Skocz do zawartości

xDrive a wymiana opon - przestroga - WAŻNE


papik

Rekomendowane odpowiedzi

Wiecie może jak wygląda sprawa dojazdówki do Xdrive ? Ja ją dokupiłem taką jaka powinna być, ale mam pewne wątpliwości bo w innym wątku poruszali temat identycznych opon w XDRIVE a mianowicie to że muszą być takiego same producenta, typu, rozmiary bieżnika i nawet tego samego roku bo jeśli nie to są duże szanse że uszkodzi się jakaś skrzynka podziału mocy od tego napędu której naprawa jest bardzo kosztowna. No i że jeżeli jedzie się na innych oponach to nawet po 300km może się uszkodzić. No i wszystko jest ok, kupuje takie same opony jest ekstra i jażdżę. A co jeśli w trasie złapię kapcia i wymienię oponę na zapas, jest inna niż pozostałe, ma inne rozmiary. Mam do przejechania często nawet 500km. Wie ktoś może jak to ogarnąć żeby nie uszkodzić i czy się ta magiczna skrzynka nie uszkodzi ?

Proszę o poradę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie popadajmy w skrajności.

Owszem jak auto jest 4x4 to opony powinny byc takie same aby naped działal bez zarzutu i jak rowniez w pełni zostały wykorzystane walory trakcyjne auta.

Ale w praktyce nawet jak na jednej osi bedziesz miał rózny wzór bieznika i opony roznego producenta ale w tym samym rozmiarze ,wysokości bieznika i cisnieniu -na skrzynke rozdzielcza to nie bedzie mialo wplywu.

A dojazdówka jest węzsza ale ma dokladnie tą sama srednice co opona dedykowana .Tylko trzeba pamietac o wlasciwym cisnieniu koła dojazdowego ,bo one musi byc duzo wieksze .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponawiam pytanie. Panowie jak sądzicie. Jeśli wyłączę funkcję kontroli ciśnienia z czujników to czy kontrola wg obrotów kół będzie aktywna? Oczywiście będę dążył do ich zakupienia i założenia ale narazie muszę jeździć bez. Czy ktoś mógłby mi podpowiedzieć numery czujników kompatybilnych z naszymi X3. Ja mam wersję USA.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaug witaj !

Zadałeś istotne pytanie

Wiecie może jak wygląda sprawa dojazdówki do Xdrive ?

W zwykłych autach na typowych kołach dojazdowych zaleca się jechać nie więcej jak 80 km i z prędkością nie większą jak 80km/h i nie jest zalecane zakładanie dojazdówki na oś napędzaną.

Jeśli w naszych X mamy pełne koło dojazdowe i obwód zewnętrzny opony jest taki sam jak w pozostałych oponach do na dobrej suchej nawierzchni nie powinno być większej różnicy ale jak już będzie śnieg, deszcz , teren nie utwardzony to może nam poszarpywać co będzie oznaką że system stara się korygować rozdział mocy na poszczególne koła . Nikt Cię nie możne zapewnić na 100% że auto na tym nie ucierpi bo jak by coś sie stało to zawsze jest szukanie winnych co tak doradzali.

Może ktoś napisze co widnieje w instrukcji na temat koła dojazdowego ?

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ok, to może pomysłem jest w przypadku straty w trasie jednego z tylnych kół, przełożenie z przodu do tyłu aby tam był komplet a na przód koło dojazdowe z tego co pamiętam to 130/85r16. Jak sądzicie ?

Rozmawiałem z jednym gostkiem z wulkanizacji, powiedział że jeżeli opony będą takie same a różniły się jedynie bieżnikiem o 1 czy 2 mm to nie będzie kłopotu ze skrzynką. Nie wiem ile w tym prawdy, ale coś mi się nie chce wierzyć żeby tak nie było jak mówił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomaug witaj !

Widzę że trochę panikujesz , przecież tych aut sporo lata i nie słychać aby takie przypadki często się zdarzały.

Inna sprawa opinia wulkanizatora na temat skrzynek rozdziału mocy to możesz sobie darować , jak już to Ci nie daje spać po nocach to zapytaj Papika co remontuje te skrzynki.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Dodam to tematu wiadomosc ze przy 4x 225/45/17 (zalecana) obnizając gwint z przodu o ok 3-4cm a tył podniesiony do gory, naped juz zaczyna delikatnie swirowac...da sie to jakos skalibrowac? czy koniecznie tył musi isc w dol ?

 

P.S. Sorry nie ten dział ...ale temat ogolnie do xdrive pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, dołączę sie do tematu...

pacjent: E83, 3.0d, automat

 

mam felgi 18' przód 8 tył 9cali szerokości - do tej pory jeździłem na takich samych oponach, tj. 235/50/18 dopiero przy probie wymiany jednej opony wyszło że tyln felgi są szersze - taka niespodzianka - no i w obawie o skrzynkę rozdzielczą postanowiłem założyć na tył takie jakie powinny być tj. 255/45/18 i zaczęły się cuda z poszarpywaniem - kombinacje z ciśnieniami kłopot nadal występuje, przy zamianie na zimówki (wszystkie felgi i opony takie same) - wraca do porządku dziennego... pytanie - szukać kolejnych opon w rozmiarze 255 (3mm różnicy w zużyciu w stosunku do przodu) czy założyć wszystkie takie same kapcie na tył i przód z 0,2bara różnicy - tak było wcześniej i szarpnięć nie zanotowałem:-/ jeździ tak ktoś? czy dążyć uparcie do zaleceń producenta... :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Otwórz drzwi kierowcy i na słupku masz rozpiskę dopuszczalnych rozmiarów opon wraz z ciśnieniami, na przód i tył. Jak dla mnie nie ma tam dopuszczalnego rozmiaru kół, takiego jak podałeś. Mam taki sam samochód jak Ty i mam 4 x 235/50/18 :D

Radzę to poprawić jak najszybciej to możliwe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego Dublo2 - czyli masz tak jak ja - różnej szerokości felgi - ale takie same oponki, tak?

Na stronie - http://felgenkatalog.auto-treff.com/ model Styling 114 Y-Speichen-Stylin (takie mam) -> wynika, że opony powinny być mieszane :-/ ale skoro jeździcie tak jak ja wcześniej (może nieświadomie albo z premedytacja :D ) i nic złego ze skrzynką rozdzielczą się nie dzieje to ja również powracam do tej przetestowanej opcji.

ps. na słupku mam kilka możliwości, m.in. mieszane opony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

Ja mam model felg 205; 8JX18 ET:46; nr OEM: 36 11 3 417 394. Wszystkie felgi mam takie same, wszystkie 4. Powiem Ci, że jestem zaskoczony bo jakoś wydaje mi się, że jak patrzyłem na plakietkę dotyczącą możliwych rozmiarów to mieszania różnych rozmiarów nie widziałem, ale mogę się mylić. Doprowadzić to do stanu zgodnego z zaleceniami producenta :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okatom ,witaj !

Z twojego pierwszego postu wynika że początkowo miałeś wszystkie 4 opony identyczne ale chciałeś poprawić i na tył założyłeś szersze ? i o niższym profilu ? i do tego różnica zużycia pomiędzy przodem a tyłem 3mm ?

Już tu było wiele razy napisane że obwód zewnętrzny opony struktura opony decydująca i przyczepności powinny być takie same w 4 oponach, to że tylne felgi masz szersze to akurat nie wpływa bezpośrednio zachowanie systemu.

Dodam że należy pamiętać o zbieżności .

Teoretycznie mogą być jakieś tam odchyłki od prawideł gry ale na ile ? tego nie wiemy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Okatom witaj ! Dobrze ze ładnie wszystko opisałeś to przynajmniej innym pomoże w dobieraniu opon.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładaj, tylko należy pamiętać że na szerszej feldze opona będzie trochę bardziej naciągnięta ale jak ktoś nie wie to tego nie zobaczy.

..........................................................................................

Generalnie to na privy nie prowadzę korespondencji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czytam i czytam o tych oponach i jestem nadal zielony ;-( Mam x3 e83 felgi 18" , przód 8" a tył 9" i mam kupione 4 takie same opony 235x50 Mam je zakładac czy nie ???

 

U mnie w rodzinie sa 2 egzemplarze E83.

204 KM ma wszystkie opony 235/50/18

286 KM ma zimowe 235/50/18 (na 8 calach) a letnie mieszane 235/50/18 (8 cali) i 255/45/18 (9 cali).

 

Nic nie szarpie, przy wymiarach i cisnieniach z tabliczki wszystko jest OK

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na i załozyłem nowe opony Pirelli 18" 235x50 na 8" helge na przod i 9" tył . cisnienie przód 2,2 a tył 2,4. i mam szarpania a na zimowych 235x50 nie miałem tylko ze miałem 7" felgi. i co zrobic teraz ? zmienic cisnienie czy wymienic tylne opony na szersze 255x45 :?:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na i załozyłem nowe opony Pirelli 18" 235x50 na 8" helge na przod i 9" tył . cisnienie przód 2,2 a tył 2,4. i mam szarpania a na zimowych 235x50 nie miałem tylko ze miałem 7" felgi. i co zrobic teraz ? zmienic cisnienie czy wymienic tylne opony na szersze 255x45 :?:

 

Moze taniej bedzie znalezc dwie felgi 8 cali..

I to samo cisnienie na obu osiach...

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.