Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Bardzo proszę o pomoc w rozstrzygnięciu mojego dylematu jaki silnik wybrać. W tej chwili użytkuję E61 535D z 2007r. Mniej więcej znam koszty eksploatacyjne jeśli chodzi o silnik (filtr cząstek stałych, wtryski itp.) Jakie koszty są przewidywane przy eksploatacji silników benzynowych konkretnie w modelu F10/11 535i przy wysokich przebiegach rzędu 150-200 tyś km. Będę wdzięczny za sugestie który z silników wybrać
  • Odpowiedzi 163
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Raczej ciężko będzie się coś dowiedzieć, bo chyba nikt na forum nie ma 535i, a poza tym chyba nikt tutaj nie ma F10 o przebiegu ponad 100 tys km. Myślę, że większość przy takim przebiegu już sprzeda F10...
Opublikowano

Z tego co pamiętam, to 2 osoby, oprócz Mirka :wink: , miały 535i. Ale dawno nie słychać ich na forum.

Nie za bardzo rozumiem co masz na myśli pisząc o "dużych przebiegach rzędu 150-200 tys.km". Chcesz tym autem tyle zrobić? Jeśli tak, to w jakim okresie czasu? Czy chcesz kupić auto o takim przebiegu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
czy to znaczy, że auto benzynowe po takim przebiegu nie nadaje się do eksploatacji bez dużego wkładu finansowego?

 

Nie, ale po to ludzie kupują nowe, z gwarancją i/lub darmowym serwisem, żeby nie ponosić żadnych nie planowanych (awaryjnych) kosztów. Pamiętam jak na forum E60 była mowa, że kupując używane z przebiegiem jaki wskazałeś na start trzeba mieć ok 10 tys, pewnie podobnie będzie w przypadku F10, ale kto to dziś wie. Ja rozumiem, że planujesz (chciałbyś) kupić auto o przebiegu 150-200 tys km?

Opublikowano

Na to pytanie to będę Ci mógł odpowiedzieć za kilka lat :D

Ja nie mam pakietu serwisowego, i chyba go nie dokupię. Za to mam jeszcze ponad półtorej roku gwarancji.

Ale jak kupisz auto z Pakietem Serwisowym, to przechodzi on na następnego właściciela. Ponadto obecnie można przedłużyć gwarancję, nawet do 6-ciu lat i 200 000km. Warunkiem jest posiadanie w/w aktywnego PS. Więc jeśli masz obawy, to zawsze możesz pójść tym torem...

Opublikowano
Pemek skąd masz info o przedłużeniu gwarancji do 200k/6 lat? Ja ostatnio jak rozmawiałem z ASO to dali możliwość max 5lat/120k km.
Opublikowano (edytowane)

Byłem w zeszłym tygodniu, i dostałem 3 kartki A4 różnych możliwości ( czas/przebieg ) dokupienia gwarancji oraz pakietów serw.

Nie mam niestety ich przed oczyma, zostawiłem wszystko w gabinecie, ale jak pamięcią sięgam to ostatnie dwie pozycje gwarancji były następujące:

6 lat/120 000km, i 6 lat/200 000km.

Na dole pisało, że cennik obowiązuje od 1.07.2013, wiec może to jakaś świeża sprawa...nie wiem. Mam cichą nadzieję, że nie pomyliłem tej gwarancji z pakietem serwisowym i wprowadzam Was niechcący w błąd :duh:

 

edit: Pomyliłem się w tych okresach z pakietem serwisowym. Sorki!

Edytowane przez Pemek
Opublikowano
jakies dziwne masz te rozterki. kupujac auto z przebiegiem ok 70 tys z pewnego zrodla i robiac nim ok 100 tys nie powinienes miec innych wydatkow poza tymi stricte eksploatacyjnymi. szczegolnie przy takich silnikach jakie wymieniles
Opublikowano
Byłem w zeszłym tygodniu, i dostałem 3 kartki A4 różnych możliwości ( czas/przebieg ) dokupienia gwarancji oraz pakietów serw.

Nie mam niestety ich przed oczyma, zostawiłem wszystko w gabinecie, ale jak pamięcią sięgam to ostatnie dwie pozycje gwarancji były następujące:

6 lat/120 000km, i 6 lat/200 000km.

Na dole pisało, że cennik obowiązuje od 1.07.2013, wiec może to jakaś świeża sprawa...nie wiem. Mam cichą nadzieję, że nie pomyliłem tej gwarancji z pakietem serwisowym i wprowadzam Was niechcący w błąd :duh:

 

edit: Pomyliłem się w tych okresach z pakietem serwisowym. Sorki!

 

No niestety, gwarancja na 6 lat to tylko w kia i h..daju :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jakies dziwne masz te rozterki. kupujac auto z przebiegiem ok 70 tys z pewnego zrodla i robiac nim ok 100 tys nie powinienes miec innych wydatkow poza tymi stricte eksploatacyjnymi. szczegolnie przy takich silnikach jakie wymieniles

 

I tu kolega mądrze napisał. Jakby większość samochodów sprowadzanych do Polski miała prawdziwe przebiegi to mechanicy by się nudzili. :) Jak kupisz auto z tak małym przebiegiem i będzie o nie dbał to długo długo nie będziesz miał grubszych problemów.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
wracajac do tematu gdyby 535i mial 320KM i 450-470Nm to z tych 3 silnikow to R6 benzyna jest no. 1 a tak to 535d :8)
Opublikowano
Tak, tylko co innego kupić salonowe auto, a co innego 2-3 latka. Różnica w cenie b. duża. Pytanie, kto co chce mieć.
"Demokracja: Mówisz co chcesz, robisz co ci każą" - Geoffrey Berry
Opublikowano

No właśnie Panowie. Dzisiaj dostałem ofertę za 25 tys. Audi A6 313 KM z Ledami i teraz głęboko się zastanawiam, bo w 535d nie brałbym napędu na cztery koła. Jakoś mi nie pasuje, wolę tył. Ale nie mogę sie tym przejechać. Ma ktoś doświadczenia?

Jeśli chodzi o środek wolę BMW 5

Opublikowano
wracajac do tematu gdyby 535i mial 320KM i 450-470Nm to z tych 3 silnikow to R6 benzyna jest no. 1 a tak to 535d :8)

Ale w kopciuchu nie ma tego czegoś, co znajdziesz w benzynie, nawet gdyby była odrobinę wolniejsza :wink:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może masz racje ale porowujac TERAZ 535i a 535d to tu widać roznice w osiągach/spalanie/kultura dla 35d :cool2: , natomiast dzwiek przy wyższych prędkościach powyżej 4000obr/min benzyna wygrywa ale co z tego jak ogladasz tyłeczek 535d. uważam iż 535i może więcej ale fabryka dala kaganiec, może nowa seria 5 będzie miala 320KM i 450 Nm to i w moim garażu taki będzie stal zamiast 535d :8)
Opublikowano

Witam, sam jezdze 535i od poltora roku i niezamienilbym tego auta na zadne inne chyba ze na 550i ! :) Moc jak dla mnie jest duza, wszystkie miejskie pseudowyscigowki zostaja w tyle :D, spalanie waha sie granicach 9,5/10,5 w co zaden z moich kolegow nie wierzy a jednak :), jak ktos zechce szybciej pojechac to wzrosnie do 12/13 ale to tylko na chwile, sam jestem pod wrazeniem oszczednosci tego silnika :) jakie koszty?? żadne :) byly juz dwa przeglady kazdy wyniosl okolo 1300 pln. po zimie zawieszenie w nienaruszonym stanie ( posiadam zawieszenie sportowe M) auto ma 30 tys przebiegu auto w lecie jezdzi na 19 calowych felach a w zimie na 18 . jezdzilem 535d ale klekot diesla doprowadza mnie do szallu :D roznica w przyspieszeniu moze niewielka na korzysc 535d ale benzyna to benzyna. a co do audi to powiem krotko - auto dla mnie bezpłciowe i bez charakteru, zona ma a6 c7 3.0d i powiem ze jak sie jedzie po ulicy to normalka jak by tico jechalo ;/ a f10 to ludzie sie gapia jak na ufo :D zas koszty przy przebiegu 150-200 tys to powiem że jak sie cos spiepszy w 535d to koszty dadza po kieszeni duzo wiecej niz 535i, mialem e60 530d walnela mi turbina i 7 tys od tak do zaplacenia>

polecam tylko 535i !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może masz racje ale porowujac TERAZ 535i a 535d to tu widać roznice w osiągach/spalanie/kultura dla 35d :cool2: , natomiast dzwiek przy wyższych prędkościach powyżej 4000obr/min benzyna wygrywa ale co z tego jak ogladasz tyłeczek 535d. uważam iż 535i może więcej ale fabryka dala kaganiec, może nowa seria 5 będzie miala 320KM i 450 Nm to i w moim garażu taki będzie stal zamiast 535d :8)

 

w F01 już od początku sprzedaży czyli od 2009 roku ten silnik -740i -miał 326 kM i 450 Nm, a w F10 306 i 400 Nm i nawet po lifcie bez zmian

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
może masz racje ale porowujac TERAZ 535i a 535d to tu widać roznice w osiągach/spalanie/kultura dla 35d :cool2: , natomiast dzwiek przy wyższych prędkościach powyżej 4000obr/min benzyna wygrywa ale co z tego jak ogladasz tyłeczek 535d. uważam iż 535i może więcej ale fabryka dala kaganiec, może nowa seria 5 będzie miala 320KM i 450 Nm to i w moim garażu taki będzie stal zamiast 535d :8)

 

Różnice w osiągach są tak znikome, że raczej tyłeczka nie oglądasz i w ogóle rozmowa o tym, że 535d jest szybsze od 535i jest czysto teoretyczna. Zresztą bez żadnego wysiłku w 535i robisz program na 360KM i 550Nm i wtedy dopiero można rozmawiać o osiągach. :) Z tą kulturą pracy to chyba coś Ci się pomyliło. Z jakiego powodu 535d ma mieć tutaj w ogóle jakąkolwiek przewagę???

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

co do klekotu to sie zgodze iz benzyna R6 to sam miod super brzmi napewno drugi bedzie benzyna ale nie 306KM

co do osiagow to :) sorry ale mierzylem 335i i 535d i roznica byla mala na korzysc serii5 ( testowalem na zamknietym obiekcie )

Natomiast na pomiarach 535i i 535d roznica byla o wiele wieksza pomiar do 200km/h na autostradzie DE wynosila kolo 2sek.

Nie chce tu powielac moich pomiarow i zniechecac do benzyny R6 ale dziwie sie iz tyle lat i nic z benzyna sie nie dzieje, gdzie 535d juz miala 1 zmiane

R6 306KM Jesto siwetny silnik ale moje odczucia sa - tak jakby elektronika ograniczala potencjal silnika.

co do chipa to nie wypowiadam sie bo ktos zrobil raz R6 306KM i na tym sie skonczylo....

 

Jesli chcecie porownywac 535i to nie z 535d tylko z 530d

 

co do Audi C7 zgadzam sie 100% z twoja wypowiedzia

 

535i jest fajnym silnikiem ale jak pisalem wczesniej gdyby bylo ponad 450NM to wiecej niz super

Opublikowano

Zgadzam się z tym, co napisał Maja. 535i dla mnie jest pozycjonowany pomiędzy 530d a 535d, tak gdzieś pośrodku.

Nie rozumiem zupełnie dlaczego nie podnieśli mocy na 320PS, tak jak ma to miejsce w serii 6. Może wtedy musieliby go nazwać 540i?

Tak na marginiesie, część z tych motorów R6 3.0 benzyna jest jeszcze w ten poprzedniej wersji z dwoma osobnymi turbinami, np. w Z4 35si. Nie wiem jak jest/było w serii 7. No ale w 640i jest na pewno ten sam co w 535i.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.