Skocz do zawartości

Kompendium DPF, wszystko w jednym miejscu


kosa666

Rekomendowane odpowiedzi

Mam tą samą aplikacje.

Przebieg 145tkm i 36g popiołu.

Jestem ciekawy, czy mòj DPF ma jeszcze dużo życia przed sobą.

A tak przy okazji jaki adapter polecicie, mój adapter Bluetooth ELM 327 1.4 potrafi zerwać połączenie :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 130
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

O ile dobrze pamiętam to w ISTA jest tez pozycja gdzie pokazany jest dystans jaki auto przejechało od ostatniego wypalania filtra DPF.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam tą samą aplikacje.

Przebieg 145tkm i 36g popiołu.

Jestem ciekawy, czy mòj DPF ma jeszcze dużo życia przed sobą.

A tak przy okazji jaki adapter polecicie, mój adapter Bluetooth ELM 327 1.4 potrafi zerwać połączenie :mad2:

Carista

Dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zastanawiam się gdzie jest tam waga do ważenia sadzy :D :D :D :D

To tylko szacunkowe obliczenia na podstawie spalonego paliwa , nie odpowiada do końca rzeczywistości,

ale ważny element pokazujący ile dany filtr może zmagazynować sadzy i nadal jest drożny więc im większy wynik magazynowania tym lepiej ,

ale najważniejszy element to ciśnienie spalin (drożność samego filtra)

to najważniejszy element i tylko on jest badany przez czujnik ciśnienia przed filtrem i w niektórych modelach za filtrem (aby wykryć wycięty filtr)

który jest już mało istotny , wystarczy jechać długo autostradą i sadza wypala się bez żadnej procedury wypalania

i dystans może być bardzo długi od ostatniej wymiany , długa trasa rozgrzewa filtr dpf do tego stopnia że sadza po zetknięciu się z filtrem samoistnie się wypala i może być zepsuty czujnik temp i inne czujnik i tak wypali , dodatkowo mniejsze cząstki popiołu zostaną wydmuchane, co zwiększy trochę pojemność magazynowania sadzy .(jeśli filtr dpf już ma ponad 150tyś)

Jak chcesz wiedzieć czy filtr jest drożny to jedz do kogoś co ma ISTA tam jest test drożności filtra

na biegu jałowym

przy 2000 obr/min (sam program podnosi )

ponad 4000 obr/min

każda faze trzeba utrzymywać ponad 10sekund wartości ponad normę kwalifikują się do wypalenia filtra

ale jak juz pisałem zapełnienie filtra popiołem powoduje cały czas słabe warunki do magazynowania sadzy i sprawność jego malej dochodzi do częstych wypaleń wymuszonych jak przekroczy pewna liczbę w krótkim okresie to będzie błąd dpf (do wymiany)

Ilość popiołu też jest szacunkowa , przyjmuje się że na każde 1000km jakaś część popiołu się odłoży na dnie filtra

co może być ale nie musi , więc im dłuższy dystans km od wymiany filtra tym więcej popiołu to tylko obliczenia sterownika DDE

nic nie waży popiołu .

Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywistą rzeczą jest, że to jest tylko przybliżenie mające dać jakiś tam obraz zużycia filtra. Mogło by to być wyrażone w % zapełnienia - miało by to większy sens.

Zawsze jednak coś tam mówi o zapełnieniu filtra. Nie tyle co test w ISTA ale zawsze coś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szanowni koledzy , czy w moim BMW b47 posiadającym AdBlue omawiane aplikacje służące od monitorowania DPF-u będą działać w systemie operacyjnym IOS Apple ? Mocno się zastanawiam nad żywotem mojego DPF-a ponieważ w 99 % moje trasy są krótkie i prawie zawsze po mieście .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem, czy btool jest w wersji na IOS. Carly jest na pewno, ale z tego co wiem musisz mieć do niego ich interfejs działający po wi-fi. Aplikacja + interfejs = cena nieadekwatna do tego, co dostajesz.


Carly na pewno obsłuży Twoje auto.


Jeśli masz sprawny silnik, to dpfem bym się nie przejmował nawet jeśli jeździsz w większości po mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Szanowni koledzy , czy w moim BMW b47 posiadającym AdBlue omawiane aplikacje służące od monitorowania DPF-u będą działać w systemie operacyjnym IOS Apple ? Mocno się zastanawiam nad żywotem mojego DPF-a ponieważ w 99 % moje trasy są krótkie i prawie zawsze po mieście .

 

Btool tylko android, Carly jest na IOS ale drogo wychodzi z adapterem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:8) Witam chciałem się podpiąć pod temat. Ostatnio postanowiłem zakupić kabel wraz softem ista, po podłączeniu i skanowaniu pojazdu wywaliło błąd DDE 245400(wartość poniżej minimalnej różnicy ciśnień). Wypalanie DPF załącza się automatycznie oleju nie przybywa co może być grane. Przebieg mojego BMW to 143000 km,168a04c5fb4462d2med.jpg Za odpowiedzi z góry dziekuje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Kolego u którego pojawia się basik jakby z końcowej części układu wydechowego,nie jesteś sam. Też się zastanawiałem skąd się to bierze od czasu do czasu. Także pomyślałem że to efekt wypalania, nie sprawdzałem tego. Ale po przeczytaniu postów wybiorę się sprawdzić jak tam się dpf trzyma. Na razie żadnych komunikatów auto nie wyrzuca, ale sprawdzić nie zaszkodzi.
Paweł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze


Wszyscy zastanawiają się Kiedy następuje wypalanie DPF???

Z tego filmiku wynika , że jedną ze wskazówek może być temperatura płynu chłodzącego. Waha się ona między 75°C - 80°C.

Ja w czasie jazdy włączam ukryte menu temperatury. Ona zazwyczaj mieści się w przedziale 87°C - 98°C.

Po obejrzeniu tego filmiku przypomniało mi się ,że miałem podobną sytuację. Po rozgrzaniu samochodu i przejechaniu kilkunastu kilometrów zauważyłem ,że temp. płynu chłodzącego spadła i wynosiła poniżej 80°C. Temp na zewnątrz to ok 15°C. Pomyślałem sobie wtedy , ooooo kończy się powoli termostat.

W kolejnych dniach również sprawdzałem temp, spodziewając się podobnych wartości. Lecz od dwóch miesięcy taka sytuacja nie powtórzyła się.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawsze w ISTA można sobie podejrzeć pozycję, która wskazuje ilość przejechanych kilometrów od ostatniego wypalania DPF. Co do samego wypalania to nie udało mi się zauważyć niczego specyficznego w zachowaniu auta - nawet gdy za którymś razem na próbę włączyłem komputerem wypalanie filtra DPF na autostradzie. wypała się przez około 6-7 minut i tyle.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Carly to wydatek ponad 500 zł razem z adapterem i to na rok tylko, dużo lepszą i tańszą aplikacją jest Btool Expert od naszego forumowego kolegi która kosztuje 50 zł
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To co piszecie jest super, spoko, ok :cool2:

Tylko mi / nam chyba o to chodzi , aby bez podłączania czego cokolwiek wiedzieć , czy rozpoczęła się / zakończyła się procedura wypalania DPF.

Nie znam się na diagnozie komputerowej , ale czy mozna zaobserwować jakieś zmiany w parametrach podczas wypalania filtra. Chodzi mi o to czy załacza się jakieś urządzenie elektryczne ( np. grzanie lusterka zewnętrznego , wiatrak chłodnicy ), tak jak w filmiku z Dudą????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.