Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jest problem. Tzn ja go mam :roll:

Ale od początku.

Ostatnio nabyłem, drogą kupna, taką oto gałeczkę zmiany biegów SAT Automat jaka jest np w tym samochodzie:

http://www.mobile.de/pl/marka/bmw/model/335/vhc:car,pgn:1,pgs:10,srt:date,sro:desc,mke:bmw,mdl:335,frn:2010-01,ger:automatic_gear,vcg:sportscar/pg:vipcar/179935295.html

Znalazłem na Youtube film, na którym widać, że gość zrobił jej retrofit do zwykłej e92, zatem da się to zrobić:

Generalnie tak wygląda to gotowe:

https://imageshack.us/scaled/large/521/forumsat1.jpg

 

Niestety moi spece w Krk nie podejmą się montażu tej gałki :(

Problem leży w tym, że jest ona cyfrowa - blokada zwalniana jest za pomocą przycisku z boku.

W zwykłej e92 blokada jest zwalniana za pomocą cięgna z tyłu gałki.

Zrobić kawałek pasującego pręcika, na którym gałka zostanie osadzona to nie problem. Problemem jest to aby miała ona blokadę, żeby w trakcie jazdy przypadkiem nie wrzucić P lub R... :roll:

Bardzo proszę o jakieś wskazówki, ewentualnie polećcie kogoś kto mógłby ogarnąć ten temat :)

Gałka SAT trochę kosztowała i fajnie gdyby okazało się, że nie były to pieniądze wyrzucone w błoto :mad2:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

a prosze, instrukcja montazu w dwoch pdfach mechanika i elektryka:

 

https://www.bimmian.com/elements/page.htm/instructions.ht/USK/USK.pdf

https://www.bimmian.com/elements/page.htm/instructions.ht/USK/USK9X.pdf

 

galka kosztuje mniej wiecej 250 zl i wizualnie nie pasuje do E9X.... ale ti juz kwestia gustu oczywiscie.

Mam nadzieje ze pomoze.

Moja La Bunia



DO E9x :

oslona konsoli centralnej Performance OEM Carbon przed liftem - 725 zl



Wszystkie przedmioty aktualnie w galeri. Wysylka od 26/01/17. 15 dni na zwrot bez podowania przyczyn w nienaruszonym stanie

Opublikowano
a prosze, instrukcja montazu w dwoch pdfach mechanika i elektryka:

 

https://www.bimmian.com/elements/page.htm/instructions.ht/USK/USK.pdf

https://www.bimmian.com/elements/page.htm/instructions.ht/USK/USK9X.pdf

 

galka kosztuje mniej wiecej 250 zl i wizualnie nie pasuje do E9X.... ale ti juz kwestia gustu oczywiscie.

Mam nadzieje ze pomoze.

 

Moim zdaniem pasuje. Widziałem na żywo i jest piękna :wink:

Te instrukcje, które podałeś nie pomogą. Czytałeś mojego posta dokładnie? :roll:

One są do customowych samoróbek a mnie chodzi o przerobienie OEM-owej gałki, tak by nadawała się do zwykłej e92 w automacie.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano (edytowane)

A mi sie wydaje ze pasuje DO E 90.1.2. ALE DO TEJ SKRZYNI ELEKTRONICZNIE S'TEROWANEJ ..

 

fabryka orginalnie wstawila skrzynie z ta galka ale dostepne to bylo tylko w 335i coupe e92 .... jest to inna skrzynia ale spotykana i przed liftem i po licie

 

inna niz te strowane mechanicznie :)...ale jak widac na obrazku z galka elektroniczna orginalnie

 

auto z 2008 roku fajnie oto pasuje eo e92 wg mnie

 

http://i.ebayimg.com/00/$%28KGrHqFHJEgFHVP8,Lr0BR5s!gpEr!~~_19.JPG

Edytowane przez 2zerozero7
Opublikowano
A mi sie wydaje ze pasuje DO E 90.1.2. ALE DO TEJ SKRZYNI ELEKTRONICZNIE S'TEROWANEJ .. nawet fabryka orginalnie wstawila skrzynie z ta galka ale dostepne to bylo tylko w 335icoupe na 100 procent .... ale to jakas inna skrzynia spotykana i przed liftem i po licie jaka nie wiem napewno inna niz te strowane mechanicznie :)...ale z galka elektroniczna orginalnie

 

http://i.ebayimg.com/00/$%28KGrHqFHJEgFHVP8,Lr0BR5s!gpEr!~~_19.JPGauto z 2008 roku

 

Wiem z czego jest ta gałka, nawet dałem link w treści postu ;)

Rzecz w tym, że są filmy na Youtube, w których widać adaptacje tej gałki "SAT" do zwykłych automatów w e9x.

Zatem da się to zrobić.

Potrzebuję po prostu kogoś kto ogarnie dla mnie ten temat.

Oczywiście nie za darmo ;) :mrgreen:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

no rzeczywiscie nie zauwazylem . sory za nabijanie postow heheh :mad2:

 

a gosc na tym ebayu czy gdzies jak sprzedaje takie cos nie daje isntrukcji jak to zlepic do kupy >?

Opublikowano
Taka gałka była tylko dla skrzyni DCT (dwu-sprzęgłowej), nawet nie wiem czy nie tej samej co montowanej w M3. To zupełnie inna bajka.

 

Pozdrawiam

 

 

wlasnie to ta skrzynia !!!:>

Opublikowano

Wiem, że pochodzi ze skrzyni DTC.

Natomiast kilka osób zamontowało ją do zwykłej skrzyni automatic i bardzo mi się podoba taki retrofit :oops:

Pytanie czy w naszym pięknym kraju znajdzie się ktoś kto podejmiej się podobnej operacji? :roll:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
O ile się nie mylę to te montowane do zwykłych automatów nie są oryginalne. Gdzieś widziałem je w sprzedaży.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg
  • Główni Moderatorzy
Opublikowano
Sa takie chinskie podrobki ktore pasuja. Ale zeby bylo jak w oryginale trzeba by chyba przerobic cale sterowanie skrzynia ? Po co przy takiej galce obok ten stary wyswietlacz biegow ? Albo zrobic jak w oryginale albo zostawic serie, polaczenie nowej galki ktora wyswietla biegi i starego paska z biegami po lewej zakrawa lekkim drutem :/
  • Zarejestrowani
Opublikowano

Niestety SAT nie zamontujesz bez straszliwej rzeźby do E90, ostatnio robiliśmy do e70 retrofit ze sportowa skrzynia i tam wiadomo leciutki temat ale do zwyklej skrzyni za duzo babrania sie bedzie.

 

Gdybys sie zdecydowal robic to bede trzymal kciuki ( sam tego ogarniac nie bede bo troche daleko ode mnie mieszkasz) no i w Twoich okolicach sa inni specjalisci, ale jak odpuscisz temat to ja sie pisze na odkupienie :8)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Niestety SAT nie zamontujesz bez straszliwej rzeźby do E90, ostatnio robiliśmy do e70 retrofit ze sportowa skrzynia i tam wiadomo leciutki temat ale do zwyklej skrzyni za duzo babrania sie bedzie.

 

Gdybys sie zdecydowal robic to bede trzymal kciuki ( sam tego ogarniac nie bede bo troche daleko ode mnie mieszkasz) no i w Twoich okolicach sa inni specjalisci, ale jak odpuscisz temat to ja sie pisze na odkupienie :8)

 

Właśnie nie chciałbym odpuszczać tematu bo ta gałka jest praktycznie nie do kupienia na rynku wtórnym. Na żywo wygląda rewelacyjnie.

Ale jak na razie pomocy znikąd nie widać :cry:

Nawet jeżeli ktoś podejmie się montażu gałki i ją rozwierci, rozwali, czy uszkodzi przez przypadek - nie będę mieć mu za złe.

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano
Pisałeś do gościa z filmiku YT? kiedyś skontaktowałem się tak z człowiekiem w Stanach, który nagrał filmik jak rozbierać boczki w E90; w mailu mi wszystko doskonale wytłumaczył.
Opublikowano
ciekawy jestem tematu bo wygląda bardzo fajnie .. trzymam kciuki za powodzenie w montażu

we Wroclawiu mam magikow w poniedziałek spytam się czy sprawa jest realnie do zrobienia ..

 

Bardzo bym Cię o to prosił.

Pisałem do gościa z filmiku ale nie doczekałem się żadnej odpowiedzi... :roll:

http://imagizer.imageshack.us/v2/320x240q90/196/nduk.jpg
Opublikowano

Znający mnie bliżej wiedzą że jestem elektronikiem 9choć to w dzisiejszych czasach pojęcie względne)

Czy tak czy inaczej kabelki i podstawowa elektronika mi nie straszna.

Kupiłem swego czasu taka gałkę , całą wraz z przyciskiem " sport , mocowaniem , mieszkiem , osłonami itd , do zestawu wziąłem cały dół , czyli automatykę przełączania stanów pracy skrzyni , w zasadzie wszystko praktycznie nowe i w całkiem przystępnej cenie 450zł . Myślałem przez jakiś czas o wszczepieniu tego wszystkiego do swojej 535d.

 

Zacząłem gromadzić informację , schematy ,dane.

Rozebrałem automatykę i się z nią zapoznałem bliżej.

 

Powiem krótko , nie ma możliwości wszczepienia tego pod stara skrzynię.

Zmiana biegów odbywa się tylko elektronicznie i nie rozbija się o przełączanie stanów pracy na poziomie przełączników i zmiany obwodu , lub impulsu (bieg góra dół) Mechanizm jest bezdotykowy ,kliknięcia są symulowane na poziomie dźwięku, zmiana stanów pracy rozpoznawana jest mega wyspecjalizowana elektroniką analizującą odczyt z czujników halotronowych , magnetycznych i podczerwieni . Gotowa informacja (polecenie pracy) zapierdziela bezpośrednio do nowej skrzyni po CAN , sterownik odbiera polecenie zmienia bieg, sterownik skrzyni oddaje odpowiedź ale już po magistrali LIN (np bieg został zmieniony ) sterownik gałki to odbiera " zatwierdza i zapala lampkę"

W starych skrzyniach pierw jest zamknięcie obwodu (danego stanu pracy) następnie zapala się lampka wyboru a potem zaczyna pracować skrzynia. W nowym zestawie nie ma żadnej linki stalowej idącej od gałki do skrzyni.

 

Oczywiście można to ogarnąć na poziomie ,pełnej przeróbki , tylko na poziomie estetycznym , podłączając równolegle diody z nowej gałki do diod przy gałce starej. Co do blokady , nie ma jak tego zrealizować ,no chyba że zastosuje się jakiś elektromagnetyczny przełącznik .

 

W związku z powyższym , zakupiony sprzęcik postawiłem sobie na półce w garażu i brędzluję się tylko na poziomie patrzenia na mega estetyczny wygląd . Po dotykać również można, ale biegów raczej nią nigdy zmieniać nie będę.

 

Tak to miało wyglądać u mnie :

 

 

http://img354.imageshack.us/img354/281/qcnfwb20kgrhgohdmejlllt.jpg

 

Natomiast pojawiła sie na rynku gałka stylizowana z podświetleniem i przyciskiem blokady ,można ją zamówić w USA

Szukam osób do zbiorowego zamówienia gałki z podświetleniem.

Dokładnie tego co na zdjęciu i tak wygląda gałka która pasuje p&p do naszych aut :

http://www.bimmian.com/elements/product.htm/showcase/USK/ML_017.jpg

 

http://www.bimmian.com/elements/product.htm/showcase/USK/ML_018.jpg

 

http://www.bimmian.com/elements/product.htm/showcase/USK/ML_015.jpg

 

http://www.bimmian.com/elements/product.htm/showcase/USK/ML_010.jpg

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ta gałka z USA ma jedna wadę, jest strasznie duża przez co nie wygląda to za dobrze. jak zrobią mniejsza wersje to będzie super.
Opublikowano

Gałka z USA jest strasznie wysoka. Polecam w to miejsce gałkę z serii Performance. Zupełnie inne wrażenia dotykowe i przede wszystkim gałka jest niższa. Zdjęcia po montażu gałki:

http://images61.fotosik.pl/306/d55a4512551f56c9med.jpg

http://images63.fotosik.pl/306/48f1f6fd0f1c67dfmed.jpg

http://images62.fotosik.pl/306/29ffdb597bb6ce2bmed.jpg

Opublikowano
Ta gałka z USA ma jedna wadę, jest strasznie duża przez co nie wygląda to za dobrze. jak zrobią mniejsza wersje to będzie super.

 

Z tego co widziałem to są dwie wersje wyższa i niższa :)

http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.