Skocz do zawartości

Instalacja i konfiguracja INPA, NCS Expert - Windows 7,8,10


Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Jeśli twój interfejs posiada linie L-line to połączysz przez STD:OBD chyba od któregoś miesiąca 1996roku, jak byś wcześniej chciał poniżej 96 roku to tylko ADS na port RS232 lub ICOM

Oczywiście przejściówka tez musi posiadać linie L-line (pin 15)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Mam problem z Kodowaniem/programem :

Mianowicie BMW e46 99' 2.0D, złącze okrągłe.

Instaluję program wg. instrukcji z 1 strony , podpinam kabel pod samochód odpalam NCS i tu już mamy schody:

-Podczas uruchomienia NCS i załadowaniu profilu Expertmodus, nie mam możliwości wejścia w jego edytacje ,ale to nic

-Poźniej procedura jak z poradników, czyli f1, f3, back, proces ecu, basic funkcion i pojawia sie:

Error.log :

 

ERROR! Modul: CDH.C, Proc: CDHCheckIdent, LineNr: 03, ErrorNr: 2041

COAPI-2041: wrong ecu coding index

A_LSZ: CODIERINDEX = 28h

LSZ.C27: CODIERINDEX = 27

 

po czym jednak próbuję dalej, i po kliknięciu z czytania pliku zaraz na ekran wyskakuje szereg liczb i cyfr zapisanych w notatniku.

 

-po modyfikacji pliku TRC, nic a nic się nie dzieje, pomimo ze pościł procedurę po ponownym odczytaniu plik jest taki sam jak przedtem, giną poprzednie zmiany.

 

Dodam :

Inpa hula normalnie, podczas kodowania nie mam słynnego mrugniecia światłami.

 

Czekam na Pomoc ! i Pozdrawiam Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pobierz sobie jak masz NCS 4.0.1 ze Standard tools 2.12 profile i aplikacje NSCEXPER.exe aby edytować profile, w orginale nie można, do kodowania musi być zaznaczonych kilka opcji w profilu 3.0 http://chomikuj.pl/Dinpl/BMW/NCS+4.0.1 Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Instalowalem, juz nie raz, i za kazdym razem byla ta sama spiewka, blad napisany przezemnie wczesniej, podczas kodowania brak mrugniecia swiatlami.

kolego przeczytaj sobie mój ostatni post na tej stronie viewtopic.php?f=97&t=118729

profile które Ci podałem (zapisuje się je w folderze PFL) do pobrania (notabene za darmo plik poniżej 1kb) jest tam profil Expertmode stworzyłem aby można edytować profile tak jak to się robiło w starszych wersjach NCS (3.0.8 i 3.0.1)i kilka gotowych którymi można kodować, w ten sposób, który opisałem w tym poście, nie musisz ich edytować, to są gotowe profile

profil przez który możesz te światła zakodować to ma Expertmode FSW PSW Manipulate przez inne też , ale musisz sobie sprawdzić sam ma zaznaczone wszystkie te opcje do kodowania przez plik MAN, a jak chcesz podejrzeć co zawierają profile to ściągnij sobie NCSEXPER.exe modyfikowana aplikacja ncs aby można było edytować profile.

przechodzisz bezpośredni po wybraniu profilu do kodowania samochodu (czyli F1 F3 wybierasz model BMW) (nie zapomnij o pustym w WORK pliku FSW_PSW.MAN (zaznacz go jako wszystkie pliki, a nie jako notatnik) i po każdym czytaniu i kodowaniu nawet nie udanym usuwać wszystko z WORK

 

Czy Ci zniknie problem błędu, jak błąd tkwił w profilu to tak, jak w całym NCS to nie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A uprzedzając twoje następne pytanie, film jak uzupełnić NCSEXPER 4.0.1 z Standard TOOLS 2.12 za pomocą aplikacji BMW CODING TOOL 240

https://www.youtube.com/watch?v=GEURZQVrsbs

A u kolegi z forum jest SP-DATEN dla różnych modeli BMW

http://chomikuj.pl/mlodzik1/BMW+SP-Daten

tylko podczas update trzeba zachować oryginalne ustawienia folderów np.: SP-DATEN\E46\ tak jak na filmie wtedy nie trzeba tworzyć folderów w NCSEXPER\DATEN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie mam problem z ncs skopiowalem profile i jak jakis wlączam to chce haslo (4.0.1)wpisuje standardowe i nie otwiera sie okno z dalszymi ustawiniami, czy auto musi byc podlaczone do lapka aby sie otworzylo? robilem wedlug instrukcji i nic :( , a i czy inpa ciagnie diagnostke f10? ktos podlaczal, trzeba jakies pliki kopiowac dodatkowe jak jest w inpie opcja f10?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a i najwazniejsza rzecz kupile przelotke ads do e39 ale po podpieciu wszystkiego w inpie gasnie ignition i battery, na innej przelotce wszystko smiga. Sprzedawca deklarowal ze przelotka dziala ma igniton bttery a tu sie okazuje ze nie. macie jakie pomysly jak ja naprawic bo odsylanie jest nie oplacalne. z gory dzieki za pomoc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przecież Ci napisałem że jak nie wymienisz aplikacji w folderze NCSEXPER\ BIN o nazwie NCSEXPER.exe to nie będziesz mógł tych profili edytować tylko z nich gotowych korzystać.

Można w przelotce z pinami kombinować jak jest na ich na tyle

OBD 2

pin 4 - MASA

pin 7 i 8 Linia transmisji K

pin15 linia transmisji L (nie we wszystkich interfejsach jest)

pin 16 zasilanie +12V

pin 1 zapłon po kluczyku (nie we wszystkich interfejsach jest w niektórych chyba jest połączony z pinem 16 i wtedy inpa ma na stałe zapłon i baterie włączone można kodować i diagnozować tylko nie widać kiedy kluczyk jest włączony)

 

OBD1 (okrągła wtyczka to nie ADS)

pin 19 MASA

pin 17 , 20 linia transmisji K

pin 15 linia transmisji L

pin 14 zasilanie +12V

zapłon pin ????

poszukaj który jest jeszcze w okrągłej wtyczce ten będzie zapłon po kluczyku (prawdopodobne z nim można połączyć pin 14 i wtedy zapłon będzie i bateria na stałe jak jest obecny ten pin od zapłonu w przejściówce przeważnie go nie ma, to pozostaje tylko drugi sposób ale pozbywasz się L-line chyba że udało by się podłączyć obejściem z tego pinu od zapłonu do OBD 2 do pinu 1)

chyba że metodą niżej:

Gdziś skopiowałem to:

"W przypadku "niebieskich" fejsów: łączysz pin 15 z 1 w interfejsie przerywając dotychczasowa ścieżkę prowadzącą do pinu 15, a następnie w przejściówce przelutowujesz kabelek z pinu 15 do 16 i wszystko pięknie działa, wykrywa zapłon oraz baterię.

ale jak ktoś ma e39 e38 to jest potrzebna linia L e46 już ma tylko linie K

jest jeszcze jeden sposób połączyć piny w OBD2 1 z 16 i wtedy na stałe będzie zapłon i bateria można tymczasowo albo za pomocą jakiegoś przełącznika.

chyba najlepszy sposób to kupić nową przejściówkę i nic nie kombinować :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To możesz w przejściówce połączyć i też będzie OK

musisz sprawdzić napięcie po kluczyku na którym pinie w samochodzie się pojawia i połączyć

ja dzisiaj sprawdzałem w E46 OBD 1 okrągła wtyka to :

przed włączeniem zapłonu pomiar napięcia masa pin 19

na pin 1 - 0 V

na pin 7- 0V

na pin 14 - 12,56V

na pin 16 - 0V

na pin 20 - 0,26V

 

po włączeniu zapłonu

na pin 1- 11,81 V

na pin 7- 10,60V

na pin 14- 12,24 V

na pin 16 - 11,98V

na pin 20- 8.46 (to jest linia transmisji w E46 K-Line jest tylko pin 20)

 

mam okrągłą przejściówkę

to

pin 14 napięcie 12+ V

pin 15 linia transmisji L ( w e46 nie jest potrzebna L-line)

pin 20 połączony z 17 (K-Line linia transmisji)

pin19 (masa)

 

tobie tyle wystarczy jak masz interfejs bez wykrywania zapłonu w czasie rzeczywistym, (ty masz stały dwie kropki w inpa czarne po podłączeniu do usb)

na pinie 16 jest aktywny zapłon po przekręceniu kluczyka

 

musisz sprawdzić przejściówke pewnie masz inne piny od innego samochodu, musisz rozkręcić i zobaczyć i połączyć je tak jak napisałem, ja mam tą przejściówkę do bmw, pin transmisji ma zawsze K-line napięcie 8V linia pin17 i 20 , masa na pinie 19 w okrągłej wtyczce zapłon jak jest aktywny to pin 16 , ale łączy się w OBD 2 pin1 z 14 i masz dwie kropki czarne, ale niestety nie ma aktywnego zapłonu, ale diagnozować i kodować można ja tym interfejsem nie programowałem więc nie wiem ale Dis dobrze chodzi i automatycznie wykrywa zapłon podczas diagnozowania

 

w prawidłowym interfejsie wykrywającym zapłon jest tak INTERFEJS KKL:

 

OBD-2 BMW 16Pin <<<< === >>>>> OBD- BMW 20Pin okrągła wtyczka

1 --------------------------------------------------16 ( Zündung / napięcie po kluczyku na zapłon

Zapłon +12V )

4 / 5 ----------------------------------------------19 ( GND ) MASA

7 / 8 ----------------------------------------------17/20 ( K-Line )

15 -------------------------------------------------15 ( L- Line )

16 -------------------------------------------------14 ( +12V / Bat.)

Edytowane przez Din76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwycięstwo !

 

Okazał się prosty błąd laika...

 

Komunikat wynikła z niezgodności cyfry modułu, należy zmienić z 27 na 28.

A drugi...Wstyd sie przyznać :mrgreen: :duh:

 

Podczas procedury kodowania : Wiadomo f1 itd, itd. dochodzimy do mometu w którym był czyli proces ECU, poźniej z listy c.......Psw, i na tym koniec !!! Ja poźniej niepotrzebnie klikałem jeszcze raz proces ECU przez co Wsad był nie kompletny !!

 

Wszystko lata jak powinno, światła sie ustawiają, świeca jednym słowem wszystko tak jak być powinno !

 

Martwi mnie jedynie to ze po zakonczonym kodowaniu , po ruchu świateł program sie zawiesza, jedynie odpiecie wtyczki z USB sprawia ze wszystko wraca do normy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wszystkie podpowiedzi, przelotka uzdrowiona poprzez odciecie ignition spod 16 i wszystko smiga jak talala :), generalnie przelotka zrobiona jak nalezy ale tak jak pisalem mój kabel ma aktywny non stop ignition i battery nawet bez podpiecia pod samochód i stad ten problem. Naszczescie dzieki waszej pomocy zarzegnany ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Panowie wybaczcie ale muszę zacząć od podstaw.Laptop z portem com i win7,interfejs ads.czy da się to pożenić by diagnozować starsze bmw?np e36 328 z 96r?

Zainstalowany zestaw od trandolfa-wirtualna maszyna,inpa i dis.i nie widzi kabla.Czy w ogóle port com ma działać na win7?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wziąłem się za instalację i przy instalacji Standard Tools 2.12 dostaję taki komuikat.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic909/v2014061516061045649827.jpg

Mam Windows 8.1 64bity, Java 7.60 64bity.

Da radę się z tym uporać, czy zostaje instalowanie np. XP na wirtualnej maszynie?

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wziąłem się za instalację i przy instalacji Standard Tools 2.12 dostaję taki komuikat.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic909/v2014061516061045649827.jpg

Mam Windows 8.1 64bity, Java 7.60 64bity.

Da radę się z tym uporać, czy zostaje instalowanie np. XP na wirtualnej maszynie?

 

 

 

Przed instalacją standard Tools kliknij na właściwości (ikonki Standard tools 2.12 setup) u góry zakładka zgodność kliknij na nią pokaże się, zgodność ze starszymi wersjami Windows zaznacz ptaszkiem taką jaką zaproponuje i kliknij OK możesz też zaznaczyć uruchom jak administrator a później lec po kolei, nie zapomnij jak instalujesz jako STD:OBD zaznaczyć ptaszkiem USB serial port

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki za wskazówkę Din76, ruszyło tak jak napisałeś.

Przy instalacji nie zaznaczałem USB to serial adapter, a później jako serial port wybrałem COM1, zgodnie z tym jak zainstalowałem uprzednio kabel.

 

EDIT:

może pytanie deko z doopy i nie w tym temacie, ale po odpaleniu INPY nie widzę silnika N47.

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic877/v2014061521205659591713.jpg

 

W przypadku e32 wybieram e34, ponieważ e32 nie ma nawet w spisie starszych modeli, ale w przypadku e90 nie bardzo wiem co wybrać?

 

Czy dodanie do C:\EC-APPS\INPA\CFGDAT

E90.ENG, E90.GER i E90.BAK wpisu ENTRY= DDE7N47,DDE 7.0 für N47, pomoże?

http://rozneroznosci.pxd.pl/gallery/pic247/v2014061522254176563554.jpg

pzdr

yaz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mlodzik18 czy Ty widzisz co sie tu dzieje :)

 

piot5rek widze ze opanowales temat INPA :)

Po prostu jak czegoś nauczyłem się na własnych błędach to nie widzę problemu uchronić przed tymi błędami innych :) Pewnie za to mnie życie nie raz kopnie, bo tak jak np. na studiach dzieliłem się z ludźmi swoimi spostrzeżeniami i wnioskami, a oni skrywali to co udało im się zrobić, żeby jako pierwsi polecieć do prowadzącego i dostać 5. Jak to mówią po trupach do celu.

 

Wiem cos o tym :cool2:

 

Din76 Wielki Szacun za cierpliwosc :cool2:

 

Witam, panowie tak czytam cały temat (prawie cały) i zastanawiam się dlaczego się tak męczycie z przerzucaniem plików, ręcznie do NCSEXPER

 

Juz dawno sie nie meczymy, poprostu na poczatku zaczynalismy w ten sposob zanim poznalismy inne sposoby. Ja mam teraz gotowca, ktory jest tez u mnie na chomiku (rzecik) wraz z instrukcja, jedyne co robie to instaluje BMW Standard tools 2.12 a pozniej kopiuj/wklej trzy foldery i wszystko smiga :) (NA WIN 8 NIE SPRAWDZALEM !!!)

 

Ciekawe, ale INPA na WIN 7/8 64bit nie będzie działać według tej instrukcji, brakuje plików prg w Ediabas/ECU

 

U mnie dziala na win7 32 i 64, z tym ze ja nadpisuje caly folder Ediabas...

 

Ps. Mam też NCSEXPER.EXE można nim tworzyć nowe i edytować profile, hasło też repxet, ale ma wadę, która podczas kodowania przeszkadza, nie działają przyciski funkcyjne od F1 do F6 trzeba używać kursora, jak ktoś chciał to mogę się podzielić.

 

Po co je tworzyc czy edytowac ? Profil REVTOR to najlepszy jaki uzywalem do kodowania, chyba ze znasz lepszy ? Bo ja nie znam, a bawie sie juz dlugo ncs-em...

Jak sam widzisz, sam masz problem przy kodowaniu, a przeciez znasz dobrze ncs :) Nie komplikujmy sobie zycia koledzy :cool2:

 

Wracajac do tematu :mad2:

 

Koledzy przede wszystkim zaopatrzcie sie w dobry KABEL ! Nie kupujcie byle czego i taniego, raz sie uda a raz nie, tylko stracicie nerwy, czas i moze nawet kase na prostowanie problemu, co takze osobom pomagajacym na tym forum pozwoli zaoszczedzic czas, tracony na wielokrotne zbedne tlumaczenie problemow powtarzajacych sie wkolko...

 

Ja kupuje kable tylko od tego kolegi - http://bmwads.ugu.pl/index.html

 

Po zakupieniu dobrego KABLA, dokladnie zapoznajcie sie z calym tym tematem, kazda instrukcja dziala na 100%, jesli nie, poprostu cos zle robicie po drodze instalacji, kopiowania, uzupelniania, itd. Jesli cos nie dziala, musicie odinstalowac, usunac wszystko co zainstalowaliscie czy kopiowaliscie, i zaczac wszystko od nowa.

 

Pozdro

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego rzecik, dlatego informowałem o możliwości edytowania profili NCS, że są też inne możliwości i sposoby kodowania, nie tylko przez plik FSW_PSW.MAN i niektórzy mają instrukcję kodowania i upierają się aby samemu tworzyć profil, chcieli to pisałem

 

Nigdzie nie napisałem że mam problem przy kodowaniu, ja tylko lubię wykorzystywać różne możliwości i profile tworze sobie dla przyjemności własne, a korzystam z własnoręcznie zmienionego NCSEXPER.exe w wersji niemieckiej, ale kiedyś się oczywiście uczyłem (mówię o dacie profilu) :D

 

Napisałem że według tego sposobu INPA nie działa i Ty to potwierdziłeś brakuje plików w ECU, a całego folderu Ediabas nie trzeba tylko samo ECU z plikami prg i d_ i może Ediabas konfigurator, niedoświadczony, laik by zakończył instalację i nigdy by się nie połączył z samochodem

 

a ja wymyśliłem jeszcze szybszy sposób na uzupełnienie bibliotek w Całej INPIE i NCS EDIABAS , po zainstalowaniu Standard tools 2.12 klika się tylko jeden plik

(SFX samowypakujące się archiwum WimRAR) podaje się ścieżkę C:\ wypakuj i zamień wszystkie (i gotowe, polecam ten sposób, tez dostępna na moim chomiku )

 

Niestety nie każdy ma laptopa z portem COM RS232 , w nowych laptopach to jest tylko 1 USB 2.0 reszta to USB 3.0 ja tak mam, a jak autor informuje kupowanie przejściówki mija się z celem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego rzecik, dlatego informowałem o możliwości edytowania profili NCS, że są też inne możliwości i sposoby kodowania, nie tylko przez plik FSW_PSW.MAN i niektórzy mają instrukcję kodowania i upierają się aby samemu tworzyć profil, chcieli to pisałem

 

Din76 ja Cie doskonale rozumiem, jak dla mnie przez plik MAN latwo i szybko sie koduje, probowalem NCSDUMY, ale jednak wole pozostac przy kodowaniu przez plik MAN. Poza tym czy nie uwazasz Din76, ze jesli ktos ma problem z instalacja, to nie powinien grzebac w profilach dopoki nie opanuje dosc dobrze samo kodowanie ? Gdy ja zaczynalem przygode z kodowaniem, najpierw opanowalem kodowanie i sprawdzilem rozne jego sposoby, az wybralem najlepszy i najlatwiejszy, pozniej bralem sie za edytowanie profili itd (jak dla mnie zbedne)... Na dzien dzisiejszy uwazam ze do kodowania nie ma lepszgo profilu niz revtor, oraz jesli kodowac to tylko przez plik MAN - nic prostszego nie znalazlem.

 

Nigdzie nie napisałem że mam problem przy kodowaniu, ja tylko lubię wykorzystywać różne możliwości i profile tworze sobie dla przyjemności własne, a korzystam z własnoręcznie zmienionego NCSEXPER.exe w wersji niemieckiej, ale kiedyś się oczywiście uczyłem (mówię o dacie profilu) :D

 

Przepraszam zlego slowa uzylem, mialem na mysli utrudnienia z powodu nie dzialajacych klawiszy F1-F6, mnie by to wkurzalo...

 

Napisałem że według tego sposobu INPA nie działa i Ty to potwierdziłeś brakuje plików w ECU, a całego folderu Ediabas nie trzeba tylko samo ECU z plikami prg i d_ i może Ediabas konfigurator

 

No tak, masz racje Din76, nie trzeba nadpisywac calego folderu Ediabas, ale po co kombinowac i kopiowac tylko wybrane pliki, skoro mamy gotowy folder Ediabas od Mlodzika18 ktory dziala takze pod serie Fxx i wystarczy go nadpisac z istniejacym folderem na naszym dysku C:\, to samo jest z NCSEXPER, gotowy folder nadpisac i wszystko smiga, oczywiscie poza edytowaniem profili, jak dla mnie zbedne, szczegolnie gdy dopiero zaczynamy przygode z kodowaniem.

 

niedoświadczony, laik by zakończył instalację i nigdy by się nie połączył z samochodem

 

Jest wyjasnione, ze po instalacji BMW Standard Tools 2.12, trzeba zrobic update plikami z SP-Daten, w ktorym sa pliki do Ediabas i nie tylko, i INPA powinna dzialac bo u mnie dzialala i sprawdzalem to na e46 i e90, wiec jesli ktos tego nie zrobil, nie postapil wedlug instrukcji i stad problemy... Mlodzik18 dal na tacy wszystko - BMW Standard Tools 2.12, gotowy folder Ediabas i INPA dzialajace nawet z seria Fxx oraz SP-Daten do kazdego modelu + INSTRUKCJE, czego wiecej potrzeba ?

 

a ja wymyśliłem jeszcze szybszy sposób na uzupełnienie bibliotek w Całej INPIE i NCS EDIABAS , po zainstalowaniu Standard tools 2.12 klika się tylko jeden plik

(SFX samowypakujące się archiwum WimRAR) podaje się ścieżkę C:\ wypakuj i zamień wszystkie (i gotowe, polecam ten sposób, tez dostępna na moim chomiku )

 

Ja uproscilem caly proces do instalacji BMW Standard Tools 2.12,restartu kompa, i nadpisania trzech folderow Ediabas, INPA i NCSEXPER na dysku C:\ . INPA i NCS dziala bez problemow. Wiele osob z UK i nie tylko pobralo pliki i moja instrukcje, nikt jeszcze nie napisal ze ma problemy :cool2:

 

Nie watpie ze Twoj sposob jest rownie dobry i szybki, ale ja wole zostac przy swoim. Ale jesli znajdziesz sposob instalacji na moim macbooku, to bede bardzo zainteresowany :)

 

Niestety nie każdy ma laptopa z portem COM RS232 , w nowych laptopach to jest tylko 1 USB 2.0 reszta to USB 3.0 ja tak mam, a jak autor informuje kupowanie przejściówki mija się z celem

 

Ja nie mam COM RS232 w laptopie (Toshiba Equium U-400), nie widzialem takiego laptopa wieki :D Zgadzam sie - kupowanie przejsciowki mija sie z celem...

 

A teraz pytanie do znawcow tematu, czy ktos moze tak zrobic jak koles z aukcji ponizej, aby dzialalo jedno klikniecie (1-klik) i samo wszystko sie instaluje i ustawia ? tylko zeby nie bylo zabezpieczone przed powielaniem i dzialalo z kazdym kablem K+DCAN, i udostepnic to na forum...

 

BMW USB Diagnostics Cable and Software Package

 

Sprawdzone, dziala, wersja tylko angielska, program i kabel zabezpieczony przed kopiowaniem :?

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kolego rzecik, w pełni się z Tobą zgadzam, ale piszemy nie tylko do siebie, ale też do innych, początkujących co by sobie chcieli coś zakodować i poszukują najprostszej metody i programu aby sobie jakoś poradzić i w tym twoja rada jest bezcenna "po co sobie komplikować wystarczy użyć jednego profilu do wszystkiego "

Ale są tez już bardziej zaawansowani którzy też poszukują wiedzy i nowinek i dla nich edycja profili jest następnym etapem zdobywania wiedzy, koduje się też bez używania pliku MAN (ale w profilu trzeba zaznaczyć odpowiednie opcję i nie mówię tu o NCS DUMMY i BMW CODIN TOOL one też używają plików man ) NCS ma o wiele więcej zastosowań, np. zmiana numerów, których ja też jeszcze nie znam, ale chciałbym się dowiedzieć, dlatego lubię prowokować dyskusję,

Wiesz jak ktoś nie zada pierwszy pytania, to pewnie nigdy nie padnie odpowiedź :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NCS ma o wiele więcej zastosowań, np. zmiana numerów

 

Numerow VIN w modulach ? tez o tym slyszalem, ale niestety u mnie w E46 sie juz nie da :/ Kolega z BMW CODING prubowal i niestety moje auto juz sie nie da...

 

Wiesz jak ktoś nie zada pierwszy pytania, to pewnie nigdy nie padnie odpowiedź :cool2:

 

Dokladnie tak jak piszesz :)

 

Kolego Din76, a patrzyles tego kolesia z ebay, z linka ktory podalem ? Moze dasz rade to rozgrysc ?

 

Kurde jestem ciekaw czy da sie to odblokowac, nawet bym to kupil i poslal do kogos kto by to rozgryzl aby moc powielac i kazdy kabel podpiac. Wyobraz sobie jak by to zycie ulatwilo forumowiczom, hehe i ludziom szukajacym innej mozliwosci wykorzystania programow :)

 

Fajnie to wymyslil koles, instalacja 1-klik, instaluje sie kilka programow (czasem instalacja trwa nawey 5h ! zalezy od sprzetu na ktorym jest instalowane)

Tak sobie mysle ze 125zl za kabel i programy skonfigurowane i dzialajace odrazu, to bardzo nie wiele, bo jak patrze na te aukcje na alledrogo tych naciagaczy, to prosze, wole zaplacic 125zl i nawet na kabel 2 tyg czekac z konca swiata :D

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.