Skocz do zawartości

Sprężyny Eibach Pro Kit czy Vogtland fiolet?


kozyra5

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

1. A co myslicie o calym zestawie Bistein B12 = B8 + ProKit?

 

2. Może ktoś się orientuje czy zawieszenie kto produkuje zawieszenie dla BMW? Tak się zastanawiam czy zawieszenie M to nie jest przypadkiem właśnie jedno (ProKit), albo drugie (B12)?

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy czego szukasz sam się zastanawiam nad wymianą amorków prewencyjną i na Bimmer ludzie porównują B6 do stockowych a B8 do M paku, tyle że np facet ze Szwecji pisał że owszem B8 lepszy jest na tor czy super drogę ale na `fatalne zjedzone przez sól i zimę drogi Szwedzkie Mpak jest dużo lepszym rozwiązaniem jako kompromis pomiędzy twardością i komfortem)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Gdy zalozylem 20 calowe kola do F10 3.0 528i to sie przerazilem wygladal tragicznie przod wyzej jak tyl wiec szybko przeszukalem niemieckie forum i zdecydowalem sie na Eibach 30/30mm i to byl strzal w 10 stoi idealnie przod tyl nawet lekko z przodu nizej tak jak powinno byc a komfort dalej niezly i przy 200+ nie boje sie tiry wyprzedzac. Maly koszt a wielka roznica. Tak dla info brat ma ten sam model i Edc i zalozyl te same sprezyny i roznica jest taka ze lezy 1 cm nizej. Jesli sie jeszcze nie zdecydowales to polecam

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po paru miesiącach jeżdżenia moja f10 nie moge przywyknąć do bujania i galaretowego zawieszenia

Nawet w trybie sport daleko jej do e60 którą mi sie swietnie jeździło.

Kolega wyżej poleca wymianę sprężyn, myślałem o tym ale pytanie czy taki zabieg nie wpłynie negatywnie na amorki edc ? I cały ten system edc. Dodam jeszcze, że mam systemy dynamic drive i adaptive drive. Czy zabieg usztywnienia sprężynami nie spowoduje jakiś technicznych i eksploatacyjnych komplikacji ?

 

Pozdrawiam

Mk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zwykle sprezyny a brat ma edc i jak narazie po 1,5 roku bez problemu a jak masz adaptive drive to juz bedzie bardziej skomplikowany zabieg. Nie powiem ci jak to wplynie na trwalosc takiego zawieszenia ale wiem ze w niemczech wymieniaja nawet z adaptive drive.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Nie jezdzilem mpakietowym w F10. Od seryjnego 30x lepiej.


Moge porownac do mpakiet w e91, wciaz lepiej, ale znow zalezy kto co lubi. Jezeli chodzi o twardosc, trzymanie na rownym to podobnie, ale w e91 mpakiet na nierownosciach duzo gorzej sie zachowywal. MPakiet wg mojego odczucia to gleba na autostrade, B12 to inna rasa amortyzatorow, zupelnie inne tlumienie, mozesz trzymac zakret nawet na nierownym i pojdzie, nie wybija tak z toru jazdy, bo przyjmuje wszystko i natychmiast tlumi.

Głowix
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Panowie, czy to prawda ,że aby wymienić tylne sprężyny w F10 to trzeba demontować tylną kanapę, boczki i półkę? Zakupiłem eibachy prokit do swojej i właśnie mi dzwonią z warsztatu, że takie cyrki... Macie jakaś wiedzę na ten temat?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wymieniałem u siebie i śruby od amortyzatorów są ukryte pod tylnymi głośnikami, wystarczy zdjąć maskownice i odkręcić głośniki + dodatkowo trzeba było odkręcić jeden element zawieszenia bo było za mało miejsca aby wyciągnąć amortyzator z sprężyną.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

pitt48


widziałem Twój wpis na forum odnośnie obniżenia zawieszen w f10, pisałeś że brak ma f10 530 xD + edc i wrzucił spężyny i auto siadło 1 cm, czy pamiętasz jakie zakupił spręzyny i czy spreżyna miała - 10 mm czy wiecej i tylko auto siadło 1 cm ?

pzdr


Daniel

Daniel
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Odgrzeje trochę temat, bo nie chce zakładać nowego


Ktoś na forum zakładał Eibach Pro Kit -45/-40 do F10? Progi zwalniające do pokonania na tym zestawie?


Zastanawia mnie jeszcze to, że wszędzie na polskich stronach jest dostępny tylko pakiet -30/-30. To jest czymś spowodowane czy po prostu popytu nie ma? :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, czyli raczej celować w 45/40, z tym że przed zakupem chciałbym uzyskać informację, czy przy takim obniżeniu nie będzie problemu z progami zwalniającymi nasianymi co rusz to na drodze :evil: Ktoś taki pakiet montował do F10 z EDC?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jaki ja mam dokładnie pakiet. Sprężyny na 100% Eibach Pro Kit ale nie jestem pewien czy 30/30 czy 45/40, ale u mnie jest nisko... W warsztatach mają problem, żeby podnieść samochód (zazwyczaj nie wchodzą łapy podnośników). Progi w większości są przejezdne bez szorowania, ale tam gdzie znam rejon, to włączam sport i jadę wooooolnooo... :D


1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Odgrzeje trochę temat, bo nie chce zakładać nowego


Ktoś na forum zakładał Eibach Pro Kit -45/-40 do F10? Progi zwalniające do pokonania na tym zestawie?


Zastanawia mnie jeszcze to, że wszędzie na polskich stronach jest dostępny tylko pakiet -30/-30. To jest czymś spowodowane czy po prostu popytu nie ma? :mrgreen:

też się nad tym zastanawiam... ale wygląda na to, że po prostu pro kit jest wystarczający - w necie jest dużo zdjęć aut na obu zestawach. Sport kit leży na glebie już konkretnie - opona prawie chowa się w nadkolu. Fajnie to wygląda na zdjęciach, ale jeżdżenie takim autem na co dzień to udręka. To fajna opcja dla auta na przejażdżki. Myślę, że F10 na pro kit na żywo wygląda lepiej niż na zdjęciach - tzn. widać, że jest obniżona i wygląda na to, że leży niżej niż na sprężynach od mpakietu



M pakiet:


attachment.php?attachmentid=655502&stc=1&d=1331301624




Pro kit:


attachment.php?attachmentid=1449996&d=1467202620




Sportline:


http://deimann-fahrwerktechnik.de/img/bmw-2018-es-02.jpg



 

Nie wiem jaki ja mam dokładnie pakiet. Sprężyny na 100% Eibach Pro Kit ale nie jestem pewien czy 30/30 czy 45/40, ale u mnie jest nisko... W warsztatach mają problem, żeby podnieść samochód (zazwyczaj nie wchodzą łapy podnośników). Progi w większości są przejezdne bez szorowania, ale tam gdzie znam rejon, to włączam sport i jadę wooooolnooo... :D


1.jpg

ta na zdjęciu to Twoja? Te koła od M5 to oryginały? Jeżeli tak to mam pytanie czy wchodzą normalnie i nie ocierają o błotniki? Jak masz więcej fotek auta to wrzuć, bo ciekawie wygląda

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Seria:

8,5x20 ET 33

9,0x20 ET 44

M5:

9,0x20 ET 34

10,0x20 ET 34

Wchodzą spokojnie, ale na przód daj dystans 5 mm.

Tył wyjdzie 2,27 cm a przód 0,54 cm, ale bliżej od wewnątrz jest 7 mm, stąd ten dystans i wyjdzie przód ok. 1 cm - bezpiecznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seria:

8,5x20 ET 33

9,0x20 ET 44

M5:

9,0x20 ET 34

10,0x20 ET 34

Wchodzą spokojnie, ale na przód daj dystans 5 mm.

Tył wyjdzie 2,27 cm a przód 0,54 cm, ale bliżej od wewnątrz jest 7 mm, stąd ten dystans i wyjdzie przód ok. 1 cm - bezpiecznie.

ale tam z tyłu jak da się oponę o takiej szerokości jak w M5 czyli chyba 295mm to chyba jeszcze bardziej wyjdzie. Tak samo z przodu jest opona 265mm. Dodatkowo jak mam Xdrive. No i nie chciałbym robić żadnych naciągów, chociaż tu na zdjęciu widać, że ścianki opon są normalnie. Pytanie tylko czy to ori felgi, bo podroby wiadomo mogą mieć inne parametry

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłączę się do tematu. Posiadam u siebie zawieszenie M (bez EDC) czy da radę jeszcze jakoś obniżyć lekko auto samymi sprężynami? Jeżeli tak to jakie polecacie? :cool2:
b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, podłączę się do tematu. Posiadam u siebie zawieszenie M (bez EDC) czy da radę jeszcze jakoś obniżyć lekko auto samymi sprężynami? Jeżeli tak to jakie polecacie? :cool2:

Zawieszenie M, ale samochód bez m-pakietu?


Wygląda, ze siedzi tak samo wysoko jak ta brązowa, którą wrzuciłem, więc chyba pro kit powinien ją zglebić ładniej... to felgi 20 cali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.