Panowie, wydaje mi się, że odgrzewam dawno "zziębnięty" temat, ale przestudiowałem całe 12 stron i odczuwam potrzebę przelania swoich przemyśleń. Była dyskusja np o przyspieszenia 0-100..jak można to przyjąć z dokładnością do 0,1 s skoro masa własna e39 540iA waha się w różnych źródłach, w zależności od wyposażenia nawet od ok. 1700 kg - a moja np waży 1915 kg! Także chyba 200 kilo potrafi zrobić różnicę na przyspieszeniu i kolega, który pisał, że testował pięć 540-stek w automacie musiał trafić bardzo podobne. Następnie jeśli chodzi o obuwie. Moja wyjechała z fabryki w "m-pakiet, lowered ride" i logika podpowiada, że wszystkie takie miały 17-stki, a reszta bez tej opcji może sobie mieć 16-stki i nie wiem skąd taka zagorzała dyskusja na ten temat. Jeśli chodzi o wymianę oleju w ASB to czasem żal du.. ściska czytając wypowiedzi niektórych forumowiczów brzmiące "producent nie zaleca wymiany" ! Każdy kto ma choć odrobinę (nie do końca przepracowanego) oleju w głowie wie, iż olej się zużywa - choćby był opracowany w NASA przez ekipę APOLLO. I jeśli skrzynia wraz z olejem ma 10 lat i 200-250 tys km przebiegu to olej, ze względu na swoją dotychczasową pracę, nie smaruje już tak jak wyjechał z fabryki, w szczególności w niskich temperaturach! I każda wymiana ooleju (de facto kosztująca wraz z filtrem i uszczelką ok. 300-400 zł) przyniesie skrzynce korzyść. Jako ciekawostkę podam iż producent przewidział dwie skrzynki ZF dla jednego silnika M6244TU także weźcie to pod uwagę przy uwadze producenta dotyczącej oleju: "FOR LIFE" dla ASB. Oprócz tego dodam też, że ów skrzynia 5HP24 bardzo źle znosi większe prędkości na wstecznym - także zwróćcie uwagę, że służy on tylko i wyłącznie do manewrowania. Należy też bardzo dbać o kondycję visco. Zaniedbanie może prowadzić do nieprzyjemnych w skutkach awarii układu chłodzenia. Przestrzegam także przed tanimi zamiennikami visco, które mogą narobić więcej szkód niż pożytku. Pamiętać przy zakupie wymarzonej 540-tki pamiętac należy o sprawdzeniu przy najbliższej okazji, zamocowania pompy oleju, gdyż zdarzają się przypadki obluzowania lub nawet zerwania pompy. Znajduje się ona w misce i trzeba się zaopatrzyć przed operacją w nową uszczelkę miski (tylko oryginalną!)