Skocz do zawartości

opony letnie RFT


MoldCAD

Rekomendowane odpowiedzi

Mam pytanie do tych z Was, którzy mieli możliwość porównania w realu głośności 2 modeli opon letnich Run Flat:

 

- Continental ContiSportContact (72 dB na etykiecie)

- Dunlop SP Sport Maxx GT (65 dB na etykiecie)

 

Mam te pierwsze (w rozmiarze 18"), i - przynajmniej w temperaturach 3-4C - są piekielnie głośne; czy Dunlopy są faktycznie aż tak wyraźnie cichsze, jak wskazują dane na etykietach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 dB to dwa razy głośniej, więc powinna być przepaść

 

Dokładnie tak!

 

Jednak powodem moich wątpliwości jest fakt, że nie znalazłem innej opony RFT o tak niskiej głośności na etykiecie, jak te Dunlopy - a przecież ludzie jakoś jeżdżą? Niektórzy nawet twierdzą (na Bimmerfest), że ich Conti, Goodyear czy Pirelli są ciche (a wszystkie one mają po 72 - 73 dB deklarowane przez Producentów).

 

Ba - nawet konwencjonalne (nie-RFT) Micheliny SS Pilot mają podane 72 dB - więc jak to jest w realu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
mam osobiscie Dunlopa takiego jak opisujesz tylko nie runflat - tak sa cichutkie ale na mokrym zachowuja sie okropnie zle. Zona ma Continentale 18 i tu jest super czyna mokrym czy na suchym. Co do halasu toczenia to ciezko powiedziec bo zona ma Suv-a ale cicho nie jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Te 3db to naciąganie rzeczywistości. Nie będę się wymądrzał tylko wkleję cytat:

 

 

"Różnica w poziomie ciśnienia akustycznego wynosząca 10 dB postrzegana jest jako podwójna głośność. Różnice 3 dB są już wyraźnie

słyszalne". - PODRĘCZNIK BUDOWY ZESTAWÓW GŁOŚNIKOWYCH

Friedeman Hausdorf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Faktycznie, masz rację, wielokrotnie tak słyszałem, ze różnica 3 dB to 2x głośniej, a jest tak:

 

Dwa razy więcej mocy to + 3 dB, dwa razy wyższa amplituda czy poziom ciśnienia akustycznego to + 6 dB. Jednakże „dwa razy więcej” nie oznacza „dwa razy głośniej”. Zjawisko głośności jest subiektywne; różne badania pokazały, że percepcja dwa razy większej głośności jest wywoływana zwiększeniem ciśnienia akustycznego w zakresie 6 dB do 10 dB SPL.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja najlepsze doświadczenie mam z GoodYear! Opony mają świetny stosunek jakość/hałas/żywotność.

 

Conti są super, ale głośne i szybko się ścierają.

 

Michały mnie osobiście nie zachwycają w żadnej kategorii! Dodatkowo ich żywotność jest połowę niższa niż GoodYear!

 

GoodYear RFT mają jedną wadę: są twarde. Ale ja jeżdżę na 17'', więc uciążliwości z tym związane są niewielkie!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja mam zimowe 18" ROF i na lato mam zamiar kupić letnie również 18" ROF, może na zwykłych jest trochę bardziej miękko i ciczej, ale koło zapasowe w bagażniku, podnośnik, schylanie się...już wystarczy :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłóż sobie podusię pod pupcię to zrobi się jak w domciu na kanapie i w papuciach. Normalnie lobby kanapowe opanowało forum BMW

 

Kolego- poczytaj trochę ze zrozumieniem, temat dotyczy opon ROF. Mowa o komfortowy aucie, jakim jest F10. Wioząc żonę i dwójkę dzieci nie oczekuję od auta, że mi wytrzęsie tyłek i w gratisie jeszcze doprowadzi do wstrząsu mózgu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Nie będe rozpoczynał nowego wątku , bo dotyczy letnich opon ale nie z RFT.

 

W x3 zmeiniłem opony na ziomwe bez RFT o takich samych parametrach co fabryczne , i komfort jest o wiele wiele wiekszy niż na fabrycznych RFT.

 

Ale w 5 mam zamiar zmienić felgi oraz opony BEZ RFT na większe 18cali 245/45/18 lub 19cali 245/40/19 .

Na aucie mam fabryczne 225/55/17 RFT .

 

I tu moje pytanie czy zmiana na 18 cali sprawi że komort auta pozostanie na tym samym poziomie co na 17 z RFT , czy może rft są na tyle twarde że jak nawet jak je zamienie na 19cali komfort jazdy pozostanie na niezmienionyn poziomie.

 

Nadmienie tylko że w aucie mam zawieszenie M 704, i jest lekko twardo co mi idealnie odpowiada, ale nie chce zrobić z auta twardej deski bo to w końcu auto rodzinne.

Jak w Trzech prostych krokach zniszczyć wspaniałą marke jaką jest BMW ?


Krok Pierwszy : Zastąp napęd na tył napędem na koła przednie w 2015r

Krok Drugi: Wpakuj silnik 3 cylindrowy z MINI do limuzyny BMW 3 w 2016r

Krok Trzeci: Wpakuj silnik 4 cylindrowy do limuzyny BMW 7 w 2016r

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja niestety o tych goodyear-ach nic dobrego powiedzieć nie mogę... głośne, twarde a właściwości, szczególnie na mokrym d... nie urywają. Przy wymianie na zimowe, okazało się, że jedna opona jest uszkodzona (wybulwiło są po wew stronie, całe szczęście nie pękła) Więc dla mnie są na tyle złe, że po jednym sezonie letnim wymieniam na coś innego. (3 szt. chętnie sprzedam :) )

 

I zastanawiam się właśnie co na lato założyć. Szukam opony BEZ rof.

Głównie zależy mi na tym, żeby opona była komfortowa, dobrze się trzymała/hamowała na mokrym i była cicha.

Rozmiar M-pakietowych 19, więc 245/40/19. Zastanawiam się nad którąś z poniższych.

 

- Michelin PILOT SPORT 3 (mam dobrą opinię o michelinach, ale nie znam tej opony. Ogólnie wypada dobrze w testach)

- Continental ContiSportContact 5P (obecnie chyba najbardziej chwalona opona przez sprzedających, świetnie wypada na wodzie, ale szybko się zużywa)

- Coś z Pirelli (P Zero, P Zero Silver, P Zero Nero GT)

- Yokohama ADVAN Sport V103 (bardzo dobrze oceniana, super na mokrym, początkowo mój faworyt, ale najgłośniejsza z całego towarzystwa)

- Bridgestone Potenza S001

 

Jeżeli macie jakieś sugestie, opinie, to będę wdzięczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku zeszłorocznego sezonu letniego jeżdżę Accordem na oponach ContiSportContact 5. W jednym zdaniu określiłeś ją bardzo dokładnie, i mogę się pod tym podpisać. Guma jest dosyć miękka, przez co trzyma jak przyklejona ale zużycie zapewne będzie szybsze. Obecnie mam 6mm. Zarówno na suchym jak i mokrym doskonale się sprawdza. Szczególnie na zakrętach, bieżnik ma zewnętrzną stronę tak jakby wzmacnianą. Przyznam się, że zrzuciłem zimówki za wcześnie w tym roku, na początku marca, ale dopóki nie było śniegu, to nawet w ujemnych temperaturach zbliżonych do wartości dwucyfrowej guma sprawdzała się wyśmienicie. No i chyba o to chodzi, żeby mieć dobrą przyczepność, nawet kosztem zużycia. Oczywiście, dla kogoś, kto dużo jeździ, to może starczyłaby na 2 sezony góra....

Co do reszty to się nie wypowiadam, ale oryginalnie miałem założone Yokohamy, i nie wspominam ich zbyt miło. Jedyne co, to wolno się zużywały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kuba ja ma teraz Continetale nowe moze 1 tydzien i powiem tyle jak kolega pisze wszystko super ale sa glosne. Porownujac do moich Dunlop Sport to roznica jest duza ale przy hamowaniu ( ta sama droga ) roznica jest duza na plus Contiego.

Jeszcze jedno W BMW E39 3 lata temu jedzilem na goodyear-ach kupione dwa razy jedne made in asia - koszmar od razu wymienione zostale na produkcje EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Panowie doradźcie prosze. Kupuję 525 xd z PS na zimówkach i dealer proponuje okazyjnie koła z bmw 6, v-spoke 366 z oponami Dunlop Sport GT-maxx 19" 245/40R 19 i 275/35 R19. Nie bedzie za twardo (auto ma edc)? Co sadzicie o tym modelu felg do f10 (sophisto grey + ostryga)? Nigdy nie jeździłem autem z ogumieniem mieszanym. Jaka jest różnica w stosunku do tradycyjnego zestawu?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.