Skocz do zawartości

Napęd pompy oleju N20 20i/28i - świst przy 1.000-2.500 obr.


BondE87

Rekomendowane odpowiedzi

A mnie sie wydaje, ze nawet ja klima jest wylaczona, to po samym odpaleniu auta jednak przez chwila ta klima chodzi.

Takie mam wrazenie patrzac po moim aucie - po odpaleniu, nawet w gorace dni powietrze z kanalow idzie bardzo zimne, nawet, jak klima jest wylaczona guzikiem. Po jakims czasie leci juz powietrze o temperaturze zgodnej z temperatura otoczenia.

Kilka razy sprawdzalem i chyba ta klima sie wlacza tak domyslnie. Moze to kwestia wersji "Hot climate", albo takie zachowanie kodowali przez jakis czas.


Niemniej , ciekawy jestem, jaka bedzie diagnoza (jesli zostanie postawiona).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 367
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Witam,


A jak rozrząd jest w dobrej kondycji (po odkręceniu korka wlewu oleju, łańcuch jest sztywny i nie da się go przesuwać) a słychać dźwięk od pompy oleju to co radzicie zrobić? O ile to dźwięk pompy oleju, bo to mój pierwszy N20 i może on ma taki dźwięk.

b72b536e244610f0med.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez kitu mi się wydaje, że ta pompa oleju w części N20/N26 po prostu w standardzie głośno pracuje. Ja mam nalotu 5500km, łańcuch sztywny, a na zimnym samochód jęczy. Na ciepłym w sumie też tylko trochę mniej. Do tego jakieś dziwne dziwieki jak jest klima włączona... ale z tym jutro jadę do jakiegoś magika i zobaczymy co powie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem właśnie po wymianie rozrządu już w drugim moim samochodzie z N20. Przed wymianą silnik "jęczał" w zakresie obrotów 1.000-2.500 następująco:

https://www.youtube.com/watch?v=Oc0p-hrD0zY

https://www.youtube.com/watch?v=2tW5jy67Pk0


Po wymianie rozrządu cisza, żadnego jęczenia.


Na bazie własnych doświadczeń mogę stwierdzić, że rozrząd w silnikach N20 wyprodukowanych przed 2015 nadaje się na maksymalnie 80 tys. km. Zarówno w pierwszym, jak i drugim samochodzie był to przebieg graniczny, po którym już każdy użytkownik zauważał zwiększony hałas (przy czym w silnik z 2012 hałasował ewidentnie łańcuch rozrządu - chrobotanie, natomiast w silniku z 2014 pompa oleju - "jęczenie").


Użytkuję jeszcze BMW 4 z 2015 N20 z przebiegiem 125 tys. i tutaj cały czas jest cisza. Poprawione części z 2015 eliminują powyższy problem.


Oczywiście w przypadku samochodów serwisowanych, BMW pokrywa koszty wymiany niezależnie od tego czy jeszcze jest gwarancja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nie chcę zakładać nowego tematu więc zapytam tutaj

Przymierzam się do zakupu F30 328i, rocznik 2012 z przebiegiem niecałe 170tys, auto serwisowane do końca i, ze względu na interwały zmiany oleju to mnie martwi najbardziej :/

Profilaktycznie planuję wymienić napęd pompy i rozrząd ze względu na cenę poza ASO. Poszperałemm trochę w dziale serwis i żadnych w miarę świeżych opinii nt warsztatów, które ogarną temat bez problemów nie znalazłam stąd prośba - jakiegoś kumatego fachowca z dolnego ślaska lub lubuskiego ktoś poleci?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie odpowiem ci na twoje pytania temat mechanika bo jestem z podkarpacia ale przy takim dużym przebiegu wymiana samego napędu pompy oleju to za mało Proponuję sprawdzić stan panewek bo może się okazać że są już przytarte
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Oczywiście w przypadku samochodów serwisowanych, BMW pokrywa koszty wymiany niezależnie od tego czy jeszcze jest gwarancja.

 

Cześć,


po czym wnosisz, że auta serwisowane regularnie w ASO, pomimo wygaśnięcia gwarancji, będą objęte naprawą rozrządu w ramach dobrej woli producenta?

Pytam, ponieważ serwis ASO po ostatnim serwisie olejowym mojego auta stwierdził, że faktycznie łańcuch jest rozciągnięty i zaleca pozostawienie go, celem dalszej analizy.

Zastanawiam się, czy uderzą się w pierś i wezmą na siebie 100% odpowiedzialności, czy wystawią mi rachunek ?

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej Ty musisz do nich uderzać, aby oni uderzyli do centrali BMW w celu naprawy goodwill :) zapytaj o to. Im oczywiście też zależy, bo im BMW zapłaci za to :) ale trochę ich pogonić w temacie można. Wiem, bo sam tak robiłem. Wszystko pewnie zależy na jakiego doradce się trafi.

Sprzedam:

1. Ekran, IDrive, radio, gniazdo aux do F30

2. Sprzedam tłumik do F30 328i z wersji sportline

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to raczej Ty musisz do nich uderzać, aby oni uderzyli do centrali BMW w celu naprawy goodwill :) zapytaj o to. Im oczywiście też zależy, bo im BMW zapłaci za to :) ale trochę ich pogonić w temacie można. Wiem, bo sam tak robiłem. Wszystko pewnie zależy na jakiego doradce się trafi.

 

Widziałem w postach, że Ty również przechodziłeś podobny temat. Ja jestem umówiony z doradcą, na oddanie auta w najbliższy wtorek. Zobaczymy jaka będzie ich postawa. Dodam, że auto zakupione w PL, serwisowane zgodnie z rekomendacją BMW, ubezpieczam auto również poprzez BMW.

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
No więc byłem w BMW Bawaria Motors w Gdańsku, gdzie za pośrednictwem doradcy serwisowego sprawa rozciągniętego łańcucha trafiła na stół BMW Polska. Po 3 godzinach dostałem telefon, że BMW w ramach "goodwill" weźmie na siebie wymianę rozrządu (łańcuch, napęd pompy oraz wszystko to co z tym związane - szczegółów nie znam, ale za dwa tygodnie otrzymam listę w pdf, dokładnie tego co zostało wymienione). Ja zaś zostałem obciążony tylko kosztami wymiany oleju. Po dwóch dniach od zostawienia - auto odebrałem. Podsumowując: BMW uderzyło się w pierś i mimo upłynięcia gwarancji, wzięło na siebie odpowiedzialność naprawy wadliwej konstrukcji. Postawa godna marki premium.

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No więc byłem w BMW Bawaria Motors w Gdańsku, gdzie za pośrednictwem doradcy serwisowego sprawa rozciągniętego łańcucha trafiła na stół BMW Polska. Po 3 godzinach dostałem telefon, że BMW w ramach "goodwill" weźmie na siebie wymianę rozrządu (łańcuch, napęd pompy oraz wszystko to co z tym związane - szczegółów nie znam, ale za dwa tygodnie otrzymam listę w pdf, dokładnie tego co zostało wymienione). Ja zaś zostałem obciążony tylko kosztami wymiany oleju. Po dwóch dniach od zostawienia - auto odebrałem. Podsumowując: BMW uderzyło się w pierś i mimo upłynięcia gwarancji, wzięło na siebie odpowiedzialność naprawy wadliwej konstrukcji. Postawa godna marki premium.

Gratulacje, zdradź proszę na PW nazwisko doradcy, który pomógł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siema, 


Wiemy, że n20 miało z początku produkcji problem z napędem pompy olejowej dlatego użytkownicy prewencyjnie wymieniają rozrząd, pompę olejową i właśnie ów napęd.


U mnie jest już 150 tyś i auto jeździ. Poprzedni właściciel nie wiedział o tym problemie i miał fajnie, żył sobie w błogiej nieświadomości jeżdżąc i serwisując cały czas w aso, które nie raczyło podczas żadnej z kilkunastu wizyt go poinformować o tym problemie.


Całe szczęście, że świadomie wymieniał olej co 12-15 tyś.


Ja póki co auto oszczędzam, bo spać nie mogę jak czytam w necie, że ludziom przy 30-70 tyś silnik klęknął właśnie z powodu tej wady. Co prawda charakterystycznych świstów w niskich obrotach nie ma, ale czytałem, że i bez tego ludziom silniki się zacierały na trasie.


Też chcę to u siebie zrobić, próbuję to dokompletować w związku z czym mam kilka pytań. 



Znalazłem rozrząd SWAG'a na intercarsie i taki chciałbym zamontować bo słyszałem, że taki szedł na pierwszy montaż(a różnica cenowa SWAG a OEM jest dość znacząca):

https://intercars.pl/produkty/1449008-zestaw-lancucha-rozrzadu-swag-30-93-8362


Ale skąd mogę mieć pewność, że w tym rorządzie SWAGA to już poprawiony łańcuch i ślizg?

Od 2015 roku BMW wprowadziło właśnie poprawiony łańcuch z numerami 11318648732, a SWAG ma swoje numery a nie chciałbym zamienić lipny na lipny.

Czy zestaw z linku wystarczy czy trzeba dodatkowe rzeczy? Śrubki, jakieś oringi? W w/w rozrządzie są 4 części a na realoem to wygląda na sporo bardziej złożony układ:

http://www.realoem.com/bmw/pl/showparts?id=3A51-EUR-07-2012-F30-BMW-328i&diagId=11_4773#11318648732



Napinacz łańcucha poprawiony w 12.2016 (Numer części 11318685091)

Łańcuch pompy w 04.2015 ale w 1.2016 pojawiła się jeszcze jedna poprawka (numer najnowszego (11418663609)


Ostatnie dwa + pompe zgaduję, że muszę OEM, ale jak to jest z tym rozrządem?


Czy jak już się będzie tam grzebać warto jeszcze gdzieś zajrzeć lub wymienić?


Aha jeszcze jak cos to vin: F236080


Jak ktoś już wymieniał na Dolnym Śląsku albo w południowej Wielkopolsce to może też napisać ile dał za robociznę, gdzie robił i jak ocenia jakość wykonanych prac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnie dwa + pompe zgaduję, że muszę OEM, ale jak to jest z tym rozrządem?


Czy jak już się będzie tam grzebać warto jeszcze gdzieś zajrzeć lub wymienić?

 

Jeśli chodzi o elementu rozrządu oraz pompę, czy napęd pompy, ja bym brał wszystko OEM.

Natomiast gdzie należało by przy okazji jeszcze zajrzeć... to sprawdź w jakiej kondycji są panewki.

Pozdrawiam,

Marek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Chciałbym poprosić Was o poradę, bo jestem w jeszcze gorszej sytuacji, niż opisane w tym wątku. Posiadam bmw 2.0 turbo (n20), obecnie przebieg 85k km. Jestem drugim właścicielem, post factum dowiedziałem się, że po raz pierwszy olej wymieniono w aucie po 50k km. Zaraz po zakupie wykonałem - w ASO w Krakowie - przy 60k km olej, rozrząd z napinaczami, napęd pompy oleju i zawór centralny VANOS wraz z wyczyszczeniem całego układu po tym pierwszym przejeżdzeniu 50km na jednym oleju.


Po 5km później przez wycieki oleju wymieniłem pokrywę zaworów wraz z wymianą oleju - i zawsze oczywiście filtrów. W ASO sprawdzili wtedy turbo i podobno działa bez zarzutu. Oleju już nie ubywa, wymieniam go razem z filtrami co 9km.

Jeżdzę na oleju BMW TwinPower Turbo LL04, ale chciałbym przejść np. na Millersa XF 0w40 zwłaszcza, że auto jest obecnie modzone.


Czy wrzucić mu ARCHOIL 2300, czy użyć płukanki "express" przy następnej zmianie oleju? Czy pierwszy interwał olejowy już tutaj nie będzie miał aż takiego znaczenia, po tej serii wymian? A może silnik jest przekreślony przez mordowanie na początku eksploatacji?


Dzięki z góry za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prośba o radę, wczoraj wieczorem odpaliłem autko i przy gdzieś 2500 tys obrotow pojawia się dziwny metaliczny dźwięk na zimnym na postoju. Po południu mogę wrzucić ten dźwięk na YouTube. Bardziej kwestia, gdzie najlepiej w jechać na diagnozę ? Edytowane przez BMW_Raf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro jadę do Inchcape w Warszawie na diagnostykę rozrządu. Według innego renomowanego serwisu zewnetrznego górny łańcuch rozrządu jest rozciągnięty i kwalifikuje się do wymiany. Do końca kwietnia mam ważny pakiet naprawczy także chciałbym żeby BMW pokryło koszty wymiany tylko czy podejdą do tego fachowo? Ma ktoś doświadczenie z tym serwisem?


Dodatkowo poprzedni właściciel wymienial olej co 25k km. Jeżeli BMW podejmie się wymiany rozrządu na swój koszt zbadają stan panewek czy oleją to? :)

Jak ktoś ma rady jak prowadzić rozmowy w tej sprawie to chętnie wysłucham.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Jeśli chodzi o elementu rozrządu oraz pompę, czy napęd pompy, ja bym brał wszystko OEM.

Natomiast gdzie należało by przy okazji jeszcze zajrzeć... to sprawdź w jakiej kondycji są panewki.

 

Dzięki, poproszę mechanika by rzucił okiem na panewki, pompa, napęd pompy zamówione OEM.



 

Jeżdzę na oleju BMW TwinPower Turbo LL04, ale chciałbym przejść np. na Millersa XF 0w40 zwłaszcza, że auto jest obecnie modzone.

Ja zamówiłem millersa EE 5w30 z nanotechnologią, który ponoć świetnie chroni ten silnik. Nie wiem czy mogę tu zamieszczać reklamę, ale na innym forum znany i lubiany forumowicz prowadzi hurtownie millersa http://piatekolo.pl Możesz się z nim skontaktować, jak auto modzisz to na pewno coś doradzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć wszystkim!


Planuje zakupić BMW z silnikiem 28i. Obawiam się opisywanych w wątku problemów z pompą. Znalazłem źródło które mówi ze w USA, akcją serwisową zostały objęte tylko auta wyprodukowane do sierpnia 2013. Czy ktoś z forumowiczów weryfikował to? Czy ktoś miał problem z autem wyprodukowanym w 2014?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.