Skocz do zawartości

[e92 325i] szarpie na zimnym


domelsnake

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Zastanawiam sie czy ktos moze przerabial podobny problem.

 

Ostatnio zauwazylem ze delikatnie mi szarpie na zimnym podczas jazdy.

 

Jakies 3 misiace temu zalalem specyfik BMW do paliwa na przeczyszczenie wtryskow itd.

 

Przed zalaniem nie szarpalo - bezposrednio po zalaniu tez nie wiec nie wiem czy ma to jakis zwiazek.

 

 

Po tym jak zauwazylem ze szarpie zalalem AR6400 do paliwa. Wyjezdzilem poki co 1/4 baku ale nie widze poprawy.

 

Tak jak pisze podszarpuje bardzo delikatnie ale da sie to odczuc.

 

 

Na kompie nie ma zadnych bledow.

 

Jakies pomysly/sugestie?

 

 

Z własnego doświadczenia, miałem taki problem w e60, że szarpało mi obrotami na zimnym. Na koniec okazało się że to była uszkodzona sonda lambda. Nie masz problemów ze spalaniem lub spadkiem mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 207
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

@barons900

A miałeś jakieś błędy u siebie? Lub jakieś niepokojące odczyty? Czy po prostu wymieniłeś sondę lambda mając nadzieję, że pomoże?

 

Wiesz co, powiem ci szczerze, że ja oddałem na sprawdzenie do autoryzowanego i z ich odczytów tak wyszło. Oczywiście Sonda nie została zmieniona już w auto bo to by była tylko strata pieniędzy. (Koszt sprawdzenia w autoryzowany 120-150 zł) Ale wiadomo Bmki to Bmki i one są czułe na wszystko. U jednego telepie bo mu świeca pada, a u drugiego bo powoli zaczyna lambda siadać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@barons900

A miałeś jakieś błędy u siebie? Lub jakieś niepokojące odczyty? Czy po prostu wymieniłeś sondę lambda mając nadzieję, że pomoże?

 

Wiesz co, powiem ci szczerze, że ja oddałem na sprawdzenie do autoryzowanego i z ich odczytów tak wyszło. Oczywiście Sonda nie została zmieniona już w auto bo to by była tylko strata pieniędzy. (Koszt sprawdzenia w autoryzowany 120-150 zł) Ale wiadomo Bmki to Bmki i one są czułe na wszystko. U jednego telepie bo mu świeca pada, a u drugiego bo powoli zaczyna lambda siadać.

 

Przymierzam sie do wymiany Solenoidu (Exhaust) poniewaz na tym jedynie wywala mi co jakis czas blad (002A87) ale chce to zrobic z wymiana oleju.

 

Wczesniej blad dotyczyl Solenoidu Intake, po zamianie miejscami po jakims czasie pojawia sie blad dotyczacy Exhaust wiec wyglada na to ze do wymiany.

 

Dam zanc po wymianie czy cos sie zmienilo ale z tego co wyczytalem wyglada na to ze zle pracujacy Vanos moze byc jedna z przyczyn szarpania na zimnym i niskich obrotach.

 

Wtbieram sie do Polski w Sierpniu wiec moze skusze sie na odstawienie samochodu do BMW na diagnostyke.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Wtryski kolego!!! U mnie wszystko smigalo pieknie do poki kumpel nie doradzil wlac do benzyny Cataclean zeby caty przeczyscic:) a 2 miechy pozniej wymienialem wtryski:/// sa bardzo czule i delikatne tak mi powiedziano ze mogly pasc wlasnie przez takie cudowne srodki..moze zbieg okolicznosci a moze nie!?! Jednak nigdy juz do baku nie wleje nic procz beny;))
" OD NADMIARU WIEDZY JESZCZE NIKT NIE UMARL" ALBERT EINSTEIN.....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego @Marecki1977

 

u niego siedzi n52 a nie n53 jak u Ciebie wiec sa inne wtryski, to nie jest DI

 

Co to znaczy? Ze to jednak nie wtryski czy inne wtryski?

 

Wymienilem Solenoid ktory wywalal mi blad i nie wiele sie zmienilo.

 

Zauwazylem ostatnio ze szrpie tez przy ruszaniu tak jak bym mu za malo gazu dal ale wczesniej mi jakos nie szarpal.

 

Myslalem o wymianie cewek - nie sa az tak drogie.

 

 

Jaki koszt wymiana wtryskow?

 

 

 

 

Przekrecilem wlasnie do BMW w UK i takie sie to ksztaltuje cenowo:

 

wtrysk - 13537531634 - £107,05 + VAT

cewka - 12138616153 - £47,13 + VAT

 

Teraz pytanie kupowac tylko oryginaly czy sa jakies zamienniki warte uwagi?

 

Z tego co widze tutaj:

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WB32-EUR-02-2007-E92-BMW-325i&diagId=12_1417

 

cewki byly BOSH'a ktorych juz dluzej nie robia a teraz sa DELPHI (12138616153).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego @domelsnake

 

sprawdz sobie w INPie chociazby korekcje wtryskow to raz,

w twoim silniku rzadko sie zdarza aby cos sie zlego z wtryskami sie dzialo, to dwa,

na Twoim miejscu pojechalbym gdzies na diagnose do garazu co znaja sie na Bm, zamiast wydawac ok 900 funtow na wymiane czesci.

 

Trudno, chociazby przez to forum dac Ci jednoznaczna odpowiedz co to moze byc, ale za to wrozyc mozna w nieskonczonosc. Taka sytuacja.

N57
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Jak tam kolego, masz jakies postępy w temacie?

 

Powiedz mi, masz caly czas moc w normie?

U mnie zauwazylem, ze gdy sie rozgrzeje, robi sie mniej zwawsza, szczegolnie w dolnym zakresie obr, ale w gornym tez jest gorzej. Czuc nawet przelamanie gdzies w okolicach 4000obr, czuc wtedy przyrost.

Czasami zdarza sie ze i od zimnego silnika slabo jedzie.

Mysle, ze wtedy 320i moga ze m a konkurowac.

Bledow brak ;(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak tam kolego, masz jakies postępy w temacie?

 

Powiedz mi, masz caly czas moc w normie?

U mnie zauwazylem, ze gdy sie rozgrzeje, robi sie mniej zwawsza, szczegolnie w dolnym zakresie obr, ale w gornym tez jest gorzej. Czuc nawet przelamanie gdzies w okolicach 4000obr, czuc wtedy przyrost.

Czasami zdarza sie ze i od zimnego silnika slabo jedzie.

Mysle, ze wtedy 320i moga ze m a konkurowac.

Bledow brak ;(

 

 

Nie zauwazylem utraty mocy ale moze dlatego ze zona wiecej jezdzi tym samochodem niz ja...

 

zaczalem sie natomiast zastanawiac nad sprzeglem a konkretnie zaworem dlawiacym - podobne objway

 

U mnie tez 0 bledow wiec poki co dalem sobie z tym spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam forumowiczow, na wstepie, ze wzgledu na moj pierwszy post. Witam wszystkich serdecznie.

 

Problem z ktorym przyszlo mi sie zmagac w mojej Bmce E91 325ix 2009 to telepanie/drzenie silnika na zimnym. Walcze z tematem bezskutecznie od dluzszego czasu, w związku z tym postanowilem zasiegnac porady osob, ktore zmagaly sie z podobna sytuacja. Otoz, auto na zimnym silniku (np. po nocy w garazu) po odpaleniu wchodzi na obroty 1000-1100... trwa to kilka sekund po czym obroty spadaja na 700...750 w zaleznosci czy jest zalaczona klima czy tez nie... W momencie spadku obrotow autem zaczyna telepac, cale drzy... czasami slychac nierowno prace silnika (lupanie z silnika). Obroty ... czasami faluja ale nie jest to norma. Po przejechaniu kilku kilometrow, przygazowaniu auta problem znika. Po kolejnym odpaleniu auto pracuje normalnie. Wystarczy jednak kilka godzin postuje i problem pojawia sie ponownie. Sprawdzone swiece, cewki, wtryskiwacze. Paliwo zawsze Pb98 lub Pb100. Wdzieczny bede za pomoc. Z gory dziekuje, Pzd Rafal

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Jak tam kolego, masz jakies postępy w temacie?

 

Powiedz mi, masz caly czas moc w normie?

U mnie zauwazylem, ze gdy sie rozgrzeje, robi sie mniej zwawsza, szczegolnie w dolnym zakresie obr, ale w gornym tez jest gorzej. Czuc nawet przelamanie gdzies w okolicach 4000obr, czuc wtedy przyrost.

Czasami zdarza sie ze i od zimnego silnika slabo jedzie.

Mysle, ze wtedy 320i moga ze m a konkurowac.

Bledow brak ;(

 

Hej traxik!

 

Udalo Ci sie do czegosc dojsc w sprawie szarpania?

 

Zrobilem wczoraj dluzsza trase i naprawde mnie to irytuje wiec bede musial sie za to zabrac.

 

Podpinales INPE pod kompa w Twojej bunii? Sprawdzales wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś podobnego, tylko do tego sporadycznie zapalal się check engine. Po podłączeniu kompa zdiagnozowali problem z elektrozaworem vanos (z tego co czytałem dość częsta usterka). Po wymianie wszystko działa super, koszt części w ASO jakieś 500 zł.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem coś podobnego, tylko do tego sporadycznie zapalal się check engine. Po podłączeniu kompa zdiagnozowali problem z elektrozaworem vanos (z tego co czytałem dość częsta usterka). Po wymianie wszystko działa super, koszt części w ASO jakieś 500 zł.

 

Tak jak pisalem wczesniej wymienilem juz u siebe jeden z elektrozaworow poniewaz pojawial mi sie wczesniej blad.

 

Po wymianie i skasowaniu bledu wiecej sie nie pojawil (od jakis 6-ciu miesiecy juz) ale nadal szarpie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zabralem sie wczoraj za sprawdzanie swiec. Swiece wymieniane dokladnie 12k mil temu. Wszystkie wygladaja bardzo podobnie. Zadna z nich nie byla okopcona na czarno. Kazda z nich miala delikatny czarny nagar na krawedzi jak konczy sie gwint - zrobie jakis upload fotek.

 

Wyczyscilem je delikatnie z czarnego nagaru i zamienilem miejscami parami. Po odpaleniu skreceniu wszystkiego do kupy samochod normalnie odpalil, silnik pracowal rozno. Przejechalem sie kawalek i moze faktycznie troszke jakby lepiej ale sprawdze dzis raz jeszcze.

 

Zastanawiam sie nad wymiana tych swiec na nowe aby sprawdzic czy to moze faktycznie cos z nimi nie tak. Aktualnie zalozone mam NGK ILZFR6D11 - czy to dobre swiece?

Jakie Waszym zdaniem powinienem zalozyc?

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WB32-EUR-02-2007-E92-BMW-325i&diagId=12_1417

 

 

 

Drugie pytanie - czy podejmowal sie ktos czyszczenia silnika ta metoda?

 

http://www.ckkar.com/Productsview.asp?id=1110&gclid=Cj0KEQjwh428BRCnvcyI-5nqjY4BEiQAijebwtCptHqpH4QfED0NtiV4DvUz30Tvi9Vk-1QSlDPhWD4aAixj8P8HAQ

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zabralem sie wczoraj za sprawdzanie swiec. Swiece wymieniane dokladnie 12k mil temu. Wszystkie wygladaja bardzo podobnie. Zadna z nich nie byla okopcona na czarno. Kazda z nich miala delikatny czarny nagar na krawedzi jak konczy sie gwint - zrobie jakis upload fotek.

 

Wyczyscilem je delikatnie z czarnego nagaru i zamienilem miejscami parami. Po odpaleniu skreceniu wszystkiego do kupy samochod normalnie odpalil, silnik pracowal rozno. Przejechalem sie kawalek i moze faktycznie troszke jakby lepiej ale sprawdze dzis raz jeszcze.

 

Zastanawiam sie nad wymiana tych swiec na nowe aby sprawdzic czy to moze faktycznie cos z nimi nie tak. Aktualnie zalozone mam NGK ILZFR6D11 - czy to dobre swiece?

Jakie Waszym zdaniem powinienem zalozyc?

 

http://www.realoem.com/bmw/enUS/showparts?id=WB32-EUR-02-2007-E92-BMW-325i&diagId=12_1417

 

 

 

Drugie pytanie - czy podejmowal sie ktos czyszczenia silnika ta metoda?

 

http://www.ckkar.com/Productsview.asp?id=1110&gclid=Cj0KEQjwh428BRCnvcyI-5nqjY4BEiQAijebwtCptHqpH4QfED0NtiV4DvUz30Tvi9Vk-1QSlDPhWD4aAixj8P8HAQ

 

 

 

http://images78.fotosik.pl/743/5fe5e444cf936bd5med.jpg

http://images78.fotosik.pl/743/2faf6b3cf49b819emed.jpg

http://images75.fotosik.pl/741/9670401a55941211med.jpg

http://images78.fotosik.pl/743/b42dd37724ed80d3med.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jestem po czyszczeniu silnika wodorem z nagarow carbonowych. Faktycznie samochod lepiej przyspiesza ale jak szarpalo tak szapie.

 

Najbardziej irytuje mnie szaparnie na 2gim biegu - przy 1000 obrotow i zdjeciu nogi z gazu samochod "zabkuje"...

 

 

Jest ktos w okolicy Londynu z inpa kto moglby mi sprawdzic wtryski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi szarpał ale przy przyspieszaniu i to zazwyczaj na niskich obrotach przy pedale w podłodze, wymiana świec i jednej cewki pomogła.

 

 

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

 

Wymieniales w ciemno czy wyszlo podczas diagnozy ze masz uwalona cewke?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiedzialem na ktorym cylindrze wyskakuja bledy i w sumie tyle. Przy gazie cewki i swiece trzeba dosc czesto wymieniac bo gaz jest bardziej wymagajacy pod wzgledem zapłonu. Ja juz dwie cewki wymienilem na przestrzeni 40k km.

 

Nie mam gazu i raczej nigdy miec nie bede...

 

Jestem zdania skoro kupujesz samochod z takim silnikiem to stac Cie na paliwo...

 

W moim nie pokazuje zadnych bledow ale dzieki za odpowiedz bede szukal dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do gazu mam podobne przekonania, z tymze bardziej tu przekładam ilość przejezdzanych km rocznie.

 

Mowisz, ze szukasz dalej, a zdradzisz co juz sprawdziles?

 

Jesli nie wyrzuca błędów, to moze byc:

Podlewajace wtryski

Uszkodzony czujnik walka rozrzadu (bedzie slaba na dole)

Uszkodzony przeplywomierz pow.

i, podobno, uszkodzony silnik valvetronica.

 

Z tym szarpaniem po puszczeniu gazu to nie do konca jest tak, jak by sie przypuszczalo.

Zimny silnik w stanie nieustalonym dawkuje dalej paliwo po puszczeniu gazu, szczegolnie na malych obrotach, dlatego tez szarpie tak samo jakbys lekko wcisnal gaz.

 

U mnie jak jest cieplo to szarpie minimalnie, niewyczuwalnie wręcz.

Gorzej, ze mam problemy z mocą, często jest slabsza na dole, na gorze zreszta tez, szczegolnie po rozgrzaniu silnika, a juz na pewno gdy zgasze i ponownie odpale rozgrzany motor. Muł gwarantowany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Co do gazu mam podobne przekonania, z tymze bardziej tu przekładam ilość przejezdzanych km rocznie.

 

Mowisz, ze szukasz dalej, a zdradzisz co juz sprawdziles?

 

Jesli nie wyrzuca błędów, to moze byc:

Podlewajace wtryski

Uszkodzony czujnik walka rozrzadu (bedzie slaba na dole)

Uszkodzony przeplywomierz pow.

i, podobno, uszkodzony silnik valvetronica.

 

Z tym szarpaniem po puszczeniu gazu to nie do konca jest tak, jak by sie przypuszczalo.

Zimny silnik w stanie nieustalonym dawkuje dalej paliwo po puszczeniu gazu, szczegolnie na malych obrotach, dlatego tez szarpie tak samo jakbys lekko wcisnal gaz.

 

U mnie jak jest cieplo to szarpie minimalnie, niewyczuwalnie wręcz.

Gorzej, ze mam problemy z mocą, często jest slabsza na dole, na gorze zreszta tez, szczegolnie po rozgrzaniu silnika, a juz na pewno gdy zgasze i ponownie odpale rozgrzany motor. Muł gwarantowany

 

 

W sumie to sprawdzilem niewiele...

 

Skanuje samochod adapterem Bluetooth (Carly for BMW) i jedyne bledy jakie mi sie pokazuja to cos z modulem CAS wiec watpie ze ma to cos z szarpaniem wspolnego.

 

Zbieram sie by podjechac do kogos z konkretnym kompem i posprawdzac to i owo, ale zebrac nie moge...

 

Udalo Ci sie odpiac ten silniczek velvetronika i sprawdzic czy nadal szarpie? - cos pamietam ze nosiles sie z takim zamiarem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.