Skocz do zawartości

[E91] Sportowe dostosowanie podwozia a wybór amortyzatorów


szyms

Rekomendowane odpowiedzi

Wrzuciłem do siebie Sachs-4 amortyzatory do zawieszenia w mpakiecie.

Na tył 311410, na przód odpowiednio 311405 i 311406.

 

Auto siedzi dokładnie na takiej samej wysokości jak na oryginalnych amorach z mpakietu. To sprężyna decyduje o wysokości, a nie amor.

 

Sachs na pewno jest droższy od Monroe - B6 będzie jeszcze droższy, nie wydaje mi się, żeby taka inwestycja miała większy sens.

 

Sprezyny tez wymieniales? Czytalem nawet na tym forum o przypadku, ze po zalozeniu Sachs auto poszlo w gore i byla koza...

 

Czy na b6 nie bedzie tego efektu? Bo Krzyska przyklad pokazuje, ze na b4 tez pojdzie w gore.

Zostaje Monroe, b6 lub moze jakies inne opcje?

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

- jak to inne opcje ??

 

1)

jedyna i słuszna opcja to dobrane amorki SACHS do sportowego dostosowania podwozia, są niższe i sztywniejsze.

To jest OEM amortyzator do sportowego dostosowania podwozia/ potocznie zawieszenia M-technik 1.

 

2) Tańszą alternatywą do sport.dost.podw. są amortyzatory MONROE REFLEX.

3) Droższym zamiennikiem jest BILSTEIN B6.

 

**wszelkie inne rozwiązania skutkują zmienioną charakterystyką zawieszenia, krótszą żywotnością, utratą komfortu i pewności prowadzenia,

lub często staniem wysoko "jak koza" = gdy zamiast dobrać sachsy do sport.dost.podw. (bilsteinB6,monroe reflex) zakładane są standardowe amorki typu bilstein B4 lub zwykły sachs.

Amortyzator MA DUŻY wpływ na wysokość zawieszenia, ale tylko wtedy gdy jest ŻLE DOBRANY, NIEODPOWIEDNI. w poprawnie skonfigurowanym zawieszeniu amortyzator nie "zakłuca" wysokości ustalonej przez obciążoną sprężynę.

Jeśli natomiast zakładane są złe amorki, dzieją się cuda. Sprężyna po obciążeniu autem, na kołach, ustala wysokość nadwozia, owszem. Ale sami wiecie że nie potrzeba ogromnych sił przyłożyć, aby docisnąć auto lub je unieść 1-2cm, dosłownie wystarczy użyć siły 30-50kg ręcznie. Żle dobrany amortyzator po prostu PRĘŻY na sprężynę, rozpychając ją najczęściej , jeśli jest od zwykłej zawiechy = jest dłuższe kopyto fizycznie, oraz "wyżej" jest typowy zakres pracy tłoka.

Macie KOZĘ gdy do sport.dost.podw. zakładacie zwykłe amorki standardowe, które rozpychają sprezyne, i padną 2x szybciej niż powinny.

Amorki do sport.dost.podw. są niższe.

ACHA, WAŻNE: do zwykłego zawiasu macie odboje które mają z 10 cm lub więcej, takie 3-czesciowe,

do sport.dost.podw. sa odboje o polowe krótsze 2-zwojowe, identyczne jak do m-technik 2 i M-ki,

przy amorkach do sport.dost.podw fizycznie nie ma miejsca na stadardowe odboje, jak ktoś jednak takie "upchnie" to może tym rozpychać sprezyne/ robic "kozę" :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam pytanie: niedawno ustawiałem kompletną geometrię i był problem z ustawieniem a właściwie wyborem odpowiedniego rodzaju ustawień na sprzęcie do geometrii.

Mam zawieszenie 226A, czyli sportowe dostosowanie podwozia. Na sprzęcie były do wyboru trzy tryby:

- standard

- zawieszenie "pakiet na złe drogi" i nie wiem czy inne opcje w tym też, oraz:

- zawieszenie M Pakietowe.

 

Nie do końca z diagnostą wiedzieliśmy co wybrać i wybraliśmy środkowa opcję.

 

Sportowe dostosowanie podwozia 226A to nie jest to samo co zawieszenie M pakietowe (które ma trochę inne elementy zawieszenia; amortyzatory, sprężyny, być może niektóre wahacze i jakieś dodatkowe elementy.

 

Opcja zawieszenia 226A ma te same amortyzatory co zawieszenie:

 

Zwiększenie obciążenia użytkowego (S100A)

Sondersignalanlage Hella RTK-6 (S151A)

Pojazd specjalny otwarty (S185A)

Sportowe dostosowanie podwozia (S226A)

Pakiet na złe drogi (S815A)

 

Czy dokonaliśmy dobrego wyboru przy ustawieniu zbieżności, czy dla opcji 226A powinniśmy wybrać ustawienie jak dla M Pakietowego zawieszenia?

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wcześniej miałem ustawione chyba pod sportowe lub M Pakietowe, a teraz pod ten pośredni wariant (pakiet na złe drogi).

Zauważyłem też, że jak miałem ustawiona geometrię pod chyba M Pakietowe, to prowadzenie było lepsze, co nie oznacza też że była ustawiona dobra opcja do mojego zawieszenia 226A.

Opcja na złe drogi jest najbardziej zbliżona do wersji 226A - sportowe dostosowanie podwozia, bo M Pakietowe to już inna bajka.

Pewnie najlepiej zapytać by producenta sprzętu - mam gdzieś wydruk.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E92 M pak wymienilem na monroe reflex wszystkie 4 i narazie jest ok. Jezdze raczej normalnie nie wchodze bokiem w zakrety bo nie ma czym wiec do normalnej expleatacji sie nadaja.
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wie ktoś może czy rożnią sie amortyzatory sachsa :?:

numer 311 405 i 311 406 sa to L i P przód

https://webcat.zf.com/index.asp?PKW=1&KHERNR=16&KTYPNR=18968&KMODNR=5389&KAT_KZ=P,N&ARTNR=311+405&EINSPNR_ART=32&LASTPAGE=nc2_teile_info.asp

od 311 407 311 408

https://webcat.zf.com/index.asp?PKW=1&KHERNR=16&KTYPNR=18968&KMODNR=5389&KAT_KZ=P,N&ARTNR=311+408&EINSPNR_ART=32&LASTPAGE=nc2_teile_info.asp

 

wszystkie te amortyzatory sa do zawieszenia m-tech

jedna rożnica jaką widze to 311405/6 jest do aut od 2007 a 311407/8 jest do aut do 2007 :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Cześć!

Słuchajcie, może znajdzie się ktoś kto miał podobny problem. Wybiło 120k km i trzeba było wymienić przednie amortyzatory, zakupiłem więc Sachsy 311 405 i 311 406 dedykowane do sportowego zawieszenia, również gumy i mocowanie. Po wymianie w warsztacie auto jest wyższe z przodu. Wiem, że standardowo jest wyżej przod w e90 (2010, 318d) ale teraz jest na wysokości standardowego zawieszenia.

Sprężyny zostały od m podwozia, amorki dedykowane, poduszki zostały stare.

Wcześniej jak miałem szarkę.. :) na dwa palce to teraz włożę tam 5!

Ktoś jakiś pomysł co mogło pójść nie tak?

Dać jeszcze niższe sprężyny?

Ale to tamte co, rozciągneły się?

Nie chce mi się wierzyć że Sachs do m podwozia aż tak rozciąga sprężynę...

http://imgur.com/nO7lRDT

http://imgur.com/3THzNeR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Czy ktoś z obecnych tu kolegów montował u siebie amortyzatory Sachs mając opcję 226A.

Mowa o Sachs Super Touring 311 405 oraz 311 406.

 

Czy faktycznie auto idzie w górę i jest efekt kozy? Czytałem o tym w kilku wątkach i w sumie nikt nie napisał o tym, że montował i było OK. Może jednak coś jest nie tak z tymi amorkami?

W takim razie jakie inne w podobnej cenie można brać by auto nie poszło w górę?

Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u siebie te sachsy od połowy września 2015, jak auto stoi możesz zobaczyć w mojej galerii. Moim zdaniem po wymianie nie stoi wyżej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przestrzegam przed wymianą amortyzatorów z powodu słabego wyniku w stacji diagnostycznej. Mam sportowe dostosowanie podwozia i opony RFT 18 cali, w Warszawie przy ulicy Błękitnej jest stacja diagnostyczna mająca dwa niezależne budynki, w jednym z nich na teście wyszło 30% z przodu i 8-10% z tyłu co zdziwiło mnie bardzo więc postanowiłem porównać to w drugim budynku, gdzie wyszło... 80% z przodu i 77-80% z tyłu - dla mnie te badania są nic nie warte :mad2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś z obecnych tu kolegów montował u siebie amortyzatory Sachs mając opcję 226A.

Mowa o Sachs Super Touring 311 405 oraz 311 406.

 

Czy faktycznie auto idzie w górę i jest efekt kozy? Czytałem o tym w kilku wątkach i w sumie nikt nie napisał o tym, że montował i było OK. Może jednak coś jest nie tak z tymi amorkami?

W takim razie jakie inne w podobnej cenie można brać by auto nie poszło w górę?

 

Montowałem u siebie Sacha nie pamietam tylko jakie do Mpakiet zawiechy. Na badaniach wychodziło po 50% a w zakrętach [BAD] uciekała. Po wymianie rzeczywiście miałem wrażenie że przód poszedł do góry po wymianie, po reklamacji u mechanika i "czekaniu" aż się ułożą .... temat olałem bo ogólnie wygląda podobnie jak tu

http://www.autoevolution.com/cars/bmw-3-series-touring-e91-2005.html#agal_0

http://www.honestjohn.co.uk/carbycar/bmw/3-series-touring-e91-2005/

więc można stwierdzić że tak ma być. A jak ktoś chce mieć równe odstępy pomiędzy błotnikami to polecam

http://eibach.pl/sprezyny-obnizajace-eibach-pro-kit-bmw-3-e90-e10-20-014-08-22-pi-1112.html

Zwrócić uwagę trzeba że na sprężynach eibacha przód idze 30 mm do dołu a tył około 20 ;)

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na badaniach wychodziło po 50% a w zakrętach [bAD] uciekała.

 

Kurrr... Mi też się wydaje że strasznie auto pływa... To wina Sachsów? :evil:

 

Ktoś to może potwierdzić jeszcze?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tydzień po wymianie kompletnego zawieszenia na nowe Bilstein B12 byłem na stacji diagnostycznej. Wyszło, że moje amory tj. nowe sztuki B8 mają 70% sprawności, śmiechu warte.Testy amorow na stacji diagnostycznej nie są nic warte, trzeba je traktować z przymrużeniem oka, a nawet z zamkniętymi oczami.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na badaniach wychodziło po 50% a w zakrętach [bAD] uciekała.

 

Kurrr... Mi też się wydaje że strasznie auto pływa... To wina Sachsów? :evil:

 

Ktoś to może potwierdzić jeszcze?

 

Stare pływały więc wymienłem na Sache, pływać to może od stanu opon, mi tyłek uciekał w zakrętach, miałem wrażenia że wyprzedza resztę zwłaszcza jak był dociążony.

Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność – w kierowcy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ludzi, którym auto podniosło się z przodu po wymianie przednich amorów. Spytajcie się swoich mechaników, czy dokręcali dolny wahacz jak auto wisiało czy stało na kołach.

Powinno stać na kołach by sworzeń wahacza prawidłowo osiadł w zwrotnicy i wtedy się go dokręca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otóż procenty nie określają jednoznacznie sprawności amortyzatora, ponieważ wynik zależy od wielu czynników, takich jak obciążenie pojazdu czy badanej osi (rozkład mas). Sporo zależy też od stopnia zużycia pozostałych elementów zawieszenia (sprężyny, tuleje gumowe) czy wysokości profilu opony i ciśnienia. Niskie ciśnienie podwyższa, a wysokie obniża uzyskany wynik. Sprawny amortyzator może osiągnąć wynik tak 30 % jak i 70 %, a wyniki powyżej 90% mogą świadczyć prędzej o niesprawności maszyny testującej niż amortyzatorów. Natomiast bardzo często przyjmuje się, że wynik od 60% w górę to bardzo wysoka sprawność, od 40 do 60% dobra, a 20–40% średnia. Są jednak przypadki, które ze względu na wymienione czynniki mocno fałszują wynik. Generalnie bada się więc nie tyle skuteczność, co różnicę pomiędzy kołami jednej osi, a ta nie może być większa niż 20–30% zależnie od maszyny pomiarowej i interpretacji diagnosty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do ludzi, którym auto podniosło się z przodu po wymianie przednich amorów. Spytajcie się swoich mechaników, czy dokręcali dolny wahacz jak auto wisiało czy stało na kołach.

Powinno stać na kołach by sworzeń wahacza prawidłowo osiadł w zwrotnicy i wtedy się go dokręca.

 

 

Bardzo słuszna uwaga , potem po miesiącu tuleje na wahaczach do wymiany , bo je pozrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Panowie kró†kie pytanie. Jakie elementy trzeba wymieniać razem z amortyzatorem tylnym? Odboje i osłony to na pewno, ale górne i dolne mocowanie też? Coś jeszcze?
Sprzedam nowy Downpipe decat 4,5' do B58 - firmy CTSP.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie kró†kie pytanie. Jakie elementy trzeba wymieniać razem z amortyzatorem tylnym? Odboje i osłony to na pewno, ale górne i dolne mocowanie też? Coś jeszcze?

 

Ja wymieniłem prawie wszystko poza "tależykami" i górnymi gumowymi osłonami - bo nie miałem ich dostępnych.

Górne i dolne mocowanie było mocno zużyte z lewej strony (dół się rozleciał przy demontażu). Kupiłem amortyzatory i osłony z odbojami pod 226A - Sachs, mocowanie górne Lemforder, dolne - oryginał Bmw.

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.