Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 148
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Blos cyka! Zamieniłem się na reduktory i mam teraz omvl r90 i becia zapluwa się gazem! Dodam jeszcze, że wcześniej rozwierciłem wielozawór i elektozawór oraz zmieniłem przewód zasilający z f6 na f8 co przyniosło pewne efekty ale winny był reduktor. Tak że polecam montowanie blosa do m30b35. To, że jest on do 150KM mozna między bajki włożyć.
peace & love
Opublikowano

cześć

też założyłem pomiędzy przepływomierzem a przepustnicą, tylko że w e36

było troche ciasno ale się udało :)

jednak spodziewałem się lepszych efektów ( jedyne co się poprawiło to wyrównały się obroty biegu jałowego )

 

jak byłem na regulacji gazownik stwierdził że mam uszkodzoną sondę lambda, ale to chyba nie powinno mieć wpływu

zauważyłem jeszcze że po odłączeniu przewodu od przepływomierza też nie ma żadnej różnicy w pracy silnika i jeździe (czy może to wskazywać na to że jest również uszkodzony? )

 

czy rozpiłowanie Blosa poprawiłoby dynamikę ? parownik chyba jest wystarczający bo silnik podczas jazdy wkręca się na maxa ale jest jakby przymulony i słabo ciągnie :(

 

pozdrawiam :arrow: [/url]

Opublikowano
jak byłem na regulacji gazownik stwierdził że mam uszkodzoną sondę lambda, ale to chyba nie powinno mieć wpływu

 

I to by było na tyle, w kwestii akurat tego gazownika :-) Facet wskazuje na uszkodzenie sondy, jako przyczynę niedziałania czegoś, co w ogóle nie jest podłączone do prądu - buhaha.

 

zauważyłem jeszcze że po odłączeniu przewodu od przepływomierza też nie ma żadnej różnicy w pracy silnika i jeździe (czy może to wskazywać na to że jest również uszkodzony? )

 

Jak rozumiem, chodzi o jazdę na gazie z Blosem? Jeszcze raz - BLOS (wersja czysto mechaniczna) w ogóle nie jest podłączony do prądu, zatem kabelek od przepływonierza nie ma z nim nic wspólnego.

 

Jak ci auto muli to może mieć kilka przyczyn:

 

- za cienkie rurki doprowadzające gaz (rzadko, ale się zdarza)

- zatkany filtr gazu

- zatkany filtr powietrza

- mało wydajny reduktor

- zła regulacja blosa.

 

Ja po pierwsze sprawdziłbym filtry. Potem wyregulował Blosa, potem gdyby nadal było źle - wymienił reduktor na bardziej wydajny.

 

Problem z reduktorem jest bardzo częsty przy motorach o mocach rzędu 150 - 200 i więcej koni.

Opublikowano

Mam jeszcze jedną radę związaną pośrednio z Blosem, ale szerzej, w ogóle z gazem.

 

LUDZIE - resetujcie komputery!

 

Jest tak. Stare auto po przejechaniu powiedzmy 250 kkm ma swoje przejścia. A to mu padła jakaś lambda, albo przepływomierz, albo zdarzyły się różne inne rzeczy. Komputer od sterowania ukłądem zasilania za każdym razem jakoś na to reaguje, ponieważ cały czas mapa wtrysku będąca zapisana w pamięci podlega korektom według rzeczywisttych wskazań lambdy. Komputer zaś steruje na tej podstawie wtryskiwaczami, ale nie tylko - także zapłonem i diabli wiedzą czym jeszcze. Nie wiem wszystkeigo na ten temat, zatem nie będę teoretyzował.

 

Mam natomiast doświadczenie nastyępujące.

 

Jeżdżę na gazie od początku posiadania obecnego auta (730i M30 manual r 89). Mój mikser to zwykły palnik - czyli efekt dławienia dolotu o 2/3 w pełnym wymiarze. Po drodze wystrzeliłem dwa przepływomierze i doświadczyłem wszystkich możliwych problemów szeroko opisywanych na tym i innych forach.

 

Kiedy wreszcie sam nauczyłem się wszystkiego o instalacji LPG II generacji, udało mi się ją wyreglować tak, że auto jedzie nie denerwując mnie zbytnio.

 

Jakieś 3 miechy temu ktoś mi poradził, by zresetować komputer, bo to w niczym nie zaszkodzi, a może pomoże. Tak też uczyniłem.

 

Efekty: auto po resecie zaczęło jeździć odczuwalnie lepiej zarówno na gazie jak na benzynie ! Moja teoria na ten temat jest taka, że po resecie, gdy samochód jest zmuszony zaprogramować się od nowa od podstaw, komputer "nauczył się" sterować układem zasilania z inną (mniejszą) niż fabrycznie ilością powietrza i robi to optymalnie w warunkach jakie ma.

 

Dlaczego jest też lepiej na gazie? Nie wiem, być może coś się poprawiło też w sterowaniu zapłonem.

 

Tak czy owak polecam ten zabieg każdemu posiadaczowi wiekowej beemki ze sporym przebiegiem.

 

***

 

Jedna rzecz pozostała problemem - niezbyt stabilne, nieregularne woilne obroty. Tzn poziom dobry (750 - 800), ale nieregularna praca. Nie mam analizatora, ale voltomierz podłączony do sondy lambda daje skaczący odczyt od 0,1 do 0,9 V (a ideał to stabilnie około 0,5 V).

 

Co z tym? Czytaj dalej...

 

***

 

Teraz, w oczekiwaniu na BLOSA (który już dfo mnie chyba jedzie) wywaliłem już palnik i jeżdżę kilka dni na benzynie. Przy takiej zmianie początkowo praca silnika się pogorszyła! Więc zrobiłem znów to samo: zresetowałem komputer plus skalibrowałem przepływomierz do fabrycznego ustawienia śrubki regulacyjnej.

 

Wolne obroty odzyskały stabilność od razu. Wskazanie sondy - stabilne 0,5 V :-). Dlaczego taka zmiana? Prawdopodobnie ten pie****ony mixer powodował jakieś zawirowania na wlocie do przepływomierza, za którymi elektronika nie nadąża...

 

Minęło dwa dni jeżdżenia, kiedy auto znów się nauczyło jeździć - teraz dopiero wiem co oznacza 188 KM w siódemce! Piękna dynamika, od 0-100 km/h w 11 s, max 220 km/h, gładko wkręca się w pełnym zakresie obrotów. Spalanie średnio w okolicach 12 l benzyny.

 

No i teraz dopiero będę mógł stwierdzić, czy i na ile będzie lepiej / gorzej na gazie z BLOSEM - bo palnika już nie założę, choćbym miał do już zawsze jeździć na benzynie :-)

 

***

 

Na szybko - jak zresetować komputer (wzięte też z jakiego forum).

 

Opcja I - serwis i płacimy co najmniej kilkadziesiąt zł.

 

Opcja II, darmowa:

 

1. Odłączamy akumulator, najpierw -, potem +.

2. Czekamy 5, 10 minut.

3. Włączamy kluczyk w poz. 2 a potem zwieramy obydwa przewody odłączone od akumulatora i zostawiamy zwarte na 15 minut.

4. Rozłączamy przewody.

5. Podłączamy z powrotem akumulator, najpierw + potem -.

6. Uruchamiamy silnik.

7. Ma chodzić na wolnych obrotach aż się rozgrzeje do normalnej temp, jakieś 5 minut.

8. Jeździmy w miarę możliwości zmieniając warunki i styl jazdy. Trochę stabilnie i spokojnie. Trochę ostro, wykorzystując pełne zakresy obrotów. Pozwalamy mu "zapamiętać" optymalny skład mieszanki na różnych obrotach przy róznych obciążeniach.

9. Przed pierwszym zgaszeniem silnika niech znów pochodzi z 5 min. na wolnych obrotach.

10. W miarę jeżdżenia czuje się jak auto jeździ stopniowo coraz lepiej. Po kilkuset a (nawet 1000 km) proces można uznać za zakończony. Oczywiście przez cały ten czas jeździmy na benzynie :-)

 

Ktoś mi powiedział, że "po co to robić, przecież komputer się resetuje przy wyłączeniu zapłonu". Ktoś inny mi powiedział, że wyłączenie zapłonu to tak jak restart Windowsa, a zabieg opisany pozyżej, to jakby formatowanie dysku i świeża reinstalacja Windowsa :-)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Jedna rzecz pozostała problemem - niezbyt stabilne, nieregularne woilne obroty. Tzn poziom dobry (750 - 800), ale nieregularna praca. Nie mam analizatora, ale voltomierz podłączony do sondy lambda daje skaczący odczyt od 0,1 do 0,9 V (a ideał to stabilnie około 0,5 V).

Hm... Moim zdaniem jest dokładnie na odwrót.

Wolne obroty odzyskały stabilność od razu. Wskazanie sondy - stabilne 0,5 V Smile.

Stabilne wskazanie sondy świadczy raczej o tym, iż sonda is death i motronic podstawił stałą wartość symulującą idealną mieszankę. Prawidłowe wartości miałeś przed resetem. Wskazania sondy powinny oscylować pomiędzy 0.02v a 0.85v przy tym motorze.

peace & love
Opublikowano

Tak czytam i czytam i coraz mniej rozumiem. Chce kupic tego Blosa bo to jednak jest lepsze od tego gowna ktore mam teraz. Skoro na papierze mam 188KM i 260Nm to teoretycznie powinienem bez wiekszych problemow objechac samochod brata ( Lancer 140KM 160Nm) z podobnego rocznika a jest na odwrot!! dostaje w dupe po calosci :mad2:

Cos jest nie tak??!! Dlatego chce Blosa ale szukam kogos z Wawy kto By go zainstalowal, wyregulowal itp. Sam tego nie ogarne :cry2:

Mam nadzieje ze ktos mi pomoze.

Pozdro

Magia trzech liter - BMW
Opublikowano
Skoro na papierze mam 188KM i 260Nm to teoretycznie powinienem bez wiekszych problemow objechac samochod brata ( Lancer 140KM 160Nm) z podobnego rocznika a jest na odwrot!!

Ponieważ teoretycznie ty masz 9,3 lub 10,6 (jeśli automat) do setki, a lancerek ma niespełna 8 sekund. Przełóż moc na wagę. Chcesz się z nim ścigać kup M-kę.

peace & love
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

Mam proste, krótkie pytanie:

Kto zna "gazownikow", którzy podejmą się założenia i regulacji BLOS-a w mojej Beci (E-32, 3.0, R6, automat)... i w dodatku będzie to hulać (mam nadzieję odczuwalnie niż na instalce I gen. na "śrubkę")?

Chodzi mi o kogoś z Gdańska lub Wrocławia (jakiś namiar, tel.?)

Opublikowano
Witam!

Mam proste, krótkie pytanie:

Kto zna "gazownikow", którzy podejmą się założenia i regulacji BLOS-a w mojej Beci (E-32, 3.0, R6, automat)... i w dodatku będzie to hulać (mam nadzieję odczuwalnie niż na instalce I gen. na "śrubkę")?

Chodzi mi o kogoś z Gdańska lub Wrocławia (jakiś namiar, tel.?)

 

Sam Blos to polowa sukcesu.Potrzebny bedzie jeszcze wydajny parownik!!! W twoim przypadku najlepszy to R90 O.M.V.L. Co do zalozenia Blosa to najlepiej samemu to zrobic (nie jest to trudne)-Najwazniejsze to idealna szczelnosc na polaczeniach!

"________ 730iA

/________\

(0o=[][]=o0)

[_]/'''''''''''\[_]

Opublikowano

przeczytałem od deski do deski te wywody i tez powiem ze zastanawiam sie na tym wynalazkiem, chociaż o efektach zadawalajacych pisza głównie urzytkownicy starszych jednostek M30 lub M20, a z M50 to juz sam nie wiem czy jest sens. generalnie mam parownik BRC 140 KW i w tej chwili zeby to w miare chodziło i paliło odpowiednio to mam parownik skręcony na maxa i dośc mocno odkrecona śruba. natomiast jak odkrce parownik to przylewa mi gazem, a jak znów odkrece śrube to no moc rośnie a moze powiem ze jest bardzie czuły na gaz ale 520 ze spalaniem 19 przy normalnej jeździe to troche dużo, tak wiec gdybym miał tylko jakąś niewielka nadzieję że to bedzie z blosem chodzić to kupuje natychmiast i wciskam do swojego m50. Zauważyłem ze z blosem nie stosuje sie śruby tak jak to jest w mikserach - potwierdzcie mi tylko czy tak jest bo na zdjeciach czasami mozna sie nie dopatrzyć. No i niech może ktoś cos napisze jak to w M50 sie sprawuje.

 

A może jest ktoś z okolic śląska z bloosikiem i mógły na chwilke przełożyc do mojego zeby sprawdzić jak to sie bedzie sprawowało ???? please :modlitwa:

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano
Tak. Dobrze widziałeś. Żadne registry nie są mile widziane po drodze do blosa. W blosie masz śrubę regulującą dostarczanie gazu do silniczka. Śruba ta, to jakby register. Nie wiem niestety jak blos sprawuje się w m50.
peace & love
Opublikowano

Do Barto

Nie stosuje się śruby,a do m50 bedziemy już za niedługi czas zakładać blosa.Jeśli właściciel wyrazi chęc to powiadomimy o efektach,teoretycznie powinno chodzić o wiele lepiej niż np:w m30 ,bo wy w m50 macie przelotowy przepływomierz a nie klapkowy,więc blosik bedzie miał pole do popisu.Problem to tylko wydajny reduktor,na każdym lovato,lovteku itp będzie pewnie za ubogo powyżej 4000obr.Te reduktory ,które mamy po prostu nie dają rady

Było e23 2,8 automat,potem e23 2,8 manual teraz e36(z silniczkiem jak od kosiarki ale spoko bedzie kiedyś większy) BMW na zawsze,--hehe kosiarka do żyda a teraz 2 literki w trumniaku-m52b20
Opublikowano
no to super, mamy niedaleko tak więc jak będzie zgoda właściciela to chętnie zobacze jak to się sprawuje i pewnie sam zapodam. Zeby zamontować blosa trzeba chyba ciąć gumę do przepustnicy, trochę bedzie szkoda bo nowa. Teram mam reduktor do silników do 200 KM, mój ma fabrycznie 150 tak więc nie powinno być chyba problemów z wydajnością tymbardziej tak jak pisałem w tej chwili musze miec go skręconego prawie na maxa zeby nie zalewało silnika gazem. No trzymam juz kase w rękach i czekam na info od Ciebie Tomek. Tak przy okazji to gdzie kupujecie blosa, bo ja sie zastanawiam na allegro za 330 bodajże lub w Gliwicach w sklepie za 370 zł, może macie jakieś inne źródło??

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie trafiłem na ten post przypadkiem i od razu zaświeciła mi się żaróweczka w głowie. Z tego co opisujecie w waszych siódemkach z klapkowym przepływomierzem śmiga BLosik dobrze to tak sobie myślę, że w E34 M20B25 powinno być podobnie a nawet lepiej bo silniczek ma mniejsze zapotrzebowanie na lpg. Czekam na wypowiedź kogoś kto ma to w swojej M20B25.
Nie chcem, ale muszem... jeździć na gazie.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

Mam BLOSa, obiecałem, że powiadomię o efektach. Moje wcześniejsze problemy z E32 z 3 litrami opisane są wczesniej w tym wątku.

 

Krótko - wszystkie problemy znikają. Wstawienie BLOSa do auta jest prościutkie. Mnie były tylko potrzebne przejściówki gumowe z uwagi na inną średnice zewnętrzną Blosa. Przejściówki z 80 na 70 mm kupiłem w sklepie z bajerami do tuningu.

 

Regulacja Blosa odbyła się za pomocą laptopa podpiętego do centralki od instalacji gazowej (mam instalację II gen). Okazało się, że idealnie nie mogę wyregulować, bo wraz z Blosem kupiłem za duży gwizdek (dysza od gazu w Blosie). Jest tych gwizdków kilka rodzajów, łatwo się je wymienia. Tak że mam mieszankę lekko za bogatą.

 

Efekty:

 

- Wolne obroty: idealnie stabilne po raz pierwszy odkąd mam to auto.

 

- Osiągi: bardzo dobre. Znaczy się - normalne. Przyspieszenia, elastyczność, prędkość maksymalna jak w danych fabrycznych. Przyspieszenie 0-100 km/h - 12 s. Prędkość max - 215 km/h (auto ma 380 kkm przebiegu!!!). W zestawieniu z osiagami na benzynie - wszystko tak samo, dopiero przyspieszenie pow. 150 km/h jest na gazie lekko gorsze niż na benzynie (160 -> 180 kmh o 4 sek dłużej na gazie). Za mały reduktor?

 

- Zuzycie gazu: 13,5 l trasa, w nocy, stabilnie 100 - 140 km/h. Miasto: 14 - 15l. Tyle samo palił na mikserze, z tym że auto jeździ ZNAAAAACZNIE lepiej.

Opublikowano
Regulacja Blosa odbyła się za pomocą laptopa podpiętego do centralki od instalacji gazowej (mam instalację II gen)..

Witam w jaki sposób jesli mozesz opisz dokładniej

Opublikowano
ja w weekend też zakładam :D to można jakoś sprawdzić skład mieszanki odczytując napięcie sondy lambda??
http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
Opublikowano
Witam. Ja mam M20B25 na BLOSie. Wszystko pracuje ok. Znikneły wszystkie problemy związane z jazdą na zwykłym mikserze. Spadło spalanie, a osiągi wróciły do normy. Skład mieszanki badam poprzez podłączenie woltomierza pod sondę. Można dzięki temu monitorować skład mieszanki takrze w czasie jazdy i pod obciążeniem. Mam tylko problem z parownikiem. Mieszanka normalnie jest za bogata i nie mogę jej już zuborzyć. Ale po przekroczeniu 5500obr/min następuje gwałtone zuborzenie mieszanki co wskazywałoby na niewydolność parownika. Jest to BRC AT90E. Zastanawiam się nad zmianą. Wszyscy chwalą OMVL i jest to chyba jedyna rozsądna opcja. Na allegro są jednak dostępne w dwuch wersjach. Jedna dedykowana do silników o pojemności do 3.5litra i druga do pojemności 6litrów. Którą wersję wybrać? Pierwsza wersją jest tańsza ale czy nie będzie za mało wydajna? Będę wdzięczny za rade.
Opublikowano
ja tez mam dokladnie takie sam problem z tym parownikiem BRC, cały czas mieszanka zabogata, a parownik ma przejechane koło 40 tys. takze nie mozemy tu mówić o uszkodzeniu parownika. Śrube od wolnych w blosie mam skreconą na maxa. Z tego wniosek ze te reduktory tak maja albo nie potrafimy ich regolować.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Opublikowano

W sobote założyłem blosa. Narazie ustawiłem go na oko bo niewiedziałem jak sprawdzić skład mieszanki. Na początku nie chciał w ogóle chodzić na wolnych obrotach, musiałem podkręcić śrubke podpierającą przepustnice. Silnik minimalnie się krztusi zanim wyjdzie z jałowych obrotów i jakoś dziwnie pracuje do około 3 tysiecy obrotów tzn. ma wibracje,wrażenie jak by nie chodził na jeden gar ale mniej odczuwalne, przy wyższych obrotach już gładko pracuje. Im bardziej wykręce śrube tym jest lepiej na coraz niższych obrotach ale chociaż wykręce ją na max to nie jest idealnie, a wtedy dużo pali :? jak ją trochę przykręciłem to da sie jeździć, nie strzela i mniej pali niż na śrubce(teraz to jest dla mnie najważniejsze) no ale pracuje gorzej i jest chyba troche słabszy. Niewiem czy mam za mały gwizdek czy to wina parownika (lovato major) a może poprostu trzeba to porządnie wyregulować...niestety następną okazję żeby się tym pobawić będę miał za tydzień albo dwa.

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img126.imageshack.us/img126/9264/img1142mb4.jpg

http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
Opublikowano

spróbuj rozkrecic parownik bo to wyglada na to jak by zamało paliwa dostawał.

Zaraz zaraz z tego co widze to zle zamontowałeś blosa :!: :!: :!: :nienie:

 

Jak dobrze widze to odejście do krokówki jest przed blosem, a musi być za to podstawa

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.