Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Gdzie w promieniu 100 km od Poznania można kupić, do skrzyni automatycznej, olej ESSO LT 71141, lub alternatywny ?

_________________

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Ja kupiłem w Przeźmierowie, adresy masz tu:

http://www.esso.com/Poland-Polish/LCW/Files/ADRESY_SDP_2005.pdf

 

Poczytaj na forum o wymianie oleju w automacie, nie jest takie banalne a konsekwencje mogą być kosztowne. Ja mam po wymianie ok. 30 tyś . km i nic sie nie dzieje złego.

UIHZ9556.JPG

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Dobrze nie pamietam ale kręciło sie koło 200 tyś. km.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
Olej chciałbym spróbować wymienić (z przepłukaniem ) przez odkręconą od skrzyni rurkę chłodnicy oleju; mechanik ze Szczeszyńskiej sugerował, że niegdyś wymieniał tak olej we VOLVO. Sposób wydaje się dość skuteczny, jeśli chodzi o całkowitą wymianę za jednym razem.
Opublikowano

Cze!

Jestem po wymianie w 5HP24 i jest git.

Olej sprzedają w 20 litrowych baniakach. Na wymianę zużyłem 5,5L, reszta mi została. Chętnie się podzielę :)

Opublikowano
A jezeli ja mam 260tys i auto serwisowane do mojego kupna to tez mosze wymieniac olej w skrzyni? Nie wiem jak sprawdzic w ksiazce serwisowej czy byl wymieniany olej, a moze nie bylo takiej potrzeby i robia to w serwisie po jakims konkretnym przebiegu jak to jest? A drugie pytanie czy te skrzynie sa mocne? Bo ja swoja dosc czesto pedzluje na steptronicu na 1 potem 2 do konca ;-) A lubie tez se pojezdzic czasami na samej 2 ce ;-) Wiec z tym olejem to dosc wazna sprawa moze sie okazac ! Pozdro
WW.NAVIBOCIAN.PL
Opublikowano

No i jestem po wymianie

Poszło sprawnie, koszta też nie duże (filtr - 86zł, uszczelka - 40zł, 2 korki - 30zł, olej 5L - 100zł)

 

Oto zdjęcia z wyniany:

Miska po zdjęciu wraz ze starym filterm i uszczelką

Miska z widocznym szlamem

Magnesy całe oblepione opiłkami

Wyczyszczona miska i magnesy

Zużyty olej

 

Jak widać zużyty olej jest czarny (nowy jest złotawy), na dnie miski zebrało się trochę szlamu i to po przebiegu 125000km.

Niech więc nikt nie mówi, że w tej skrzyni oleju się nie wymienia, bo to bzdura.

Opublikowano
Radi, a jaki olej wlewałeś?? Bo po cenie sądząc to nie był ESSO.

PZDR :)


GDYBY PRZEDNI NAPĘD BYŁ LEPSZY TO CHODZILIBYŚMY NA RĘKACH :dance:


http://img171.imageshack.us/img171/9086/2fn2.jpg

Opublikowano

Esso, Esso i to LT 71141.

Sprawdź dobrze, ale w hurtowniach oleju 1L esso masz po 18-20zł.

Tylko sprzedają go w baniakach po 20L, no ewentualnie 200L.

Opublikowano

To tak przy okazji niech mi ktoś powie co zrobić

 

Pół roku temu wyminiłem olej na DEXTRONA w E38.

I czy można go teraz wymienić na Esso, Esso i to LT 71141 .

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

Dextron to chyba jeszcze olej mineralny a ten Esso to chyba syntetyk lub półsyntetyk.Możesz wlać Esso,tylko pozostały olej (czyli Dextron) może mieć minimalny wpływ na pogorszenie Esso.Jak masz na tyle kasy aby kupić całą bańkę Esso,to możesz go wlać i przepłukać szkrzynie.Po przepłukaniu jak wlejesz tylko Esso to mozesz do następnej wymiany zrobić 100 tys km.

 

Do bociangsm: proponuję ci wymianę oleju jak najszybciej,póki ze skrzynią jest wszystko dobrze.Kup olej,filtr i uszczelkę i wymieniaj.Jak sciągniesz miskę to zobaczysz jaki olej jest ciemny i jak filtr oleju jest zawalany syfem

  • Członkowie klubu
Opublikowano
No i jestem po wymianie

Poszło sprawnie, koszta też nie duże (filtr - 86zł, uszczelka - 40zł, 2 korki - 30zł, olej 5L - 100zł)

 

Oto zdjęcia z wyniany:

Miska po zdjęciu wraz ze starym filterm i uszczelką

Miska z widocznym szlamem

Magnesy całe oblepione opiłkami

Wyczyszczona miska i magnesy

Zużyty olej

 

Jak widać zużyty olej jest czarny (nowy jest złotawy), na dnie miski zebrało się trochę szlamu i to po przebiegu 125000km.

Niech więc nikt nie mówi, że w tej skrzyni oleju się nie wymienia, bo to bzdura.

 

Własnie takie foty [widziałem je na forach zza oceanu] przkonały mnie do wymiany - choć ASO upiera się że LongLife nie wymieniać

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
W porównaniu do tego co ja zobaczyłem po zdjęciu misku po 290 tys km to jeszcze cieńko.Cała miska była osyfiona.
Opublikowano
Własnie takie foty [widziałem je na forach zza oceanu] przkonały mnie do wymiany - choć ASO upiera się że LongLife nie wymieniać

 

marcosz jako że jestes z wrocka proponuje ci kupno baniaka 20litrów na pół . po 10 litrów spokojnie nam starczy na skrzynię.

 

Koszt to około 500 zł / 2 czyli po 250zł.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Własnie takie foty [widziałem je na forach zza oceanu] przkonały mnie do wymiany - choć ASO upiera się że LongLife nie wymieniać

 

marcosz jako że jestes z wrocka proponuje ci kupno baniaka 20litrów na pół . po 10 litrów spokojnie nam starczy na skrzynię.

 

Koszt to około 500 zł / 2 czyli po 250zł.

 

Nie zrozumieliśmy się - ja wymieniłem olej juz rok temu. Dyskutowałem wtedy na forum: wymieniać czy nie wymieniać - ale obrazy fotek wspomnianych wyżej przekonały mnie. Notabene kupiłem też 20 litrów oleju i resztę zostawiłem w rozliczeniu w warsztacie.

 

Na dziś mieszkam w Gnieźnie. :norty:

UIHZ9556.JPG

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
posiadam bmw 525 TDSa E-39.Po rozebraniu miski olej był czarny, nie stwierdzono zadnych opiłków,zużyty od tarcz,tarcze troche zjechane.auto po przebiegu 300tys. km.Interesuje mnie czy pomoże sama wymiana oleju i filtra.skrzynia dziala tylko na 3 awaryjnym biegu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.