Skocz do zawartości

Jaki silnik do e90?


suchatowka

Rekomendowane odpowiedzi

No tak, szukam wśród obu tych silników. Pytałem o n52b25, bo akurat trafił się egzemplarz, który mnie zainteresował.

Prawdę mówiąc, po prostu marzę o e92 i chciałbym znaleźć coś, co nie wpędzi mnie od razu po zakupie w koszty na poziomie 10k… czy ma lepsze osiągi, czy gorsze, ma dla mnie drugorzędne znaczenie ;)


Najbardziej obawiam się o te wtryski, bo z tego co rozumiem, to jest to loteria i właściwie - nawet jak je zrobisz - to nie ma pewności, że zaraz znów nie padną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 15,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

No tak, szukam wśród obu tych silników. Pytałem o n52b25, bo akurat trafił się egzemplarz, który mnie zainteresował.

Prawdę mówiąc, po prostu marzę o e92 i chciałbym znaleźć coś, co nie wpędzi mnie od razu po zakupie w koszty na poziomie 10k… czy ma lepsze osiągi, czy gorsze, ma dla mnie drugorzędne znaczenie ;)


Najbardziej obawiam się o te wtryski, bo z tego co rozumiem, to jest to loteria i właściwie - nawet jak je zrobisz - to nie ma pewności, że zaraz znów nie padną.

 

W n52 nie ma tematu awarii wtrysków , bo ma wtrysk pośredni , wtryski są problemem w n53 . I jesli n52 to w wersji 3.0 , najbardziej udany lub jak kto woli najmniej nieudany z benzyn R6 w e9x .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


W n52 nie ma tematu awarii wtrysków , bo ma wtrysk pośredni , wtryski są problemem w n53 . I jesli n52 to w wersji 3.0 , najbardziej udany lub jak kto woli najmniej nieudany z benzyn R6 w e9x .

 

Jest jeden bardziej udany silnik który jest bardzo podobny do n52 czyli n51 (SULEV – SUPER ULTRA LOW EMISSION VEHICLE) produkowany na rynek USA :8)


wersje 2.5 N53B25 jak i 3.0 N53B30 oba z oznaczeniem 325i lub 330i (n53B30) problem wtrysków jest dość poważny, wiem bo miałem N53 :mrgreen: nie dość że wtryski są drogie i z tego co teraz słyszczałem to praktycznie nie można ich kupić (chyba ze coś sie zmieniło), to do tego są przypadki że po wymianie wytrzymują 50tys km ! wiec co byś nie kupił to jest duże ryzyko że będą zaraz do wymiany. Miałem dużo aut w swoim życiu i najbardziej kosztowny był właśnie N53 :| do tego auto specyficznie cyka troche jak diesel. Z płusów ? bezposredni wtrysk ma troche mniejsze spalanie ale różnica ok 1litra wiec szału nie ma.

gm7CfMp.jpg?1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry. Od pewnego czasu przeszukuje sobie ogłoszenia z bmkami e90/91 i trafiłem na fajne autko, w sedanie, ładny kolor, w automacie, prawie że wymarzone jakby to ująć, tylko mam pytanie czy jest sens w ogóle kupować bmw e90 z przebiegiem 350tyś km? W tym przypadku cena wydaję się być adekwatna do przebiegu (który również nie jest wyrocznią), ale czy w przypadku bmek z nalatanymi 350tys to kupowanie takiego auta to nie strzelanie sobie w kolano? Auto jest od prywatnego właściciela, co jest na duży plus, nie jakiś szrot z "komisu", opis również całkiem wiarygodny, no i tylko 1 właściciel w Polsce co również na +. Ogólnie bardzo mi się spodobała ta bmka, ale co wy myślicie o tym aucie? i czy ogólnie jest sens kupować po niższej cenie e90-ki z wyższym przebiegiem (ok 300tyś km)? Pozdrawiam :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Jest jeden bardziej udany silnik który jest bardzo podobny do n52 czyli n51 (SULEV – SUPER ULTRA LOW EMISSION VEHICLE) produkowany na rynek USA :8)

 

 

Dlaczego tak uważasz?

 

Dzień dobry. Od pewnego czasu przeszukuje sobie ogłoszenia z bmkami e90/91 i trafiłem na fajne autko, w sedanie, ładny kolor, w automacie, prawie że wymarzone jakby to ująć, tylko mam pytanie czy jest sens w ogóle kupować bmw e90 z przebiegiem 350tyś km? W tym przypadku cena wydaję się być adekwatna do przebiegu (który również nie jest wyrocznią), ale czy w przypadku bmek z nalatanymi 350tys to kupowanie takiego auta to nie strzelanie sobie w kolano? Auto jest od prywatnego właściciela, co jest na duży plus, nie jakiś szrot z "komisu", opis również całkiem wiarygodny, no i tylko 1 właściciel w Polsce co również na +. Ogólnie bardzo mi się spodobała ta bmka, ale co wy myślicie o tym aucie? i czy ogólnie jest sens kupować po niższej cenie e90-ki z wyższym przebiegiem (ok 300tyś km)? Pozdrawiam :8)

 


Jeśli auto NIE było użytkowane w trybie LongLife, czyli olej był wymieniany co ok. 15 tyś km a nie co 30 tys. km, tak samo w skrzyni co ok. 90-100 tys. km to moim zdaniem warto warto się zainteresować.

Coraz mniej będzie E90, czyli kilkunastoletnich już aut z przebiegami poniżej 250 tys. km, więc w tak starych modelach bardziej już się liczy sposób użytkowania niż sam przebieg. Poza tym 350 tys. na trasie = 200 tys. w mieście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam pytanie do was co sądzicie :roll: znalazłem bmw e90 320d 2011r LCI 184km automat cena ponad 45tys zł


Plusy auta cała w oryginalnym lakierze,bezwypadkowa,śruby zawiasów nigdzie nie ruszane wszystko oryginał.


Tylko tak po oględzinach przez Bimmera dostałem raport i generalnie


-auto jest na oponach zimowych mają tam około 6lat na jedna zimę jeszcze na biedę będą.Więc nowe opony letnie z 2tys trzeba liczyć.

Rozrządu nie słychać ale wypadało by zmienić koszt 3500zł

Koło pasowe walu ma sparciałą gumę/popękane koszt nowego corteco ze śrubami około 1000zł

Przedni jeden amortyzator zapocony wiec pewnie dojdą i amory na przód + odboje +- 1000zł

Tylne klocki hamulcowe już prawie ich nie ma i tarcza ma duży rant więc raczej komplet do wymiany na tył to z 500zł

Kolejno sparciałą uszczelka przedniej szyby u góry,żeby ją wymienić raczej trzeba szybę zdemontować przednią.Uszczelka nowa około 100zł oe robota pewnie z 200zł.

Kolejno bardziej niepokojąca rzecz to jeden z czterech wtryskiwaczy.Korekta z tego co pamiętam wysoka bo ''2'' i wtrysk do wymiany a znów nie wiadomo ile ktos jezdził z takim wtryskiem i czy na pewno to pomoze.. koszt wtrysku regenerowany 600 nowy 1100zł

Nie działa centralny zamek tylnych drzwi trzeba by pewnie siłownik kupić używka koło 100zł

Do tego standardowo po zakupie dojdą oleje filtry + - 600zł + wypadało by zmienić olej w skrzyni automatycznej (koszt oleju/miski około 800zł) + jeszcze wymiana kilka stów pewnie

Auto ściąga lekko w prawo do sprawdzenia geometria.

Do tego tylny zderzak jakaś obcierka była bo punktowo zamalowany.

Komora silnika wymyta


Plusy jak wspomniałem bezwypadkowe,cała w oryginalnym lakierze, udokumentowany przebieg tam około 190tys od początku do końca serwis aso Niemcy.


Auto raczej biednej wyposażone bo: siedzenia szmaciane nie podgrzewane,radio hi fi jedynie navigacja duża profiesionall kierownica sportowa z multifunkcją,xenony,tempomat,czujnik deszczu.


Jest to już za duża kwota.Auto prawie 45tys wystawione a licząc to co podałem wszystko +- to około 11-12tys trzeba włożyć.A jeszcze pewnie dojdą rolki paska napędowego bo od nowosci i jakies pierdołki.


Więc za e90 320d 184km automat za 45tys zł przebieg udokumentowany,bezwypadkowa,ori lakier,wyposażenie raczje biedne bo prócz navi profi to tam nie ma nic to cena nie do przyjecia.Żeby to zrobić pod Siebie to auto musiało by maks 39 w porywach 40 kosztować by w tych 52 zamknąć się ze wszystkim :) co sądzicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Tak dziś kosztują auta, trupy poszły też po 5-10k zł.

Co ciekawe to co wyliczyłeś to wcale nie musi być koniec i znów zaraz 10k kolejne nazbierasz.

On ma cenę swoją ty mu wyliczyłeś co trzeba zrobić i niech spuści z ceny. Nie chce - twoje pieniądze i twój rachunek.

Ale zrozum teraz sprzedawcę, ma całe auto w oryginalnym lakierze i pełną historią. Wie co sprzedaje i za darmo nie odda.

Auto w takim stanie można kupić za trochę wyższą cenę zrobić co trzeba i jeździć, bo nie tanieją nawet gruzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auta poszły w górę i to niemało. Sam kupowałem w marcu E91 lci 2010 rok, automat, 320d 184KM. Przebieg prawie 260k, ori lakier oprócz jednych drzwi. Wyposażenie bez szału bo xenony, fotele sporty grzane ale nie skórzane, pdc przód i tył, servotronic, kiera sportowa, ale navi już business, brak tempomatu. Trzeba było zmienić rozrząd, klapki kolektora, paski, płyny, oleje, filtry, tarcze i klocki przód i po tych zabiegach auto 42k wyniosło. U Ciebie sporo niższy przebieg więc musi być drozej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tutaj link do ogłoszenia

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-2-0-diesel-184km-duza-navi-bi-xenon-niemalowana-oplacona-ID6EH3Dp.html


wstępnie po oględzinach napisałem sprzedającemu,że rezygnuje bo jednak wolałbym skrzynie manualną.Ogólnie nie miałem automata a koszta nie miałe jak się zepsuje dlatego też tak pól na pół :)


Dodatkowo auto nie było na SKP bo stacja najbliższa była chyba ponad 60km w jedną stronę.Więc i na SKP mogło by coś wyjść jaka tuleja/wahacza/drązek itp.Z raportu jeszcze dostałem zapocenie chlodniczki egr,zapocony wąz interccolera dolny.Auto też ma jakieś 2,3 małe wgniotki na drzwiach to wyciągnięcia


Najbardziej to wtrysk mnie martwił.Trzy pozostałe w normie a jeden miał ''2'' a jak leje wtrysk to mówią,że zrobi się dziura w tłoku.Też nie mam pewności czy po wymianie będzie ok czy dalej korekta będzie wysoka bo wtrysk ok ale głębiej coś nie halo.Generalnie silnik pracował bez zarzutu.Skrzynia biegów też.


z kosmetyki przedni zderzak podrapany na dole i tylny w kilku miejscach retuszowany w serwisie bmw bo po historii własnie wyszło pisało(retusz zderzak przód/tył i niby lewy błotnik) + usuwanie rys z któryś tylnych drzwi taka adnotacja,


Generalnie wiadomo auto ma 11lat już.Ale,żeby to zrobić tak jak ma być nawet ze zderzakami malowanie/jakas polerka auta to i 13tys pyknie :)

Cóż z Historii bezwypadkowej itp jak tu worek kasy trzeba włożyć nie licząc jakiś drobnych rzeczy co jeszcze mogą wyjśc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszta przy automacie duże bo za zwykłą wymianę oleju liczą bez materiałów co najmniej 600zł. Gdyby dostęp był trudny, skomplikowana wymiana itd. to jeszcze można machnąć ręką. Ale odkręcić korki, wymienić miskę i wlać nowy olej to trochę przesada więc wymieniłem sam. Poradników na YT czy na forach pełno, życia by brakło żeby wszystko przejrzeć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Po nowe do salonu. Auto nie bite, w orginale, na navi, w automacie, niski przebieg i co? Korekcja na 2, nawet bmw przewiduje 5. Beemercheck to takie glupoty wynajduja ze plakac sie chce. Podziel to co wypisali na dwa i przemysl raz jeszcze czego oczekujesz? To co wypisalem jest najwazniejsze a reszte mozna sobie powoli naprawic. Dziura w tloku przy 2, skad oni biora tych mechanikow? :duh:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Koszta przy automacie duże bo za zwykłą wymianę oleju liczą bez materiałów co najmniej 600zł. Gdyby dostęp był trudny, skomplikowana wymiana itd. to jeszcze można machnąć ręką. Ale odkręcić korki, wymienić miskę i wlać nowy olej to trochę przesada więc wymieniłem sam. Poradników na YT czy na forach pełno, życia by brakło żeby wszystko przejrzeć.

Ale warsztat musi zaplacic vat, podatek oraz cala mase innych kosztow, zdysponowac twoj stary olej, zajac sie twoja stara miska abys ty nie musial tego robic,jestesmy w EU a nie w Bangladeshu. Tym tropem schabowy z ziemniakami powinien kosztowac 5zl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, planuję zakup pierwszego bmw i jestem jeszcze świeżakiem w marce. Rozglądam się od jakiegoś czasu za e90/e92 330D ale w okolicy znalazłem 335D ze stanów. Koszty utrzymania 335D wiele różnią się od 330? Jest się czego bać w tym silniku? Bo szczerze mówiąc nie jest mi potrzebna dodatkowa moc względem 330 a jeżeli idą z tym dużo większe koszty to tym bardziej, z góry dzięki za pomoc link do ogłoszenia bo dziwnie mi te prześwity w elementach wyglądają a może ktoś był oglądać i będzie miał coś do powiedzenia o tym egzemplarzu https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-seria-3-335d-286km-lift-ID6EfpOq.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To auto z USA więc powinieneś być w stanie ustalić historię i to w jakim stanie trafiło do Polski. Zacznij od ustalenia prawidłowego VIN bo ten w ogłoszeniu wg danych z bimmer.work jest z czarnego 335d z czarnym wnętrzem.
Kupię komplet felg styling 270
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale z drugiej strony w 335d do końca produkcji E9x jest silnik M57, a w polifowych 330d i 325d(taki sam silnik z mniejszą mocą, jak 330d) jest N57 z zupełnie inną konstrukcją i innymi bolączkami.

Bolączkami to złe słowo, bo czytając fora można dojść do wniosku, że każde auto to zło, co jest niezgodne z prawdą.


Wg mnie kupując 335d z późniejszych lat produkcji koszty eksploatacji nie różnią się specjalnie od 330d. A na pewno nie w takim stopniu, który wykluczałby zakup któregokolwiek z nich. Ale najważniejsze to kupić dobry zadbany egzemplarz. Z kosztami po zakupie trzeba się liczyć, anyway.


PS. Jeśli chodzi o ten egzemplarz? 170tys km (na pewno km?) za 40tys zł? I to jeszcze z wymienionym rozrządem i zrobionymi opłatami importowymi? To w Niemczech byłoby totalnie niemożliwe. Nie ma żadnej takiej sztuki w ofertach. Żadnej i to przed opłatami. Czy to możliwe?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.