Skocz do zawartości

E39 520i Odma - co ile km wymieniamy ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zastanawiam się, co ile km lub co jaki czas należy wymienić odmę ??

Swoją wymieniłem w marcu. Mamy sierpień - czyli 5 m-cy później - a ja już mam efekt walniętej odmy. Dodam że zrobiłem na niej 10k km.

Czy one maja swoją żywotność ?? Czy może padają czasem od tak sobie a ja trafiłem na zły wypust, czy może firma nie taka ??

Za swoja w Auto-Carsie dałem chyba ze 140 zł. Jak to u Was ??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

TOPRAN i wszystko jasne...

 

Odma spokojnie na trzy zmiany oliwy albo i więcej ale troche to zależy od tego w jakiej kondycji olejowej jest auto.

 

Ale nie topran do cholery :mad2:

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano (edytowane)

To jaka marka ?? Skąd miałem wiedzieć że nie Topran ?? Czujnik wału wiem i dałem Siemensa. Jaka ma być więc odma i ile wydać skoro Topran 2 stówy ??

 

Poza tym mówicie że co 3 wymiany oleju, ok. Jeśli ktoś zrobi w pół roku 15000 km, a z tego co wiem, to odpowiedni moment na wymianę oleju. W 1,5 roku zatem zrobi 3 wymiany oleju, a co za tym idzie i odmę trzeba wymienić. Z tego wynika, że dobrej marki odma na 1,5 roku wystarczy....masakra....

 

Dyzio, a Ty swapa kiedy zrobiłeś i co prócz silnika wymieniłeś ?? Wydech też ??

Edytowane przez s_wirus
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

a oryginał nie wiele więcej.

 

Ogólnie topran to szmelc i sie go w ostateczności wybiera jak nie ma nic innego a trzeba szybko naprawić auto.

Przykładen są ich korki chłodnicy które trzy kolejne były wadliwe i dopiero jak kupiłem febi to mam dobry.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

PIerwszy raz w moim smaochodzi odma ( wraz z rurakmi) byla wymieniona poltora roku temu przy przebiegu 200 000 km. teraz mam 270 000 i dziala idealnie.

Oryginal z ASO , komplet z z wszystkimi rurkami i wysylka kurierem kosztowal - 405 zl

Opublikowano
Ja wymieniłem w m54 profilaktycznie przy 186tyś. odma+wszystkie rurki.Gdyby nie to że przy wymianie starej użyłem więcej siły i co niektóre rurki pękły (po prostu szybciej )to odma była OK,wszystko drożne i można powiedzieć czyste.Oczywiście wszystko wymienione w oryginale więc już zapomniałem o odmie,mam nadzieję na następne :D 186tys.
Opublikowano
Ja wiem że poprzedni właściciel nie wymianiał odmy 6 albo 7lat ja mam już auto prawie 3 lata i też nie wymieniałem. Dopiero w tym roku wymieniam na oryginał. Moim zdaniem spokojnie co 3-4 lata można wymieniać, ale trzeba kupić porządną odmę bo w zimę można niemiło się zaskoczyć jak zamarznie.
Opublikowano
A ja ostatnio u siebie filtr odmy wymieniłem i na starym filtrze była data produkcji auta :D Wymieniłem mimo, że żadnych oznak padniętej nie miałem :D
Opublikowano

Co do samej odmy. Objawem tego że padła jest kopcenie na biało z rury wydechowej ale czy tylko to ??

Poprawcie mnie jeśli się mylę ale służy ona do odpowietrzenia części korbowej silnika. Rurką olej wraz z powietrzem dostarczana jest do odmy, która znajduje się przy kolektorze dolotowym powietrza. Powietrze z kolektora dostaje się do odmy powodując, że olej z rurki wraz z powietrzem spływa do miski olejowej. Czy jakoś tak ?? Jeśli odma jest uwalona lub rurka spływowa zatkana, to olej wpada do kolektora dolotowego, powodując kopcenie podczas spalania oleju....tak ??

A czy jest możliwość, że odma może zassać olej z miski olejowej i walić do kolektora ??

Jak można sprawdzić, że odma jest zepsuta ?? Czytałem gdzieś że trzeba odkręcić korek wlewu oleju, i dmuchać w wężyk z pod pokrywy zaworów i jeśli usłyszymy bulgot oleju w misce olejowej, to jest ok. Prawda ci to ??

Opublikowano
U mnie jak padła odma to miałem takie objawy: Mega chmura za mną, gwizd z pod maski słyszalny z kilometra i ubytek oleju. Po wymianie wszystko ok. i teraz wymieniam jak pisałem wyżej, żeby się to nie powtórzyło.
Opublikowano

w moim 530i padnieta odma powodowala puszczenia sporego "baka" przy porannym odpalaniu ale najbardziej dokuczliwym efektem bylo wywalanie CHECKa i bledy sond lambda.

Z tym ze nie wiem, na ile sama odma to powodowala a ile w tym pomagalo zapchanie szlamem rurki splywowej do miski.

Stad tez bardzo wazne jest wymiana wszystkich rurek" dookolaodmowych" jesli nigdy nie byly wymieniane wczesniej.

Po wymianie odmy i rurek CHECK juz nigdy wiecej sie nie pojawil.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam wszystkich. Więc tak. Z powodu ciągłego borykania się z odmą, stałem się chyba niejako specjalistą w jej dziedzinie.

Wymiana odmy w moim silniku zajmuje mi już chyba kilka minut z zegarkiem w ręku. :8)

 

W moim przypadku padniętej (nowej) odmy były falowania obrotów silnika, olej w kolektorze ssącym, gaśnięcie silnika (lepiej pracował po odpięciu przepływki, na którą często pada podejrzenie. Są to objawy nietypowe dla awarii odmy.

 

Typowe dla niesprawnej odmy zjawiska to:

- znikanie oleju (spalanie lub zasysanie z miski olejowej i wywalanie go do kolektora ssącego),

- chmura białego dymu za autem,

- gwizd z okolic kolektora (często mylony z nieszczelnościami w układzie dolotowym).

 

Niesprawna odma może powodować padanie innych części silnika, np. silnika krokowego, wtryskiwaczy, czy prowadzić do wydmuchania uszczelki pokrywy zaworów, to delikatne usterki. Prowadzi także do utraty mocy silnika i do innych nieplanowanych wydatków.

 

Ze swojej strony odradzam wszystkim kupowania zamienników - szczególnie firmy TOPRAN. Wytrzymuje 1 miesiąc do góra pół roku.

 

Pozdrawiam i pamiętajcie o regularnej wymianie odmy. :D

Opublikowano
Ściągałeś kolektor by wymienić odmę? Wymieniłeś odmę i wszystkie wężyki? Jak tak Ci dobrze idzie to może zgłoszę się do Ciebie bo szczerze mówiąc jeszcze nie wymieniałem po kupnie odmy.
Opublikowano

Kolektor wymienił mi mechanik, bo stary pływał w oleju, a ja nie chciałem bawić się w zdejmowanie wszystkiego, wiesz, mam gaz.... :x

Wymieniłem odmę na używaną, oryginalną. Na wszelki wypadek zakupiłem dwie. Wężyk tylko górny, bo dolny jest zdrowy, a służy tylko do spływu oleju do miski. Jeśli nie jest zatkany, a czyściłem go, to spokojnie może zostać.

Opublikowano
Ja kupię nową, ale wymienię dopiero w październiku razem z olejem tak przy okazji. Czyli bez ściągania kolektora sobie poradziłeś z tą odmą? Czy wymieniałeś jak miałeś wymieniany kolektor?
Opublikowano
Nie ściągałem kolektora żeby wymienić odmę. Żeby ją sprawnie wymienić, wystarczy odkręcić pokrywę filtra oleju (uważając żeby nic nie dostało sie do środka, a jednocześnie można wymienić sam filtr jak ktoś chce), zdjąć kilka kabelków, filtr powietrza. Jak będziesz wymieniał, to Ci pomogę. :D
Opublikowano
Czy używanie oleju 15w40 może doprowadzić do przytkania rurki odmy? Pytam, bo mam fest białego dymu za sobą.

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Opublikowano

Jasne i nie chodzi tu o przytkanie rurki, a zawalenie/zapchanie całej odmy.

Podejrzewam, że ci, którzy zalecają używanie do marki BMW dość rzadkich olejów, np. 5W40 wiedzą dlaczego :)

Według mnie, im rzadsza konsystencja oleju, tym dłużej odma popracuje.

Kolego wymień odmę najlepiej z wężykami, szczególnie gdy stwierdzisz przytkanie bądź popękanie i problem z białą chmurą zniknie. :8)

Najważniejsze !! Wymień na oryginał :!: :!: :!:

Zamiennik podziała krótko, szkoda kasy.

Opublikowano
Objawem odmy jest śnieżnobiały dym czy ogólnie tonacja szarawo-jasna?

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.