Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gdyby ktos chcial wiedziec jakie opony kupic na lato to odpowiem jakich nie kupowac:

nie kupowac roznych opon na przod i na tyl z roznego rocznika/modelu nawet jesli sa "nowe" i niejezdzone (!) :duh:

 

Klient wymienil zimowe opony na "NOWE" opony letnie. Poniewaz felgi 18" ma roznej szerokosci (przod 8" a tyl 9") zatem opony takze powinien miec w roznym rozmiarze: 235/45/18 przod i 255/50/18 tyl. Szkopul byl jeden: przednie opony byly z roku 2011 a tylne z 2013 roku. Roznica wynikajaca z rozmiarow "na kalkulatorze" to okolo 2mm, fizycznie okolo 5cm (!) co daje roznice w srednicy przod/tyl okolo 2cm !!.

 

Skrzynka wytrzymala 300km (!) po zmianie opon i sie rozleciala... (padly WSZYSTKIE lozyska).

 

Gwarancja takiej sytuacji nie przewiduje ;)

Opublikowano

To jest jakaś paranoja w X-ksach z tę skrzynką. Kto w dzisiejszych czasach kto nie zna sie na mechanice będzie kojarzył że opony mogą spowodować awarię poważnego podzespołu samochodu.

 

Nie będąc na tym forum sam bym o tym nigdy nie pomyślał i popukałbym się w czoło gdyby ktoś wciskał mi tego typu kity.

 

A tu proszę taka marka jak BMW wypuszcza bubla nie z tej ziemi-defacto sam mam tego bubla już 4 lata.

 

Z nowszymi samochodami z serii X też są problemy z X-Drive ???

 

A druga sprawa jeśli to faktycznie wina opon to składać reklamację do sprzedawcy opon. Klient nie musi się aż tak znać a sprzedający jednak powinien. :)

 

POZDRAWIAM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No lipa z tymi oponami. Tolerancja przód-tyl powinna byc wieksza. Malo tego, kupujesz zimowki dobrej firmy, maja nawet ponad 9mm i tez jest zle. Moj transfer na nowych zimowkach potrafil "wyc" przy starcie z miejsca. Teraz juz troszke je zjechalem i jest spokój. Gdzieś na angielskich forum czytalem ze te z gwiazdka, bmw zalecane opony, sa troszke plytsze....Swoj 1szy transfer zajechalem z braku wiedzy w tym temacie, moje opony byly 4mm tyl, 6.5 przod. Papik: wiem, ze robiles update oprogramowania vtg, cos zmienia w tym temacie? Pewnie nie ma jak tego stwierdzić, czy zmieniono tolerancję. ?.
Opublikowano
Papik dobrze że przypominasz o tych oponach bo czasami nasi forumowicze sie zapominają i chcą poprawiać normy konstruktora naszych aut.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Dziwne, ze nie mial alarmu "tyre pressure" - jak jest minimalna roznica w wysokosci opony to powinno sygnalizowac, - ktos tutaj tez pisal o przypadkach ze po zmianie opon potrafilo szarpac i trzasc autem.

 

Proponuje przykleic ten temat bo idzie wiosna i ludziska opony wymieniaja

Opublikowano

Odnosząc podane przez Papika wymiary opon do jednego z zalecanych rozmiarów w X3 – 235/50 R18, różnica w średnicy z kalkulatora (teoria) wynosi przód: 2,3cm mniej, tył więcej o 2cm.

Podobnie wyszło fizycznie.

Ktoś w tym iksie konkretnie popłynął z doborem opon bo z kalkulatora od razu widać, że to się "nie dodaje".

Przód jeszcze pasowałby gdyby były 19 a nie 18 ale tył to konkretna rzeźba, nieodpowiednia średnica i profil.

Opublikowano

Na tabliczce z tego co pamiętam jest: 135/90 R17, 215/60 R17, 235/55 R17, 235/50 R18 oraz dwa rodzaje mieszanych:

P 235/50 R18 T 255/45 R18,

P 235/45 R19 T 255/40 R19.

 

Skrzynka padła po naprawie czy niedomagała wcześniej a niewłaściwy dobór opon tylko przyspieszył zgon?

Opublikowano
Klient wymienil zimowe opony na "NOWE" opony letnie. Poniewaz felgi 18" ma roznej szerokosci (przod 8" a tyl 9") zatem opony takze powinien miec w roznym rozmiarze: 235/45/18 przod i 255/50/18 tyl.

 

Na tabliczce z tego co pamiętam jest: 135/90 R17, 215/60 R17, 235/55 R17, 235/50 R18 oraz dwa rodzaje mieszanych:

P 235/50 R18 T 255/45 R18,

P 235/45 R19 T 255/40 R19.

 

Klient jest sam sobie winien i rocznik opon nie ma tu nic do rzeczy. Jeżeli opona jest szersza to musi mieć niższy profil a nie wyższy. Profil to wysokość opony określona wartością procentową w stosunku do szerokości. 235/45 R18 ma wysokość 106 mm, 255/40 R18 ma 102 mm, a 255/40 R18 niezależnie od rocznika 127 mm. Na tabliczce jest prawidłowo. Powinien założyć 255/40 R18 a nie 255/50 R18. Trzeba dokładnie przeczytać tabliczkę przy drzwiach i myśleć - to nie boli. Jedno jest pewne - żadna gwarancja uszkodzeń spowodowanych takimi błędami nie obejmuje.

 

I na pewno nie ma tu żadnej winy firmy BMW.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Dołączę się opisując mój przypadek, znany zresztą koledze Papikowi (pozdrawiam przy okazji). W lutym tego roku stałem się posiadaczem Xa, 3.0D z kompletem kół zima R17, lato R19. Przy jeździe na zimówkach wszystko ok, po zmianie w marcu na letnie od razu pojawiły się pooszarpywania, szczególnie przy ruszaniu. Po ponownej zmianie na R17 wszystko ustawało, letnie koła zmierzone na samochodzie wydawały się być jednakowe, natomiast po zdjęciu i ustawieniu przedniego koła z tylnym przy sobie okazało się, że jest znacząca różnica w wysokości kół, felgi sprawdzałem są OK więc to na pewno wina wysokości opon. Zdaję oczywiście sobie sprawę, że opony są różne tj. przód 235/45/R19, a tył 255/40/R19 ale wszystko zgodnie z zaleceniem BMW. Nie wiem ile czasu poprzedni właściciel jeździł na tych kołach ale twierdził, że wszystko było OK (ale co miał powiedzieć :D )

Pytania do kolegów forumowiczów są następujące: czy ktoś jeździ na 19tkach i po paru sezonach miał coś podobnego?, czy można założyć wbrew instrukcji jeden rozmiar opon na przód i tył, a jeśli tak to jaki?

Opublikowano

I tył bardziej zdarty ? Stąd z 1 cm różnicy w średnicy kół ... Zapewne wymiana tylnych opon na nowe o tym samym rozmiarze poprawi trakcję, ale na jak długo ?

A może sprzedaj swoje koła i poszukaj 18 calowych ? Wtedy 235/50 na wszystkich kołach - i masz spokój.

 

Pzdr

Opublikowano

Barti witaj !

W twoim przypadku to jedne opony miały średnicę 686,6mm a drugie 694,1mm co w przypadku napędu X to wykazywało jak by był poślizg.Musimy pamiętać że Tył i przód cały czas ciągną i opony powinny być takie same.

Nie wiem gdzie widziałeś

Zdaję oczywiście sobie sprawę, że opony są różne tj. przód 235/45/R19, a tył 255/40/R19 ale wszystko zgodnie z zaleceniem BMW.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Rozmiary opon, które wymieniłem podaje BMW w instrukcji obsługi oraz na tabliczce znamionowej, oczywiście dla rozmiaru 19 więc musza być OK. Rozważałem sprzedaż felg z oponami ale po 1sze felgi są super, a te które kupię mogą być lipne, po 2gie nie chce mieć od kogoś kto te felgi z oponami kupi ode mnie telefonów, że sprzedałem mu jakiś szajs, po 3cie strasznie ciekawi mnie jak to właściwie jest z tymi oponami?

ponawiam pytanie Czy ktoś z forumowiczów jeździ na 19 na jednym rozmiarze opon i na jakim?

Opublikowano

Barti witaj !

Nie widziałem co pisze producent ale wiem jedno że w napędach X jak w tym samym czasie napęd na przód chce jechać np 50km/h a tył 51km/h to układ będzie się starał korygować bo to odbiera jako poślizgi co się może objawiać delikatnym szarpaniem a na dłuższą metę to skrzynka dostaje po jajach.

Ty Barti już o tym wiesz ale piszę tak ogólnie aby było mniej niespodzianek

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Opublikowano

Jest tak jak piszecie....opony powinny być w tym aucie takie same....oczywiscie są tacy co zakładają inne na przód i tyl i się cieszą ale to do czasu :mrgreen: :mrgreen:

Ja miałem kiedyś 19-tki ale za chiny nie pamiętam jakie były opony ..była jednak tragedia w jeździe więc poszły do sprzedaży :wink: :wink:

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Ja nigdy tego nie robiłem a zużycie było zawsze ok zarówno na przedzie jak i tyle .Bardziej to kwestia felg w czasie eksploatacji... :wink: :wink:
W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano

Jako ze to mój pierwszy post tutaj to witam wszystkich z pod znaku śmigła. Kłaniam sie.

Mianowcie dopało mnie cos takiego jak nie jednego z Was.

Kupujac iksa 3.0D manual kupiłem go na oryginalnych kołach bmw 18 styling 114 , przód 8cali , tył 9cali. Opny zimowe założone były 225/50/18. Uzbierałem grosza na felgi 19 z x5 styling 132 przód 9 cali, tył 10 cali. Kupiłem nowe opony jednego producenta przód 245/45/19 i tył 275/40/19 założone wyglad git toczą sie pieknie, a tu odczuwam szarpanie przy przyspieszaniu. Od razu kapnąłem sie ze coc nie tak z oponami ze pewnie po zalozeniu opony z przodu i z tyłu maja inny obwód, Zaraz zdjalem koła i zalożyłem wczesniejsze zimówki, na zimówkach jazda piękna. Co by tu tez zrobic aby było na tych 19 ok. Przód zostawiłbym bez zmian czyli 245/45/19, a jaki bym musiał dobrać rozmiar oponz tył? Szerszych na przód nie moge dać bo szrsze na przodzie beda mi tarły po amortyzatorze. Moze ktos z was Panowie przerabiał ten temat i znalazł rozwiązanie. Poniżej foto nie wiem czy sie załaduje tutaj.

Czekam na odpowiedz. // briko//

 

http://i1295.photobucket.com/albums/b626/motocrossdesign/WP_000387_zps73bca99a.jpg

 

http://i1295.photobucket.com/albums/b626/motocrossdesign/WP_000444_zps3989aed5.jpg

 

http://i1295.photobucket.com/albums/b626/motocrossdesign/WP_000445_zps0449c8b7.jpg

Opublikowano

Nawet miałem 19tki tylko za chiny nie pamiętam jakie były opony..na bank były takie same na wszystkich kołach ale zabij....nie pamiętam :mad2: :mad2:

Generalnie nie pasowały mi z powodu,iż auto jeździło po mieście,trochę dziurawe drogi więc komfort był bardzo bardzo slaby ale wygląd super.Podobnie mają się 18-tki ale to kwestia indywidualnego odczucia

W razie pomocy pisać na PW,bo nie śledzę wszystkiego na bieżąco
Opublikowano
Generalnie wg instrukcji to BMW dla rozmiaru 19 przewiduje na przód opony 235/45/19, a na tył 255/40/19. Ja mam takie u siebie i tak jak opisałem wcześniej sytuacja taka jak u Ciebie kolego, samochód szarpie przy przyśpieszaniu, a na 17 gdzie mam jeden rozmiar opon nie. Nikt niestety ze stałych bywalców nie napisał jak jest u niego, a przecież nie wierzę, że nikt nie jeździ na 19. Teraz mam pomysł żeby założyć na moje felgi 19 cztery jednakowe opony. Jak to zrobię to na pewno napiszę co i jak, nie mniej jednak strasznie mnie nurtuje ten problem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.