata w tłumiku na pewno usunę, ale narazie nie to jest zmartwieniem, choć to podejrzewałem, dlatego mechanik odłączył katalizatory i tłumik, powietrze uciekało przed tłumikiem, nic to nie dało - dlatego to podejrzenie odpadło.

 

Kolego fornal, licze na wzajemność w przekazie info, jeśli Tobie się uda:) Ja przekopałem wszelkie możliwe fora i niestety żadna recepta w moim przypadku nie zadziałała, dwóch moim zdaniem niezłych mechaników też. W środę jestem na hamowni i jak do tego czasu nic się nie zmieni, to zostawię samochód - polecili mi jakiegoś cud majstra i wtedy on będzie walczył

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, tylko wyczyściłem, było troche brudu. Natomiast faktycznie warto byłoby sprawdzić sam zawór, choć w tym przypadku wpływ na pracę silnika będzie miał ten zaworek od podciśnieniowego sterowania turbo, bo - z tego co wyczytałem, niesprawny, a czysty EGR nie zamuli.

Rozwiązaniem zatem jest zamiana zaworka EGR i turbo miejscami (są identyczne) - jeśli moc wróci, tzn, że ten od turbo był walnięty.

Tak zrobie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jestem zdania że tych zaworków nie da się tak do końca wyczyścić !!! może sam zaworek jest zepsuty... spróbuj wymienić na nowe koszt to tylko 120 zł będziesz miał pewność..... to tylko moje zdanie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chyba zrobie, jak sugerujesz, kupie dwa zaworki, 240zł nie jest aż tak wiele. Te zaworki są identyczne prawda?

 

I jeszcze jedno. Zaworki czyszczone były w czwartek, muł pozostał, jednak w niedziele pojeździłem, samochód postał ze 2h, wsiadam i od razu czuje, że werwy dostał. Zero muła - spowolnienia po 2500obr, wkręca się idealnie na obroty, radość nie do opisania. Co więcej, wcześniej przy zapalaniu i gaszeniu wyczuwalny było wyraźne szarpnięcie silnika (poduszki wszystkie ok), natomiast teraz idealnie.

 

Niestety, dzisiaj wsiadłem i stary muł powrócił, drżenie silnika przy zapalaniu i gaszeniu także, nie mogę zrozumieć o co chodzi. Aha i na parkingu zrobiłem mu parę razy przygazówkę na wolnych obrotach i potem przez pare kilometrów muł się powiększył, jakby turbo wogóle nie chodziło. Kto tu będzie mądry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie,

 

Opisuję co zrobiem w ostatnim tyg:

 

hamownia - dzięki wizycie dowiedzialem się, że mam 110km, natomiast ciśnienia turbo nie dalo sie sprawdzić, bo podobno komputer w moim modelu nie pozwala

 

Mechanika - wymienilem elektrozawór od turbo, wyczyścilem zawor EGR + nasmarowanie silownika, wyczyścilem czujnik ciśnienia doladowania, wymienilem kable podcisnienia i........... kupa. Żadnej różnicy.

 

Wszystkie elementy, opisywane na forum, mogące wpywać na brak mocy wymienione, na kompie żadnych będów, jestem zalamany. Ostatnia rzecz, jaka mi przychodzi do glowy to sterownik pompy, natomiast jakby byl walnięty, to by wyszo na kompie. Jednak z dolotem powietrza już chyba wszystko zrobilem, więc może paliwo... Ekonomizer ciągle wskazuje 15l/2500obr na czwórce i 11l/2500 na piątce.

 

Czy ma ktoś z Was jakiś pomysl co jeszcze można sprawdzić, albo najlepiej gdzie z tym fantem pojechać, bo już nie wiem co robić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam po przerwie,

 

Opisuję co zrobiem w ostatnim tyg:

 

hamownia - dzięki wizycie dowiedzialem się, że mam 110km, natomiast ciśnienia turbo nie dalo sie sprawdzić, bo podobno komputer w moim modelu nie pozwala

 

Mechanika - wymienilem elektrozawór od turbo, wyczyścilem zawor EGR + nasmarowanie silownika, wyczyścilem czujnik ciśnienia doladowania, wymienilem kable podcisnienia i........... kupa. Żadnej różnicy.

 

Wszystkie elementy, opisywane na forum, mogące wpywać na brak mocy wymienione, na kompie żadnych będów, jestem zalamany. Ostatnia rzecz, jaka mi przychodzi do glowy to sterownik pompy, natomiast jakby byl walnięty, to by wyszo na kompie. Jednak z dolotem powietrza już chyba wszystko zrobilem, więc może paliwo... Ekonomizer ciągle wskazuje 15l/2500obr na czwórce i 11l/2500 na piątce.

 

Czy ma ktoś z Was jakiś pomysl co jeszcze można sprawdzić, albo najlepiej gdzie z tym fantem pojechać, bo już nie wiem co robić...

nie wiem czy nie powinien więcej pokazywać ekonomizer na poszczególnych biegach jutro sprawdzę jak jest u mnie !

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj zauważyłem, że coraz częściej pojawia się dodatkowy objaw, mianowicie czasami turbina załącza się dopiero ok. 2400obr, a zanim dojdzie do takich obrotów to niemiłosiernie długo się rozpędza. Kilka razy wogóle się nie rozpędzał, musiałem puścić gaz i jeszcze raz wcisnąć.

Było o tym na forum i przyczyną była przepływka, u mnie jednak zmiana na nową oryg. i o tych samych nr nie pomogła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, że co do resetu są różne opinie, natomiast po wymianie przepływomierza trzeba zrobić adaptację, która oznacza de facto reset dotychczasowych - wyuczonych parametrów przepływomierza. Ja tak zrobiłem na swoim, nic to nie zmieniło, więc kupiłem nowy, ale ten miał identyczne numery, więc adaptacji już nie robiłem. Zmiany to nie przyniosło żadnej, więc nowy oddałem do sklepu i wrzuciłem z powrotem stary
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Widze że ciekawie opisujesz usterki w BMW i że masz o tym pojęcie.

 

Jeśli mogę zadać Ci kilka pytań.

 

Ale od początku.

 

Autko kupiłem w niemczech od (chyba Turków) z komisu

BMW 330d E46 2000r 290 tyś km przejechane.

 

Palić ładnie palił, ale po zakupie test na autostradzie max 180 km/h i coś go dławiło.

 

Przyjechałem do kraju (choć coraz bardziej silnik miał nie równe obroty)

 

Na miejscu już zaczął gasnąć i coś szczelało.

 

Zaprowadziłem do znajomego mechanika, obstawiał najpierw zawór EGR ale stwierdził że działa, potem wtryski, no jeden był zatarty drugi słabszy i 4 OK

Potem zmierzył ciśnienie i na 2 komorach nie było ciśnienia.

 

Okazało się że silnik był już przegrzany, chłodnice zarąbane, węże twarde i na jednym cylindrze widać było małe przytarcie.

 

Stwierdzenie, albo remont albo 2 silnik.

 

Znalazłem 2 silnik z przebiegiem 120 tyś mil

 

Silnik wymieniony, oczywiście podzwspoły takie jak tyrbina zostały przełożone od starego.

 

I dalej problem na obwodnicy test znowu max 180 km/h

coprawda do tej pory miałem same bęzyniki ale mam wrażenie że troszke słabo się zbiera, a po przekroczeniu 3,5 tyś/obr to tak już wogóle słabo przyśpiesza.

 

Znajomy Tego kolegi podłączył pod kompa i mówił że turbina daje tyle samo mocy przy mniejszych obrotach co i przy większych (coś takiego, może coś przekręciłem)

 

Drugi kolega mi powiedział że też tego przyczyną może być interculer.

 

A co Ty byś mi poradził :?:

 

Podłączyłem pod kompa i wyszło że Turbina słabo ciągnie. Czy wymiana filtra odmy może coś pomóc czy to jednak będzie tyrbina do regeneracji :?: :?:

Miałem

E-30 316i

E-32 735i

E-36 320i

E-39 535 V8

E-46 330d

E-39 530d

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

KOLEDZY: mam pytanie bo chcę wyczyścić te filterki podciśnienia-powietrza przy turbinie i gdzie tam one jeszcze są.... Chodzi mi o to czy może mi ktoś na zdjęciach jakichś pokazać które to są te filtry? i czy wyjęcie ich w celu czyszczenia nic nie uszkodzi...

 

BMW E46 320D 136KM 99rok

 

Dodam że autko ma objawy jak widze inni, czyli, ciągnie dziura delikatna, znów cianie, itd. Nie czuje 136 KM. Generalnie nic niekopci, pracuje równiutko. Na baku robie tylko 900 KM spokojną jazdą.

 

Kolektor i EGR wyczyszczone - bez rezultatu. Przepływka, też czyszczona. ( prawdopodobnie ją ktoś już wymieniał - na oryginał BOSH)

 

Ale wydaje mi się że to nie kwestia przepływy. Wpierw te filterki Help

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filterki znajdziesz :

 

viewtopic.php?p=587435

 

Akcjie ktore ja wykonalem:

 

-> Sprawdzenie intercoolera (3x male dziurki po kamieniach?) narazie zakleilem jakims niby dobrym kelejem

-> Czyszczenie czujnika doladowania w kolektorze dolotowym (kolektor byl ok, wyczyscilem w okolicach czujnika)

-> Zauwazylem ze mialem zle i niesczelenie zamontowana obudowe filtra powietrza, sciagaczami uszczelnilem kawalek gumy od wlotu do filtra powietrza

-> Sprawedzilem katalizatory i jednego wywalilem bo byl 20% przytkany

-> Nalalem STP do wtryskow w pelny zbiornik

 

PO tych operacjach ekonomizer wskazuje na 4 biegu 18-19l/100 a wczesniej 15 max wiec i poprawa w dfynamice jest. Niestety to nie koniec drogi do 136 koni. Pozostalo mi tylko sprawdzenie pompy w baku, wtryskowej, wtryskow i wymiana przeplywki pomimo ze z kompa wychodzi ze jest ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filterki znajdziesz :

 

viewtopic.php?p=587435

 

Akcjie ktore ja wykonalem:

 

-> Sprawdzenie intercoolera (3x male dziurki po kamieniach?) narazie zakleilem jakims niby dobrym kelejem

-> Czyszczenie czujnika doladowania w kolektorze dolotowym (kolektor byl ok, wyczyscilem w okolicach czujnika)

-> Zauwazylem ze mialem zle i niesczelenie zamontowana obudowe filtra powietrza, sciagaczami uszczelnilem kawalek gumy od wlotu do filtra powietrza

-> Sprawedzilem katalizatory i jednego wywalilem bo byl 20% przytkany

-> Nalalem STP do wtryskow w pelny zbiornik

 

PO tych operacjach ekonomizer wskazuje na 4 biegu 18-19l/100 a wczesniej 15 max wiec i poprawa w dfynamice jest. Niestety to nie koniec drogi do 136 koni. Pozostalo mi tylko sprawdzenie pompy w baku, wtryskowej, wtryskow i wymiana przeplywki pomimo ze z kompa wychodzi ze jest ok.

a jak stwierdziłeś że katalizator jest w 20% przytkany?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.