Skocz do zawartości

F34: BMW 3 GT - opinie i uwagi


_holek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich ! jestem nowy i mam pierwsze pytanko :

Kultura pracy tego silnika jest na tą chwilę bardzo dobra , przebieg 40tys. i spalanie ....4.8-5.4 przy prędkościach 150-160km/h. Czy ten nowy silnik ma jakieś bolączki ? co zostało zmienione ? jak wam się sprawuje ? na co zwrócić uwagę ? itp.

 

to spalanie jest nierealne. przy 140km/h na tempomacie wychodzi 5.8-6.0, przy 160km/h podchodzi po 7.0.


Silnik ma zmienione napinacze w rozrzadzie, mi w ASO zasugerowano wymiane rozrzadu w okolicach 200kkm. Generalnie nie mam powaznych zastrzezen do silnika, poza tym, ze wersja 190km pali mniej :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Cześć wszystkim !


Od dwóch miesięcy poszukuję używanej F34 do leasingu. Zwróciłem uwagę na 3 letnie auto.


Czytam wątek aby nie powielać pytań. Dzięki temu dowiedziałem się jakich silników unikać, usłyszałem o EGRze, o częstych problemach z klapą bagażnika, a także poznałem opinie forumowiczów dot. opon typu runflat. Jestem młodą osobą, a to będzie moje pierwsze BMW, więc nie chciałbym się po czasie zrazić do marki. Niestety nadal nie jestem pewien zakupu wybranego egzemplarza, dlatego proszę Was o pomoc.


Oto moje pytania:

1) W aucie wymieniano olej do tej pory średnio co 22,5 tys km (przebieg 114 tys) Wiem, że są różne zdania, ale chyba taką rozsądną granicą wymiany jest 15 tys km. Czy jeśli od tej pory będę przestrzegał częstej wymiany to powinno być ok? Autem planuję pojeździć ok 3,5 roku.

2) Czy w razie awarii silnika w ciągu trwania Premium Selection (2 lata) BMW uwzględni te naprawy w ramach pakietu?

3) Czy faktycznie spalanie i głośność runflatów jest tak znacząca? Czy lepiej od razu zdjąć runflaty (są w zasadzie nowe) i kupić normalne ogumienie?

4) Czy moje założenie, że jeśli w przeciągu dwóch lat użytkowania nic nie wysypie się w silniku ze względu na jego wcześniejszą eksploatację, a ja przez okres użytkowania będę o niego dbać to po tym czasie nie powinno się nic stać, jest poprawne?


Po przeanalizowaniu ofert najbliżej mi do tego auta:

https://www.otomoto.pl/oferta/bmw-3gt-320d-xdrive-gran-tourismo-z-dostawa-do-domu-bmw-bawaria-motors-ID6Dm5ag.html


Nieźle zeszli z pierwotnej ceny. Podoba mi się również m pakiet. Mała navi mi nie przeszkadza.


Prośba o wsparcie. Wybaczcie, jeśli powielam pytania. Mam nadzieję, że jako doświadczeni użytkownicy pomożecie młokosowi ;)


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oto moje pytania:

1) W aucie wymieniano olej do tej pory średnio co 22,5 tys km (przebieg 114 tys) Wiem, że są różne zdania, ale chyba taką rozsądną granicą wymiany jest 15 tys km. Czy jeśli od tej pory będę przestrzegał częstej wymiany to powinno być ok? Autem planuję pojeździć ok 3,5 roku.

2) Czy w razie awarii silnika w ciągu trwania Premium Selection (2 lata) BMW uwzględni te naprawy w ramach pakietu?

3) Czy faktycznie spalanie i głośność runflatów jest tak znacząca? Czy lepiej od razu zdjąć runflaty (są w zasadzie nowe) i kupić normalne ogumienie?

4) Czy moje założenie, że jeśli w przeciągu dwóch lat użytkowania nic nie wysypie się w silniku ze względu na jego wcześniejszą eksploatację, a ja przez okres użytkowania będę o niego dbać to po tym czasie nie powinno się nic stać, jest poprawne?

 

1) Niektórzy zmieniają co 10 kkm i uważają to za rozsądną granicę... 22,5 kkm to jeszcze nie tak źle. Możesz wlać jakąś płukankę do silnika. Zacznij zmieniać trochę częściej - ale czy wszystko będzie dobrze, to musisz się do wróżki udać ;) Gwarancji nie ma, nawet jakbyś co 5 kkm zmieniał.

2) Sprawdź warunki gwarancji. Nie możesz też robić żadnych modyfikacji (programu).

3) Jeżdżę na runflatach i tragedii nie ma. Na pewno marka opony ma znaczenie. Zimowe mam Bridgestone i są dużo głośniejsze od letnich Continental, ale zimowa generalnie jest głośniejsza. Jakbyś zdejmował te nowe to daj znać :)

4) Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a co sądzisz o aucie tak ogólnie?

 

Strasznie nie podoba mi się wygląd 3 GT :) Ale to nieistotne :D


Jak dla mnie kosmiczne pieniądze za 3-letnie z przebiegiem >100kkm w nie najwyższym wyposażeniu. No ale w cenie jest gwarancja, co jest dużym plusem i może Ci zaoszczędzić lekko licząc 10 tys w przypadku awarii silnika (rozrządu). Jeżeli gwarancja to obejmuje, to jeździłbym i na sam koniec zrobił rozrząd (bo i pewnie przebieg będzie je kwalifikował do wymiany). Dla mnie na minus napęd na 4, bo jak czytam tu na forum, jest on strasznie wrażliwy i kapryśny. Zresztą do codziennej jazdy niepotrzebny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Czy ktoś się orientuje czy będzie możliwość aktualizacji softu żeby mieć Android Auto w F34?


Taka ciekawostka, miałem wymienianą chłodnicę EGR w ramach akcji serwisowej jakiś rok temu, a niedawno uszkodził się EGR. Auto po gwarancji. Po rozmowach w serwisie zgodzili się wymienić pokrywając koszt części. Ja musiałem zapłacić za robociznę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie niedawno nabyłem garbusa i dołożę swoje trzy grosze do wątku rzeka.

To nie pierwsze moje BMW więc πxdrzwi wiedziałem czego się spodziewać. Wygląd - gdy pojawiły się GT dużo było kontrowersji a dzisiaj połowa samochodów jak nie SUV to garbusy :) - i uważam, że BMW się całkiem ładnie prezentuje - jedyna wada bryły to za małe kółka - ale to łatwo zmienić wrzucając min 18 cali - i od razu robi się ładne auto.


Silnik 2d - opisany przez wszystkich możliwych kaznodziejów, więc ja powiem tylko, d*** nie urywa - ale jest oszczędny i w X1 podobny przejechał 190tysi bez żadnej usterki (oczywiście w ramach akcji serwisowej BMW wymieniło profilaktycznie rozrząd przy ok 120tys). Olej i filtry co 20tysi + to co każą, ale nie w ASO tylko jak mam czas to sam, a jak nie to w rozsądnym warsztacie. Jeżdżę szybko ale nie znęcam się nad silnikiem, daje mu chwilę po ruszeniu i po dłuższym wysiłku też odpuszczam turbinie ew czekam przed wyłączeniem silnika.


Gdybym był singlem to zdecydowanie wybrałbym 4, ale z rodziną zapas miejsca zawsze jest wykorzystany ponad miarę. Wnętrze zaskoczyło mnie przestronnością - wielkie to jak stodoła (oczywiście jak na BMW) - naprawdę realna alternatywa dla kombi, jak się zrezygnuje z nadmuchania piłki plażowej i dwóch słomkowych kapeluszy można śmiało zabrać rodzinę na wakacje :).


Niestety w porównaniu z piątką - czuć, że jakiś fachowiec siedział miesiąc i główkował jak to zrobić, żeby był o trochę gorzej - więc trochę wyciągnęli izolacji, żeby w środku trochę silnik było lepiej słychać, tu zlikwidowali jakąś funkcję, albo guziczek, tu dali trochę coś mniejsze, tu dali jakiś gorszy plasticzek - i tak ogólnie - niby to samo ale jednak ciutkę gorzej. Oczywiście to ciągle fajna fura - zresztą małżonka i tak nie czuje różnicy :).


No i hit sezonu - wysuwany spojler (WTF?) - naprawdę? Kogo tym straszyć? Lambo czy Matizy? Ewidentnie jakiś Niemiec naoglądał się Fast&Furious i chyba mu się to przyśniło. No nic - można po porostu nie dotykać tego guzika. No i to o czym już ktoś pisał - koniecznie trzeba zainwestować w kamerę cofania bo widoczność z tyłu jak w busie z plandeką...


Reasumując na domowego odpychacza nadaje się na pewno, a i w trasę, bez wypieków na twarzy, można się puścić. Pełno szmerów bajerów, byle odpalało w deszczu i spiekocie...

 

Dla mnie na minus napęd na 4, bo jak czytam tu na forum, jest on strasznie wrażliwy i kapryśny. Zresztą do codziennej jazdy niepotrzebny.

 

Ja nie czytałem forum - ale uważam, że napęd na 4 koła dopiero daje radość z jazdy - codziennie! Auto z napędem na 4 w zakrętach zachowuje się o niebo lepiej a bezpieczne prędkości na serpentynach, zjazdach czy w ciasnych łukach odczuwalnie wyższe. Przy mokrej nawierzchni to samo, poza tym auto lepiej sygnalizuje, że już zbliżasz się do granicy przyczepności. A zimą to już nawet nie mówię, w górach robisz głośniej muzyczkę, włączasz podgrzewanie fotela i lecisz. Także żałuję, że w F34 mam napęd tylko na tylne łapy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Naped na 4 kola sie przydaje, szczegolnie gdy z rodzina zimowe wypady w gory naleza do rutyny. Mozna ruszajac z miejsca w trase oszczedzic sobie zachodu kierowcow odkopywujacych swe przednionapedowki z parkingu. W GT xdrive zdecydowanie poprawia trakcje i wybralbym go ponownie, pomimo ze moj 330D mial juz trzecia skrzynke rozdzielcza nim dobil do stu tysiecy.

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z prozaicznej przyczyny, nie zwiazanej z eksploatacja. Okazalo sie, ze obudowa jest nieszczelna i ze skrzynki rozdzielczej wyciekl olej, po czym zamontowano mi na gwarancji w ASO nowa skrzynke rozdzielcza, ktora tez po 30 tysiacach przebiegu okazala sie nieszczelna i zostala wymieniona kolejny raz w ramach gwarancji w ASO

2009-2013 E46 330iA; 2013-2014 E91 318dA; 2014-2016 F34 320dA; 2016-2019 F34 330xdA; 2018-2020 G30 540xiA

2020-2023 F98 X4M; 2022-2026 G08 iX3

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć,


Właśnie zaczynam swoją "przygodę" z BMW. Wybór padł na tą markę ale kwestia wyboru modelu pozostaje otwarta. Do wyboru jest konfigurowana pod siebie seria 3 (sedan lub kombi) rocznikowo 2021 lub stokowa 3GT - nowa z 2020 r., ale bez możliwości modyfikacji wyposażenia. W grę wchodzą raczej wersje silnikowe 318 / 320.

Auto dla 3-osobowej rodziny (maluch jeszcze przez kilka lat w foteliku), może z czasem kolejny mały pasażer na tylnej kanapie :) , około 20-25 tys / rocznie. Auto na najbliższe 4 lata. Głównie duże miasto, częste weekendowe wypady za miasto, kilka razy do roku wyjazdy urlopowe w kraju i czasami za granicą, Lubię auta które zapewniają trochę więcej miejsca w środku (wysoki kierowca + przestrzeń dla pasażerów) oraz w bagażniku. I teraz zasadnicze pytanie który z modeli w waszej ocenie będzie lepszy pod względem przydatności, komfortu, technologii, codziennego użytkowania, prowadzenia, właściwości jezdnych itp. ? Nowa "trójka" czy jednak 3 GT która technologicznie może trochę odbiegać od standardowej trójki ale jednak przebija ją pod względem miejsca w środku i w bagażniku ?


Dzięki za wszystkie wskazówki i porady.


Piotrek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc ma twój opis ja wziąłbym kombi , sedan nie praktyczny ( choć pewnie znajdą się tacy , którzy jeżdżą nim na wakacje pięcioosobową rodziną z trzema wózkami i jeszcze mają miejsce ) a 3GT brzydal. Edytowane przez Kubarescue
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy. Jeśli pieniądze nie mają dużego znaczenia to wziąłbym Touringa. 3GT trochę trąci myszką, ale wiem że dają na nie dobre rabaty, bo sam ostatnio sprawdzałem u jednego dealera. Różnica była dość spora. Sedan to klasyk i co tu dużo mówić, jest ładny stylistycznie i nie ma co się za bardzo do czego przyczepić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedziales w nowej trojce i 3gt?

Wedlug mnie nowa trojka swiezoscia wnetrza bije na leb 3gt. Za 3gt jak sam piszesz przemawia tylko ilosc miejsca w bagazniku i na tylnej kanapie.

Mialem sedana, mialem 3gt, ale nie mialem kombi, wiec moze to byloby dla Ciebie rozwiazanie? Ostatecznie nowy sedan vs 3gt, bralbym nowe.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siedziales w nowej trojce i 3gt?

Wedlug mnie nowa trojka swiezoscia wnetrza bije na leb 3gt. Za 3gt jak sam piszesz przemawia tylko ilosc miejsca w bagazniku i na tylnej kanapie.

Mialem sedana, mialem 3gt, ale nie mialem kombi, wiec moze to byloby dla Ciebie rozwiazanie? Ostatecznie nowy sedan vs 3gt, bralbym nowe.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

@andrzejmakoho Tak, oglądałem wewnątrz nową trójkę w kilku wersjach wyposażenia. Akurat w salonie stała też 3GT więc miałem idealne porównanie. I pełna zgoda, w porównaniu do 3GT jest wyraźna różnica na korzyść trójki. Nowe materiały, technologie, stylistyka jest naprawdę fajna i świeża. Ale różnica w ilości miejsca z tyłu i w bagażniku jest naprawdę imponująca - na korzyść 3GT. Jak oceniasz właściwości jezdne 3GT ? Czy to dalej jest zwarty i dobrze prowadzący się samochód vs. "zwykła trójka" czy jednak z uwagi na rozmiar jest nieco "ociężała i bujająca się" ? Zastanawiam się też na ile 3GT (nawet ta wyprodukowana w 2020 r.) będzie odbiegać właściwościami jezdnymi, prowadzeniem od trójki z rocznika 2021 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy. Jeśli pieniądze nie mają dużego znaczenia to wziąłbym Touringa. 3GT trochę trąci myszką, ale wiem że dają na nie dobre rabaty, bo sam ostatnio sprawdzałem u jednego dealera. Różnica była dość spora. Sedan to klasyk i co tu dużo mówić, jest ładny stylistycznie i nie ma co się za bardzo do czego przyczepić.

 

@KochamBMW W dostępnym budżecie mam wybór właśnie pomiędzy tymi modelami. I jest dokładanie jak piszesz - na 3GT są dobre warunki, nawet na XDrive i ze stosunkowo dobrym wyposażeniem. I zgadzam się że sedan to klasyczna fajna linia i pod względem wyglądu i stylistyki najbliżej mi do tej wersji. Ale niestety czasami trzeba też pomyśleć od praktycznej strony :-( i w dłuższej perspektywie jeśli chodzi o główny samochodzie w rodzinie. I dlatego też będę raczej wybierał pomiędzy kombi a 3GT (choć żona nie chce słyszeć o kombi i upiera się przy 3GT bo wg. niej jest najładniejszy...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Jeśli mieścisz się w nowym touringu, to bierz nowy, nie ma co gdybać. To zawsze będzie nowa linia... A już tym bardziej, jeśli mieścisz się w sedanie, bo tu dwóch Was rozważa ;)

Jeśli jednak potrzebujesz więcej przestrzeni, to bierz F34 i nie patrz na to co jakiś ortodoks myśli o wyglądzie.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Jak jedynym walorem ma być miejsce, to niech kupi Peugeota Partnera...

GT wygląda strasznie, ma zepsutą i zaburzoną linię. Brak proporcji w tyle jest uderzający, nawet kobietom się to auto nie podoba :D

Wybór powinien być między sedanem a touringiem - jeśli masz psa nie wiem, lubisz dużo wozić i często wyjeżdżasz z rodziną.

Coś wyższego - bierzesz X3 czy tam X5.

Płacić chore pieniądze za garbatego druta na podjeździe :mad2:

Nie patrz na to co jakiś gość bez gustu wypisuje o wyglądzie. Samochód, BMW, to nie tylko blacha, po to chyba jesteśmy na tym forum.

GR, to że sam masz 3GT przysłoniło ci jasność argumentacji i obiektywną ocenę potrzeb kolegi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie patrz na to co jakiś gość bez gustu wypisuje o wyglądzie.

Kto decyduje o tym czy inni mają gust czy nie? Może jest tak że kolega go nie ma, a może Ty. Ja się trzymam definicji że gust jak d*pa, każdy ma swoją.


Ja kupiłem F34 bo mi się podoba jako całość. Gdybym patrzył tylko na wygląd byłaby to seria 4, ale w F34 mam namiastkę tego wyglądu i w dodatku dużo więcej funkcjonalności, która ułatwia codzienne sprawy. Szczególnie jeśli jest to jedyne/główne auto w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Myślę ze debata nad wyglądem jest zupełnie niepotrzebna. Skoro autor rozważa te auta to wyglada mu odpowiada. Natomiast osobiście gdyby budżet się spinał to nie patrzyłbym na 3gt z innego powodu - wnętrze zestarzało się najgorzej, pochodzi z roku 2012 i tego się nie oszuka. Nawet kiedy idrive jest dotykowy to umiejscowienie ekranu zdradza że nie był pierwotnie do tego zaplanowany - po prostu trzeba sięgać za daleko.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

Nie patrz na to co jakiś gość bez gustu wypisuje o wyglądzie.

Kto decyduje o tym czy inni mają gust czy nie? Może jest tak że kolega go nie ma, a może Ty. Ja się trzymam definicji że gust jak d*pa, każdy ma swoją.


Ja kupiłem F34 bo mi się podoba jako całość. Gdybym patrzył tylko na wygląd byłaby to seria 4, ale w F34 mam namiastkę tego wyglądu i w dodatku dużo więcej funkcjonalności, która ułatwia codzienne sprawy. Szczególnie jeśli jest to jedyne/główne auto w domu.

Nie, mylisz pojęcia. Są pewne standardy, które każdy uważa za piękno, czytaj klasyczne samochody (Miura, E-Type, 288 GTO itp.) i ich bryły. 3GT nigdy takie nie będzie i nikt nigdy go nie kupił dla wyglądu, bo ono nie jest zwyczajnie ładną bryłą.

Masz rację, jeśli przychodzi do wyboru koloru - jeden czerwone a drugi czarne sobie kupi, ale twoja zasada co do której każdy ma gust jest bzdurna, ludzie w większości się po prostu nie znają.

Ktoś kupi Kangoo czy Multiple to są ładne, bo on ma taki gust? Nie.

Zobacz jaką bryłę, linię i spójność ma biała fura w podpisie Randalla i porównaj do profilu 3GT, nawet osoba niezwiązana z motoryzacją krzywo spojrzy na GT, coś tam zwyczajnie nie gra. Wygląda jak Vectra B hatchback, faktycznie KULTOWA sylwetka :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

GR, to że sam masz 3GT przysłoniło ci jasność argumentacji i obiektywną ocenę potrzeb kolegi.

Raczej Tobie chęć wyrzygania się zgodnie z testerami na youtubie, bo w sumie to pisałem, żeby brać nowy model. No chyba, że się w nich nie mieści. I tyle. Partnera nie było na liście wyboru.

 

Natomiast osobiście gdyby budżet się spinał to nie patrzyłbym na 3gt z innego powodu - wnętrze zestarzało się najgorzej, pochodzi z roku 2012 i tego się nie oszuka. Nawet kiedy idrive jest dotykowy to umiejscowienie ekranu zdradza że nie był pierwotnie do tego zaplanowany - po prostu trzeba sięgać za daleko.

Dokładnie :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.