Skocz do zawartości

E9X Silniki diesla - różnice i zestawienie awaryjności


K8v8M

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 694
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak się składa że przeczytałem dokładnie opinie o N47,a i tak kupiłem trójke z tym silnikiem.

Świadomie i nie pod wpływem emocji. Podstawa to auto z pewnym przebiegiem i udokumentowaną historią.

To już bardziej od szurania łańcucha wkurza mnie zawór CDV(wiem,można wywalić).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi też się wydawało, że to jest odłam procentowy i nie ma bata, aby w pewnym aucie się urwał. Jednak się myliłem :shock: Wpiszcie w google "timing chain failure" bez słowa BMW, a i tak zobaczycie większość to "timing chain failure N47". Ja osobiście nie wierzę w to że on miał pecha. To jest bubel :!: Skoro na forach trafiają się urwane rozrządy to wcale to nie jest 0.05% tylko znacznie więcej.

 

Moje 5min szukania:

 

1. http://www.bbc.co.uk/programmes/p01bbfsl

2. http://www.bbc.co.uk/programmes/b006mg74/features/bmw-chains-snap-n47-engine-2007-2009

3. The N47 engine family is prone to excessive timing chain wear and premature failure.[5] Rattling noise from rear of the engine is indicative of the condition. Timing chain failure may call for engine replacement or a costly repair.[6] The issue applies to all applications and power variants, from 2007 up to 2009 models.[7]

4.

5. http://www.youtube.com/watch?v=r_BrFKxFZeQ

6.

7.

8. http://www.youtube.com/watch?v=YyidxmEHB50

9. http://www.youtube.com/watch?v=mvulY6KCPwo

10. https://www.facebook.com/pages/BMW-Problem-Timing-Chain/293617047394760

11. http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=3&t=39358&sid=97fc829d5bf3b8f74cc57ef5feeaf657&start=570 (39 stron na temat łańcucha, co na pewno daje 0,05%) :mad2:

12. http://www.babybmw.net/viewtopic.php?f=63&t=45004

 

Co jest problemem tego ?

"The original problem was with a manufacturing fault on the crankshaft sprocket that drove the chain to the high pressure pump and on to the camshafts. It caused the chain to wear out and either snap or jump causing considerable engine damage."

 

Ten silnik to tykająca bomba i może was zawieść w najgorszym momencie i przestańcie pisać, że to tylko 3000zł i zrobione. Te auto kosztuje 2x więcej od Forda czy Opla ! Rozumiecie już gdzie jest problem czy mam spędzić kolejne 5min ?!

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damianz Tobie się urwał? Z tego co czytam to Twojemu koledze. To może niech kolega sam się wypowie w temacie.

 

Podałeś zaledwie kilka przypadków,co to jest w porównaniu do minimum kilkuset tysięcy wyprodukowanych silników N47?

To taki błąd produkcyjny,zdarza się każdemu producentowi-taki znak czasów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze nie pomijaj osób , które nie zgłaszają tego problemu tylko naprawiają lub mają to robione w ramach gwarancji :nienie:

Na filmikach są niektóre przebiegi przed 100.000 km. Taka marka jak BMW nie powinna sobie na to pozwolić i w ramach utraty wizerunku ogłosić akcje serwisową na wymianę tych kół i wadliwych ślizgów . Tak w ogóle to zastanawiam się kto był taki mądry w BMW ,że przeniósł ten łańcuch na tył silnika ?

Wystarczyło podnieść moc w M47 z 163 na 177 koni czy 180 , dokręcić delikatnie inaczej przetłoczone zderzaki , dopracować może sprawy z turbiną i lifting jak się patrzy :norty:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: kolega sie nie wypowie bo nie siedzi na forum tak jak wiekszosc Polakow. Jak bym wam nie napisal to dalej byscie byli zamknieci na forum i byscie mowili jak to 0.05% sie urywa na forum (przepraszam, osobiscie dodalem jedno autko, wiec bedzie 0,06%) :duh: . Na forum moze sie urywa 0.05%, ale jeszcze jest Swiat poza forum i inne kraje. To moze poszukam ile sie urawlo w Chinach, bo w koncu BMW wysyla wiekszosc aut tam :lol:

Dla mnie jest to smieszne jak w aucie za 2x cene urywa sie lancuch i BMW z checia to naprawi na moj koszt :twisted: Nie jestem nastawiony anty do tematu, ale otworzcie oczy ..... . Skoro jest wada w silniku to znaczy, ze ona jest.

 

p.s zycze wam 1MLN km bez remontow :arrow: serio, tylko uwazajcie :wink:

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla mnie jest to smieszne jak w aucie za 2x cene urywa sie lancuch i BMW z checia to naprawi na moj koszt
i o to najbardziej mi się rozchodzi :)

 

Wlasciciele N47 powinni miec nakleje z tylu auta "T.I.R" - Trasa I Remont, tylko gorzej jak W Trasie I Remont

 

Ja sie z wlascicieli N47 nie nabijam, ale wy mnie juz rozsmieszacie :mrgreen: Na poprawe humoru napisze wam, ze mi swiece zarowe w M47 nie grzeja .... co za pech :8)

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damianz ale spojrz wpierw kto pisze to wszystko ... tak tak to PPGG podgrzewa atmosfere - kolo ktory nie ma ani m47 ani n47, tylko n46 z 2004, i pewnie 0 - owe pojecie o dieslach wogole. :mrgreen:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

damianz ale spojrz wpierw kto pisze to wszystko ... tak tak to PPGG podgrzewa atmosfere - kolo ktory nie ma ani m47 ani n47, tylko n46 z 2004, i pewnie 0 - owe pojecie o dieslach wogole. :mrgreen:

Zawsze sie znajdzie ktoś, kto obawia się wypaść z drogi przez zbyt dużą prędkość, choć nie jeździ samochodem.

Pisalem już, ze koledzy (głównie z M47) podraznieni nagonka na ten silnik przez wiadomego kolegę próbują poprawić sobie samopoczucie twierdząc że N47 to szmelc. Tak też można. Niedługo dojda do wniosku, że zrobili iteres życia kupując M47, ponieważ szmelc N47 zalega na allegro i nik nie chce go licytować, choć cena minimalna to 12 zł 50 gr, a po M47 ustawiają się kolejki jak po kiełbasę w PRL i centrala BMW rozważa wznowienie jego produkcji.

Powodzenia chłopaki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego mylisz przyczynę ze skutkiem. Koledzy od M47 zaczęli wychwalając tego silnika dużo wcześniej nim ja zacząłem im odpowiadać. Pisali, ze to sprawdzona konstrukcja która sie nie psuje w przeciwieństwie do N47. Po kilku takich tekstach powstał ten wątek.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ci co już mają ten M47 myśląc o wymianie na nowsze auto poprostu boją się wpakować w problem -tak jest bynajmniej w moim przypadku. Zmieniłbym na 2009r -2010r tylko że na dzieńdobry mam problem z łańcuchem a przy okazji być może inne drobne sprawy jak w każdym aucie. Także wole pobujać się tym M47 dłużej, doposażyć co mi brakuje a za jakiś czas zminić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio dla Was koszt na poziomie zakupu nowych opon to problem finansowy? Moze lepiej wybrać tico?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Serio dla Was koszt na poziomie zakupu nowych opon to problem finansowy? Moze lepiej wybrać tico?

 

A Ty jak nie masz argumentów to zaczynasz wk....ać ludzi :mad2:

 

Ci co już mają ten M47 myśląc o wymianie na nowsze auto poprostu boją się wpakować w problem -tak jest bynajmniej w moim przypadku. Zmieniłbym na 2009r -2010r tylko że na dzieńdobry mam problem z łańcuchem a przy okazji być może inne drobne sprawy jak w każdym aucie. Także wole pobujać się tym M47 dłużej, doposażyć co mi brakuje a za jakiś czas zminić.

 

Właśnie o to chodzi ,że nie ma na co zmienić na nowsze a F31 jest jeszcze praktycznie niedostępne jako używane . :nienie:

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

JA nie mam argumentów ? To raczej wy nie jesteście w stanie ich pojąć. W porównaniu z M47 jazda na nowszym silniku daje na przestrzeni 200 tysięcy km oszczędności które pozwalają na dwukrotna wymianę rozrządu. Jak można pisać bzdury że eksploatacja tego silnika jest kosztowna?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nikt z forum nie bierze Cię poważnie i nie wchodzi w sprzeczki ja również .

Pozostań w błogiej świadomości Swojej racji :mrgreen:

Wiem, że niektórych suche fakty bolą, obnażenie braku myślenia i zdolności kalkulowania czegoś więcej niż koszt zakupu auta, źle wpływa na psychikę. Mnie to zwisa, możesz mi wierzyć lub nie jest też masa ludzi którzy myśleć potrafią i rzeczowe argumenty do nich trafiają.

Ja w momencie zakupu pierwszego auta z N47 nie byłem świadomy problemów z łańcuchem, nie byłem nawet świadomy przy drugim. Trzecie kupiłem z pełna świadomością (tylko teoretyczna ) że po 150-200 tysięcy km będę musiał wydać te 4-5 koła na łańcuch. W życiu bym jednak nie kupił M47 nawet gdyby wymiana łańcucha była 3 razy droższa. Miałem okazje jeździć przez pewien czas (auto zastępcze ) i byłem totalnie zniesmaczony tym jak ten silnik pracuje, ile pali i jakie ma osiągi.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.