Witam Panowie potrzebuje odpowiedzi na pytanie, czy rozmiar felgi ma wpływ na ośiągi podczas wyścigu do 100km/h? Opiszę sytuację, byliśmy z kolega na lotnisku potestować autka. Ja BMW E65 745 2003r fabrycznie niby 6.3 do setki, kolega konkurent BMW E61 535D 2005r 6.6 do setki. Przebiegi te same blisko 200tys km. Kolega w E61 startował na fabrycznych kołach 18tkach (fabrycznie chyba wychodzi na 17) a ja swoim E65 na 19tkach Rial (fabrycznie E65 745 wychodzi bodajże na 18tkach). Startowaliśmy sobie kilka razy, także od 100km/h , nawet jak dobrze wystartowałem to kolega zaraz mnie dojeżdżał, do setki wyprzedzał mnie o około 0.2 do 0.4 sekundy, przy prędkości około 180-200 widziałem że powoli dojeżdżam kolegę. Pogrzebałem w googlach na ten temat i wyczytałem że rozmiar koła ma duże znaczenie, rozmiar felgi jak i opony ma znaczenie, ale największe znaczenie ma masa koła. Nie wiem jak to jest liczone fabrycznie, chodzi o rozmiar kół. Różnica w masie koła miedzy 18tka a 19tka to jest średnio 2 do 4kg na koło i jest to co innego niż masa resorowana. Wyczytałem że jak fabrycznie jest liczone na 18tce, a ja mam 19tki to różnica może być nawet do 0.5s Możliwe żeby była taka rozbieżność w fabrycznych pomiarach? Czy może ktoś miał okazje testować furkę na kołach 18tkach a na 19tkach, lub umie podać fachową odpowiedź ;) Dziękuje i pozdrawiam