Skocz do zawartości

Chcę kupić. E46 porady,opinie pytania


barti801

Rekomendowane odpowiedzi

Rdza cię przymusi do sprzedaży :mrgreen:

 

E tam, u mnie na podwórku stoi 35 letnia Alfa do restauracji i jeszcze trzyma się na oryginalnym lakierze.

 

Fakt ostatnio Niemcy nie potrafią nawet z nami w piłkę wygrać. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 12,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Rdza cię przymusi do sprzedaży :mrgreen:

 

nie ;) a za 15lat to będzie klasyk ;p

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co robie po zakupie samochodu to konkretna konserwacja.Tectyl Bodysafe do podwozia,Tectyl ML do profili zamkniętych(to chyba najważniejsze),regularne woskowanie karoserii i nigdy z rdzą nie miałem problemów nawet w oplach.Nie wiem czemu ludzie tego nie robią a potem narzekaja ,że gnija ranty drzwi,nadkola itd.Przecież w tych miejscach (wewnątrz) jest praktycznie cały czas wilgoć i rdza wywala właśnie od środka.Jak się to zabezpieczy to spokój na długie lata
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co robie po zakupie samochodu to konkretna konserwacja.Tectyl Bodysafe do podwozia,Tectyl ML do profili zamkniętych(to chyba najważniejsze),regularne woskowanie karoserii i nigdy z rdzą nie miałem problemów nawet w oplach.Nie wiem czemu ludzie tego nie robią a potem narzekaja ,że gnija ranty drzwi,nadkola itd.Przecież w tych miejscach (wewnątrz) jest praktycznie cały czas wilgoć i rdza wywala właśnie od środka.Jak się to zabezpieczy to spokój na długie lata

To jest BMW a nie opel,BMW nie trzeba konserwować bo jak nie był bity to go nigdy korozja nie złapie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie. Nie chodzi tu o rudą w pełnej krasie, ale o drobne, bardzo drobne pęcherzyki. http://www.auto-treff.org/bmw/vb/showthread.php?s=1de9024633412c206872bb5f809d38bc&t=31160&highlight=e46+rost&page=10 A to co pod maską się dzieje http://www.bmw-drivers.de/forum-68/rostende-motorhaube-t-11400.html można uznać za dodatkowe wyposażenie, które fabryka dała gratis :mrgreen:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie kolego ja u siebie miałem na masce coś identycznego ale w bardziej zaawansowanym stopniu dlatego niedawno wymieniłem cała maskę bo nie warto juz tego było nawet naprawiać

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zleciłem lakiernikowi zdarcie masy uszczelniającej, wyczyszczenie, nałożenie nowej masy i polakierowanie. Zrobiłem to w stadium początkowym rzdzy i po prawej stronie, bo tylko tam zaatakowała. Ta rdza bierze się nie z zewnętrznej blachy tylko wewnętrznej. Skoro wymieniłeś całą maskę musiałeś mieć duży zgorzel.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

był duży tak ze nie warto tego było naprawiać ;) jak będę miał czas to zrobię fotkę.

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja u siebie mam do zmiany tylną klapę (touring) mam już dziurkę na wylot zaraz pod rejestracją. Prawdopodobnie ktoś kiedyś nieumiejętnie zmieniał żarówki nad rejestracją. Co do szukania samochodu ja spędziłem na tym około 6 miesięcy (kombi,manual,328,absolutnie bezwypadkowy...potem kolor juz byl obojętny).
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Planuje zakup E46 z silnikiem 2.0 diesel i mam w związku z tym kilka pytań. Ps. proszę nie przekonywać mnie do silnika 3.0, wiem że jest on teoretycznie lepszy ale trzeba do auta z takim silnikiem trochę dopłacić, poza tym uważam że 2.0 będzie wystarczający zwłaszcza, że będzie to moje pierwsze auto.

 

1. Czy silnik 2.0 D jest bardziej awaryjny niż np. inne które wychodziły w tym modelu ?

2. Jest coś co najczęściej się sypie w tym modelu ?

3. Lepiej wziąć e46 przed liftem z full wyposażeniem czy po lifcie, kosztem gorszego wyposażenia ?

4. Na co zwracać szczególną uwagę przy zakupie E46 i kiedy najlepiej rozglądać się za takim autem aby cena była jak najniższa ?

5. Czy warto wybrać się po takie autko do niemiec czy lepiej rozglądać się w Polsce ?

 

Bardzo proszę was o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno rozglądaj sie za modelem 2.0D 150 km który sprawia mniej problemów niż wersja 136km.Jest nowocześniejszy,ma lepszą kulturę pracy i lepsze osiągi.Mie wiem jaki wypas nie był w 136km i tak bym go nie wybrał,wolałbym 150km:) ogólnie patrz na stan auto a nie wyposażenie,bezwypakowość,przebieg choć to loteria
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zarówno m47 jak i m47n mają swoje słabe punkty :cool2: wpisz w wyszukiwarke:

1) 320d brak mocy

2) 320d klapki w kolektorze

3) 320d koło dwumasowe

4)320d vp44

wiadomo jak samochód zadbany to bedzie śmigać bez problemu ale wystarczy ze poprzedni własciciel zaniedbał sprawe i możesz mieć spore wydatki:)

silniki 2.0d to silniki o które trzeba bardzo mocno dbać i przy odrobinie szczescia odwdzięczą bezawaryjną pracą :cool2:

ps. jezeli chcesz smigać bezawaryjnie ro proponuje benzyne 6 garów (jedna poważniejsza awaria diesla wyrównuje różnice w zużyciu benzyny na cały rok) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym diesla nie polecał jak nie robisz min.40tyś rocznie...Zależy do czego ma auto służyć(trasa,miasto,krótkie odcinki,długie)Miałem 136km co prawda nie narzekałem na niego zrobiłem prawie 30tyś bez większych awarii ale wszystko robiłem sam,zainwestowałem w auto bardzo dużo czasu(czyszczenie kolektora,egr,nowe podciśnienia,filtry itp)jak masz jakiś garaż,i jakieś pojęcie o mechanice to szukaj zadbanego i bezwypadkowego auta inaczej mechanicy zedrą z Ciebie duuuużo kasy.Ja sprzedałem i szukam PB 6cyl.Za mało km robiłem by oszczędność z paliwa zwróciła mi naprawe pompy itp...A jak poczytasz trochę to zobaczysz że to na prawde loteria,jedna gorsza stacja paliwa i możesz już mieć spore wydatki.

Jak nierobisz min.40tyś rocznie...odpuść i poszukaj benzyny.Moje zdanie.

...Ciśnij jeśli masz pasję nie stawaj,wsiądź odpal fure w gaz napier...szyby w dół,ryk silnika niech cię niesie:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem szukaj auta , które przynajmniej od 1-2 lat jest w Polsce w u jednego posiadacza.

2.0D 150KM oferuje dobre osiągi przy przyzwoitym poziomie spalania. Jeśli benzyna to tylko 6 cyl. a taka spali więcej i nie wież w cuda. W zimie, w zakorkowanym mieście, gdzie średnia prędkość przelotowa jest na poziomie 12 - 18 km/h ( Szczecin ) nawet diesel potrafi spalić powyżej 11l. Zaraz się odezwą głosy sprzeciwu, ale mam doświadczenie z 120d 2005 163KM i passatem b6 2.0 140KM CR + DSG 2005 i te auta też w zimie w korkach nie palą mało, a co dopiero benzyna 2,5 czy 3,0.

 

Wiadomo, że diesel to większe koszty serwisu - nawet wymiana świec bywa mocno problematyczna, do tego dochodzi turbina, która może się rozlecieć ni z gruchy ni z pietruchy, kosztowne sprzęgło. Zdarzają się przypadki wypalenia denka tłoka przez lejący wtryskiwacz. Klapki akurat można dość prosto wyrzucić.

 

Szukaj 320d po liftingu, ale kup z głową bez napinki i po szczegółowej diagnozie. Zmierz korekcję wtrysków i parametry live data. Po zakupie porządny serwis ( wymiana przewodów podciśnienia, czyszczenie egr, wywalenia klapek, odma oleje ) jeździj i się ciesz. 320d to najpopularniejszy model , więc potencjalne ryzyko wystąpienia usterki największe. Wiadomo im bogatsze wyposażenie tym lepiej, ale oczywiście najważniejszy jest stan techniczny. Felgi, skórzaną tapicerkę, czy lepsze audio zawsze możesz sobie dołożyć.

 

BMW nie jest w ogóle tanie w utrzymaniu, a takie usterki jak czujnik oleju, czujnik ABSu, mata poduszki powietrznej w fotelu pasażera, skrzeczące uszczelki będą zarówno w 330i jak i w 320d, a według mnie to takie pierdy drażnią najbardziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 3.0 benzyne i zalozony gaz.Jest mnostwo przeciwnikow gazu ale ja do nich nie naleze.autem przejechalem 20tys i nic sie nie dzieje.koszt serwisu beda napewno mniejsze niz w jakim kolwiek dieslu.auto jezdzi naprawde dobrze.gaz czuje tylko na stacji kiedy place o polowe mniej.podczas jazdy nie czuc go.trzeba tylko zalozyc tam gdzie maja o tym pojecie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

202km na benzynie bylo przed zalozeniem gazu.gaz nic nie zmienil ani w mocy ani w prowadzeniu.wszystko jest u mnie idealnie oprocz wszystkich koni.roznica 14km miedzy gazem a benzyna to nie jest duzo.moment byl nawet wiekszy na gazie.roznica w kosztach olbrzymia.dodatkowo mysle ze hamownia na ktorej bylem nie dala do konca wiarygodnego wyniku.bede hamowal na innej hamowni.dodatkowo mam zamiar dojsc co powoduje strate koni i jak ktos mi to rozkmini pochwale sie wtedy wynikiem benzyna/gaz.najwazniejsze dla mnie ze gazu nie czuc w samochodzie a koszty 100km mniejsze niz w jakim kolwiek dieslu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli książkowo 330i ma 231KM i 300Nm, a Ty masz na gazie 188K i 260Nm, to nie dziwię się, że "Wyniki tragiczne...Błagam niech ktoś mi pomoże cieszyć się w 100% m54b30". Nie wiem, czy to ma zachęcić autora tematu, czy wręcz przeciwnie.

 

Co nie zmienia faktu, że jeśli nie robi sporo kilometrów, to i ja skłaniałbym się w kierunku silnika benzynowego.

 

EDIT: oczywiście ciężko doradzać, jeśli nie wiemy, jakie fundusze.

Edytowane przez zielo
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak napisalem wyzej auto ma jakas ukryta wade ktora powoduje mniejsza moc.nie jest to wina gazu.nie porownuj 231 do 188.auto na benzynie ma 202km i musze znalezc dlaczego.narazie wszyscy wspaniali mechanicy rozkladaja rece i nie maja pojecia czemu tak jest.gdyby lepiej sie znali dawno temu mialbym na benzynie 231km a na gazie w okolicy 215-220km
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To już wiemy coś więcej.

CHodzi o to, że jeśli trzy razy wymieniałem wtryski w klekocie, a teraz napisałbym autorowi, że ma brać diesla, bo się nic nie psuje, to trochę kłamczuszek ze mnie. Ja tak samo odczytuję to:

autem przejechalem 20tys i nic sie nie dzieje(...) auto jezdzi naprawde dobrze.gaz czuje tylko na stacji kiedy place o polowe mniej.podczas jazdy nie czuc go(...)

w porównaniu do tego:

Wyniki tragiczne...Błagam niech ktoś mi pomoże cieszyć się w 100% m54b30(...) jak napisalem wyzej auto ma jakas ukryta wade ktora powoduje mniejsza moc

Ja się nie czepiam gazu, ropy, czy czego tam jeszcze. Takich tematów jest morze i każdy z nich bez sensu.

Ale jak coś radzić, to uczciwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gaz nie ma wplywu na te wyniki.przed montazem byly gorsze niz seria.jesli ktos przed montazem bedzie mial wszystkie koniki to bedzie sie cieszyl kazdego dnia pozniej.dla mnie strata tylu koni co u mnie to wynik tragiczny (nie jest to wplyw instalacji!!!).90% innych uzytkownikow nawet by nie pomyslalo ze moze byc mniej koni bo auto nie ma zadnych oznak tego.ja jestem wyczulony i pieszcze to auto.zamierzam rowniez odnalezc przyczyne braku pelnej mocy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.