Skocz do zawartości

[E90] 325i B-T-K OEM+ SPRZEDANA s.34


B-T-K

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 504
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

M3 nie jest dużym samochodem i do sporadycznego użytku też się nadaje :mrgreen:

 

No to prawda, rocznie swoim 325i robię około 8 tys. km więc M3 nie byłaby problemem sądzę. Plus taki, że M3 e9x będzie kiedyś poszukiwanym modelem, więc jego wartość nie będzie już spadać.

 

A tak z ciekawości. Na ile $$$ cenisz swoje E90 ?

 

Znalazłem kilka ogłoszeń na niemieckich aukcjach. Rocznik 2005, skrzynia manual, specyfikacja podobna do mojej. Biorę pod uwagę tez fakt, że mam niski przebieg (obecnie 98 tys. km), auto ma oryginalny lakier, nie miał nigdy żadnej stłuczki, kupiłem je w niemieckim salonie BMW i jestem jego drugim właścicielem od nowości.

 

Pierwsza oferta, cena 10.980 euro

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=249953663&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&pageNumber=1&scopeId=C&transmissions=MANUAL_GEAR&action=topOfPage&top=1:2

 

druga 11.800 euro

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=251096577&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&pageNumber=5&scopeId=C&transmissions=MANUAL_GEAR

 

trzecia 12.000 euro

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=249487794&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&pageNumber=5&scopeId=C&transmissions=MANUAL_GEAR

 

i ostatnia podobna 12.999

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=249322819&categories=Limousine&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&fuels=PETROL&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=3500&makeModelVariant1.modelId=13&maxFirstRegistrationDate=2005-12-31&minFirstRegistrationDate=2005-01-01&pageNumber=5&scopeId=C&transmissions=MANUAL_GEAR

 

Uśredniając można przyjąć, że cena za podobny samochód to 12 tys. euro, czyli:

 

12000 euro x 4,27 = 51240 zł

akcyza = 9223 zł

razem = 60463 zł

 

Sprawę akcyzy oczywiście pomijam, więc przyjmuję, że wartość auta to 51 tys. zł.

Zrobiłem modyfikacje: Eisenmann (używany od kolegi damp21plbe) = 4 tys zł, dolot Performance nowy 2800 zł, lampy blackline 1400 zł, Bilstein B12 4 tys. zł. Razem modyfikacje = 12200 zł.

 

51240 zł + 12200 zł = 63440 zł. Także niech nikt się nie dziwi, że za taką kwotę wystawiłem samochód. Oczywiście znając polskie realia nikt mi nie da takiej kwoty, także oczekuję realnie około 53-55 tys. zł.

 

była już wystawiona pare mies temu jak dobrze pamiętam za 60k ?

 

Tak, wystawiłem ją wtedy dokłądnie za 63 tys. zł. Nie mam zamiaru konkurować ze szmelcem z Allegro, gdzie podobne auta stoją za 30-35 tys. zł. Nie będę nikomu robił prezentów.

 

Jak będziesz zmieniał to najpierw się przejedź. 130 a 135i to wręcz przepaść.

 

Jak jedzie 130i mniej więcej wiem, ale spodziewam się, że różnica jednak jest. Nie jechałem jeszcze 135i także musiałbym to na pewno sprawdzić. Turbo robi jednak różnicę. Celowałbym w N55 i automat :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Moją w zeszłym roku wystawiłem za 72 tys i miałem dwóch chętnych. Byłem już umówiony w serwisie na sprawdzenie auta przed zakupem, ale rozmyśliłem się.

Chciałem sprzedać i kupić E92 335d, ale żal było mi sprzedawać takiego egzemplarza i postanowiłem że moja E90 zostanie ze mną na długo.

Teraz cały czas szukam części w kolorze na przeróbkę na polifta, a później w planach jest jeszcze kilka modów. :D

Powodzenia w sprzedaży.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Nowe wycieraczki szyby czołowej, tym razem Bosch A072S.

 

rfetft8.jpg

9pI9FGR.jpg

 

Zbliżam się do przebiegu 100 tys. km, szykuję się do wymiany kompletu świec. Jakie świece polecacie, oprócz OEM BMW, może Bosch albo NGK?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

daj znac jak sie sprawuje bosch bo juz jestem zmeczony orginalami ktore po 5 tys km nadaja sie do wymiany...

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zbliżam się do przebiegu 100 tys. km, szykuję się do wymiany kompletu świec. Jakie świece polecacie, oprócz OEM BMW, może Bosch albo NGK?

 

Mi kolega gorik79 polecił NGK. Też wymieniałem po 100tys. Teraz mam 128 i silnik pracuje idealnie

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dzięki koledze jerzy.h69 wszedłem w posiadanie Sprint boostera. Szybko zamontowałem, rzeczywiście działa elegancko, auto nabrało wigoru, nie jest w odczuciu ospałe (mimo, że nigdy specjalnie nie było, ale łatwo się przyzwyczaić). Jest bardziej czułe na gaz w trybie zielonym i czerwonym, specjalnej różnicy między trybami sport i race nie czuję, być może delikatnie. Sprint booster moim zdaniem wyeliminował efekt koziołkowania (manual) między biegami. Najfajniejsze odczucia są na trasie na 3. biegu, samochód wyrywa do przodu razem z całą budą i amortyzatorami. Całokształt porównałbym to trybu sport i sport+ w nowszych wersjach, z tym że tutaj auto staje się żywsze nie ze względu na inny tryb pracy skrzyni biegów. Wzrostu spalania nie zaobserwowałem.

 

IJdi8Sf.jpg

6sjdYPv.jpg

U3R2ccP.jpg

 

W międzyczasie przekroczyłem pierwszą granicę 100 tys. km:

 

b27CKcJ.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem dzisiaj pomiar ze sprint boosterem 80-120km/h, ustabilizowałem prędkość i gaz, nie wiem jak się do tego wyniku odnieść, robiliście może podobne pomiary?

 

80-120 km/h 3. bieg:

 

R6SLerg.png

 

80-120 km/h 4. bieg:

 

EMnksIZ.png

 

 

80-120 km/h 5. bieg:

 

GiRYB6R.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Modyfikuje/przyspiesza reakcję przepustnicy na naciśnięcie pedała gazu. Rivasi też chyba ma u siebie to ustrojstwo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Też to mam :mrgreen:

Tyle, że mój nosi bardziej wyrafinowana nazwę "Pedal box V2" :norty:

 

Kiedyś do sterowania przepustnicą była linka połączona bezpośrednio z pedałem gazu i w zależności od tego jak szybko wciśnięto pedał gazu dokładnie tak szybko otwierała się przepustnica.

Teraz mamy elektroniczne pedały gazu, które zatraciły tą zdolność reakcji na nogę kierowcy i otwierają przepustnice w zaprogramowany sposób niezależnie od tego jak szybko wciśnięty będzie pedał gazu.

Ten gadżet pozwala zmieniać szybkość otwarcia przepustnicy szybciej niż kiedykolwiek było to możliwe za pomocą linki, lub wolniej w zależności od tego co nam pasuje.

 

Chcesz ekonomicznie ale trochę szybciej niż standard uruchamiasz zielony poziom nr 1, chcesz porządnie przycisnąć uruchamiasz najwyższy czerwony poziom co oznacza że lekko muśniesz pedał gazu i w moment masz 5tyś na obrotomierzu, jak zmieniasz biegi szczególnie w dół to w połączeniu z dobrym wydechem albo przelotem masz koncert bo o wiele łatwiej i szybciej silnik wchodzi na obroty podczas zmiany.

 

Do tego, auto nie "kanguruje" na niskim biegu na niskich obrotach bo nawet na niższych poziomach przepustnica reaguje szybciutko i silnik nie zdarzy się zadławić i przeciągnąć.

 

Czego zabrakło w naszych modelach chyba standardowo ma M'ka , w ustawieniach w kompie tzw throtle response.

Też byłem sceptyczny, teraz praktycznie nie wyobrażam sobie samochodu bez tego.

Jak po trzech miesiącach jazdy na średnim ustawieniu przez przypadek ustawiłem tryb fabryczny to myślałem. że coś się zepsuło :D .

 

Ten filmik dość dobrze pokazuje co i jak mimo że na e46:

Eibach Pro Kit, Rev Motoring Silicone Intake Hose, Kolektory Turbo Works, Performance Intake, Milv's: +1mm Modified Intake Lift Valvetronic Supports, Program BPC.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 10 miesięcy temu...

Dawno nic w temacie się nie działo, ale auto cały czas sprawne jeździ i za każdym razem tak samo cieszy właściciela.

Z nowości przegląd olejowy z filtrami przy 106600 km, przygotowania do sezonu letniego tj. nowe opony RFT Goodyear F1 Asymmetric 2 w rozmiarze 225/40/18 i 255/35/18 z homologacją BMW (felgi oddałem do malowania miały drobne otarcia na rantach) oraz wisienka na torcie, rozpórka carbon BMW Performance dzięki koledze cypisek21 :cool2:


WCiUTGc.jpg


okZVzZY.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozporka piekna :cool2: świetnie się komponuje z dolotem, jakiś czas była u mnie :mrgreen: , ale niestety poza wyglądem nic kompletnie nie daje....


Moim zdaniem wyrzucenie pieniędzy w błoto, ale to tylko moje zdanie co nie zmienia faktu ze na twoim aucie wygląda zacnie :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ale niestety poza wyglądem nic kompletnie nie daje....


Moim zdaniem wyrzucenie pieniędzy w błoto, ale to tylko moje zdanie co nie zmienia faktu ze na twoim aucie wygląda zacnie :wink:

 

Dzięki :wink: teraz jest komplet pod maską :cool2:


Moim zdaniem jednak daje, ja przynajmniej czuję różnicę. Praktycznie od samego początku miałem zamontowanego Wiechersa i też czułem różnicę na plus. W przypadku oem Performance jest tak samo. Jedyna różnica to cena, i jest to różnica znaczna. Sądzę, że Wiechers to idealny kompromis między ceną a jakością i efektywnością. U mnie niestety Wiechers musiał być zdemontowany, ponieważ dolot Performance jest tak skonstruowany (pokrywa), że nie było miejsca na przykręcenie łap rozpórki do kielichów. Performance natomiast pasuje.


Później przez dłuższy czas jeździłem bez ropórki, za to miałem zamontowany nowy zawias Bilstein B12 ProKit. Zawias twardszy, jednak czegoś mi brakowało, auto stało się jakby luźniejsze w odczuciu. Teraz auto jest bardziej zwarte, rzadziej słyszę piski puplitu, nie ma ich prawie wcale to jedna z zalet. Ponadto auto lepiej wybiera nierówności, prowadzi się w zakrętach jeszcze lepiej, jest w odczuciu bardziej sprężyste, czuć to wszystko na kierownicy i nie jest to bynajmniej efekt placebo. Ja polecam, chociaż cena nowej rozpórki carbon Performance (pomimo, że jest już niedostępna) jest moim zdaniem lekko mówiąc chora :duh: Ja taką chciałem i mam, innym co się wahają polecam Wiechersa :cool2:

 

Kielichy w E90 do jakichś mocnych nie należą

 

Nie należą do mocnych co masz na myśli?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Fakt, rozpórka M performance wygląda zacnie, a już w komplecie z dolotem, pod maską jest świetnie. Cieszy oko niesamowicie.
Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod maską brakuje tylko dużego turbo :) pieknie rozporeczka wyglada !!! W kwestii wizualnej niema sobie równych...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...


Jestem po montażu zestawu B12 ProKit. Auto jest bardziej zwarte, lepiej wybiera nierówności w porównaniu ze standardowym zawieszeniem i to pomimo opon Runflat. Często powielane są opinie, że B12 to beton, ja zupełnie się z tym nie zgadzam. Dziury w jezdni, poprzeczne nierówności nie są żadnym problemem (prawdopodobnie głównie dzięki progresywnym sprężynom Eibach Prokit). Samochód podczas szybkiej jazdy jest bardziej stabilny, przy ostrzejszym hamowaniu nie ma efektu nurkowania. W zakrętach można sobie pozwolić na więcej, auto nie przechyla się nadmiernie jak na ori zawiasie. Co więcej, mam wrażenie, że układ kierowniczy się usztywnił, ale każdy minimalny jej ruch przekłada się na kierunek jazdy. Kto ma zamiar zmienić zawias i waha się tak jak ja wahałem się jakiś czas temu, naprawdę polecam ten zestaw :cool2:

Obniżenie jak dla mnie jest optymalne przód opadł o około 2,5 cm, natomiast tył o 2 cm (pokrywa się to mniej więcej z danymi producenta VA-30/HA-25). Samochód odebrałem dzisiaj, zrobiłem około 100 km i sądzę, że nic więcej już nic nie siądzie (podobno historie o układaniu się zawieszenia z czasem to mity, później na wysokość ma wpływ może mieć m.in. stopień zmożenia sprężyn).


przód po:

http://i.imgur.com/0g85ApS.jpg


tył po:

http://i.imgur.com/lFJ62V4.jpg

 

 




Witam .


Czy po prawie trzech latach po montażu B12 ProKit auto nie siadło niżej?



Robiłem pomiar wysokości u siebie, zawias M-Pak (E90 330D 2008r PreLci) i z przodu jest 64cm a tył 63cm.

Widać jak tył już siada, zastanawiam się nad wymianą ale nie twardszym niż M-Pak.




:?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.