Skocz do zawartości

[3.0 sd] Pęknięty łańcuch rozrządu


kqazik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam szczęśliwych posiadaczy aut marki BMW,

 

Ja też do tej pory byłem takowym. Niestety dwa dni temu, w trakcie jazdy po autostradzie, coś puknęło i samochód zgasł. Potem już niestety nie odpalił. W serwisie po kilku godzinach diagnozy usłyszałem wyrok: pęknięty łańcuch rozrządu. W celu dalszej analizy, trzeba rozebrać silnik i sprawdzić jak duże są uszkodzenia. Najprawdopodobniej jednak do wymiany jest cały silnik. Koszt ok 62. tys.

 

Auto jest z końca 2007 roku. Od początku serwisowane w ASO. Jestem drugim właścicielem i przed kupnem dogłębnie prześwietlałem auto w autoryzowanym serwisie. Na liczniku jest niecałe 160 tys. km. Auta nigdy nie piłowałem, a zwłaszcza podczas tego felernego zdarzenia. W serwisie powiedzieli - po prostu pech.

 

Piszę ten post bo być może ktoś przeszedł podobną sytuację i podsunie mi rozwiązanie, które nie będzie kosztować 1/3 wartości auta. Także z góry dziękuję za pomysły.

 

Myślicie, że odwołanie się do BMW Polska lub BMW Monachium ma jakikolwiek sens ? Auto jest rok po gwarancji, ale było serwisowane cały czas w ASO, więc teoretycznie to nie miało prawa się zdarzyć. Nawet człowiek w serwisie powiedział, że to „żaden przebieg”. Wygląda to na wadę fabryczną.

 

Niestety sprzedaż jest nie możliwa, bo auto jest w leasingu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 114
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Sprubuj odwołanie bo to rzeczywiście rzadko się zdarza w tych silnikach ,ale jeśli nic nie da to mam dla ciebie dobra radę daj sobie spokój z tym aso i znajdź ogarniętego mechanika co w tych autach siedzi

bo 62tyś za wymianę silnika to kosmos jakiego nie słyszałem ,ktoś ogarnięty znajdzie ci silnik za kilka tyś i wszystko zamknie się w normalnej kwocie a nie 62tyś :mrgreen: :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Według mnie i myślę większości ludzi trzeźwo myślących- wymiana silnika w aso za 62 kola to chory pomysł :duh: -i niestety nie jest to 1/3 wartości tego auta (nawet na chodzie). Pisma/odwołania do bmw polska/monachium tez raczej nic nie dadzą, natomiast na pewno warto spróbować.

A auto w leasingu można sprzedać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znając życie to pisma itp nic nie dadzą oprócz jakiegoś rabatu np z 62tys na 55 tys. Auto jest po gwarancji a po drugie odpiszą, że to z winy złego użytkowania auta. To jest dobra odpowiedź z ich strony bo nikt nikomu nie udowodni, że ktoś katował auto lub nie. BMW powoła się, że to odosobniony przypadek itp Jak ktoś z Was ogląda turbo kamera to wie o co chodzi. Każda strona powoła biegłego, który każdej stronie przyzna racje .... Ja bym po prostu zaryzykował i kupił używany silnik od np anglika. Koszt z wymianą pewnie zamknie się w 10tyś.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Gdy auto było regularnie serwisowane w ASO to nawet po gwarancji można uzyskać rabat 50% na takli silnik niestety pozostała kwota dalej nie jest mała :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc kqazik,

 

Wyrazu wpspolczucia.

 

Nie bylo zadnych objaw? Nic nie szuralo/szlifowalo?

 

Ja kupilem swoja X5 miesiac temu, mam nabite 190k i mam wielka nadzieje ze nic nie strzeli, amprzy najblizszej okazji (pewnie kolo wakacji dopiero) mam zamiar podjechac gdzies zeby mi sprawdzili i ew. wymienili.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czesc kqazik,

 

Wyrazu wpspolczucia.

 

Nie bylo zadnych objaw? Nic nie szuralo/szlifowalo?

 

Ja kupilem swoja X5 miesiac temu, mam nabite 190k i mam wielka nadzieje ze nic nie strzeli, amprzy najblizszej okazji (pewnie kolo wakacji dopiero) mam zamiar podjechac gdzies zeby mi sprawdzili i ew. wymienili.

kolego radzę ci wymienić rozrząd już teraz , ja serwisowałem auto w Szczecinie u Bońkowskich i bardzo żałowałem . Z przodu w zawieszeniu coś stukało to kazali czekać by to się mocniej "wytkłukło" ponieważ nie mogą znaleźć przyczyny ..... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie to jest ciekawy temat bo ponc te lancuchy sa "na zawsze", czyli w takim razie, skoro BMW tak twierdzi i sie cos zrywa, czylo wg mnie to powinno byc najpawione przez BMW.

VW mial(ma) problem z wtryskiwaczami paliwa. Wymiana - 12tys zl, ale przez to ze sie sypaly (mialem poprzednio passata i nie na gwarancji) bo niektore modele mialy felernego dostawce to VW wymianial na wlasny koszt, wiec w tym przypadku wg mnie BMW powinno to samo zrobic.

 

Nie zgodzicie sie? :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Jest to często spotykana wada tego silnika, tzn 3.0sd 286Km.

Miałem to samo w X5 3.0sd 2008r. W październiku 2012 przy przebiegu 144 tysięcy kilometrów od nowości pękł łańcuch. Byłem pierwszym właścicielem auta od nowości, pełen serwis w ASO do końca. ASO nie wykryło usterki na przeglądzie 3 dni przed awarią. Opisałem to na tym forum - komentarze niektórych forumowiczów na temat realności przebiegu pomijam, ale dlaczego skasowano cały wątek??

 

Uważam że BMW dało ciała projektując wadliwy rozrząd, oraz nie informując użytkowników o konieczności jego wymiany.

 

pozdrawiam

Łukasz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiam,

pytanie czy we wszystkich egzemplarzach ten wadliwy rozrząd. Osobiscie slyszalem o kilku przypadkach na forum. Sam mam juz 200 tys. przejechane, a w E71 ten sam silnik chodzi i jeszcze nikt nie pisal o takich przypadkach. Prawda-czytalem kiedys odnosnie X6 4.0d, że cos tam sknocili...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Współczuję ale coś dużo tego typu awarii - nie sądzicie ?

Widzę ze 200kkm to jest taka granica przejścia do innego świata.

Dlatego jeśli będę kupował SUV to chyba będzie to jednak Mercedes ML lub E70 z silnikiem benzynowym ...

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jest to ciekawe, bo w moim poprzednim aucie Passacie (tdi 2008) pasek rozrzadu wymienial sie co 150,000. Wiec ciekawe ze LANCUCH sie by zrywal przy tylu? szczerze mowiac jest to dosc dziwne.

 

Odnosnie innych auto, to mysle ze wszedzie do czegos sie mozna przyczepic. Np w pasatach b6 byla glowica krzywa w poczatkowych latach produkcji lub wtryski sie sypaly (12tys wymiana - na szczescie vw wymienial) wiec, chyba nie ma idealnego auta, tylko trzeba wybrac optymalne :-)

 

A w E70 benzyna nie ma problemu z rozrzadem? Wlasnie wyczytalem ze kolesiowi jakiemus w Mercedes GLK 220 CDI, 2009, przy 90000km urwal sie lancuch. Tak wiec zdaza wszedzie ale ponoc b. rzadko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.