Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=742343

 

i teraz pytanie, czy ktoś praktykuje taką jazde na rzepaku, jak moc na takim paliwie i wogóle

 

Jezeli da sie tak jak tam napisali to chyba diesla kupie jako next samochód!!

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

ok, ale chodzi mi o eksploatacje auta na codzien jezdzac na tym, dlatego umiescilem post w dziale z eksploatacją

 

nie spodziewam sie dyskusji nt. wyzszosci tego paliwa nad innymi, po prostu jak juz interia jawnie o tym pisze to jest jakieś poruszenie w temacie

 

gdybym mial diesla dzis bym lał dla testu 30l rzepaku, najwyzej musialbym zmienić filtr, olać...

 

ale perspektywa jazdy 50% taniej jest kusząca, zwłaszcza ze w lato na normalnej instalacji paliwowej nie ma roznicy to raz a 2 ze nie ma skutków ubocznych dla silnika

 

szukam tylko potwierdzenia ze to dziala, bo ktoś już przejechał parenascie k km

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

czytałem już wczesniej po trochu posty z linka co podałes i wiem ze ogólnie sie da

 

ale tam nie jest napisane o BMW przecież, a na tym forum mówimy o BMW o ile sie nie myle

 

poza tym miałem kiedys MB 115 i generalnie ten samochód pojedzie na wszystkim, co ma chociaż znikomą tendencje do zapalenia się wiec tutaj sprawa jest ogólnie jasna

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

szkoda :(

 

jeżeli dałoby sie chodziaż 50/50 zatankować to i tak by sie oplacalo

nawet jakiś dodatek do paliwa za 10 zł za kazdym razem to i tak daje paredziesiat zł do przodu na 1 baku

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Jezdze E28 524td na niemieckim BIO-DIESLU a to w sumie nic innego jak olej rzepakowy z dodatkami i uszlachetniaczami. Auto sprawuje sie bardzo dobrze i pali troche mniej niz ropy. Minusem jest troszke gorszy rozruch ponizej 10 stopni i zapach smazonych frytek z rury wydechowej ktory doprowadza po pewnym czasie do szalu.

 

Nie odwazylem sie na wlanie tego zima.

 

Uszlachetniacze powoduja wprawdzie rozcienczenie paliwa prawie do poziomu diesla ale sa ponoc znacznie bardziej aktywne chemicznie i wszelkie tworzywa sztuczne w ukladzie zasilania paliwem moga ulec szybciej rozszczelnieniu.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano

luzny powiedział:

Ten temat byl juz na forum poruszany.

Po za tym nie ten dzial.

Może i był poruszny ale w obecnych chwilach gdy paliwo idzie tak do góry :mad2: (i napewno jeszcze pujdzie) to jest on na czasie.

A jeśli uwarzasz, że ten ten temat tu się nie nadaje to mylisz się w 100%, bo w tym dziale forum za mało mówi się na temat paliw alternatywnych, chyba że wszyscy użytkownicy BMW chcą jeździć cały czas na benzynce.

Wiadome jest że BMW nie jest liderem w dieslach, ale na temat OR warto rozmawiać.

 

P.S. Myślę, że to jest przyszłość paliw!!!

E39 TOURING - i nic mi więcej nie potrzeba (narazie :-)
Opublikowano
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=742343

 

i teraz pytanie, czy ktoś praktykuje taką jazde na rzepaku, jak moc na takim paliwie i wogóle

 

Jezeli da sie tak jak tam napisali to chyba diesla kupie jako next samochód!!

 

Ten temat byl juz na forum poruszany.

Po za tym nie ten dzial.

Jak nie ten dział a jaki jest jego tytuł?PALIWA ALTERNATYWNE.pozdro

Opublikowano
http://motoryzacja.interia.pl/news?inf=742343

 

i teraz pytanie, czy ktoś praktykuje taką jazde na rzepaku, jak moc na takim paliwie i wogóle

 

Jezeli da sie tak jak tam napisali to chyba diesla kupie jako next samochód!!

 

Ten temat byl juz na forum poruszany.

Po za tym nie ten dzial.

Jak nie ten dział a jaki jest jego tytuł?PALIWA ALTERNATYWNE.pozdro

 

A nie pomyslales ze zostal przeniesiony przez moderatora???

Wczesniej byl w Mechanika, Elektryka, Eksploatacja & Części.

http://images.spritmonitor.de/353206_2.png

353206.jpg?stamp=1263766861 795500.jpg?stamp=1505496641

Opublikowano
A to zwracam Honor :modlitwa: dzisiaj wlałem 10 litrów rzepaku do 2.0d Toyoty ,pojezdziliśmy i.....chodzi o niebo ciszej.pozdro
Opublikowano
Mam oprocz bmw takze vw scharana na oleju z aldika tzn rzepakowym machnolem juz przeszlo 100000km i jest ok jedynie na co musisz uwazac to zeby temperatura na zewnatrz nie spadala ponizen -5stopni ja w takim przypadku robie mieszanke dizla z rzepakiem 1do3. mocy tracisz tyle co benzyna na gazie a poza tym zyskujesz kupe kasy. nie polecam stosowania w silnikach zwanych pompadizel.
Opublikowano
Ostatnio przetestowałem olej sojowy w Mercedesie W123 3.0D. Jeździł lepiej jak na ON ze stacji, tyle że to auto jeździ prawie na wszystkim. Byłbym jednak ostrożny z BMW, można sobie szkód narobić. Koncerny samochodowe sprzeciwiły się stosowaniu biododatków do paliw w ilości większej jak 5%. Więc coś w tym musi być. Napewno gęstość i lepkość olejów roślinnych jest zupełnie inna. Co do zapachu, to owszem zapach frytek może być przyjemniejszy od spalin ON. Polski olej napędowy bywa mocno zasiarczony, a oleje roślinne nie mogą zawierać siarki bo byśmy się trochę potruli tymi frytkami. :wink: To, że w niskich temperaturach źle pali to wpływ zupełnie innej temperatury zamarzania zimnego filtra paliwa. Zastanawia mnie jeszcze wartość opałowa olejów roślinnych, która napewno jest niższa od standardowego ON, tak więc może ta oszczędność jest tylko pozorna. Bo auto zaczyna nam palić dwa razy więcej. Póki co, to w Polsce żadne ośrodki badawcze nie przeprowadzały takich badań, a przynajmniej nie publikowały. Gdyby wypadły one pozytywnie, to polski rolnik stałby się szejkiem :D
Opublikowano
kiedys niemiecki Auto Bild testowal golfa 2 1.6d.po zamontowaniu podgrzewacza (na przewodach) zeby olej nie gestnial.Auto po 100000 zostalo rozebrane i silnik byl w lepszym stanie niz analogiczny jezdzony na ON.Sa duze plusy bo autko lepiej smiga.Minus to zapach frytek.U nas na allegro sa podgrzewacze do tego.Na forum M-B ludzie jezdza i polecaja.Ale warunek to podgrzewacz.Leja 100% oleju do baku.
Opublikowano

znalazłem takie coś, moze właściciele diesli bedą zainteresowani

 

http://www.gospodarstwarolne.pl/index.php?action=diesel

 

troche żałuje ze nie mam klekota teraz, raczej bym sie skusił na taki mod

jakkolwiek ciekawe rozwiazania zaczynają sie pojawiać

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

mysle ze ten warszat nic wiecej nie oferuje niz dodatkowy zbiornik i podgrzewac, ktory defakto przyda sie tylko zimą a koszt dość duży za ich usługe tymbardziej ze baz zadnych przeróbek lejesz i jedziesz.

 

A tak w zasadzie po ile jest olej rzepakowy, ja niedawno czytałem ze po 1.40 gdzies w marketach można kupić, a znów inni mówią ze koło 2.80 za litr. W zwykłych sklepach jak sie przyglądałem cenom to nie wiedziałem oleju tańszego niż 4 zł.

Najlepiej to jak rolnicy zrobia sobie tłocznie do rzepaku i zamiast sprzedawać olej to lać do pojazdów ;).

jeden poseł rolnik juz tak zrobił, nie kojarze nazwiska, chyba samoobrona :oops: tylko dziwie sie ze sie tym chwalił w telewizji :duh:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

w dużych marketach tupu carrefour, auchan, geant, mozna 1 litr kupić za 2 zł

jak jest jakaś promocja na koniec terminu to nawet za 1.5 zł

 

w makro widziałem w pojemnikach 20 i 50 l w cenie odpowiednio 1.8 zł i 1.4zł za litr

moze do frytek to jakiś szajs, ale do jeżdżenia nie powinno stanowić...

 

co do linka to moze i cena wysoka ale masz juz z głowy problem podgrzewania i drugiego zbiornika, poza tym elektronika sama przełacza zasysanie paliwa z odpowiedniego zbiornika, poza tym jakby dobrze poszukac w necie to pewnie coś taniej by sie znalazło

 

szkoda ze nie mam zadnego diesla, dla testu napewno pojezdziłbym na OR, bo dziś miałem już nieprzyjemne doznanie na stacji, 4.24zł za 1l 95 :duh:

 

jak tak dalej pójdzie to bedzie sie trzeba na kapcie przełączyć i z buta zapinać :cry: bo w stajni mam 2 niemałe silniki, 2.7l eta, tutaj jeszcze jakoś ujdzie to spalanie 10.5 po mieście, ale MB W116 2.8 już raczej nie jeżdze bo 17l po miescie to troche za duzo jak na mnie, samochód zostaje u mnie tak czy inaczej nawet ze względów estetycznych i sentymentalnych ale niesmak na nasze realia życia również.... :(

Czarna Eta (SOLD)................Granatowy Mieczysław (LIVE!).......................Czarna Szmata

http://www.gimnastycy.pl/avatar.jpg

Opublikowano

Tak mnie cialge zastanawia ten temat. Mam E30 324TD i kurcze z czystej ciekawosci chociaz raz zrobie probe. Ale kupie po prostu butelke oleju i wleje do baku (a wczesniej zatankuje za np. 20 zł ropy) OR nie bedzie wiele ale jesli mialo by cos byc nie tak to "wyjdzie". Z czystej ciekawosci zrobie probe. W konco moj turbo diesel to stara konstrukcja, szyny CR nie ma wiec zobaczymy. Martwi mnie tlyko ze wrazie "czegoś" to mam az 6 wtryskow do wymiany ;-(. Jak myslicie- sprobowac czy nie? tak jak mowie- jeden litr OR na 5 litrow ropy.

ps. obok mojego domu jest LIDL. Tam zanurkuje w poszukiwaniu oleju rzepakowego ;-)

Radość z jazdy!!
Opublikowano
Bez obaw, wlalem ostatnio pol na pol i tylko lepiej ciagnie a pozytym zadnych negatywnych efektow.

E24 628CSi 12/1982 Delphin-Metallic - wegetacja... :(

E28 524td 06/1985 Karminrot ze szpera :) i silnik nowka!!!


Nowe amortyzatory BILSTEIN B6, CZESCI UZYWANE

Kontakt: 0049-176-4889-3646, 0695039390, GG 244669 lub PW

Opublikowano

na dłuższą metę jeżdzenie na OR może być szkodliwe

zwłaszcza dla wtryskiwaczy i elementów gumowych. Robia się nagary na wtryskiwaczach, chciaż z drugiej strony sprzedają już w necie amerykańskie specyfiki, które minimalizują efekt "koksowania " przy spalaniu olei roslinnych. poza tym OR działa agresywnie na przewody gumowe.

Ja tam wleje na próbę jakieś 5 -10 ltr i zobacze jak chodzi na takim mixie he he. Mysle że od tak małej ilości nic sie nie powinno stać......

http://www.biodiesel.pl/inne_biopaliwa/olej_roslinny/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.