Skocz do zawartości

Zakup BMW Serii 1, porównania, pytania, oceny


osy4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
W momencie wprowadzenia bezposredniego wtrysku, beznzyna i jej "bezawaryjnosc" sie skonczyla. Pali malo, jest cicha, aczkolwiek klekocze jak diesel, i to wszystko. Pisze jako osoba siedzaca w marce. Co tam masz w takim n47/b47 n57/b57? Zrobisz rozrzad i tyle.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W momencie wprowadzenia bezposredniego wtrysku, beznzyna i jej "bezawaryjnosc" sie skonczyla. Pali malo, jest cicha, aczkolwiek klekocze jak diesel, i to wszystko. Pisze jako osoba siedzaca w marce. Co tam masz w takim n47/b47 n57/b57? Zrobisz rozrzad i tyle.

Czyli ogólnie diesel lepsiejszy? Mnie wkurzył troche bo mojego N47 kupiłem 2 lata temu (świeżo po rozrządzie na szczęście) i zrobiłem już wtryski, dwumasę, świece żarowe i masę innych rzeczy, a teraz czas DPF zbliża się nieubłaganie, dlatego się zastanawiam czy benzyna nie lepsza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyna lepsza moim zdaniem, kwestia taka czy ostatni wlasciciel zmienial olej na czas i dobrej jakosci, jesli tak to bedzie cacy, mojego kupilem za 6600 e, pojezdzilem 7 miesiecy i nagle zaczal silnik wariowac, okazalo sie ze byl lany kiepskim olejem i jak wlalem mu prawdilowy to wyplukalo wszystkom, pompa zaczela przepuszczac olej do silnika, skoczylo sie na kapitalce silnika, 3500 euro wlacznie ze wtryskami i nastepne tylko i wylacnie kupie prywatnie od pierwszego wlasciciela z bardzo malym przebiegiem i historia serwisowa, zadne koimsy !
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie żartuj. Nie wszyscy są fanatykami diesla. Generalnie PB nie są takie straszne ale kopią po kieszeni bardziej od diesla. Valvetroniki, noxy, vanosy, wtryski, rozrządy.

Pb trzeba bdb. zweryfikować przed zakupem.

Jak bardzo kopie po kieszeni ? Przecież tego nie wymienia się co rok, chyba że aż tak się to psuje.


Drugie pytanie czy każdy egzemplarz e87 ma na pokładzie DSC i DTC ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W momencie wprowadzenia bezposredniego wtrysku, beznzyna i jej "bezawaryjnosc" sie skonczyla. Pali malo, jest cicha, aczkolwiek klekocze jak diesel, i to wszystko. Pisze jako osoba siedzaca w marce. Co tam masz w takim n47/b47 n57/b57? Zrobisz rozrzad i tyle.

Czyli ogólnie diesel lepsiejszy? Mnie wkurzył troche bo mojego N47 kupiłem 2 lata temu (świeżo po rozrządzie na szczęście) i zrobiłem już wtryski, dwumasę, świece żarowe i masę innych rzeczy, a teraz czas DPF zbliża się nieubłaganie, dlatego się zastanawiam czy benzyna nie lepsza :)

Czyli w silniku zrobiles swiece i wtryski.... koszt... 900...tragedia jak na dwa lata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W momencie wprowadzenia bezposredniego wtrysku, beznzyna i jej "bezawaryjnosc" sie skonczyla. Pali malo, jest cicha, aczkolwiek klekocze jak diesel, i to wszystko. Pisze jako osoba siedzaca w marce. Co tam masz w takim n47/b47 n57/b57? Zrobisz rozrzad i tyle.

Czyli ogólnie diesel lepsiejszy? Mnie wkurzył troche bo mojego N47 kupiłem 2 lata temu (świeżo po rozrządzie na szczęście) i zrobiłem już wtryski, dwumasę, świece żarowe i masę innych rzeczy, a teraz czas DPF zbliża się nieubłaganie, dlatego się zastanawiam czy benzyna nie lepsza :)

Czyli w silniku zrobiles swiece i wtryski.... koszt... 900...tragedia jak na dwa lata.

Świece, wtryski i 2x sterownik swiec to koszt 2400zł. Nie januszyłem, ale też nie robiłem najdrożej. Dwumasa z wymianą 3200zł ale jeśli benzyna też ją ma to rzeczywiście typowo Dieslowych napraw miałem tylko za ok 2400zł. Diesel ma też droższe filtry i jeszcze paliwowy częściej się zmienia.


Porównując do benzyny zawsze myślałem że paliwo taniej wychodzi w dieslu kosztem drogiego serwisu i eksploatacji. Ale teraz to już nie wiem co myśleć. Z mojego diesla N47 jestem bardzo zadowolony, po prostu nie wiem czy benzyna nie jest lepsza.


A teraz mała dygresja jak już dołączyłem do dyskusji o używanej E87.


Wtryski, świece, dwumasa to i tak nic, w porównaniu do kosztów utrzymania auta, przeglądów i napraw nie związanych z silnikiem. Kupiłem auto w świetnym stanie 2 lata temu. Zrobiłem chip, akumulator, zawieszenie, dwumase, świece, wtryski, łącznik wału, poduszki silnika, odświeżyłem lampy Xenon (aucie 10-letnim z bi-xenon koniecznie polecam, lampy jak nowe, koszt 1,5k za dwie) i parę innych dupereli. Wszystko co byłoby fajnie mieć zrobione w kupionym używanym aucie marzeń z 2008r (tak, uwielbiam to auto, dla mnie jest prawie idealne)


E87 118D 2008 polift kupiłem za 20 tys. zł (wiem, tanio, ale było dobrze sprawdzone)

Koszty utrzymania auta bez paliwa w ciągu 2 lat wyniosły 24 tys. zł

Paliwo 10 tys. (36 tys. km)


Koszt przejechania 1km to 0,99zł (0,27zł tylko paliwo) nie licząc kosztu zakupu auta.

Rozbijając koszty to z grubsza:

Serwis 9400 zł (np. uszczelka podstawy filtra oleju, uszczelnienie misy olejowej, wtryski, świece, łącznik wału, dwumasa)

Eksploatacja 8800 zł (np. filtry, olej skrzyni biegów i dyfra, akumulator, wahacze, odnowienie lamp i nowe zarniki xenon)

Rejestracja 180 zł

Auto detailing 800 zł

Chip tuning 2200 zł

Ubezpieczenia tylko OC x3 2500 zł (jestem młody więc drogo)


Koszty i paliwo wpisywałem w aplikacji Fuelio. Wpisywałem wszystko, ubezpieczenia, przeglądy, pranie tapicerki, wygłuszenie drzwi (samodzielnie) itp. (ale bez mandatów :D )


Pewnie jak się nie dba o auto to można zrobić z 24k jakieś 10k. Więc kupując auto pamiętajcie o tym. Teraz się już w sumie nie dziwię ludziom którzy kupują nowe auta miejskie nie-premium za jakieś 50k z salonu. Ale ja za tą cenę i tak wolę moją E87.

Ale ja chcę tym autem jeździć bezpiecznie i przyjemnie, a potem sprzedam w rodzinie i kupię kolejne BMW, młodszy brat już czeka. :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak jestes zadowolony z diesla, przy nim zostan, jak przyjdzie ci zaplacic za wtryski 4000 do poliftowej benzyny to wtedy zrozumiesz o czym pisze. Nie wspominam nawet o pekajacych rozrzadach, zatartych walach, problemami z nox itp. Wpisz sobie w olx, bmw uszkodzony i zobaczysz jak dobre sa te benzyny. Jest tego cala masa. Benzyna w miare tania w naprawie to prelci n45/n46. Reszta to smietnik. Zapominasz o jednej kwestii, jak masz auto z turbo, wsiadasz w pb bez turbo i placzesz, buczy a nie jedzie. Uwielbiam benzyny ale w bmw diesel jest lepszy pod kazdym wzgledem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak jestes zadowolony z diesla, przy nim zostan, jak przyjdzie ci zaplacic za wtryski 4000 do poliftowej benzyny to wtedy zrozumiesz o czym pisze. Nie wspominam nawet o pekajacych rozrzadach, zatartych walach, problemami z nox itp. Wpisz sobie w olx, bmw uszkodzony i zobaczysz jak dobre sa te benzyny. Jest tego cala masa. Benzyna w miare tania w naprawie to prelci n45/n46. Reszta to smietnik. Zapominasz o jednej kwestii, jak masz auto z turbo, wsiadasz w pb bez turbo i placzesz, buczy a nie jedzie. Uwielbiam benzyny ale w bmw diesel jest lepszy pod kazdym wzgledem.

Wpisałem na allegro uszkodzony silnik do BMW, to wyskoczyło 18 diesli i 3 benzyny.

https://allegro.pl/kategoria/silniki-i-osprzet-silniki-kompletne-312565?string=bmw%20diesel&stan=uszkodzone&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-aut-1-1-0903

https://allegro.pl/kategoria/silniki-i-osprzet-silniki-kompletne-312565?string=bmw%20benzyna&stan=uszkodzone&bmatch=baseline-product-cl-eyesa2-engag-dict45-aut-1-1-0903


Ja po 3.0d już nigdy nie kupiłem diesla ze względu na przeogromne koszty utrzymania.


Auto jedzie jak ma dość koni. Nie ma koni, nie jedzie. Turbo nie ma nic do tego.


Co do tego, że w BMW diesel jest lepszy pod każdym względem, to oczywiście racja racja. Dlatego wszystkie BMW >500KM to diesle. Dlatego po tym jak Audi wystawiło w Le Mans diesle, to BMW przerobiło wszystkie M na diesla, a Audi R10/R15/R18 do dziś zwycięża w magazynach. Dobrze, że Ferrari czy Porsche zrezygnowało już z benzyn i wszystko idzie w dyzlach..


pozdrawiam miłośnika benzyny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Piszemy o e87 dla Kowalskiego a wyskakujesz z emkami, gdzie jest sens tego? Auto uzytkowe jezdzi momentem a nie moca. Tego chyba nie musze uczyc. Nie ma turbo w 4ro cylindrowcu, jest lipa i koniec. Bmw nie ma, od wprowadzenia wtrysku bezposredniego, taniego, dobrego silnika benzynowego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, jest roznica zgodze sie ale jest 99% pewnosci ze nie bedzie pozniej zadnego zaskoczenia z kosztownym serwisem, jak sie bedzie odpiednio dbalo, a teraz wleja jakis ulepszacz i autko super pieknie a po wymianie plynow i przejechaniu kilku tys. czapa ;) tak jak w moim przypadku, tak sie nawet zastanwawiam czy mozna czyms sprawdzic olej w samochodzie ? jakis miernik/tester ? Dzieki

 

Ale jednak różnica e87 co ma 15 lat a BMW z pierwszej ręki od prywatnego właściciela. Takie auto kosztuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu takie zgadywanie, bo kupisz auto z załóżmy tym silnikiem „najmniej awaryjnym" i nagle wsadzisz worek kasy w naprawy, bo coś wyjdzie - a wyjdzie, a kolega jeżdżąc tym wadliwym, może i przez 2 lata nic nie wkładać.

Pół popołudnia spędziłem na poszukiwaniu opinie na temat silników benzynowych i kilka osób jest zadowolonych, ale duża większość mówi "nie". Szukałem w nadziei, że znajdzie się jakaś większa grupa, która pochwali. Zostaje mi tylko zaakceptować diesla.

Czy 118d 143KM prod. 11.2007, 7 tyś temu rozrząd wymieniony będzie dobrym wyborem ? Wymienić trzeba olej, filtry oraz akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy Posiada Ktoś Jakąś konkretną merytoryczną opinie na temat silników w E87 typu Diesel vs Benzyna za i przeciw?

Na większości stron wszyscy mówią przeczytaj kilka stron wstecz albo że było setki razy o tym i tak w kółko w trakcie opinie typu nie kupuj benzyny,

Pochodzę z forum Audi i tam najfajniejsze trafne opinie są podwieszane na początku wątku.

Posiadam Diesla w A4 i wiem że nie są one tanie w utrzymaniu bo Sprzęgło i dwumasa bo turbina bo wtryski bo odma i egr

zakładam, że Diesel BMW ma podobne bolączki zwłaszcza 200K + i kosztowny rozrząd za 3-4 k

i tak się zastanawiam czy aby na pewno utrzymanie takiej 118i będzie dużo bardziej kosztowne niż jakiegoś diesla typu 120d :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cos ty, wystarczy sie cofnac 4ry strony. 118/120i, jesli przedliftowe, warto przemyslec. Pisalismy o tym.

Tak wiem 4 strony pisaliście o tym, tam jest komentarz, że 2 strony wcześniej pisaliście o tym itd :D

Nie ma jakiś konkretów zebranych w całość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A jak mają być konkrety? Bardzo dużo zależy jak auto było serwisowane przed kupnem. Jak ktoś zmieniał olej co 30 tysięcy i tylko jeździł to niestety na ciebie spadnie koszt napraw. Nikt ci tu nie napisze kup to lub tamto. Ten temat jest podwieszony, żebyś mógł sobie poczytać, co piszą inni i samemu wybrać.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę potwierdzić to co już zostało napisane: wszystko zależy. Na swoim przykładzie mogę powiedzieć, że wychodząc z założenia, że benzyna powinna być tańsza w obsłudze zakupiłem 4-5 lat temu przedliftowe 116i. Miałem je chyba ok. 1.5roku i wydałem na nie tyle kasy co moje obecne 118d nie wydoiło przez prawie 6 lat. Niestety ja kupiłem bardzo zaniedbane auto i mechanik nie popisał się z ekspertyzą. Remont silnika, rozrząd itd itd i się uzbierało. Do tego ciągłe problemy z falującymi obrotami, z którymi nie wiadomo co zrobić. Silnik ani ekonomiczny, ani dynamiczny... Zakładam, że jakby znaleźć dobrą sztukę to byłoby lepiej, ale każdy silnik ma swoje bolączki. Np jakieś sondy nox itd, które tanie wcale nie są. Obecnie mam n47, w którym poza rozrządem nie robiłem nic przez 100kkm (160-260kkm). Wiadomo, że cała zabawa przede mną, ale do tej pory auto nie sprawiało problemów. Znaleźć diesla z małym przebiegiem z tamtego czasu też nie będzie łatwe więc nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie. Trzeba kupić zadbane auto i mieć nadzieję, że będzie ok. Ja jako hejter diesli teraz dostrzegam fenomen tego napędu, choć strasznie mnie irytuje trend wycinania wszystkiego co sprawia, że ładna jedynka w dieslu nie chodzi jak traktor i nie smrodzi/dymi jak stary lublin załadowany po dach ziemniokami...

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obecnie mam n47, w którym poza rozrządem nie robiłem nic przez 100kkm (160-260kkm). Wiadomo, że cała zabawa przede mną, ale do tej pory auto nie sprawiało problemów. Znaleźć diesla z małym przebiegiem z tamtego czasu też nie będzie łatwe więc nie ma uniwersalnej odpowiedzi na to pytanie.

A masz silnik n47d20c czy n47d20a ?


Nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi w których latach montowano te silniki. Wciaż słysze o jakichś okresach przejściowych. Ktoś może pomóc lub namierzy źródło gdzie jest to napisane czarno na białym?


Tak jak mówie, niektórzy twierdzą że to zależy od wariantu mocy, niektórzy że od rocznika, niektórzy piszą że wsadzali jak leci przez cały okres produkcji. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.