Skocz do zawartości

E-39 - Fabryczny alarm - jest li go nie ma? this is the ques


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

W jaki sposób fizycznie stwierdzić obecność fabrycznego autoalarmu?

Od razu pisze FIZYCZNIE, DOTYKAJAC REKĄ :wink:

Nie chodzi o rady typu: zamknij sie w srodku i po chiwli wyczyniaj dzikie harce:

to nie działa.

 

Wg sprzedającego, którego auto obecnie użytkuje, samochód w autoalarm jest wyposażony. Natomiast ja kluczykiem mogę jedynie zmaknąć centrlany, sam alarm sie nie wlącza.

 

Wg instrukcji obsługi, dioda autoalarmu znajduje się w dolnej części oprawki lusterka wstecznego - rzeczywiście taka jest - ale nie świeci (pytanie: czy sama obecność tej diody świadczy o zainstalowanym autoalarmie? wątpie)

 

Od Sebasta w drodze mailowej dowiedziałem się, że diodka autoalarmu może znajdować się na konsoli navigacji

I rzeczywiscie: pomiedzy przyciskami przeszukiwania stacji radiowych jest jakas drobna dioda, ktora nigdy sie do tej pory nie zapalila... wiec?

 

Podsumowujac: nie wiem - czy w aucie jest autoalarm czy go nie ma, a chcialbym sie dowiedziec aby ew. uruchomic, bo zostawiac tak bez...

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Icecreamgenius pisze:

Nie chodzi o rady typu: zamknij sie w srodku i po chiwli wyczyniaj dzikie harce:

to nie działa.

 

to jest akurat bardzo skuteczny sposób sprawdzenia czy autoalarm (a w zasadzie czujniki ruchu) działa. Tyle tylko, że potrzebujesz namacalnego dowodu istnienia alarmu i jednym z takich dowodów może być owa dioda - pod lusterkiem, która powinna się palić impulsowo po uzbrojeniu alarmu. Rozejrzyj sie po kabinie czy widać w niej jakieś czujniki? Sprawdzałeś pod maską czy masz syrenę alarmową? Sprawdzałeś taki motyw: uruchamiasz alarm przy otwartej jednej szybie (musisz zaczekać aż się uzbroi - trać to może ok 40 sekund!) a nastepnie próbuj otworzyc drzwi i zobacz co sie stanie, czy alarm zacznie wyć? Czy podccas uzbrajania kluczykiem słychać, sygnał dźwiękowy uzbrojenia sie alarmu?

To są najprostsze metody sprawdzenia czy alarm wogóle jest, inna sprawa kiedy jest a nie działa prawidowo, ale najpierw dowiedz się czy jest?! I..lepiej, zeby był :cool2:

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie masz innej opcji jak uzbroić alarm siedząc w środku i zobaczyc faktycznie czy działa,dioda powinna migać,ale może żaróweczka padła.Załączając i wyłączając fabryczny alarm nie słychać syreny jeśłi o to Ci chodziło,tylko kierunki powinny zaświecić się!

 

Pozdro!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za info.

Ani sie kierunki nie swiec, ani zadnej reakcji po harcach w srodku.

ozostaje szukac syreny jeszcze zeby sie upewnic czy alarm jest ale nie dziala, czy tez go wogole nie ma.

To moze jeszcze podpowiecie: gdzie w komorze silnika szukac syreny?

pozdrawiam

dzieki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

LukaszPL pisze:

Jezeli w podsufitce masz detektor ultradzwiekowy to znaczy ze alarm jest zainstalowany.

fakt, zapomniałem, że sam się zastanawiałem przez dwa dni po kupnie co to za pierdółka wisi na posufitce? :twisted2:

piotriviola pisze:

Załączając i wyłączając fabryczny alarm nie słychać syreny jeśłi o to Ci chodziło,tylko kierunki powinny zaświecić się!

też racja, mam dwa alarmy u siebie i zapomniałem juz widocznie, który to wydaje z siebie popiskiwanie, a może dlatego, że załączam je zawsze jeden po drugim, więc już nie zwracam uwagi?

 

Coś mi jeszcze przyszło na myśl, alarm fabryczny ma cus takiego jak czuujnik przechyłu, więc po uzbrojeniu alarmu możesz spróbować podnieść auto na lewarku, też powinien zadziałać alarm!

Wszystkie samochody są prawie jak BMW... prawie robi wielką różnicę:))


Więcej mocy:

http://img61.imageshack.us/img61/1872/doladowanie3kk.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzałeś pod maską czy masz syrenę alarmową?

Hehe dobre. :norty:

W E-39 nie ma syreny pod maską, tylko jest z tyłu auta, od spodu po prawej stronie za nadkolem. W każdym razie z dołu ją widać.

 

A alarm jeżeli wogóle jest to napewno nie działa.

po włączeniu powinny mignąć kierunki, i pulsowac dioda w lusterku.

Nawet, jeżeli pilot nie działa to zamykając z klucza alarm się uzbraja.

NIESTETY jeżeli otwierasz kluczem drzwi to również rozbrajasz alarm. I jeżeli ktoś Ci otworzy drzwi łamakiem to alarm nie zadziała.

I taki to alarm. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wychodzi na to, że alarmu nie ma...

A przynajmniej nie ma czujnika na podsufitce...

 

Dochodzą jednak do mnie sygnały, że fabryczny autoalarm i tak niezbyt wiele wart i zdecydowałem się i tak załozyć jakiś zewnetrzny.

W działę polecanych warsztatów znalazłem polecany warsztat oferujący taki autoalarm.

http://www.alarmetsystem.com/aoferta.html

 

czy ktoś z Was ma z nim doświadczenia?

Zamierzam zainstalowac ten bez osobnego pilota, uruchamiany pilotem do drzwi.

Jak się sprawuje? Czy nie powoduje problemów z innymi układami w E-39?

 

A może polecicie inne rozwiązania i warsztty w Warszawie?

 

pozdrawiam

 

P.S. A przy okazji: przy oświetleniu wnętrza auta, na podsufitce, przy przedniej szybie tuż obok wyłączników oświetlenia i samych lampek, znajdują sie jakieś dwa małe czerwone czujniki/wskaźniki/sensory... nie wiem jak to nazwac i co to jest.

Troche przyypominaja zaroweczki podczerwieni w pilotach skryte za szybkami.

Wie ktos z was co to takiego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj takich alarmów aby podpiąć sterowanie do fabrycznych kluczyków. Ja zainstalowałem u siebie firmy SEO i jestem zadowolony, nie trzeba żadnych dodatkowych pilotów. A jeśli nie chcesz go uruchamiać to po prostu zamyka się samochód zamkiem w drzwiach.

Te lampki to taki bajer, świecą nocą na bursztynowo co daje fajne efekty na drewienkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Te lampki świecą się gdy są zapalone światła np.mijania.Ma to pomagać podobno przeciw zasypianiu za kierką,coś podobnego też w kolorze czerwonym montowane jest w kabinach tirów!!!!!!!!!!

Pozdro!!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alarm, jak każdy inny - z opisu wygląda ok.

Ale ważne jest, żeby Ci go dobrze podłączyli.

Przy odbiorze sprawdź dokładnie, czy reaguje na otwarcie wszystkich drzwi, maski i klapy bagażnika. Czy czujniki ruchu w środku działają. No i czy rozłącza silnik (zapłon, lub wtryski a nie rozrusznik).

I nie daj sobie wmówić, że coś się nie da, czy że jest niepotrzebne. Płacisz i ma być jak ty chcesz. Jak się nie da to znaczy, ze nie umieją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1...jedno co mi przysło na myśl ---,że jeśli tak w e39 jest wogóle :?:

to może ktoś wyłączył kluczykiem wyjca np,przed wyjęciem akumulatora,żeby mordy nie darł na połowę dzielnicy :idea:

 

2...mam wprawdzie e32 i pytanie-jest w nim m.innymi fabryczny alarm-diodę mam tuż obok radia z lewej strony,czujki ruchu są -2 sztuki,po jednej na każdy przedni słupek

wyjca znalazłem firmy BELL---JEST W NIM MIEJSCE NA KLUCZYK JAK PRZYPUSZCZAM DO ODCIĘCIA ALARMU

na wyjcu jest tabela przeglądów-ostatnia data tuż przed sprowadzeniem auta do kraju

 

w komisie znalazłem e34 z takim samym wyjcem-

"""alarm""" działał

A U MNIE ZA CHOLERY NAWET NIE PIŚNIE :mad2:

 

prawdopodobnie mam go odłączonego tym KLUCZYKIEM

szkopół w tym,że kluczyka nie mam :cry2: :cry2: :cry2:

 

co robić :?:

1.jak dobrać się do wyjca :?:

2.rozwiercić zamek :idea: :?: a potem wstawić nowy-jeśli się da coś dobrać

3.odciąć gada,wywalić i wstawić nowy :idea: :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A alarm jeżeli wogóle jest to napewno nie działa.

po włączeniu powinny mignąć kierunki, i pulsowac dioda w lusterku.

Nawet, jeżeli pilot nie działa to zamykając z klucza alarm się uzbraja.

 

Mrugajaca diode pod lusterkiem oraz mrugajace kierunkowskazy przy zamykaniu i otwieraniu da sie zaprogramowac nawet bez zainstalowanego alarmu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet, jeżeli pilot nie działa to zamykając z klucza alarm się uzbraja.

NIESTETY jeżeli otwierasz kluczem drzwi to również rozbrajasz alarm. I jeżeli ktoś Ci otworzy drzwi łamakiem to alarm nie zadziała.

I taki to alarm. :wink:

 

to nie jest takie oczywiste. W audi mam czujniki obok bebenkow zamka i jesli ktos otwiera kluczem oryginalnym to alarm sie wylacza ale jesli sie ma dorobiony kluczyk (bez immo w srodku) lub po prostu łamie sie zamek to centralny niereaguje a alarm pozostaje uzbrojony!! I podejrzewam (nie rozbierałem) ze w BMW jest podobnie, bo jesli alarm mialby sie wylaczyc po impulsie z centralnego (czyli obrót zamka w drzwiach, nawet silowy) to bylaby to niezla poracha

pozdrawiam

t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I podejrzewam (nie rozbierałem) ze w BMW jest podobnie, bo jesli alarm mialby sie wylaczyc po impulsie z centralnego (czyli obrót zamka w drzwiach, nawet silowy) to bylaby to niezla poracha

A jednak myślę, że niestety jest tak, jak pisałem. Ponieważ mam założony dodatkowy alarm z pilotem, a central podłączałem w drzwiach pod styki zamka. I jak alarm podaje sygnał na styki, to zamyka central i załącza oryginalny alarm. Otwieranie działa tak samo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Radi możesz otworzyć innym kluczykiem drzwi ale uzbrojonego alarmu i immobilizera nie odłaczysz nie majac oryginalnego kluczyka,nie pozwala na to chip wbudowany w kluczyk.Dlatego złodzieje kradnąc auta mają swój komp i dlatego im to się udaje!!!!!!

Pozdro!!!!!!!!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Radi możesz otworzyć innym kluczykiem drzwi ale uzbrojonego alarmu i immobilizera nie odłaczysz nie majac oryginalnego kluczyka,nie pozwala na to chip wbudowany w kluczyk.Dlatego złodzieje kradnąc auta mają swój komp i dlatego im to się udaje!!!!!!

No nie sądzę. :nienie:

Alarm wyłączysz. Co innego z immobilizerem - auto nie odpali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja zrobilem taki test u siebie. Wsadzilem szwagra do samochodu z otwartym oknem. Zamklem go z kluczyka i dalem mu kluczyk przez okno. Proba przekrecenia kluczyka w stacyjce bez wczesniejszego otwarcia nim drzwi lub otwarcia pilotem skonczyla sie strasznym wyciem. A zatem jakis alarm jest, i to odlaczany orginalnym kluczykiem czy to przez przekrecenie w zamk czy z pilota. Co do otwierania drzwi to w uzbrojonym samochodzie nie ma zdaje sie mozliwosci otwarcia drzwi od wewnatrz, wiec nie sprawawdze czy reaguje na otwarcie drzwi (wykluczam uzycie lomu itp w celach testowych).

 

Galen

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Ja mam za to pytanie odnośnie tej diody pod lusterkiem. Faktycznie po uzbrojeniu ona miga, ale zdarzyło mi się już parę razy jak wracałem do auta to ona się świeciła....dlaczego?

I drugie pytanie odnośnie sygnalizowania zamknięcia auta.....przy zamykaniu kierunki migną raz, a przy otwarciu wogóle. Tak ma być?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.