Skocz do zawartości

Problem z silnikiem


Jakub03071993

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam problem z silnikiem, silnik czasami szarpie i potrafi nawet zgasnąć nie zależnie od tego czy jest ciepły czy zimny podczas jazdy też się to zdarza wyskoczyły mi błędy [EGR controller Negative control deviation air mass to high] oraz [Glow device Glow plugs also glow relay defect] A takie są efekty: https://www.youtube.com/watch?v=RpFzYPGTNtU Dzisiaj wyczyszczę EGR tylko czy to wystarczy czy może powinienem zrobić coś innego? Z góry dziękuję za wszelakie pomysły.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
EGR jak jest czysty, to założę się, że nie działa. Odpal i zobacz czy to cięgiełko w środku będzie pracować, myślę że nie będzie. Popatrz czy w tym cienkim wężyku po prawej jest podciśnienie. Twoja główna bolączka, to chyba raczej problem z przepływomierzem, bo błąd mówi, że silnik dostaje za dużo powietrza. No i na Twoim filmiku widać, że masz za duże obroty, wygląda jakby było około 950, a powinno być 830 rpm

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czysty w takim sensie że nie było wiele nagaru Był czyszczony wiosną więc wiele się nie nazbierało sprawdzę jeszcze ten wężyk i cięgiełko bo nie sprawdzałem Obroty są wysokie bo świeżo odpalony na zimno był jak się ciut zagrzeje to się normują. A czy to cięgiełko w EGR może powodować takie objawy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Chodziło mi o to, czy wszystko w środku pracuje, bo na wolnych obrotach EGR powinien się otwierać, jak zdejmiesz rurę i zajrzysz do środka, to powinieneś to widzieć. Egr nie ma nic wspólnego z tym, że silnik sam gaśnie, niektórzy go całkowicie odłączają i jest ok. U Ciebie stawiam na przepływkę.

Były: e30: 323i '83 // e34: 520i '95, 525i '91 // e46: 320d '99 320d '02 // e39: 525tds '96, 520d '02, 528i '98, 525d '00 // e60 520 M47 + wirus, 520d N47 // e83 N47

Pozdrawiam

Krzychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co mówi siekiera to raz. Dwa - co to za dziwny dźwięk podczas grzania świec, przed samym odpaleniem? Trzy - EGR, choćby nie wiem jak zatkany czy zablokowany na amen, nawet jeśli jest otwarty i wali cały czas spalinami - nie ma to znaczenia na wolnych obrotach, ze względu na charakterystykę pracy tego zaworu. Miałem oba te błędy u siebie i nie miały one w ogóle wpływu na pracę silnika na jałowych obrotach. Pierwszy błąd powodował odcinanie mocy przy 3000 obr/min, drugi to błąd świec, nie są one istotne z punktu widzenia pracy motoru, zwłaszcza po rozgrzaniu.

Poszukaj, czy w pamięci "shadow" komputera nie ma błędu związanego z odstępstwem kąta wtrysku aktualnego od zadanego +/- 3 stopnie. jeśli taki błąd występuje - zaciera Ci się tłoczek przestawiacza kąta wtrysku w pompie.

None of you seem to understand...

I'm not locked in here with you.

You're locked in here with me!


//Potrzebujesz podpiąć się pod kompa? Daj znać. Pomogę za free.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten dziwny dźwięk to po prostu piszczy wentylatorek od nawiewu wnętrza jak się robi zimniej to ma taką przypadłość. jak na razie w końcu udało mi się skasować te błędy póki co jest dobrze. zobaczę jutro na ten błąd i poszukam czy jest coś nie tak z tą przepływką. A co do tej choinki to świeci ASC i Poduszki pow. Ręczny to miałem zaciągnięty a olej zawsze tak z początku świeci na zółto i gaśnie po chwili z tego co wyczytałem jest to normalne.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik dalej szarpie :( Posprawdzałem dziś wszystko : Przepływomierz jest w jak najlepszym porządku, Nie pokazuje mi tam takiego błędu o kąt wtrysku, EGR mam sprawny podciśnienie ssie, Sprawdziłem też wszystkie węże czy jakaś gadzina mi ich nie poprzegryzała ale są całe zwłaszcza ta od intercolera do kolektora ssącego mnie ciekawiła ale też cała jest, Powykręcałem też wszystkie świece czy jakaś się nie ułamała i nie lata tam swobodnie. Za to cały czas wyskakuje mi błąd z tymi świecami, czy jest możliwe żeby przekaźnik od świec powodował takie objawy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dobrze wiedzieć jak byłem u pewnego mechanika powiedział że to normalne w tym samochodzie bo powiedział że zmieniał czujkę i dalej to samo nie wiedziałem od czego to się dzieje widocznie żeby mieć pewność trzeba samemu zmienić. A co z tym przekaźnikiem świec może powodować takie objawy?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poduszki silnika do wymiany, a że szarpie to na moje oko, wygląda albo na coś z przepływką, albo na coś z dawkowaniem paliwa, filtr paliwa do kontroli i przyjrzenie się pompie...

 

Spróbuj też odłączyć przewód podciśnienia od egr i odpalić wtedy samochód, zobacz czy będzie szalał dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie też się zapala po pewnym czasie od zapalenia, świeci prze koło 10 sekund i gaśnie. Mam uszkodzony czujnik poziomu oleju. Tak jest jak ma się go zepsutego.

 

potwierdzam , mam identycznie.

 

Witam,

Może mi ktoś napisać, na czym polega uszkodzenie tego czujnika poziomu oleju??

Czy sprawdza on poziom , tylko po odpaleniu auta??? Jeśli nie , to proszę wyjaśnić , dlaczego nie zapala się on

podczas jazdy (oczywiście przy dobrym poziomie oleju), a tylko i wyłącznie parę sekund po odpaleniu auta..

 

z góry dziękuję za odpowiedź :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było pierdyliard razy, użyj wyszukiwarki. W skrócie - czujnik sprawdza poziom oleju po odpaleniu auta, a jego usterka to standard standardów w e46.

 

Czyli sprawdza stan "tylko" po odpaleniu jazdy??? W czasie jazdy już nie??? Oto się pytam ...

bo jadąc trasę i powiedzmy mam jakiś wyciek oleju to nie pokaże ,że mam za mało ???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było pierdyliard razy, użyj wyszukiwarki. W skrócie - czujnik sprawdza poziom oleju po odpaleniu auta, a jego usterka to standard standardów w e46.

 

Czyli sprawdza stan "tylko" po odpaleniu jazdy??? W czasie jazdy już nie??? Oto się pytam ...

bo jadąc trasę i powiedzmy mam jakiś wyciek oleju to nie pokaże ,że mam za mało ???

 

Jak tylko po odpaleniu? Sprawny czujnik monitoruje poziom oleju cały czas, jak jest za niski to wysyła sygnał i zapala się kontrolka. Nie ma znaczenia czy po odpaleniu czy w czasie jazdy.

Jak czujnik jest walnięty to komputer sygnalizuje to poprzez zapalenie kontroli na 10s zaraz po odpaleniu, a sam czujnik już nic nie monitoruje bo nie działa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.