Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

powiem ci ze cena zalezy od stanu ja mam np 204 ps z konca 2003 roku i dalem za nia w styczniu 54000 pln ksiazka serwisowa papiery itp przebieg 74000 km jak kupowalem autko w srodku jak nowe praktycznie na pelnym wyposarzeniu takze te najtansze moga okazac sie skarbonka teraz mam prawie 94000 i jeszcze oprocz zmiany klockow nic wiecej nie robilem :D

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Powiedz mi proszę jaką masz wersję nadwozia i czy masz manuala czy automat ...

Jakie jest rzeczywiste spalanie tego autka ?? Czy kupowałeś/ sprowadzałeś z zagranicy czy egzemplarz z Polski ??

Mam też pytanie czy jeśli kupie sprowadzone auto to czy w polskim ASO sprawdzę jego historię ??

Myślę, że za taką cenę, z takim przebiegiem i w stanie o jakim mówisz tez bym się skusił :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam sedana w automacie auto bylo sprowadzana z niemiec ale ja kupilem zarejestrowana w polsce spalanie to wszystko zalerzy jak sie jedzie do okolo 11l w miescie przy ostrej jezdzie trasa to okolo 7l jazda dosc dynamiczna ale bez palowania auto jak kupisz z niemiec to tez bedziesz mogl sprawdzic przebieg

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak patrzę na odpowiedniki w Niemczech to są one droższe niż w Polsce … czy pooznacza, że te auta w Polsce nie są w za dobrym stanie ?? Skąd też a rozbieżność bo często z opisów wynika, że każde bezwypadkowe i serwisowane.

Proszę o poradę na co zwrócić uwagę przy kupnie tego autka ??

Z góry dzięki za pomoc …

 

 

Bo to jest fenoment naszego rynku, którego nawet najwięksi mędrcy nie są w stanie pojąć. :duh: Są tacy którzy tłumaczą to promocjami albo obniżkami przedświątecznymi, są tacy którzy liczą, że trafiła się im taaaka okazja. :mrgreen: Ktoś kto pojeździ troche i zrobi rozeznanie dojdzie do wniosków, że to wszystko jedna wielka ściema nie mająca nic wspólnego z treścią ogłoszeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli się decydować to tylko na 204 konną wersję, to przepaść w porównaniu do poprzednika. W 184 konnej jest pompa wtryskowa ciesząca się bardzo złą sławą VP 44 lubiąca się skończyć przedwcześnie (regeneracja 2.5tys. zł.) 204 KM to topowa jednostka common rail z piezoelektrycznymi wtryskami. Jak do tej pory w dieslu nic lepszego nie wymyślili, jest tylko jeden mankament w tych silnikach... cieszące się też wątpliwą sławą kalpki na dolocie które się urywają i wpadają do silnika siejąc spustoszenie.

Silnik bardzo rozwojowy, sam program to 270KM i więcej, 300KM nie jest większą filozofią, ale tu sam program nie wystarczy no i podpora wału nie da rady, trzeba wzmacniać.

Auta na polskim rynku pomimo,że sprowadzone z niemiec, są po narzutach handlarzy tańsze ?? :shock: ano są, bo były kupione dużo taniej po nierzadko dobrym dzwonie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty piszesz jednostka 184 ps to tez common rail tylko ze pierwszej generacji a 204 ps to common rail drugiej generacji nie ma zadnej pompy vp 44 :duh:

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

co ty piszesz jednostka 184 ps to tez common rail tylko ze pierwszej generacji a 204 ps to common rail drugiej generacji nie ma zadnej pompy vp 44 :duh:

Zgadza się pisząc o 3.0 myślałem o 2.0 i jego dwóch generacjach sorki za wprowadzenie w błąd.

Reszta to już prawda :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok dzięki za info.

Powiedz mi jeszcze proszę jak te 570Nm wytrzymuje seryjne sprzęgło ??

Czy orientujecie się ile trzeba wysolić by mieć w miarę zadbaną wersję z tym 204 konnym silnikiem ??

 

Na samym początku interesował mnie tylko i wyłącznie sedan i w maulanu bo w miarę praktyczne auto a szukam autka na najbliższe parę lat.

Co do manuala nie zmieniłem zdania ... i nie zmienię ... ale już zaczynam tez szukać coupe bo jest tego strasznie mało :((

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło daje rade bez problemu, przez chwilę miałem 614Nm, ale wał wpadał w drgania, a nie chciałem dla tych kilku niutonów zmieniać podpory, więc ucieliśmy niutony :D

Co do ceny to wydaje mi się,że około 50 tys trzeba przeznaczyć na zadbany model, a coupe to granice 65.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy możesz się pochwalić ile już zrobiłeś km po tym chipsie ??

Jeśli masz wiedze od innych użytkowników jak ten silnik reaguje na takie zmiany ??

Ja z pewnością zainwestuje w chipsa a może coś więcej ale chciałbym wiedzieć czy po niedługim czasie wtryski nie zaczną szalej, turbo się nie wypluje itp. itd.

Chciałbym autko na dłużej … jeszcze nigdy nie miałem Niemca a tym bardziej BMW. Na razie tylko o Japońcach nie mogę powiedzieć złego słowa ale w Japońcach nie ma dobrych i mocnych diesli.

Innymi typem jaki biorę pod uwagę to Seat Leon FR albo starsza niezniszczalna wersja 1,9 TDI (150KM), która można wyciągnąć na około 230KM i 430Nm albo nowsza 2,0 TDI (170KM), która tez ma potencjał na 250KM.

1,9 jest sprawdzone i dostępność ewentualnych części mnie zachęca ale znów BMW to BMW, jakość, nic nie skrzypie, nie puka, nie ma dziwnych plastików itp. dlatego też BMW to nr 1.

Obawa jest tylko jedna … bardzo trudno znaleźć sedena z manualem i z tym silnikiem … coupe jest nieco więcej ale znów z cenami bywa różnie.

Hmmm dlatego nie wiem czy nie zacznę szukać również w tych wersjach z silnikiem 184KM …

Optymizm jedynie w tym, że autko chce kupić dopiero na wiosnę (teraz jeszcze zbieram talary) więc trochę czasu mam na szukanie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik Alfy 156 ze 136 konnym dieslem, powiem Ci ...daruj sobie BMW i zapoluj na 159

 

BTW wiesz że bawara waży ponad 1600 kg?

 

Kolego JAKUB,

ALFE już miałem i musze powiedzieć, że autko było cudo … drugiej takiej w Polsce nie było. Opinia jaka krąży o tych autach jest nie do końca prawdziwa ale porównując ją do Mazdy MX3 V6 jaką miałem wcześniej to nie ta bajka … Do mazdy tylko tankowałem przez dwa lata mimo tego, że była z 93r.

Mazde miałem od szwagra, który był jedynym właścicielem i była w stanie IDEALNYM.

Sam fakt o tym świadczy, że w 2006r sprzedałem ją za 11,5k zł.

Przy Alfie już taki pewny nie byłem bo wszystko oparte na elektronice i nawet jak wchodziłem ostro w zakręt to komputer informował o przechyleniu oleju w silniku …

Z resztą było parę pierdołek …

Jakubie proponujesz 159 ale 2,4 JTD waży chyba jeszcze więcej niż 1600kg.

 

Jeśli chodzi o mój wybór to padł dlatego ponieważ szwagier po mażdzie kupił 330D z 2001r z salonu BMW w stanie Idealnym. Jeździł nim 65 letni pan, który nawet nie ściągnął folii ochronnej z tylnich siedzeń ponieważ nikogo tam nie woził. Autko miało przebieg 72ooo km.

Do dnia dzisiejszego mój szwagier przy tym autki nic nie robił więc to chyba prawda, że te 330D to raczej dobre auta a nawet jak się coś zepsuje to raz na ruski rok a jak już wymienisz to potem ładnych pare lat jeździsz i się tym już nie martwisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako użytkownik Alfy 156 ze 136 konnym dieslem, powiem Ci ...daruj sobie BMW i zapoluj na 159

 

BTW wiesz że bawara waży ponad 1600 kg?

 

Kolego JAKUB,

ALFE już miałem i musze powiedzieć, że autko było cudo … drugiej takiej w Polsce nie było. Opinia jaka krąży o tych autach jest nie do końca prawdziwa ale porównując ją do Mazdy MX3 V6 jaką miałem wcześniej to nie ta bajka … Do mazdy tylko tankowałem przez dwa lata mimo tego, że była z 93r.

Mazde miałem od szwagra, który był jedynym właścicielem i była w stanie IDEALNYM.

Sam fakt o tym świadczy, że w 2006r sprzedałem ją za 11,5k zł.

Przy Alfie już taki pewny nie byłem bo wszystko oparte na elektronice i nawet jak wchodziłem ostro w zakręt to komputer informował o przechyleniu oleju w silniku …

Z resztą było parę pierdołek …

Jakubie proponujesz 159 ale 2,4 JTD waży chyba jeszcze więcej niż 1600kg.

 

Jeśli chodzi o mój wybór to padł dlatego ponieważ szwagier po mażdzie kupił 330D z 2001r z salonu BMW w stanie Idealnym. Jeździł nim 65 letni pan, który nawet nie ściągnął folii ochronnej z tylnich siedzeń ponieważ nikogo tam nie woził. Autko miało przebieg 72ooo km.

Do dnia dzisiejszego mój szwagier przy tym autki nic nie robił więc to chyba prawda, że te 330D to raczej dobre auta a nawet jak się coś zepsuje to raz na ruski rok a jak już wymienisz to potem ładnych pare lat jeździsz i się tym już nie martwisz.

 

Sedno sprawy tkwi w przebiegu. 99% 330d ma 189 tys km i 200-400 tys w "pamięci"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam nadzieję, że jak ja kupie swoją 330D to albo będzie miała mało w pamięci albo jej nie będzie miała :lol: Nadzieja matką głupich no ale może się uda …

Z resztą podobno można sprawdzić historię przeglądów a co za tym idzie i przebiegów przy jakim były robione więc nawet jeśli będzie sprowadzona z Europy to będę mógł sprawdzić jak to wyglądało … Chyba, że ktoś się postarał i miał dostęp do tego by w tym też trochę pokłamać.

 

P.S.

Miałem kumpla, który kupił Audi TT (w 2008r) i historia była prowadzona tylko do 2003r.. Jak się potem okazało ktoś wymazał resztę bo … potem silnik był wymieniony :twisted:

Autko śmiga do dziś ale widocznie komuś nie na rękę było to by ta informacja pojawiła się w historii auta.

Jest to niezgodne z prawem ale dojście do osoby, która to zrobiła jest wręcz niemożliwe …więc wyegzekwowanie kary to tylko teoria :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

poszukuję u wroga e46,

ze względu na wysoką akcyzę na silniki powyżej 2.0

zastanawiam się nad

1.8 N42B20 143 KM

2.0d 150 KM

 

chciałbym żeby to auto było w automacie, ale wątpię żebym taki ustrzelił.

 

co myślicie o tej benzynce? jak ten silniczek na valvetronicu się sprawuje?

jak spalanie? alternatywnie może wrzuce tam cyklon B,

 

co do diesla znam jego bolączki, zalety i wady więc jak na tym tle wypada ten benzyniak?

z góry dzieki za opinie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam benzynę o której wspominasz. Jeżeli nie potrzebujesz kosmicznych osiągów, jest w zupełności wystarczający. Auto całkiem fajnie jeździ, do setki zbiera się poniżej 10 sekund - jak dla mnie w zupełności wystarcza. Silnik sympatyczny, cichy, nie przedstawia szczególnych problemów eksploatacyjnych. Jak chodzi o zużycie paliwa - nie chciałbym wywoływać niepotrzebnych dyskusji i komentarzy, niemniej jednak w moim przypadku średnie zużycie oscyluje na poziomie 8 litrów. W niedużym miasteczku, bez wielkich korków do 9 litrów, zobaczymy co będzie w zimie, ale myślę, że zmieści się w 10. Trasa w zależności od stylu jazdy, przy spokojnym do 7 litrów. W te wakacje jadąc nad morze, 2 osoby + bagaż, trasa w nocy, nie więcej jak 100-110 km/h, na odcinku 700 km uzyskałem średnie spalanie 5,7l/100km, zarówno wg wskazania komputera, jak i przeliczając po zatankowaniu. Jeżdżę na Pb98.

Kosmetyka samochodowa, czyszczenie tapicerki

http://www.clart.pl

Dodatkowe info, zapytania, porady na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

N42B20 143 KM to silnik dwulitrowy, widać to przecież po samym oznaczeniu B20. Z tego co widać autor wątku myśli o trójeczce po lifce.

Plusem benzyny jest to, że tam nie ma się co popsuć :) Ewentualna diagnostyka jest prosta. W przypadku diesla może być już różnie. Zajechane egzemplarze cierpią na wiele trudnych do wykrycia usterek - brak mocy, wybracje, a do tego standardowe dla diesla - turbina i wtryskiwacze.

Przyjemność z jazdy jednak diesel daje większą. Ma duuuużo więcej momentu, a przy normalnej jeździe obroty utrzymują się w jego maksimum, co znaczy, że dodanie gazu daje momentalne wciśnięcie w siedzenia. Benzynę trzeba będzie kręcić. O ile przy starcie ze świateł jest to fajne, to nie wyobrażam sobie kręcenia benzyny w długiej trasie np. 400-500 km, tam z dieslem nie ma szans.

Pozdrawiam,

Bartek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli w Twoim wypadku przebieg roczny moze dac oszczednosc w postaci paliwa to wez Diesla- ryzyko moze sie oplacic. Ale jesli jezdzis kilka kilkanascie tys rocznie to wez Pb.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałbym jeszcze jedno pytanko …czy może mi ktoś napisać jak wygląda poprawa osiągów w porównaniu serii (204KM ~400Nm) z wersją po CHIPie ?

Fabryka podaje, że seria ma ok. 7,2s do setki , ile może mieć podłubana wersja ??

Nie chodzi mi o prędkość bo i tak nie ma gdzie jej osiągnąć u nas ale domniemywam, że leci ponad 250 …

Będę wdzięczny również za informacje czy nic się nie dzieje po chipowaniu tego silnika właśnie w takie granice 270KM i ponad 550Nm ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałbym jeszcze jedno pytanko …czy może mi ktoś napisać jak wygląda poprawa osiągów w porównaniu serii (204KM ~400Nm) z wersją po CHIPie ?

Fabryka podaje, że seria ma ok. 7,2s do setki , ile może mieć podłubana wersja ??

Nie chodzi mi o prędkość bo i tak nie ma gdzie jej osiągnąć u nas ale domniemywam, że leci ponad 250 …

Będę wdzięczny również za informacje czy nic się nie dzieje po chipowaniu tego silnika właśnie w takie granice 270KM i ponad 550Nm ??

Z tym 250km/h nie byłbym taki hop do przodu bo skrzynia krótka, ostatnio leciałem 235 może 240 i było 4000 obr. a przy 4500 już jest kapota... tak więc 250 chyba słabo.

Jeżeli chodzi o sprint do setki to jest przepaść, acz kolwiek nie poprę tego pomiarami bo ich nie robiłem. Napiszę tylko tak,że po zakupie byłem zawiedziony przyspieszeniem, a po chipe jest dość podobnie jak w moim poprzednim aucie w którym miałem 320KM i 470 Nm i quattro na pokładzie, podkreślam podobnie nie tak samo!

Co do podnoszenia mocy i jej skutków na silnik i podzespoły to nigdy nie byłbym w stanie powiedzieć np. "oooo wysrała mi się turbina bo zrobiłem program" ,albo " kucnęło mi sprzęgło bo za bardzo tjuner koksu dowalił" bzdura, a skąd wiadomo, czy to sprzęgło, czy turbina nie kończyła się już właśnie...?

Poza tym ja nie jestem wyznacznikiem w tego typu dywagacjach, bo dla mnie moc liczy się trochę chyba bardziej niż dla innych i wiecznie jest mi jej mało i dalej szedłbym drogą przeróbek jak bym wiedział, że jest jeszcze dużo do zrobienia, a tak chba nie jest...

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Norbi za info.

Myślałem, że seryjna prędkość max podyktowana przez producenta - 242km/h - jest podyktowana brakiem mocy, która może to autko dalej rozpędzać ... ale wynika z tego, że skrzynia trzyma a nie brak mocy.

Wg mnie to i tak nieco krótka skrzynia jak na 6 biegów ... W Alfie miałem też 6-tke i rozpędziłem ją do 230 ... ale szłoby dalej Obrotek miałem przed 4 tyś.

Rozumiem dokładnie podejście, o którym piszesz po modach dlatego pytam o to tu na forum tak by użytkownicy tych modeli się wypowiedzieli.

Jeśli byłoby kilka powtarzających się przypadków, że po modach wysrała się komuś turbawka albo poszło sprzęgło to wtedy mogłoby to być podejrzliwe ... oczywiście abstrahując od stylu jazdy, tankowanego paliwa, użytkowania silnika itp danego właściciela.

Norbi czy masz wiedze czy ten silniczek znosi większe zmiany ...

Jeśli takie parametry można uzyskac po samym Chipsie to czy preferowane są dalej idące zmiany typu wydajniejszy cooler, wydech, kolektor,większe turbo ??

Czy znasz kogoś kto poszedł tym tropem i auto chodzi bez zarzutu czy też wtryski już dalej nie wydolą i trzeba zmieniać ?

W sumie to wtryski z 335d/535d powinny być bardziej wydajniejsze więc może ktoś już tak kombinował ...

Hmmm w sumie to tych 335 (535) jest strasznie mało więc dostać takie wtryski to już musi być ładny wydatek ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.