Skocz do zawartości

Co wybrać 535i albo 530d lub 535d


ziutoslaw1

Rekomendowane odpowiedzi

Bardzo proszę o pomoc w rozstrzygnięciu mojego dylematu jaki silnik wybrać. W tej chwili użytkuję E61 535D z 2007r. Mniej więcej znam koszty eksploatacyjne jeśli chodzi o silnik (filtr cząstek stałych, wtryski itp.) Jakie koszty są przewidywane przy eksploatacji silników benzynowych konkretnie w modelu F10/11 535i przy wysokich przebiegach rzędu 150-200 tyś km. Będę wdzięczny za sugestie który z silników wybrać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 163
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Raczej ciężko będzie się coś dowiedzieć, bo chyba nikt na forum nie ma 535i, a poza tym chyba nikt tutaj nie ma F10 o przebiegu ponad 100 tys km. Myślę, że większość przy takim przebiegu już sprzeda F10...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co pamiętam, to 2 osoby, oprócz Mirka :wink: , miały 535i. Ale dawno nie słychać ich na forum.

Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o "dużych przebiegach rzędu 150-200 tys.km". Chcesz tym autem tyle zrobić? Jeśli tak, to w jakim okresie czasu? Czy chcesz kupić auto o takim przebiegu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
czy to znaczy, że auto benzynowe po takim przebiegu nie nadaje się do eksploatacji bez dużego wkładu finansowego?

 

Nie, ale po to ludzie kupują nowe, z gwarancją i/lub darmowym serwisem, żeby nie ponosić żadnych nie planowanych (awaryjnych) kosztów. Pamiętam jak na forum E60 była mowa, że kupując używane z przebiegiem jaki wskazałeś na start trzeba mieć ok 10 tys, pewnie podobnie będzie w przypadku F10, ale kto to dziś wie. Ja rozumiem, że planujesz (chciałbyś) kupić auto o przebiegu 150-200 tys km?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na to pytanie to będę Ci mógł odpowiedzieć za kilka lat :D

Ja nie mam pakietu serwisowego, i chyba go nie dokupię. Za to mam jeszcze ponad półtorej roku gwarancji.

Ale jak kupisz auto z Pakietem Serwisowym, to przechodzi on na następnego właściciela. Ponadto obecnie można przedłużyć gwarancję, nawet do 6-ciu lat i 200 000km. Warunkiem jest posiadanie w/w aktywnego PS. Więc jeśli masz obawy, to zawsze możesz pójść tym torem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w zeszłym tygodniu, i dostałem 3 kartki A4 różnych możliwości ( czas/przebieg ) dokupienia gwarancji oraz pakietów serw.

Nie mam niestety ich przed oczyma, zostawiłem wszystko w gabinecie, ale jak pamięcią sięgam to ostatnie dwie pozycje gwarancji były następujące:

6 lat/120 000km, i 6 lat/200 000km.

Na dole pisało, że cennik obowiązuje od 1.07.2013, wiec może to jakaś świeża sprawa...nie wiem. Mam cichą nadzieję, że nie pomyliłem tej gwarancji z pakietem serwisowym i wprowadzam Was niechcący w błąd :duh:

 

edit: Pomyliłem się w tych okresach z pakietem serwisowym. Sorki!

Edytowane przez Pemek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w zeszłym tygodniu, i dostałem 3 kartki A4 różnych możliwości ( czas/przebieg ) dokupienia gwarancji oraz pakietów serw.

Nie mam niestety ich przed oczyma, zostawiłem wszystko w gabinecie, ale jak pamięcią sięgam to ostatnie dwie pozycje gwarancji były następujące:

6 lat/120 000km, i 6 lat/200 000km.

Na dole pisało, że cennik obowiązuje od 1.07.2013, wiec może to jakaś świeża sprawa...nie wiem. Mam cichą nadzieję, że nie pomyliłem tej gwarancji z pakietem serwisowym i wprowadzam Was niechcący w błąd :duh:

 

edit: Pomyliłem się w tych okresach z pakietem serwisowym. Sorki!

 

No niestety, gwarancja na 6 lat to tylko w kia i h..daju :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
jakies dziwne masz te rozterki. kupujac auto z przebiegiem ok 70 tys z pewnego zrodla i robiac nim ok 100 tys nie powinienes miec innych wydatkow poza tymi stricte eksploatacyjnymi. szczegolnie przy takich silnikach jakie wymieniles

 

I tu kolega mądrze napisał. Jakby większość samochodów sprowadzanych do Polski miała prawdziwe przebiegi to mechanicy by się nudzili. :) Jak kupisz auto z tak małym przebiegiem i będzie o nie dbał to długo długo nie będziesz miał grubszych problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wracajac do tematu gdyby 535i mial 320KM i 450-470Nm to z tych 3 silnikow to R6 benzyna jest no. 1 a tak to 535d :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie Panowie. Dzisiaj dostałem ofertę za 25 tys. Audi A6 313 KM z Ledami i teraz głęboko się zastanawiam, bo w 535d nie brałbym napędu na cztery koła. Jakoś mi nie pasuje, wolę tył. Ale nie mogę sie tym przejechać. Ma ktoś doświadczenia?

Jeśli chodzi o środek wolę BMW 5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
może masz racje ale porowujac TERAZ 535i a 535d to tu widać roznice w osiągach/spalanie/kultura dla 35d :cool2: , natomiast dzwiek przy wyższych prędkościach powyżej 4000obr/min benzyna wygrywa ale co z tego jak ogladasz tyłeczek 535d. uważam iż 535i może więcej ale fabryka dala kaganiec, może nowa seria 5 będzie miala 320KM i 450 Nm to i w moim garażu taki będzie stal zamiast 535d :8)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, sam jezdze 535i od poltora roku i niezamienilbym tego auta na zadne inne chyba ze na 550i ! :) Moc jak dla mnie jest duza, wszystkie miejskie pseudowyscigowki zostaja w tyle :D, spalanie waha sie granicach 9,5/10,5 w co zaden z moich kolegow nie wierzy a jednak :), jak ktos zechce szybciej pojechac to wzrosnie do 12/13 ale to tylko na chwile, sam jestem pod wrazeniem oszczednosci tego silnika :) jakie koszty?? żadne :) byly juz dwa przeglady kazdy wyniosl okolo 1300 pln. po zimie zawieszenie w nienaruszonym stanie ( posiadam zawieszenie sportowe M) auto ma 30 tys przebiegu auto w lecie jezdzi na 19 calowych felach a w zimie na 18 . jezdzilem 535d ale klekot diesla doprowadza mnie do szallu :D roznica w przyspieszeniu moze niewielka na korzysc 535d ale benzyna to benzyna. a co do audi to powiem krotko - auto dla mnie bezpłciowe i bez charakteru, zona ma a6 c7 3.0d i powiem ze jak sie jedzie po ulicy to normalka jak by tico jechalo ;/ a f10 to ludzie sie gapia jak na ufo :D zas koszty przy przebiegu 150-200 tys to powiem że jak sie cos spiepszy w 535d to koszty dadza po kieszeni duzo wiecej niz 535i, mialem e60 530d walnela mi turbina i 7 tys od tak do zaplacenia>

polecam tylko 535i !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
może masz racje ale porowujac TERAZ 535i a 535d to tu widać roznice w osiągach/spalanie/kultura dla 35d :cool2: , natomiast dzwiek przy wyższych prędkościach powyżej 4000obr/min benzyna wygrywa ale co z tego jak ogladasz tyłeczek 535d. uważam iż 535i może więcej ale fabryka dala kaganiec, może nowa seria 5 będzie miala 320KM i 450 Nm to i w moim garażu taki będzie stal zamiast 535d :8)

 

w F01 już od początku sprzedaży czyli od 2009 roku ten silnik -740i -miał 326 kM i 450 Nm, a w F10 306 i 400 Nm i nawet po lifcie bez zmian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
może masz racje ale porowujac TERAZ 535i a 535d to tu widać roznice w osiągach/spalanie/kultura dla 35d :cool2: , natomiast dzwiek przy wyższych prędkościach powyżej 4000obr/min benzyna wygrywa ale co z tego jak ogladasz tyłeczek 535d. uważam iż 535i może więcej ale fabryka dala kaganiec, może nowa seria 5 będzie miala 320KM i 450 Nm to i w moim garażu taki będzie stal zamiast 535d :8)

 

Różnice w osiągach są tak znikome, że raczej tyłeczka nie oglądasz i w ogóle rozmowa o tym, że 535d jest szybsze od 535i jest czysto teoretyczna. Zresztą bez żadnego wysiłku w 535i robisz program na 360KM i 550Nm i wtedy dopiero można rozmawiać o osiągach. :) Z tą kulturą pracy to chyba coś Ci się pomyliło. Z jakiego powodu 535d ma mieć tutaj w ogóle jakąkolwiek przewagę???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

co do klekotu to sie zgodze iz benzyna R6 to sam miod super brzmi napewno drugi bedzie benzyna ale nie 306KM

co do osiagow to :) sorry ale mierzylem 335i i 535d i roznica byla mala na korzysc serii5 ( testowalem na zamknietym obiekcie )

Natomiast na pomiarach 535i i 535d roznica byla o wiele wieksza pomiar do 200km/h na autostradzie DE wynosila kolo 2sek.

Nie chce tu powielac moich pomiarow i zniechecac do benzyny R6 ale dziwie sie iz tyle lat i nic z benzyna sie nie dzieje, gdzie 535d juz miala 1 zmiane

R6 306KM Jesto siwetny silnik ale moje odczucia sa - tak jakby elektronika ograniczala potencjal silnika.

co do chipa to nie wypowiadam sie bo ktos zrobil raz R6 306KM i na tym sie skonczylo....

 

Jesli chcecie porownywac 535i to nie z 535d tylko z 530d

 

co do Audi C7 zgadzam sie 100% z twoja wypowiedzia

 

535i jest fajnym silnikiem ale jak pisalem wczesniej gdyby bylo ponad 450NM to wiecej niz super

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam się z tym, co napisał Maja. 535i dla mnie jest pozycjonowany pomiędzy 530d a 535d, tak gdzieś pośrodku.

Nie rozumiem zupełnie dlaczego nie podnieśli mocy na 320PS, tak jak ma to miejsce w serii 6. Może wtedy musieliby go nazwać 540i?

Tak na marginiesie, część z tych motorów R6 3.0 benzyna jest jeszcze w ten poprzedniej wersji z dwoma osobnymi turbinami, np. w Z4 35si. Nie wiem jak jest/było w serii 7. No ale w 640i jest na pewno ten sam co w 535i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.