Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To jak z tymi klapkami? Mam je czy nie w n47 w wersji ed z 2010?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
To jak z tymi klapkami? Mam je czy nie w n47 w wersji ed z 2010?

 

Wg. Realoem MASZ.

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/u/335.png

 

Ale nie przejmuj sie :cool2:

Ten silnik jest NIEZNISZCZALNY I NIC SIE W NIM NIE PSUJE!! oneoneone!

Zrobisz nim 467 000 km, a potem NASA go od ciebie odkupi i zamontuje w najnowszej wersji lazika marsjanskiego :cool2: .

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Opublikowano
Ale jak widze to są na jednej ośce wszystkie? to tylko wywalam to czy zaślepki też są jakieś potrzebne?
Sprzedam instalację na nowej oryginalnej kostce do l7, światłowody i wtyczka.
Opublikowano

Usterki n47 są umieszczone w pierwszym poście.

Silników m47 w dziale e90 nie ma 5 razy wiecej bo był on montowany tylko przez 2 lata. N47 3 razy dłużej.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Ale jak widze to są na jednej ośce wszystkie? to tylko wywalam to czy zaślepki też są jakieś potrzebne?

 

Albo i nie wywalasz :) Czy ruch tej ośki jest jakoś monitorowany przez komp auta?

 

Taki sam patent z umocowaniem klapek jest w 3.0/2.7 TDI od VAG - tzn wszystkie sa na jednej ośce. Tyle, ze tam jest to pilnowane przez komputer, i jeśli jest minimalna rozbieżność (ponad 2%) w wychyleniu oski przy teście wykonywanym przy odpalaniu auta (np spowodowane nagarem, czy - jak w wiekszosci przypadków - lekkim wyrobieniem elementów) to komputer wali błedem (chceck engine na desce).

v40 -> s60 -> s40 -> s60 -> wrx -> e90 ->A6
Opublikowano
Usterki n47 są umieszczone w pierwszym poście.

Silników m47 w dziale e90 nie ma 5 razy wiecej bo był on montowany tylko przez 2 lata. N47 3 razy dłużej.

Byly montowane tylko przez 2 lata,ale najwiecej ich sciagaja do Polski z prostej przyczyny bo sa najtansze ale tez najbardziej zajezdzone :mrgreen:

Opublikowano
I poczciwy M57 okazał się najlepszy.

A co z N57? Mam się czegoś obawiać ? :)

W N57 są w zasadzie te same problemy techniczne co w N47. Większość podzespołów jest wspólna w tym elementy łańcucha rozrządu. Łańcuchy padają także w 730d. Mniej o tym słychać bo mniej aut wyprodukowano.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano

Silników n47 w różnych odmianach tak samo jak n57 jest jeszcze stosunkowo mało na naszym rynku , ponadto auta mają nie specjalnie wysokie przebiegi.

Być może dlatego , informacji w sieci o urywających klapkach jest mniej. ALE SĄ i problem niszczenia silnika przez to rozwiązanie dalej istnieje.

 

Co do samych klap w tis jaki w wds jest trochę informacji na ten temat.

To że są zainstalowane na jednej osi wiemy .

Ta oś jest okręcana przez elektronicznie sterowany siłownik jej zakres obrotu to 110st. Klapki mogą okręcać się w dwie strony. Czas reakcji -otwarcie ,zamknięcie 0,1sekundy. Klapki są regulowane płynnie ,czyli podczas jazdy cały czas pracują uchylając się więcej lub mniej , w zależności od ciśnienia atmosferycznego , dawki paliwa , i obrotów.

Elektroniczny pozycjoner cały czas sprawdza położenie osi jest zintegrowany z siłownikiem.

siłownik jest sterowany przez komputer silnika " sygnałem " PWM oraz zmiana biegunowości.

Klapy są otwarte tylko po przekroczeniu 2250 obr i przekroczeniu dawki paliwa 30mg.

W tych silnikach masa powietrza jest dość restrykcyjnie kontrolowana , obawiam się że wywalenie klapek może powodować zmiany w masie powietrza co wychwyci przepływomierz. To zaś niewątpliwie zapali lampek "CHECK"

Bmw wspomina o wymianie kolektora z klapkami i wymuszenie ich adaptacji w programie diagnostycznym , coś jak z przepustnicami w benzyniakach , sterownik musi rozpoznać dwie skrajne pozycje pracy.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy BMW podaje, że należy taki kolektor z klapkami wymieniać prewencyjnie co ile km? Kiedyś słyszałem o 150 tyś km ale czy to dotyczy N47? Czy trzeba to później programować taką wymianę?
Opublikowano
Jest wiele artykulow na temat awaryjnosci obydwu silnikow,swiadczy to tylko o tym ze obydwa nie sa wolne od wad

Owszem , ale różnica jest taka że N47 ma jedna wadę - rozrząd. A M47 całą listę. O ile wygląda na to ze rozrząd w N47 poprawiono to M47 dobito na koniec produkcji domontowaniem mu dpf.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Jest wiele artykulow na temat awaryjnosci obydwu silnikow,swiadczy to tylko o tym ze obydwa nie sa wolne od wad

Owszem , ale różnica jest taka że N47 ma jedna wadę - rozrząd. A M47 całą listę. O ile wygląda na to ze rozrząd w N47 poprawiono to M47 dobito na koniec produkcji domontowaniem mu dpf.

Co za bzdury,nie wiem skad masz takie informacje.Poczytaj se zagraniczne fora a nie sugeruj sie tym.Do typowych bolaczek M47(w E9x) mozna zaliczyc tylko turbiny i kola pasowe a w N47 rozrzad,wszystkie inne sa sporadyczne i moga sie zdarzyc w obydwu silnikach.Mam na mysli tylko te od 2005 roku w E9x i z rozsadnym przebiegiem,bo jak ktos se sciagnie igle z 400.000 to sie nie ma co dziwic ze wszystko sie sypie

Opublikowano
M47 w kolejnym zestawieniu najbardziej awaryjnych.

 

http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14820490,2_0_d___BMW,,7.html

 

Patrząc na to zestawienie i resztę umieszczonych silników to aż dziw bierze ,że znalazły się w nim . Silnik Toyoty uznawany za jeden z najlepszych też jest na tej liście . Wniosek z tego ,że nie ma silników idealnych i każdy może się popsuć w każdej chwili . Uważam ,że to co napisał menior jest najbardziej trafną opinią na temat tych dwóch silników .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Opublikowano
Jest wiele artykulow na temat awaryjnosci obydwu silnikow,swiadczy to tylko o tym ze obydwa nie sa wolne od wad

Owszem , ale różnica jest taka że N47 ma jedna wadę - rozrząd. A M47 całą listę. O ile wygląda na to ze rozrząd w N47 poprawiono to M47 dobito na koniec produkcji domontowaniem mu dpf.

Co za bzdury,nie wiem skad masz takie informacje.Poczytaj se zagraniczne fora a nie sugeruj sie tym.Do typowych bolaczek M47(w E9x) mozna zaliczyc tylko turbiny i kola pasowe a w N47 rozrzad,wszystkie inne sa sporadyczne i moga sie zdarzyc w obydwu silnikach.Mam na mysli tylko te od 2005 roku w E9x i z rozsadnym przebiegiem,bo jak ktos se sciagnie igle z 400.000 to sie nie ma co dziwic ze wszystko sie sypie

Powiedz w takim razie jakim cudem mnóstwo ludzi ma problem np. z obracającymi się panewkami, wtryskami itp?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
M47 w kolejnym zestawieniu najbardziej awaryjnych.

 

http://moto.pl/MotoPL/56,88389,14820490,2_0_d___BMW,,7.html

 

Patrząc na to zestawienie i resztę umieszczonych silników to aż dziw bierze ,że znalazły się w nim . Silnik Toyoty uznawany za jeden z najlepszych też jest na tej liście . Wniosek z tego ,że nie ma silników idealnych i każdy może się popsuć w każdej chwili . Uważam ,że to co napisał menior jest najbardziej trafną opinią na temat tych dwóch silników .

Pierwsze słyszę żeby diesel toyoty byl bezawaryjny. Owszem silniki benzynowe jak najbardziej, choć wbrew legendom też maja swoje " pod paznokciami".

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.