Skocz do zawartości

Instalacja i konfiguracja INPA, NCS Expert - Windows 7,8,10


Rekomendowane odpowiedzi

ok dzieki bardzo juz pobralem tylko teraz dla pewno podasz mi scieżkę gdzie mam te pliki wszytkie skopiować? bo na pierwszej stronie tego tematu ni by jest cfgdate ale zupełnie inne pliki i teraz pytanie gdzie mam skopiowac folder lub pliki z folderu które pobrałem od Ciebie.

Z góry dziekuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponowałbym zamknąć ten temat, bo robi się śmietnik...

Jest instrukcja na pierwszej stronie. Ja wrzuciłem filmik. Później pisałem od nowa instrukcję i dalej są zadawane te same pytania. Zaraz ten temat będzie miał 100 stron, bo komuś się nie chce nawet przeczytać instrukcji. Tam do kolegi wyżej to jak pobrałeś wszystko od Młodzika, to wszystko masz w tych plikach i nic nie musisz pobierać dodatkowego. Wszystkie ścieżki podał Młodzik, a później ja podałem to samo tylko wydaje mi się bardziej zrozumiale.

Zrób wszystko wg filmiku. Cały proces instalacji BMW Standard Tools i dodanie bibliotek jest zrobione prawidłowo. Później te porty COM zmieniałem, opóźnienia też zmieniałem, bo pomimo dobrej instalacji programy nie działały. Powtórzę 50 raz, że najpierw zainstalować kabel, podejrzeć na jakim porcie się zainstalował (oczywiście pozmieniać opóźnienia itp.) i na tym porcie instalować BMW ST. Zmiana portu na sztywno czasami może powodować błędy w łączności, bo może być on wykorzystywany również przez inne urządzenia. Jeśli ktoś nie był na tyle wyczerpany i dotarł do strony 3 przeczytał mój opis aktualizacyjny, to wie że cały mój problem był spowodowany przez producenta kabla E-Volt. Przed pisaniem na forum wszystko instalowałem ze 3 razy wg instrukcji nie działało to pożyczyłem kabel na którym działało i problem się rozwiązał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z Piot5rek. Wystarczy robić krok po kroku wg filmiku Piot5rka na stronie 3 i wszystko zainstalowane poprawnie :cool2:. Dziecko sobie poradzi :duh:

Pozostaje podziękować autorowi. Dobra robota :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, zrobiłem dosłownie wszystko tak jak na filmiku... Posiadam kabel od e-volt. Gdy podlacze pod obd 2 do samochodu kabel swieci, gdy wlaczam inpe ani battery ani ignition sie nie zapala, tylko kropki w lewym gornym migaja. Nie mam pojecia co robie źle :/ Gdy probuje wybrać e46 engine i wybieram swój silnik (n42) dostaje taki błąd: http://i57.tinypic.com/2w709e8.jpg . Chciałem zaznaczyć, że pożyczałem kabel koledze do renówki- tam działał, także to nie wina kabla...

Próbowałem na różnych portach- to samo. Podłączałem tak jak na stronie 3 pod filmikiem jest napisane- to samo. Skopiowałem ediabas i obd ini te z 3 strony to samo :<

Komputer win7 x64

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety film choć bardzo przydatny, w tym poście jest pozbawiony początku instalacji interfejsu. Nie wiemy jaki port# i hub# wybrał fizycznie autor.

Nie wiemy jaki komunikat otrzymał autor po próbie instalacji interfejsu po podłączeniu do USB -wykryto urządzenie-( w moim przypadku Viakena 231X) w menedżerze urządzeń Win 7 64.

Jeśli pojawi sie komunikat o niepowodzeniu instalacji w nowym oknie, mimo że okna menedżera urządzeń mówią o pomyślnej instalacji to kolejne aktualizowanie sterownika do portu COM (drugi etap instalacji) najprawdopodoniej nie pomoże w komunikowaniu sie naszemu interfejsowi z INPA.

Czasami interfejs może nie pracować z winy zabezpieczeń Win7 64 bit - brakuje podpisu-który można pobrać ze strony FTDI (WHQL Certified )-najlepiej najnowszy pakiet sterowników (dotyczy Win 7 64bit !). Innym razem wystarczy podłączyć inny interfejs i wszystko będzie działało- nasz jest najprawdopodobniej odporny na pracę :cry: .

Zmiana portu np. COM1 hub 1 lub COM2 hub2 odbywa się przez fizyczną zmianę miejsca podłączenia interfejsu do komputera. Niestety, jeśli i to nie daje oczekiwanego efektu lepiej kupić inny kabel. Koszty zwrotu i odpowiedź sprzedawcy, że testował interfejs i jest sprawny chyba popsują nam chumor na kilka dni.

System Win 7 64 oczywiscie dla pewności postawiony powinien być na świeżo przed każdą instalacją (ewentualnie można zrobić punkt przywracania tuż po zainstalowaniu W7 64).

 

Założenie o postepowaniu podczas instalacji INPA wg instrukcji jest oczywiste. Improwizacja nie jest zalecana jeśli mamy gotową receptę. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

piot5rek widze ze opanowales temat INPA :)

 

Jak czytam niektore posty to rece opadaja :) Naprawde tak ciezko przeczytac kazdy post od poczatku do konca ??? czytac ze zrozumieniem !!!

 

Witam, zrobiłem dosłownie wszystko tak jak na filmiku... Posiadam kabel od e-volt. Gdy podlacze pod obd 2 do samochodu kabel swieci, gdy wlaczam inpe ani battery ani ignition sie nie zapala, tylko kropki w lewym gornym migaja. Nie mam pojecia co robie źle :/ Gdy probuje wybrać e46 engine i wybieram swój silnik (n42) dostaje taki błąd: http://i57.tinypic.com/2w709e8.jpg . Chciałem zaznaczyć, że pożyczałem kabel koledze do renówki- tam działał, także to nie wina kabla...

Próbowałem na różnych portach- to samo. Podłączałem tak jak na stronie 3 pod filmikiem jest napisane- to samo. Skopiowałem ediabas i obd ini te z 3 strony to samo :<

Komputer win7 x64

 

to ze dziala z renowka, wcale nie oznacza ze bedzie dzialal z bmw (wiecej niz pewne ze NIE BEDZIE!), kilka postow wyzej jest napisane ze byl problem z kablem e-vol :

 

Jeśli ktoś nie był na tyle wyczerpany i dotarł do strony 3 przeczytał mój opis aktualizacyjny, to wie że cały mój problem był spowodowany przez producenta kabla E-Volt. Przed pisaniem na forum wszystko instalowałem ze 3 razy wg instrukcji nie działało to pożyczyłem kabel na którym działało i problem się rozwiązał.

 

Zmien kabel na K+DCAN i bedzie dzialalo wszystko jesli zrobiles wszystko wedlug instrukcji - NA KABLU NIE MACO OSZCZEDZAC BO NERWY I CZAS WIECEJ BEDA KOSZTOWAC !

 

Niestety film choć bardzo przydatny, w tym poście jest pozbawiony początku instalacji interfejsu. Nie wiemy jaki port# i hub# wybrał fizycznie autor.

Nie wiemy jaki komunikat otrzymał autor po próbie instalacji interfejsu po podłączeniu do USB -wykryto urządzenie-( w moim przypadku Viakena 231X) w menedżerze urządzeń Win 7 64.

 

Polecam jeszcze raz dokladnie zapoznac sie z CALYM TEMATEM :)

 

........................................................................................................................................................

 

Podane w tym temacie sposoby sa sprawdzone przez wiele obsob i na 1mln% programy dzialaja - chyba ze masz kabel trefny jak kilka osob z postow wyzej...

 

Prosze ADMINA/Moderatorow o edycje tematui usuniecie zbednych i powtarzajacych sie pytan, bo naprawde smietnik sie robi.

 

.

Edytowane przez rzecik

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech nie zamykaja, tylko wywala bezsensowne posty i powtarzajace sie pytania.

 

Mlodzik to 3/4 tematu do kosza musi isc :)

 

PS.

Jak mozesz wrzucic na chomika sp-datem do e39 m5 s62 to bylbym bardzo wdzieczny.

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WIELKIE DZIEKI !

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Witam, panowie tak czytam cały temat (prawie cały) i zastanawiam się dlaczego się tak męczycie z przerzucaniem plików, ręcznie do NCSEXPER , przecież można użyć BMW Coding Tool ta aplikacja, sama przerzuca pliki z SP-DATEN i zapisuje w poszczególnych folderach i jest wszystko co potrzeba, w odpowiednim folderze, klikamy (Select SP-source ) wystarczy tylko zaznaczyć model bmw np. 89

Update SP-Daten i kopiuje wszystkie pliki, pobrałem SP-daten 49.3 od Mlodzika1 (dzięki Mlodzik18 wiem że to twój chomik, pobrałem od Ciebie ze 100GB), całe (może się kiedyś przyda), ale można też tylko jeden model aktualizować, próbowałem na e46 i wszystko działa z NCS 4.0.1 tylko przed uruchomieniem BMW Coding tool trzeba we właściwościach zaznaczyć uruchom zgodnie z WIN XPSP3 zajmuje nie wiele, tylko co NCSDummy, ma te same funkcje.

 

Ps. Mam też NCSEXPER.EXE można nim tworzyć nowe i edytować profile, hasło też repxet, ale ma wadę, która podczas kodowania przeszkadza, nie działają przyciski funkcyjne od F1 do F6 trzeba używać kursora, jak ktoś chciał to mogę się podzielić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.