Skocz do zawartości

E90 325i:Pali olej 1 litr na 800/1000km


Dawid1984

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Problem uszczelniaczy dotyczy silnika n46, u Ciebie jest grubsza sprawa, więc szykuj się na remont jak koledzy robili na ostatnich stronach. Możesz próbować ostro płukać silnik, pobór powinien spać zauważalnie, ale na pewno będzie cały czas.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam. Mam pytanie z innej beczki odnośnie vanos. Jak już wiecie w serwisie ACS wymieniłem zawór wanos ssący, potem remont silnika, nastepnie nastawniki vanos gdyż wariują mi obroty. 2 diagnozy Pana Adama okazały się nie trafne wiążące się ze sporymi kosztami ( nastawniki vanos). W pt napisałem reklamacje związaną z falującymi obrotami którą życzył sobie warsztat i otrzymałem odp że widzimy się w PN 15.01.2017. Nie wiem czy warsztat sobie z tym poradzi w każdym razie za naprawę i części zapłaciłem słono więc nie zamierzam rezygnować z naprawy.Zastanawiam się co może być przyczyną takiej sytuacji ? Skoro to nie zawór ani nastawniki to co ?

Co do brania oleju u kolegi Cywa po remoncie w ACS to niedawno wymienił olej i 1 kreska spadła mu po ok 2000 tyś. Zobaczymy jak będzie dalej.

Natomiast u po wizycie 16 .11 . 2017 i wymianie nastawników jak i tarcz z klockami i dodatkowo spr oleju stan mam max czyli ok 2000 tyś po wizycie ale nie jest to wykładnikiem gdyż sytuacja rozwijała się podobnie jak u mojego poprzednika. za 2 tys cirka mam wymianę i dopiero wtedy będzie się można odnieść oczywiście po przejechaniu odp ilości kilometrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam dopiero po wymianie pierścieni i pełnym remoncie silnika auto nie bierze oleju .

Po wymienię uszczelniaczy zaworowych auto brało 1 l na 2 tys później było tylko gorzej doszło do 1l 500km .

Kompletny remont silnika w moim wypatku to 5300 zł . Jak myślicie czy robić uszczelniacze czy pierścienie to tylko to i to .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam dopiero po wymianie pierścieni i pełnym remoncie silnika auto nie bierze oleju .

 

Co rozumiesz przez remont silnika? Z ciekawości pytam.

 

Jeśli same pierścienie zostały wymienione bez tłoków, to według postów wyżej problem może powtórzyć się za kilkanaście tysięcy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • Zasłużeni forumowicze
jak na czarno to tylko i wyłącznie jest zly AFR, czyli za malo powietrza, za duzo paliwa. Wydech okopcony na czarno suchą sadzą?

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak. Wewnątrz czarna sadza. A jak to "ugryźć"? Silnik nie ma błędów . I co do spalania oleju - odmę zmienialem jakiś czas temu. Czasami leci dym z prawej nerki. To może być powiązane z spaleniem oleju na zewnątrz np. z pokrywy zaworów?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

bledy wyjda, jesli wtryski wyjdą powyżej granicznych wartości +25%/-25% na sondach lambda. Ale to już jest totalny kibel i nie powinno się poruszać samochodem. Tutaj masz klasyczny objaw przelewania wtryskiwaczy i trzeba je jak najprędzej wymienic. Jakie masz appki do sprawdzania parametrów samochodu?


mozna wyjąć przeplywomierz i przeplukac Liqui Moly albo Archoil (są dedykowane srodki) zeby wykluczyc za malą dawkę powietrza.

Diagnostyka silników N53 i N43

Możliwość zdalnej diagnostyki, szczegóły zapraszam na PRIV

6CiWSrm.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tym kopceniem z kratki to się okazało parą wodną która osiada na chłodnicy.

Co do programów mam na przykład carly f. bmw. Tam chyba jest opcja live data.

Jakie dane muszę przejrzeć? Sondy lambda? czy przepływomierz?

Co do samej przepływki, przepłukam ją jakimś specyfikiem. Zastanawia mnie też czy na lpg będzie też kopcić. Od niedawna posiadam instalację, jeszcze nie sprawdzałem.

W kwestii oleju, dzisiaj podczas jazdy (mając teoretycznie stan na dwie kreski) wskoczyło na 5 kresek, czyli pełny. Po kilku minutach powrotnie wskoczyły dwie kreski. Czy możliwe jest, że czujnik jest sklejony jakimś szlamem?

Auto jest ze szwecji, przebieg oryginalny 270kkm. Poprzedni właściciel niestety lał castrola i wymieniał go co 25kkm. Obecny olej z tego co mogłem stwierdzić wzrokowo(valvoline) rozpuścił osad ze sprężynek od valvetronica. Także przy następnej okazji zrobię płukankę liqui moly.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

karolsss, zeby sie upewnić czy masz czujnik ok, zlej olej z michy i zmierz objętość


Mam IDENTYCZNY problem z okopconą końcowką i małym czarnym dymkiem

Z tymże u mnie pobór oleju to 1l/10tyś km, a wiec prawie żaden.


Auto było u szpeca PIM Kraków, wszystkie odczyty są OK

Niby masz kabelek, ale watpie ze złapiesz gdzies nieprawidłowość. Samo posiadanie interfejsu nie jest panaceum na kazdy problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wewnątrz czarna sadza. A jak to "ugryźć"? Silnik nie ma błędów .

Tak jak koledzy pisza -niewlasciwy sklad mieszanki.Odepnij czujnik vvt - silnik przejdzie w stan pracy cyklicznej wtedy zobacz czy puszcza dyma.To Ci da odpowiedz czy problem jest w paliwie czy w powietrzu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kompresji rozumiem, ale możesz po krótce opisać na czym polega leak test?

 

Wpisz leak down test na youtube test to zaczaisz. Urządzenie na allegro kosztuje 80 zł. Utrata ciśnienia powinna być nie większa niż 10 %.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj właśnie otrzymałem komunikat dolej litr oleju. Zrobione równe 800km. Mam wyciek na uszczelce miski olejowej. Ale nie jest tak duży, aby utracił litr oleju na 800km. Są skropliny na śrubach trzymających miskę. Z drugiej strony auto rano nie kopci, podczas jazdy nie dymi. Silnik idzie jak burza. Tylko ten olej..

Zacząłem dzisiaj "terapię" archoil. Przepłukałem dzisiaj liqui moly. Oleju zlałem około 6,2L z czego 500ml było płukanki. Czujnik pokazuje dobrze stan.

Zobaczymy czy zużycie się zmniejszy. Sam w to wątpię.

Ewidentnie mam dość tego silnika :)

W miarę możliwości będę aktualizował moje przejścia.

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Są skropliny na śrubach trzymających miskę

To jeszcze nie swiadczy o uszczelce.Skoro silnik nie kopci to musi gdzies tracic olej.

Olej to nie benzyna - nie odparuje

Podluz karton pod silnik i skrzynie biegow ,odpal i niech pyrka z godzine albo i dluzej - jak jest wyciek to bedzie musial sie pokazac po takim czasie

Autko ma troszke przejechane a jak znam zycie to simeringu pod sprzeglem raczej nikt nie wymienial...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moj silnik bral podobne ilosci oleju z wydechu nie zaobserwowalem jakiegos duzego kopcenia, jak sie pozniej okazalo wszystko braly na siebie katalizatory ktore po jakims czasie sie rozlecialy. Przerabialem rowniez tematy z plukankami, wymianami olejow i roznymi dodatkami i nie przynosilo to efektu do czasu az zrobilem maly remont silnika.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.