Dużo osób pisze mi na PW jak rozwiazałem ten problem wiec odpowiadam tutaj. Miałem koła zimowe 18 , rozmiar opon przód i tył taki sam, jazda ok. Kupilem koła 19 od x5 piecioramienne 9 cali przód 10 cali tył. Korzystajac z internetowego kalkulatora opon wyliczyłem ze najbardziej zbliżona wysokośc obony na koła 19 od x5 to 245/45 19 i 275/40 19. Opony przyszły, pomiar opon nowych jeszcze nie założonych na felgach, zgadza sie prawie identyczna wysokośc. Po założeniu opon na felgi i założeniu kół na x3 3.d manual odczułem ze cos jakby zaczelo delikatnie szarpac przy przyspieszaniu. Zdjałem koła, wykonałem pomiar obwodu bieżnika po zewnatrz i była różnica 2,5cm miedzy 245 a 275. Troche lipa bo kalkulator mówił co innego a rzeczywistośc tez co innego. Kasa wydana na nowe opony i co dalej? Albo kupic kpl kół 19 mpakiet i dedykowane opony jak producent przewidzial? Hmm. Pozostało mi troche pokombinowac, myslałem o zdjeciu wału przód, o wyciagnieciu bezpieczników, o wtyczkach, az wkońcu wjechałem na kanał i zrobiłem pomiar. Pomiar musi byc wykonany na kanale, a nie na podnośniku! Pomiar od strony wewnętrznej koła między krawedzię zewnętrzna felgi, a podłożem. Koło przód i koło tył. Miedzy przodem, a tyłem wyszła znaczna różnica w wysokosci, a jesli jest róznica to koła przód i tył nie obracaja sie z ta sama prędkościa i komputer odbiera to jako poślizg i próbuje korygować , a wtedy czujemy szarpnięcia. Ostatnie wyjscie było takie aby z przodu troszkę upuscic powietrza z opony, a z tyłu dopompowac. Wtedy gdy mamy jednakowa wysokośc w przodzie i w tyle między zewnetrzna krawędzia felgi od wewnatrz auta, a podłożem to koła kręca sie z ta sama predkoscia i nie ma szarpnięc. Pamietaj ze pomiar musisz wykonac od wewnatrz auta, czyli musisz byc pod autem bo koła tył w bmw sa fabrycznie lekko pochylone i wtedy stojac obok auta wyjdzie Ci zły pomiar. Ja tak rozwiazałem ten problem. Przy cisnieniu 2,5 przód i tył własnie szarpało. Cisnienie z przodu zrobiłem 2,2 a tył 2,7 i mam spokój. Mam zamontowane koła z x5, sa szersze i lepiej auto trzyma sie zakretu. U mnie udalo sie rozwiązac problem w taki sposób.