Skocz do zawartości

Zakup BMW Serii 1, porównania, pytania, oceny


osy4

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 2,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Panowie diesel w miasto i do pracy jeżdząc po 5km - to się mija z celem. 3 litrowa benzyna tymbardziej ,po co ma to palic 13l ? Te benzynki 2 litrowe spalą niedość, że mniej to na mieście "odpychac" się będą odpowiednio moim zdaniem :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No wlasnie, tu rodzi sie problem, o ktorym wielu nie wie badz zapomina, n43, do miasta, to gorszy wybor niz diesel. Jak benzyna to prelci, jak diesel to lci. Ogolnie, ci co sie znaja, benzyna w bmw to cala masa, nie konczacych sie problemow. Nie istotne czy do miasta czy poza.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć,


w najbliższym czasie (przełom sie-wrze''20) planuję zakup BMW E81.

Ponieważ jestem osobą, której zainteresowanie samochodami kończy się na zatankowaniu do pełna i wciśnięciu do dechy zależy mi na tym aby jednostka, którą zakupię była tą cieszącą się dobrą sławą, a nie przyprawiającą mnie o ból głowy spowodowany ciągłymi usterkami.


Od ponad roku mam pod maską 1.4 T- jet, który pod względem przyspieszenia (9 sek. do 100 km/h) oraz bezawaryjności jest dla mnie satysfakcjonujący.

Największą bolączką jednak jest brak 6-go biegu oraz prędkość maksymalna, która nie pozwala mi na przekroczenie 200 km/h.


Samochód służy mi nie tylko jako środek transportu do pracy (15 km w jedną stronę) ale często jako sposób zapychania czasu na nudne wieczory, tak też rocznie pokonuję więcej niż 25k km.


Biorąc pod uwagę powyższe zapewne zdecydowana większość (o ile nie wszyscy) skierują mnie ku benzynie, dlatego w oparciu o poznane dotychczas specyfikacje staję przed wyborem spośród następujących jednostek:


- 118i (wtrysk bezpośredni)

- 120i (wtrysk EFi)

- 120i (wtrysk bezpośredni)

- 125i (wtrysk bezpośredni).


Jak już wspomniałem na samym wstępie - od strony technicznej jestem laikiem, dlatego byłbym wdzięczny za wszelkie opinie nt. w/w propozycji.

PS. Budżet przeznaczony na zakup samochodu: 30.000 zł.

PS2. Diesel również może zostać wzięty pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Fajna była:)

Jedyna wada to fotele z imitacji skóry, które szybko pękają. Kupiłeś, bo już zginęła?

Niestety nie było mi to dane, zniknęła bardzo szybko. Więc poszukiwania trwają dalej :D

Tak mi się wydawało, że to całkiem fajna sztuka była.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rdk9 daruj se benzyny. Ja robie 15 tysi rocznie i mam silnik N47, czyli 2.0 diesel. Super, silnik. Polecam

Przy takim mikroskopijnym przebiegu to darowałbym sobie diesla, szkoda życia na trucie otoczenia i marnowanie czasu na naprawy :P Zresztą generalnie seria 1 jako auto raczej do miasta to bez sensu brać diesla. A na trasie benzynka nie spali znów tak dużo, nawet moje M135i paliło jakieś 8l/100 w trasie.


Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuje zakupić BMW serii 1 ale kompletnie nie znam się na beemkach i nie wiem na co konkretnie zwracać uwagę, macie jakieś porady?

Żeby nie kopciła :D Jak pytasz tak ogólnie, to rekomendacje są takie same jak do każdego innego auta. Ja bym tylko nie brał 1.6, bo to kicha :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rdk9 daruj se benzyny. Ja robie 15 tysi rocznie i mam silnik N47, czyli 2.0 diesel. Super, silnik. Polecam

Przy takim mikroskopijnym przebiegu to darowałbym sobie diesla, szkoda życia na trucie otoczenia i marnowanie czasu na naprawy :P Zresztą generalnie seria 1 jako auto raczej do miasta to bez sensu brać diesla. A na trasie benzynka nie spali znów tak dużo, nawet moje M135i paliło jakieś 8l/100 w trasie.


Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem.

 

Z tych silników które są w jedynkach to szkoda życia na benzynę :D jedyne fajne to130i. Co do usterek w tych dieslach. Znaczy N47 M47, bo takie mam, to kompletnie zero problemów z silnikami. Jako że M47N jest z 2003 roku to robiłem w nim turbinę, no i to chyba tyle, z poważnych rzeczy. N47 mam od 4-5 lat i z usterek nie miałem żadnych. Aaa w obu naprawiałem sobie sterownik świec żarowych, ale to we własnym zakresie. Koszt zerowy. Reszta to zwykła ekploatacja. Nawet jakbym miał 10 tysięcy rocznie jeździć, też kupiłbym diesla, zamiast N43, N45 czy N46. Na tematy ekologii kompletnie nie wchodzę, bo nie ma sensu. Na konia lub słonia się przerzućmy to będziemy ekologiczni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam to mój pierwszy post na tym forum. Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego auta i akurat pojawiła się możliwość kupna bmw e87 118d 2009r przebieg +/- 250 tysięcy, cena do negocjacji 18 tysięcy. Auto świeżo ściągnięte z niemiec przez takiego Pana co ściąga furki z niemiec, od tego faceta już kilka znajomych kupiło samochody i bardzo chwalą, na mieście ten facet też ma bardzo dobre opinie, facet też organizuje raz w tygodniu wyjazdy do niemiec po auto, ma swoją lawetę i od razu można kupić auto jak się któreś spodoba i dowozi prosto na podwórko. Zastanawiam się czy to będzie dobry zakup, naczytałem się że akurat przy przebiegu 250 tysięcy zaczynają się kosztowne wymiany między innymi rozrząd, pompy, wtryski. Województwo to zachodniopomorskie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No ale nie podałeś nic, co mogło by nam powiedzieć coś o tym aucie. Rozrząd dla spokju warto przy 200 tysiącach w tym silniku zrobić. Reszta to zależy od stanu. Bez diagnozy nikt ci nie piwie co jest z tym autem. Paść może wszystko albo nic. Ja takim jeżdżę od ponad 4 lat i teraz ma 260 tysięcy. Jedyne co przy silniku padło to sterownik świec, który sam sobie naprawiłem i EGR. Rozrząd przy 180 tysiącach zrobił poprzedni właściciel. Na te chwilę jest super, brak awarii. Też jestem z zachodniopomorskuego, jak to ma jakieś znaczenie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jestem fanem hatchback'ów i marzy mi się BMW e87. Design z zewnątrz jest super. Znalazłem sobie taką, fajny kolor, jest po lifcie:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-1-116i-lift-super-stan-zadbana-bezwypadkowa-gwarancja-ID6DgLMK.html

Jedyna wada to manualna klima, ale jak będzie działała to przymknę oko. Czy ja mający 190cm zmieszczę się za kierownicą ? Teraz mam golf 4, który ma podobne wymiary i nie mam problemu, nad głową mam jeszcze spory luz, a podobno w tym BMW siedzi się niżej. Moc silnika mi wystarczy, może kiedyś jak przeżyję zimę to sobie kupię coś mocniejszego.


Co myślicie o tym egzemplarzu ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zartuje. Nie jestem fanem diesla ale w bmw, niestety, typoszereg e87, tylko diesle. Ogolnie, po 2004, tylko diesle, nie istotne jaki model auta wybieramy.

Nawet w najnowszych G20 itp? Serio pytam :) nie planuje zakupu, ale chciałbym wiedzieć na przyszłość np za 5 lat czy patrzeć na BMW benzynke czy znów brać diesla tak jak mam teraz w E87 N47 (bardzo fajny silnik, ale klekot to klekot :D )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.