Skocz do zawartości

A Ty co wymieniłeś od razu po zakupie swojego BMW?


2hak

Rekomendowane odpowiedzi

Wkrótce czeka mnie przesiadka na czarną stronę mocy :twisted: a lubię być w miarę dobrze przygotowany do wydatków. Żeby zapytać Was co warto byłoby wymienić od razu po zakupie auta (poza ujawnionymi rzeczami na przeglądzie) spytam CO TY WYMIENIŁEŚ bez wahania? Oczywiście nie mam na myśli usterek, które ujawniły się np w pierwszym miesiącu jazdy. Liczę na Was, dzięki! :wink:

 

edit - E46 318i 2.0 143KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem z czego się tam przesiadasz. Pewnie z jakiegoś przednionapędowego kapcia :) ...ale przygotuj się na wysokie ceny.

Tanie na bank będą ciuchy w jakie będziesz się teraz odziewał.

 

Pierwsze co pewnie będziesz musiał raczej wymienić w zacnym N42 :) ..to uszczelniacze zaworów ...przy tym pewnie odma.

No i należy się przyjrzeć łańcuchowi rozrządu.

Nie wykluczone że przyjdzie ci się zmagać z flagowym w tym silniku 'grzechotem' tudzież 'terkotaniem' ...no ale nie wyprzedzajmy faktów

 

 

forum tylko czeka na Ciebie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opony :mrgreen: które i tak dostałem za darmo, stan 2014 ;)

 

Zrób napinacz, ślizgi, rozrząd, uszczeniacze zaworowe, pierścienie (jeśli potrzeba), sprawdź kompresje, hamulce, zaciski, wszelke ubytki oleju.

błędy na komputerze etc.. Co tu powiedzieć. Nieprzesadzajmy aż tak ostro nie jest, ale jak nie zadbasz o ten silnik co akurat masz to szybko skończyć kariere z bmw

Części nie są aż tak drogie, najgorszy jest dostęp i kto to zrobi :8)

 

Jeździłem ok 8 miech bez żadnych problemów z silnikiem. Więc powiem, że silnik daje rade.

 

 

z 5k już poleciało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam ten silnik. Zrobilem nim 35 tys km i w tym czasie wymienilem :

lancuch rozrzadu, napinacz, slizgi, uszczelke pokrywy zaworow, uszczelnilem pompe vacum, uszczelki podstawy filtra oleju, uszczelka miski olejowej, oringi elektrozaworow, swiece, olej 2x tylko motul x-clean 5w30, plyn chlodzacy, odma wraz z wezykami

Koszt wszystkiego ok 1800 zł ale w zamian odwdziecza mi sie spalaniem na poziomie 10 litrow LPG (nowa instalacja)

 

Inne koszta sa zwiazane z zawieszeniem i moja nadgorliwoscia :)

 

Bez sciemy polecam ten silnik jezeli zalezy Ci na ekonomii a nie na popisywaniu sie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcem sie licytowac ktory mniej pali, ale podajac 10 litrow bylo to usrednione. Przy oszczednej jezdzie 90-110 km/h potrafi zejsc do 8 litrow LPG. Wszystko sprawdzane laniem do pelna tym samym pistoletem nie na oko. Ogolnie gazu bierze od 25 do 30% wiecej wzgledem benzyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A mój pali.. :duh:

Kolega pewnie jeździ po mieście, bo n42b18 na trasie przy przestrzeganiu ograniczeń prędkości zapewne mieści się w 6 litrach.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Diesel tylko do ciągników? Żenada..

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość ludzi co jest tak nastawiona do diesli chyba nigdy porządnym dieselkiem nie jezdzili, już mnie denerwują te opinie że bmw to tylko benzyna.
denerwują to się właściciele 3 litrowych benzyn gdy diesel robi je jak chce :norty:

na forum wśród niektórych istnieje przekonanie ze tylko benzyna, natomiast czasy gdy owe benzyny były fajne mineły wraz z aktualnymi przebiegami....

a to vanos a to disa, moze sonda (jedna, druga, .... czwarta), cewka, dwumas, w między czasie dolewka oleju.... niby wszystko zrobione a mocy nadal nie trzyma.... i tak mozna bez konca

Lepiej pchać niż ciągnąć... | Bita Malowana Wy-szpachlowana...

http://oi59.tinypic.com/oqvqmr.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu, po zakupie zrobiłem:

- przewody hamulcowe tył

- pompka spryskiwacza

- jeż

- pasek klinowy

- filtr paliwa, powietrza, olej w silniku plus filtr, płyn chłodniczy

 

Jeśli benzyna to raczej R6 i to najlepiej 325 lub 330. W niemcowni jest jeszcze sporo aut z rozsądnymi przebiegami, że swoje kosztują to inna sprawa. Ostatnio dużo jest tematów o 318i co raczej nie świadczy dobrze o tym silniku.

 

M47TU łatwiej ogarnąć w kwestii mocy, jak jest powietrze i dawka to musi jechać. Z benzyną to różnie, głupia nieszczelność i wariuje. Jednak kultura pracy 2.0d jest żenująca a znalezienie niezajechanego egzemplarza graniczy z cudem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.