Skocz do zawartości

Instalacja i konfiguracja INPA, NCS Expert - Windows 7,8,10


Rekomendowane odpowiedzi

No to wyrok już jest... Podpiąłem kabel forumowego kolegi i od pierwszego strzała wszystko zadziałało. Można było łączyć się ze wszystkimi modułami. Podpiąłem go do konfiguracji jaką miałem wcześniej i na jakiej nie działał kabel od E-Volt. Nic nie zmieniałem. Jedynie Port Com kabla i w INPIE, żeby 2 różne kable nie były na tym samym porcie.

 

Cała instrukcja z pierwszej strony jest jak najbardziej ok i hula bez zarzutu z E46!!!

 

Teraz pytanie jak im udowodnić, że kabel jest walnięty jak już raz u nich był i w zaparte twierdzą, że kabel w 100% sprawny? Jakieś pomysły? Myślałem żeby filmik nagrać jak podpinam ten kabel od E-Volta i nie działa i zaraz podpinam kabel kolegi i działa. To rozwiązanie wydaje mi się najlepsze.

 

no to super !

 

a co do kabla - ja bym poprostu odeslal i zarzadal zwrotu kasy, nie dziala i koniec, niech sie sami martwia, prawa konsumenta sa jasne, jesli cos nie dziala klient ma prawo zwrotu albo wymiany, wybor nalezy do klienta

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem zgodnie z instrukcją i po przekręceniu kluczyka ignition i batery wskakują na "on" Czyli rozumiem, ze połączenie jest...ale za cholere co dalej, w lewym dolnym rogu jest cały czas na zielono "running":/ Macie moze jakiś filmik jak t powinno pracować, chodzi mi o sprawdzaie błędów itp ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

robłem krok po kroku wg instrukcj e60 nie działa jedynie w functional jobs działa reszta już nie. być może kabel za slaby kupiłem za ok 70 zl na allegro. Jak myślicie interfejs może być winny??

 

 

albo cos zle zrobiles, albo kabel do d... , jak masz mozliwosc sprawdz kabel u kogos, albo pozycz kabel i sprawdz u siebie, no i bylo by dobrze abys podal komunikat jaki ci wyskakuje, wtedy bylo by troche wiecej wiadomo o co chodzi

 

Zainstalowałem inpe ponownie, tym razem łączy się z śilnikiem i innymi opcjami, kabelek został ten sam, ale gdy łącze się z silnikiem wyskakuje taki komunikat: Nicht zussamenpassande Versionen Fehlfunktion ist moglicht :? , po czym naciskam; ok i wszystko działa :D . A w głównym menu gdy wchodzę w

" information na dole ekranu trzy ostatnie linijki : INTERFACE, ECU PATH I INI PATH jest coś takiego - " ????????????????? "

 

 

Dzięki za pomoc RZECIK ! :cool2:

Oby więcej takich ludzi na tym forum!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem inpe ponownie, tym razem łączy się z śilnikiem i innymi opcjami, kabelek został ten sam, ale gdy łącze się z silnikiem wyskakuje taki komunikat: Nicht zussamenpassande Versionen Fehlfunktion ist moglicht :? , po czym naciskam; ok i wszystko działa :D . A w głównym menu gdy wchodzę w

" information na dole ekranu trzy ostatnie linijki : INTERFACE, ECU PATH I INI PATH jest coś takiego - " ????????????????? "

 

 

Dzięki za pomoc RZECIK ! :cool2:

Oby więcej takich ludzi na tym forum!

 

Nie ma za co "hambo" :cool2:

 

aco do tych komunikatow o ktorych napisales, tym sie nie przejmuj, takze tymi ????????????, zawsze tak jest, a przynajmniej u mnie i u kilku osob ktore znam, a mino to chodzi to co potrzebuje :cool2:

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Witam zaczynam pracować nad inpa pobrałem pliki z chomika od mlodzika1 z pierwszej strony wg instrukcji i od razu natknelem się na problem z rozpakowaniem folderu INPAFxx ponieważ potrzebne jest haslo którego nie ma może ktoś pomoze w tym temacie??Jakie haslo wpisac do rozpakowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj postepujac zgodnie z instrukcja z pierwszej strony od mlodzika1 udało mi się pomyślnie zainstalować inpe na windzie 8.1 wszystko lata bez problemu także dzięki wielkie!!!Przydaloby się jeszcze żeby było po polsku bo nie za bardzo kumam po niem. ale nic najważniejsze ze lata bezproblemowo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spolszczenie głównego menu jest ogólnie dostępne, a nawet jeśli nie znajdziesz to jest to tak banalne, że sam możesz przetłumaczyć. Poszukaj na forum. Jest na 100%.

Odnośnie spolszczenia sterowników to sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana, bo trzeba tłumaczyć pliki z rozszerzeniem .IPO, przy pomocy programiku DecodeIPO albo bardziej zaawansowaną metodą przy użyciu HexEdytora..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zainstalowałem dzisiaj wszystko jak w instrukcji i mam w NCS błąd VIN faulity (http://vlep.pl/uzxnk5.png), a w INPIE taki: http://vlep.pl/f3yste.png

 

cos skopales przy uzupelnianiu bibliotek... zainstaluj jeszczeraz wedlug instrukcji, ale najpierw dobrze przejrzyj ten temat, jest w nim kilka wskazowek.

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie robiłem wszystko jak na filmiku na 3 stronie. Biblioteki to e46_50.2_SP-Daten i te pliki wrzucalem do konkretnych katalogow. Dziwne jest to że jak kabel mam podłączony do auta mam te błędy i takie same jak cały interfejs jest odłączony od kompa

 

Zastanawia mnie jeszcze jedno. jak kiedyś instalowałem INPE to musiałem zaznaczać USB to Serial Port. Teraz tego nie robiłem zgodnie z instrukcją, ale na filmiku jest zaznaczone. Jak to powinno w końcu być i czy da się to zmienić po instalacji ?

 

edit:

heh udało się. W ustawieniach edibas miałem interfejs enet zamiast OBD ;)

 

ALe jest inny problem bo nie wchodzi mi w moduł EWS - wywala Central coding key is faulty. W moduł ALSZ wchodzi bez problemu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

edit:

heh udało się. W ustawieniach edibas miałem interfejs enet zamiast OBD ;)

No to na prawdę robiłeś idealnie wg instrukcji...

 

Jeśli masz taki kabel:

http://images.sklepy24.pl/12378685/1813/medium/interfejs-diagnostyczny-bmw-usb-1996-2006-inpa-pl.jpg

, czyli masz jedną końcówkę USB, a drugą OBD to ma to być NIEZAZNACZONE.

Jeśli masz taki kabel:

http://www.motoschematy.pl/images/131282216686.jpg

, czyli masz jedną końcówkę w postaci fiznycznej wtyczki COM, a drugą OBD to ma to być ZAZNACZONE.

Edytowane przez piot5rek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Próbowałem instalowac z zaznaczoną opcją i nie - to samo. Problem był w interfejsie, a o tym w instrukcji nie było.

Czyli zeby nie instalować od nowa to w obd.ini hardware pownieniem mieć na OBD ?

Tak czy siak komunikacja już działa. INPA blędy zczytuje. Jedyne co to wyskakuje jakiś komunikat na początku o wersji. Pytanie tylko czy da się na angielski to przestawić? Chodzi o odczyt błędów i np live data zeby było po ang

 

Mam też problem z NCS i modułem EWS > http://vlep.pl/0z6dpq.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Było w instrukcji żeby zaznaczać jak leci, czyli domyślnie tam jest zawsze STD:OBD.

W filmiku zrobiłem wszystko dobrze tylko niepotrzebnie zaznaczyłem tam USB to serial port.

 

Jak zaznaczyliśmy zły interfejs to wg instrukcji kolegii na str. 3, wchodzimy w EDIABAS/BIN/OBD.INI i zmieniamy tam na Hardware=OBD. Dodatkowo wchodzimy w EDIABAS/BIN/EDIABAS.INI i tam w jednej z pierwszych linijek też powinno być Interface STD:OBD jak jest coś innego to wpisać STD:OBD.

 

Ja robiłem wszystko na instrukcji Młodzika i na jego plikach i wszystko działa. Zakodowałem sobie już parę rzeczy i "diagnostykę" też zrobiłem.

 

Odnośnie języka to nie da się tego jakoś w ustawieniach zmienić na np. angielski. Jeśli chcesz język angielski to musisz mieć Windows XP na kompie albo jakiegoś Windowsa 32 bit, czy na maszynie wirtualnej i tam postawić INPA 5.02. Zastosować INPA 5.02. Update dla BMW Group UK czy jakoś tak. I wtedy masz kompletne menu po angielsku. Jeśli niemiecki Ci bardzo przeszkadza to możesz tak zrobić. Mi przeszkadza bardzo i muszę używać translatora... Jak znajdę trochę czasu to przetłumaczę na język polski menu dla DDE 5.0 dla E46. Nie wiem kiedy za to się wezmę, bo trochę zabawy z tym jest.

Chyba, że można postawić na XP tą INPĘ angielską i przekopiować z niej pliki z sgdat i może zadziałało by z tą INPĄ.

 

Niektórzy tłumaczyli skrypty całych aut ale udostępniali to dla najbliższego grona.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw w ALSZ, później Back i wybieram to co mnie interesuje. Nie wiem czemu działa to na takiej zasadzie. Trzeba by zapytać ludzi co to pisali :)

Jak to są Twoje początki to lepiej uważaj z NCS i np. EWS. Ogarnij najpierw proste kodowania takie jak DRL, czy miganie kierunków przy zamykaniu i otwieraniu.

 

Tak w ramach info dla wszystkich tych co boją się coś pokombinować albo coś pokombinują i nie chcą dać się naciągnąć na 200 zł.

No to tak:

 

Coś tam poprzestawialiśmy i coś się dziwnego dzieje, a ograniczaliśmy się tylko do NCS.

1. Wchodzimy do folderu NCSEXPER/WORK.

2. Tworzymy tam nowy pusty plik FSW_PSW.MAN (taki sam jaki należy tworzyć co każde kodowanie).

3. Włączamy NCS robimy wszystko jak do kodowania. Po wyeksportowaniu plików FSW_PSW od razu naciskamy Execute Job. Nie "podmieniamy" pliku TRC z MAN.

 

Co to powoduje? A no powoduje to, że moduł przywracany jest do ustawień fabrycznych. Jeśli nie upalił się moduł to wszystko powinno wrócić do normalności i tętno spada nam z 200 do 120.

 

Dla starych wyjadaczy to pewnie jest znane ale dla początkujących niekoniecznie. Taka informacja powinna być na 1 str. głównego wątku o m.in. NCS. Może gdzieś jest ale te tematy rozrosły się do 150 str. gdzie znaleźć coś graniczy z cudem, bo większość stron jest zapchana jakimiś problemami wynikającymi z błędu ludzkiego i nie trzymania się instrukcji albo lenistwa, bo nie przeczytało się nawet 5 str. z tego wątku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ncs wchodzisz w modul EWS? Czy uzywasz ALSZ do wszystkiego?

 

Zaktualizuj pliki, normalnie można wejść przez każdy moduł, każdy moduł można odczytać.

 

Coś tam poprzestawialiśmy i coś się dziwnego dzieje, a ograniczaliśmy się tylko do NCS.

1. Wchodzimy do folderu NCSEXPER/WORK.

2. Tworzymy tam nowy pusty plik FSW_PSW.MAN (taki sam jaki należy tworzyć co każde kodowanie).

3. Włączamy NCS robimy wszystko jak do kodowania. Po wyeksportowaniu plików FSW_PSW od razu naciskamy Execute Job. Nie "podmieniamy" pliku TRC z MAN.

 

Co to powoduje? A no powoduje to, że moduł przywracany jest do ustawień fabrycznych. Jeśli nie upalił się moduł to wszystko powinno wrócić do normalności i tętno spada nam z 200 do 120.

 

A po co kombinować z pustym plikiem jak w ncs jest podstawowa funkcja kodowania do ustawień fabrycznych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A w ncs wchodzisz w modul EWS? Czy uzywasz ALSZ do wszystkiego?

 

Zaktualizuj pliki, normalnie można wejść przez każdy moduł, każdy moduł można odczytać.

 

Jakie pliki mam zaktualizować skoro wszystko jest wg instrukcji ?

 

A kodowanie już ogarnąłem ale na starszej wersji. Z tą też nie mam problemu jeśli chodzi o kodowanie lecz o poprawne działanie NCS. W poprzedniej wersji wszystko dzialalo a tutaj problemy. Może to wina poprzednich wersji i trzeba postawić win na nowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A po co kombinować z pustym plikiem jak w ncs jest podstawowa funkcja kodowania do ustawień fabrycznych.

Coś więcej? Co nacisnąć? Jakaś instrukcja? To chyba polega na zmianie profilu na standard i tam jest ta funkcja?

Autodesk AutoCAD i Autodesk Robot Structural Analysis Professional też ma wiele funkcji o których nie wiesz jeśli nie miałeś styczności z tym software. Moja wypowiedź w tej chwili jest chyba średnio użyteczna dla ludzi uczących się tych programów...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.