Skocz do zawartości

Ogrzewanie, gorsza sprawność jednej strony e91


lukaszbyku

Rekomendowane odpowiedzi

Witam! Mam e91 318d z 2006 r. z dwustrefową klimatyzacją. Mój problem polega na tym, że lewa strona grzeje należycie, natomiast strona prawa podaje letnie powietrze. Zmiana temperatury działa po prawej i lewej stronie, zimne leci tak samo przy minimalnej temp., natomiast sprawności nagrzewania są różne na stronach... Moje pytanie co może za to odpowiadać i czy da się do ego jakoś dobrać bez wizyty w warsztacie???

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam ponownie!!

Dziękuję za rady, jedne były bardziej trafne, inne mniej, ale dziękuję za zainteresowanie problemem.

Ale wracając do tematu.. Byłem u paru mechaników, jeden sprawdził klapki czy się domykają i tam nie stwierdził problemów, zwrócił uwagę że samochód może być niedogrzany i to może być problemem, stwierdził jedynie różnicę temperatur na dwóch strefach przy pomocy specjalistycznego urządzenia co ja przy pomocy moich receptorów na skórze też stwierdziłem...

Wymieniłem termostat EGR samochód w zimie łapie na postoju max 82 st.C podczas jazdy spadało do 70 st.C co podobno jest normalne (inf z forum) w tych silnikach. Problem natomiast pozostał, przy ustawieniu na klimie 28st.C na obu strefach dalej ze strony pasażera leci letnie pow a ze strony kierowcy gorące.

Czy są jakieś czujniki temp. na wylotach powietrza które odpowiadają za błędne wskazania temperatury?? Gdzie i jak się można do nich dobrać??

Z góry dziękuję za odpowiedzi!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dorwij kogoś z kablem, albo samemu kup na allegro. Wszystkie silniki są krokowe, sterownik mierzy ich położenie. Jak się któryś zacina, to odczytasz to np. w INPIE. Podobnie odczyty z czujników temperatury. Tak będzie najtaniej. Możesz nawet wyjąć teraz cały mieszalnik i oglądnąć go na stole, ale nie stwierdzisz, który silniczek jest wadliwy.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja od 3 miesięcy bujam się z problemem ogrzewania. U mnie środkowy nawiew działa dobrze natomiast góra i nogi wrzątek nie reagują na zmiany temp. Podmieniałem panel klimatronika, bezpieczniki ok, pod kompem zero błędów nikt nie potrafi zdiagnozować problemu, termostaty wymienione, temp. silnika po paru km 90-91. :mad2:

http://desmond.imageshack.us/Himg535/scaled.php?server=535&filename=dsc0230kopiay.jpg&res=landing

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=160396 Czyszczenie parownika

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=160013 MOJE E-90 skradziona

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Kabel zakupię i jak będę miał trochę wolnego czasu to podłączę i dam znać jaki efekt.

Na schemacie są jakiś czujniki temperatury nr 4 i 8 http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=VU11&mospid=49348&btnr=64_1454&hg=64&fg=40 może ktoś wie co to za czujniki i za co odpowiadają?? Czy awaria jednego z nich może powodować tą sytuację???

Ostatnio wybrałem się w dłuższą trasę i mierzyłem temperaturę silnika - wskazanie nie przekroczyło 60 st.C utrzymywało się średnio około 54 st.C na trasie przy temp. otoczenia -6st.C!! Na postoju udało mi się go zagrzać do 80 st.C (mocno kręcąc silnik!!). Temperatura 54 st.C to chyba nie jest wystarczająca temperatura do jazdy, chyba dalej samochód jest niedogrzany. Termostat EGR wymieniłem nie wiem czy drugi wymienić??? Ale czy to w ogóle może mieć związek z gorszym grzaniem jednej strefy??? :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam Szanownych Kolegów,

Od miesiąca jestem właścicielem e90 318i z 2006 roku. Podczas objazdu okolicy z moją żoną, kochana małżonka zauważyła że od strony pasażera jest dużo zimniej jak ze strony kierowcy. Mam w aucie klimatronik z oddzielną regulacją temperatury z prawej i lewej strony. Z moje strony wszystko działa idealnie, natomiast od strony pasażera nie ważne jaką temperaturę ustawię leci tylko zimne powietrze. najzimniejsze leci ze skrajnej kratki nawiewu, oraz z tej z której leci powietrze również na szybę. Ze środkowych nawiewów lewy jest delikatnie ciepły, natomiast z prawego bucha gorące powietrze - przy ustawieniu obu temperatur na +28'C. Po podłączeniu komputera, nie pojawiają się żadne błędy, słychać jak przestawiają się klapki. Nie wiem czy jest możliwość aby nagrzewnica była zapowietrzona lub żeby płyn chłodzący przepływał tylko przez jej prawą stronę ? Teoretycznie nagrzewnica ma tylko jedno wejście i jedno wyjście, a może się mylę ??

Czy znacie jakiś pomysł, żeby sprawdzić czy układ chłodzenia jest w 100% odpowietrzony ?

Z góry dziękuję z sugestie i podpowiedzi :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie!!

Kolega ProtreK ma dokładnie ten sam problem co ja. U mnie identycznie się zachowuje nagrzewanie.

Co do mojej walki z temperaturą silnika.... Wymieniłem (mechanik wymienił) drugi termostat (oba teoretycznie nowe) a temperatura silnika dalej bez zmian około 60 oC (nagrzewa się szybko i trzyma stałą temp. - ale nie tą co oczekuję) nie wiem już gdzie szukać błędu - czy to może być błędne wskazanie komputera, może tam czujnik padł?? :mad2:

A co do różnicy temperatur na strefach to raczej nie wynika z niedogrzania silnika - nawet jak na postoju dogrzałem silnik do temp. 90 oC to i tak z lewej strefy leciało zimne powietrze- więc temp silnika nie ma z tym nic wspólnego- nie tak jak sugerował mi pewien znawca tematu (a za diagnozę błędną wziął nie mało).

Co dalej... jak na razie pieniądze wyrzucone w błoto na diagnozy i przypuszczenia..... co nie rozwiązało mojego problemu!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Jadąc na autostradzie dosyć dynamicznie osiągał temp. ok 68 oC i zauważyłem pewną zależność (nie wiem czy zachowuje się prawidłowo) jadąc na 6-stce było ok 68 oC. natomiast wrzucając 5-tkę (przy tej samej prędkości) temp. spadała gwałtownie o 5 oC. natomiast po wrzuceniu ponownie 6-stki gwałtownie rosła o te 5 oC. -czy to jest prawidłowe zachowanie??

Po otwarciu maski przewody do chłodnicy ciepłe, w zbiorniczku wyrównawczym sika strumień płynu - nie wiem co dalej wymieniać, termostaty oba nowe..... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czy dogrzewacz może mieć coś wspólnego z gorszą sprawnością nagrzewania (temp z nawiewów) się samochodu - bo z jednej strefy leci mi zdecydowanie chłodniejsze powietrze mimo ustawień max na obu strefach klimatroniku. Na kompie wyskakuje błąd "9C53". Jest tylko jeden dogrzewacz i jakby był niesprawny to pewnie obie strefy by nie grzały a nie tylko jedna...??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam ponownie!!

Dorwałem kabel i mam pewne inf na temat błędów w samochodzie.....

Ale nie wiem czy te błędy mają coś wspólnego z gorszą sprawnością ogrzewania jednej strony?????

W INPA niby wszystko działa jak należy czujniki temp. i pokrętła klimy reagują prawidłowo.

W INPA pokazuje coś takiego:

http://img22.otofotki.pl/obrazki/ee655_8.jpg

 

http://img22.otofotki.pl/obrazki/lt920_5.jpg

 

znalazłem takie błędy w INPA i DIS:

http://img22.otofotki.pl/obrazki/xb804_1.jpg

http://img22.otofotki.pl/obrazki/xo573_1a.jpg

http://img22.otofotki.pl/obrazki/fd700_3.jpg

http://img22.otofotki.pl/obrazki/jc139_8.jpg

http://img22.otofotki.pl/obrazki/tj47_10.jpg

 

Te błędy czego dotyczą dokładnie i czy mają coś wspólnego z gorszą sprawnością jednej strefy??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam

Odgrzeję temat ponieważ mam taki sam problem w moim E91. Przy ustawieniu ogrzewania na max (28 stopni) z prawej strony leci letnie powietrze, podczas gdy z lewej gorące.

Czy komuś udało się zdiagnozować i rozwiązać tę usterkę ponieważ nie znalazłem nigdzie jednoznacznej odpowiedzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem pasażerem tego auta, które grzeje tylko po stronie kierowcy. Wiec też proszę o pomoc koledze właścicielowi auta. Przecież tak się jeździć nie da. Kierowca ma gorąco a ja marznę!! Próbowałem przesiadać się na tylne siedzenie:( Jak tak nadal bedzie to nabawię się jakiejś choroby od tych przeciągów. :(

W jaki sposób rozdziela ten klimatronik na strony ciepłe powietrze? Czy za to jest odpowiedzialna jedna klapka czy coś jeszcze? mam na myśli klapkę po wymontowaniu schowka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Nie naprawiałem tego, przez okres letni zapomniałem prawie o problemie - cały czas mam letnie powietrze po ustawieniu na maxa z prawej strony.

Tak z ciekawości sprawdź sobie czy Ci działa dodatkowa pompa wody. Mi błąd wyskakuję więc u mnie nie działa. Z tego o czytałem to ona odpowiada za funkcję REST i napędza wodę podczas postoju żeby ogrzewać samochód pozostałym ciepłem z silnika. Sam przycisk REST działa i wentylator napędza powietrze ale ciepło szybko ustaje - tak jakby pompka nie tłoczyła w obieg wody. Tylko nie jestem pewny czy ta pompka usunie problem gorszej sprawności jednej strony....

Ale jeżeli u Ciebie też nie działa to jest duże prawdopodobieństwo że to ona jest przyczyną problemu...

Jakby wypłynęły jakieś nowe info - to daj znać jak u Ciebie z tą pompką.

 

Życzę powodzenia..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinam sie pod temat, zuwazylem ze u mnie w 320i (2005) na szybe z lewej strony i nawiew gorny leci tylko zimne powietrze, a na srodku jak zacznie grzac to czy mam 22 czy 28 to daje ze 30 stopni....i sie zastanawiam co to ma byc...

Ogolnie targedi nei ma ale chcialbym zeby wszedzie bylo rownomiernie.

Mam uwalony wiatrak na chlodnicy(zcekam na nowy sprawny aczkolwiek narazie zimno i nie bedzie tragedi bo w korku monitiruje tem. i nie przekracza 107 a utrzymuje sie na 105), czy on moze miec jakies polaczenie z grzaniem?

Kiedys moj mechanik mwoile ze jak wlaczam klime to ma sie zalczyc bezapelacyyjnie wiatrak na chlodnicy, i etraz nie wiem czy to mzoe gdzies nie jakis czujnik tem. uwalaony i wiatrak zle dziala nie dziala...Ogolnie co powoduje takie rozdzial grzania w aucie?

Przepraszam jesli za duzo i nie na temat napsialem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzis sprawdzilem dokladnie i tylko 1/4 strony z gornego nawiewu(od strony kierowcy od szyby) wali zimny ze trzeba przymknac nawiew a reszta nawiewow cieplym...

Czy tams ie cos przyblokwoalo?

Dodam ze jak odpalam auto to slychac tak jakby ze srodka deski rozdzielczej lekkie bulgotniecie, przeplyw czy przepchanie wody.... i cisza pozniej.

czy ten odglos dziwny to cos z zwiazanego z awaria badz nadchodzaca awaria?

 

Bardzo prosze o odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w E46 było tak, że pół auta OK, a drugie poł chłodniej. Okazało się że nagrzewnica była zasyfiona. Można zalać specyfiki myjącę kilka razy i zalać na koniec świeżym płynem lub bezpośrednio zalać środek i kompresorem dmuchać w rurę.

207GTI (175THP) na tor

Tutaj klik: http://www.peugeot207club.pl/viewtopic.php?t=5609


VW Golf mk5 1.9TDI ASZ + GTD1752 (daily)

BMW E46 320D ///M (od czasu do czasu)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tak ogladalem plyn chlodniczy i ona jakby nosil sldy opilkow czy czego s takiego metalicznego troche...

czy to mzoe miec zwiazek z ogrzewaniem? jakas czesc sie zatarla czy cos?

I mam wrazenie ze plynu mam za duzo bo plywak staje az do konca wyzej niz maksimum na zimnym....

Zaczynam sie martwic co tez to moze byc...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w E46 było tak, że pół auta OK, a drugie poł chłodniej. Okazało się że nagrzewnica była zasyfiona. Można zalać specyfiki myjącę kilka razy i zalać na koniec świeżym płynem lub bezpośrednio zalać środek i kompresorem dmuchać w rurę.

 

też jestem zdania, że winna jest nagrzewnica a nie cokolwiek elektrycznego. Jesli po stronie kierowcy temp z kratek jest ok a po drugiej stronie temp. letnia to co mają do tego termostaty? działanie po omacku

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Otorz po glebszej analizie, dochodze do wnioskow w raz moimmechanikiem ze ten problem to te smieszne elektryczne klapki wewnatrz ukladu nawiewu.

Potrafia sie zawiesic badz pasc, w mojej buni jedna kratka wieje zimnym reszta cieplym, sadzimy ze to wlasnie to bo innej opcji nie widac.

Slychac jak sie zamykaja po wylaczeniu auta po minucie jakos, zeby robale czy syf sienei dostawala do auta. One sa poprostu malymi silniczkami sterowane(pdoopbne jak zamek drzwi) i lubia sobie pasc...badz sie zawiesic.

Roboty przytymco nei miara bo trzeba cala konsole zdejmowac.... Jak bede mial cos grubszego do zrobienia to sciagniemy i naprawimy ale narazie przezyje bez.

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzenie domykanie się klapek mieszalnika to podstawa... Tylko że w moim przypadku mechanicy sprawdzili to, i niby wszystkie się domykały... ( z tym że nie jestem do końca przekonany co do kompetencji tychże mechaników- bo śladów rozbierania konsoli żeby dostać się do mieszalnika nie widziałem... i samochód już na drugi dziań miałem do odebrania...) Ale zakład niby polecany... więc szukam innej przyczyny.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Jestem świeżo po wymianie (regeneracji) dodatkowej pompy wody jednak nic to niedało. Pompka chodzi ale w dalszym ciągu wieje zimne powietrze z prawej strony więc najpewniej będzie to nagrzewnica z tym że dostep do niej jak pisali koledzy jest bardzo utrudniony i bęz wizyty u mechanika raczej się nie obejdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mała korekta do wcześniejszego postu, otóż zaobserwowałem że po odpaleniu auta leci ciepłe powietrze z prawej środkowej kratki nawiewu tylko przez chwilę (około 10min) aż silnik się nagrzeje, wtedy pewnie wyłącza się dodatkowa pompa wody i leci już tylko chłodne powietrze. Przed wymianą z prawej środkowej kratki wogóle ciepłe powietrze nie leciało. Dodam że ciepłe powietrze leci tylko z prawejśrodkowej kratki, natomist z prawego bocznego dalej zimne. A więc dodatkowa pompa wody odpowiada nie tylko za ogrzewanie postojowe ale także za szybsze dogrzanie auta po uruchomieniu. Moje pytanie to czy ten problem dalej ma związek z nagrzewnicą?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.