Skocz do zawartości

E90. Co sądzicie o dolewaniu 2Taktu do diesla?


gregor0712

Rekomendowane odpowiedzi

Drodzy forumowicze. Co sadzicie o dolewaniu oleju 2 taktowego do diesla?

 

Na niemieckich forach wiele czytałem o dolewaniu oleju 2 taktowego w proporcji 250 ml oleju na zbiornik paliwa. Jest bardzo wiele pozytywnych opinii na ten temat, silnik podobno pracuje bardziej miękko, delikatniej oraz wspomagamy tym lepsze smarowanie wtrysków, całego układu etc.

 

Co o tym sadzicie? Może ktoś z Was dolewał 2Taktu do diesla i może podzielić się swoimi doświadczeniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest specjalny dodatek BMW do diesla/benzyny. Kosztuje ok 40 zł. Moim zdaniem nie ma sensu ryzykować z niesprawdzonyni profesjonalnie dodatkami na rożnych silnikach w rożnych warunkach. Jednemu moze pomoże a innemu zaszkodzi. Pytanie jak to wpłynie np na kondycje Dpf po 200 tysiącach km? Sprawdził ktoś w sposób wiarygodny?

 

Zalecane jest dodanie tego "firmowego" raz na kwartał na jeden bak pro forma dla zdrowia wtryskiwaczy lub do 3 kolejnych baków gdy słychać ze wtryski na zimnym hałasują. Kasa żadna i chyba nie ma sie co szczypać.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyje są te pozytywne opinie? Nie jest przypadkiem tak, że ten olej nie spala się w całości i może osadzać się na łopatkach turbiny?

 

Odnoszę się do opinii użytkowników BMW z silnikami N47 i M57 na największych forach motoryzacyjnych w Niemczech. Opinii na ten temat jest znacznie więcej, na forach róźnych marek.

 

Przyznaje, że sam jestem jestem przeciwnikiem dolewania róźnych specyfików, ale zainteresowała mnie ilość tematów o dolewaniu oleju 2 taktowego i postanowiłem poruszyć ten temat.

 

Polecany jest olej 2Tk Liqui Moly. Olej spala się podobno w całości, nic się nie osadza. Są to opinie osób, które od kilkudziesieciu tysięcy km robią takie dolewki i bardzo sobie to chwalą.

 

K8v8M jaki dokładnie dodatek masz na myśli od BMW?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mam pod ręką w tym momencie. Zadzwoń do dowolnego ASO i zapytaj o dodatek do paliwa. To niewielka buteleczka opatrzona logiem bmw.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilkadziesiąt km to żaden przebieg. Użytkownicy mogą pisać cuda. Bardziej chodzi mi o testy w warunkach laboratoryjnych lub opinię kogoś kto od nowości leje taki olej i przejechał 300kkm. Nie widziałem nigdy takich materiałów zatem podchodzę do tego sceptycznie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja słyszałem ze jest to sposób stosowany przez niemieckich taksówkarzy jżdzących e-klasą, podobno w silnikach 22. cdti czy jak to się tam nazywa są wtryski delphi i one były bardzo awaryjne, niemieccy taksówkarze dolewali chyba 100ml na bak i jezdzili i to podbno przedłuzało zywotnosć wtrysków.

ja osobiscie raz na jakiś czas z 3 razy na rok, wlewam pol litra mixolu na bak paliwa spostrzezenia:

w zime auto mniej klekocze, miekko odpala, jak zawsze na zimnym w zime klekocze jak by szklanki, tak po dolaniu klekocze zauwazalnie mniej.

dolanie mixolu orlen jest o tyle dobre ze mixol ma w sobie rozpuszczalnik i miesza się z paliwem, i smaruje wtryski.

kiedys też drązyłem ten temat i ludzie zalecają od 50ml do 150ml na bak profilaktycznie, a leczniczo jak jest zasyfiony wtrysk leją litr na cały bak i wyjezdzają paliwo.

natomiast dolewanie specyfików typu stp jest niezalecane- podobno- doktoratu z mechaniki nie zrobiłem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak napisałem o tym w temacie o paliwach albo w dziale e46 to zostałem przeklęty :D W każdym razie nie może to być olej syntetyczny bo ma za wysoką temperaturę zapłonu i wtedy powstaje nagar, temperatura musi być jak najbardziej zbliżona temp zapłonu oleju napędowego. Polecany jest Liqui Moly 1052 sam wyjeździłem 2 opakowania i może troszkę inaczej chodził ciszej cykały wtryskiwacze, korekcje delitaknie się poprawiły. Na forum avensis jest cały temat o tym. Niemcy nawet zrobili test olei który dokładniej sie spala, który ma najlepsze właściwości smarne itd. Wszystko jest w necie. W sumie jeździłem z olejem jakies 8 tyś km i po wyjęciu wtryskiwaczy bo i tak musiałem oddać do sprawdzenia żadnego nadzwyczajnego nagrau nie było.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak chcecie dolewac oleju do diesla to polecam gorąco ipone racing 2t ma truskawkowy zapach wiec z rury bedzie pieknie pachniało... :) zupulnie inaczej niz z typowego sadzomiotacza pedzonego gnojowka :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyje są te pozytywne opinie? Nie jest przypadkiem tak, że ten olej nie spala się w całości i może osadzać się na łopatkach turbiny?

 

Odnoszę się do opinii użytkowników BMW z silnikami N47 i M57 na największych forach motoryzacyjnych w Niemczech. Opinii na ten temat jest znacznie więcej, na forach róźnych marek.

 

Przyznaje, że sam jestem jestem przeciwnikiem dolewania róźnych specyfików, ale zainteresowała mnie ilość tematów o dolewaniu oleju 2 taktowego i postanowiłem poruszyć ten temat.

 

Polecany jest olej 2Tk Liqui Moly. Olej spala się podobno w całości, nic się nie osadza. Są to opinie osób, które od kilkudziesieciu tysięcy km robią takie dolewki i bardzo sobie to chwalą.

 

K8v8M jaki dokładnie dodatek masz na myśli od BMW?

 

Te opinie są tak samo wiarygodne co opinie wygłaszane na temat silnika N47 przez tych którzy nawet nie stali obok auta z takim silnikiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja słyszałem ze jest to sposób stosowany przez niemieckich taksówkarzy jżdzących e-klasą, podobno w silnikach 22. cdti czy jak to się tam nazywa są wtryski delphi i one były bardzo awaryjne, niemieccy taksówkarze dolewali chyba 100ml na bak i jezdzili i to podbno przedłuzało zywotnosć wtrysków.

ja osobiscie raz na jakiś czas z 3 razy na rok, wlewam pol litra mixolu na bak paliwa spostrzezenia:

w zime auto mniej klekocze, miekko odpala, jak zawsze na zimnym w zime klekocze jak by szklanki, tak po dolaniu klekocze zauwazalnie mniej.

dolanie mixolu orlen jest o tyle dobre ze mixol ma w sobie rozpuszczalnik i miesza się z paliwem, i smaruje wtryski.

kiedys też drązyłem ten temat i ludzie zalecają od 50ml do 150ml na bak profilaktycznie, a leczniczo jak jest zasyfiony wtrysk leją litr na cały bak i wyjezdzają paliwo.

natomiast dolewanie specyfików typu stp jest niezalecane- podobno- doktoratu z mechaniki nie zrobiłem ;)

Wiele lat temu, mając opla omegę dti też dolewałem mixolu co jakiś czas do baku - jakieś 0,1 - 0,2l na bak. Auto zauważalnie ciszej chodziło, tak aksamitniej i bardziej miękko, spalanie pozostało bez zmiany, odpalało trochę szybciej. Pamiętam, że nie polecano dolewać mixolu do CR, dlaczego - nie wiem. W bmw nie używałem.

-------------------

Artur

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opinii wydawał nie będę, ale mój sąsiad dolewa olej do diesla (nie wiem jaki) do M57N E46 330d 2005 rok.

Sam jeździ tak od ok. 25 tysi.

Robi tak, bo robił tak poprzedni właściciel w Polsce (przelatał tak ponad 100 tyś.)

Poprzedni właściciel (niemiec) też tak robił od nowości.

Auto ma aktualnie około 250 tyś. przelotu.

Przy ok. 200 w Polsce, wymieniana była turbina (regeneracja). Auto w polsce jeździło na programie do czasu wymiany turbiny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja od ok. roku używam Liqui Moly Diesel Schmier Additiv [5122] - jest to środek przeznaczony smarowania do pomp wtryskowych rozdzielaczowych mam silnik na VP44.

Środek stosuję profilaktycznie, choć nigdy nie miałem problemów z odpalaniem auta nawet przy największych mrozach (poza przygodą po wymianie filtra paliwa, ale plak szybko rozwiązał sprawę :wink: )

 

Do nowszych aut, konstrukcji na CR z LM jest środek Diesel Systempflege [2185] - stosunek dozowania chyba trochę inny trzeba by sprawdzić na etykiecie, ja leję połowę opakowania na pełny bak, opakowanie starcza mi na 2 zbiorniki.

 

Koszt to zaledwie 20-25zł za opakowanie.

 

P.S Co do oleju do 2T to kiedyś lałem do MZ-tki ESSO w czerwonej butelce, jak zmieniałem pierścienie to denko tłoka jak i głowica posiadała jedynie delikatny nalot nagaru, wiec wychodzi na to że dobrze się spalał. Ale jak to będzie działało w dieslu gdzie temperatura spalania jest inna niż w benzyniaku tego nie wiem.



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Może lepiej zastosować oryginalny dodatek BMW do paliwa, dziś kupiłem i będę testował, może ma ktoś więcej informacji na ten temat.

 

więcej info w drugim temacie dotyczącym konkretnie tego dodatku:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=163&t=248501

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyje są te pozytywne opinie? Nie jest przypadkiem tak, że ten olej nie spala się w całości i może osadzać się na łopatkach turbiny?

 

Panowie jest o tym bardzo poważny i dlugi temat na forum alfaholicy. Faktycznie z tego co czytałem niemieccy uczeni zrobili badania i sprawa się potwierdza. Jeżeli chodzi o niespalanie się w całości to wzięli właśnie pod uwagę w badaniach różne marki oleji i sprawdzili je pod względem spopielania czyli osadów, które pozostają. I najlepiej z zagranicznych wypadł Liqui Molly a z pposlkich taki rózowy olren nie pamiętam nazwy. Proporcje są od 1:200 do 1:250 w stosunku do oleju napędowego. Czyli popioły niewielkie. Na potwierdzenie tezy koledzy wstawiali wykresy z korekcji wtrysków przed i po zastosowaniu kilku pełnych baków na takiej mieszance. Wyniki są obiecujące. Wiadomo skąd się to nawet bierze. Mianowicie przepisy unijne odnośnie ochrony środowiska nakazały dodatek biokomponentów do ON co skutkuje zmniejszoną ilością siarki, która de fakto jest czynnikiem smarującym wtryski. Przez to gorsze smarowanie cierpią wszelkie wtryskiwacze, a w szczególności te z common rail.

http://imageshack.com/a/img840/6631/m28b.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym ze mamy zdaje sie trzecia generacje wtryskiwaczy. Pytanie czy służy im to jednakowo bez względu na technologie (piezzo/zwykle).

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak mówię warto tam zajrzeć i zapoznać się z tym tematem. Z tego co ja tam rozumiem współczynnik spopielania się tegoż oleju (wiadomo, że nie wolno wlewać byle jakiego oleju do dwusuwów ) w stosunku do proporcji - czyli ok. 200 ml na 50 l oleju napędowego - nie powoduje "zamulania" się wtrysków tylko powoduje ich lepsze smarowanie i to bez względu na ich generację. Temat jest dosyć świeży, z tego co wiem zeszłoroczny.
http://imageshack.com/a/img840/6631/m28b.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy to ma sens?? to ma tylko sens przy pompach rotacyjnych które smaruja sie paliwem. A czy ktoś pomysłał i poszukał jak taki olej 2t obniza liczbe cetanową? Co do oleji 2t to mamy w domu pojazd z minarelli am6 i cylkiem 80cc od poczatku lany ten castrol power racing w złotej butelce, zagladalem ostatnio przez okno wydechowe a tam czysciutko zero nalotu nawet jeszcze slady honowania. przelot okolo 17 tys. Wydaje mi się że to nic nie poprawi żywotności wtryskiwaczy jedynie chyba efekt placebo :P. Mam sprintera z 2004 z tym 2.2cdi o którym ktoś pisał i niekt nie wie ile on ma przebiego ale pewnie 400+ i wtryski są ori i silnik śmiga bez dolewania oleju czy innych dodatków
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja lałem najpierw do e61 525d Lm 1052, pozniej 3 lata do insignii cdti,za miesiąc odbieram nowe f30 318d i odrazu leje 250ml na bak co 3 tankowanie ,tyle wystarczy aby układ byl dobrze nasmarowany i koncówki wtrysków się nie zapiekaly.2t 250ml co 3 tankowanie i Filtr paliwa wymiana co 30tys.km to recepta na dlugowiecznośc wtrysków i pompy CR.Na alfaholicy coś tam jest ale poczytajcie na mototalk.de jak 2t ratuje zapieczone wtryski ktore nadaja sie do wymiany i jak mondeo 2.0tdci przejezdza z dodatkiem 2t 500tys km na jednej pompie i wtryskach( u nas w pl ludzie co 80tys km wymieniali wtryski w tych silnikach).Miksol to mozna lac ale do merca 200d beczki,do auto dpf stosuje sie oleje 2t i tylko polsyntetyczne,zadne inne.

Było:

e36 318i Cabrio

E61 525d

F30 318d Sportline

F36 420i M-Pakiet

Jest : G30 518d SportLine

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.