Skocz do zawartości

Jackers

Zarejestrowani
  • Postów

    17
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    F30 320i

Osiągnięcia Jackers

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. 88tys. aktualnie, bezproblemowo, idzie jak zła :) @kkamo84 - priv Spoko, tutaj podaję link do tematu z pęknietymi tłokami: https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=1684746&page=4 Btw. czy w ramach programu zrobiłeś sobie wystrzały z wydechu? Gościowi wywaliło silnik na wersji bm3 stage 2 AGG, czyli z agresywnym ustawieniem strzałów. Ale to chyba nie powinno mieć związku z tą awarią, tylko za duży moment? Pozdrawiam
  2. @Gmike ile na liczniku w Twoim 420i, jak się tłok trzymają z tą mocą? Ja przejechałem na razie 30k km i wszystko gra. Chociaż na bimmerpoście mnie straszą pękniętymi tłokami :mrgreen: .
  3. Co dokładnie się stało, że silnik jest dead? Na f30 bimmerposcie so już egzemplarze 200k km + i jeżdżą jak każde inne. Awaryjność po wymianie rozrządu i napędu pompy oleju podobna statystycznie do n55.
  4. Zainspirowany kolegą GMike postanowiłem zakupić do mojego n20 320i FMIC i zobaczyć, co to da. Podjechałem do chłopaków w Krakowie i shamowaliśmy auto. Okazuje się, że aluminowy cooler z fabryki ustąpił zdecydowanie chińskiej kopii Wagnera za 200$ :duh: . Wszystkim polecam wymianę, temperatura w układzie dolotowym spadła z ponad 60 do 30 stopni przy 22 stopniach otoczenia. Dodatkowo u mnie jest catless downpipe i wykres mam dokładnie taki, jak chciałem :D : Teraz czas zmierzyć przyspieszenie a jedynym, czego mi chyba brakuje w aucie to mapa skrzyni od xHP. Pozdrawiam Wojtek
  5. Cześć, Chciałbym poprosić Was o poradę, bo jestem w jeszcze gorszej sytuacji, niż opisane w tym wątku. Posiadam bmw 2.0 turbo (n20), obecnie przebieg 85k km. Jestem drugim właścicielem, post factum dowiedziałem się, że po raz pierwszy olej wymieniono w aucie po 50k km. Zaraz po zakupie wykonałem - w ASO w Krakowie - przy 60k km olej, rozrząd z napinaczami, napęd pompy oleju i zawór centralny VANOS wraz z wyczyszczeniem całego układu po tym pierwszym przejeżdzeniu 50km na jednym oleju. Po 5km później przez wycieki oleju wymieniłem pokrywę zaworów wraz z wymianą oleju - i zawsze oczywiście filtrów. W ASO sprawdzili wtedy turbo i podobno działa bez zarzutu. Oleju już nie ubywa, wymieniam go razem z filtrami co 9km. Jeżdzę na oleju BMW TwinPower Turbo LL04, ale chciałbym przejść np. na Millersa XF 0w40 zwłaszcza, że auto jest obecnie modzone. Czy wrzucić mu ARCHOIL 2300, czy użyć płukanki "express" przy następnej zmianie oleju? Czy pierwszy interwał olejowy już tutaj nie będzie miał aż takiego znaczenia, po tej serii wymian? A może silnik jest przekreślony przez mordowanie na początku eksploatacji? Dzięki z góry za odpowiedź.
  6. Cześć, Chciałbym poprosić Was o poradę, bo jestem w jeszcze gorszej sytuacji, niż opisane w tym wątku. Posiadam bmw 2.0 turbo (n20), obecnie przebieg 85k km. Jestem drugim właścicielem, post factum dowiedziałem się, że po raz pierwszy olej wymieniono w aucie po 50k km. Zaraz po zakupie wykonałem - w ASO w Krakowie - przy 60k km olej, rozrząd z napinaczami, napęd pompy oleju i zawór centralny VANOS wraz z wyczyszczeniem całego układu po tym pierwszym przejeżdzeniu 50km na jednym oleju. Po 5km później przez wycieki oleju wymieniłem pokrywę zaworów wraz z wymianą oleju - i zawsze oczywiście filtrów. W ASO sprawdzili wtedy turbo i podobno działa bez zarzutu. Oleju już nie ubywa, wymieniam go razem z filtrami co 9km. Jeżdzę na oleju BMW TwinPower Turbo LL04, ale chciałbym przejść np. na Millersa XF 0w40 zwłaszcza, że auto jest obecnie modzone. Czy wrzucić mu ARCHOIL 2300, czy użyć płukanki "express" przy następnej zmianie oleju? Czy pierwszy interwał olejowy już tutaj nie będzie miał aż takiego znaczenia, po tej serii wymian? A może silnik jest przekreślony przez mordowanie na początku eksploatacji? Dzięki z góry za odpowiedź.
  7. Dzięki za odpowiedź :). U mnie była hamowania przed i po (wykres wrzuciłem wcześniej w tym wątku), tuner trzy razy w sumie hamował, bo raz poprawiał mapę i wyszło ładnie 267 hp. Do tego zmieniłem na dp bez katalizatora, IC i chargepipe. Lany vpower racing 100 i na razie 20k przejechało bez awarii. Olej co 8k. Teraz się zastanawiam nad dorzuceniem flasha dla skrzyni xhp: https://www.xhpflashtool.com/. Ale póki co po wpisach z forum bimmerpost jeszcze nie jest na tyle dopracowany, a torque converter przy tylko 360nm mnie nie trzyma na trzecim i szóstym biegu.
  8. Hmm, czyli można podejrzewać, że zrobienie programu dla 320i na 250+ hp także obejmować mogło flash skrzyni? :twisted:
  9. Hej, A jaka jest różnica w sofcie skrzynki 8hp45 dla 320i i 328i? (oba auta z aktywnym SAT)? Jeździłem oboma i nie zauważyłem żadnej różnicy.
  10. Sportowa skrzynia biegów robi DRASTYCZNĄ różnicę i bynajmniej nie jest to 0,00001 sekundy. Tryb sportowy w porównaniu do zwykłego "DS" to niebo a ziemia. Polecam np. https://f30.bimmerpost.com/forums/showthread.php?t=878350. Dodatkowo odblokuje to tryb Launch Control. Także łopatki czy bez, za 300zł (bimmercode plus adapter) warto, warto.
  11. Trochę niepokoi mnie spadek mocy powyżej 6500 obrotów - prawie o połowę przy 6800-900~. Czy ten silnik powinien pracować w ten sposób?
  12. Odświeżę trochę temat - wykonałem tune mojej f30 320i z 12 roku na 266km. Prosiłbym o opinię, czy te kreski wygladają dobrze, maksymalny moment obrotowy pojawia się dość późno: https://ibb.co/j7KPse Pozdrawiam
  13. Rozmawiałem z dyrektorką firmy, która jeździła tym autem.
  14. Drodzy Forumowicze, po przeglądzie mojego f30 w ASO dowiedziałem się makabrycznej informacji - w moim aucie pierwsza wymiana oleju od nowości miała miejsce po przejechaniu 50k km (poprzedni właściciel), o 18k km za późno w stosunku do wskazania komputera. Aktualnie auto przejechało 61k km. Wczoraj wymieniłem olej po raz drugi w jego życiu. Wg serwisantów może być to główna przyczyna świszczenia napędu pompy oleju i poza rozrządem/pompą oleju nie powinno dojść (wtedy, po 50k) do innych uszkodzeń. Pytanie do Was - czy Waszym zdaniem w aucie, które jeździło praktycznie na wodzie od 30k km, nie doszło do przegrzania/uszkodzenia panewek, wału korbowego/innych elementów? Czy w silniku nie ma teraz masy smoły i generalnie to tykająca bomba? Najlepsze jest to, że ASO w Warszawie podczas przeglądu przedzakupowego zataiło przede mną tę informację. Jeszcze nie wiem, co z tym zrobić. :mad2: Dzięki za odpowiedź, Wojtek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.