Skocz do zawartości

E90 320d przepływomierz pytanie


faryzeusz405

Rekomendowane odpowiedzi

Generalnie tylko oryginał Bosch chociaż z jakością bywa różnie,w grudniu 2011 założyłem nowy a w sierpniu musiałem go reklamować bo się zepsuł :mad2:Co innego podawało ECU a co innego dawał przepływomierz.

hej kolego a jakie miałeś objawy uszkodzonej przepływki?? u mnie mam takie przymulenie do 2.5tys potem nagle szczał mocy ale to tak zmiennie raz idzie raz muli do tych 2.5

Pozdrawiam Kuba:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To może być przepływomierz a nie musi. Podstaw od kogoś bo bez sensu wydawać 500zł na nowy.

 

Pozdrawiam

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Taka jedna uwaga co do rozwijania mocy przez 320D. Seria, powinna robić to bardzo płynnie. U siebie jak jadę na np. 4-tym biegu i zaczynam rozpędzać się od 1.500 obr/min o samochód czuć, że ładnie przyśpiesza. Od razu nie wyrywa asfaltu, jednak coraz mocniej wciska w fotel, stopniowo bez nagłego "strzału". Tutaj jednak winny nie koniecznie musi być przepływomierz, wiele innych awarii na podobny objaw.

 

Co do diagnostyki samego przepływomierza, to temat rzeka. Niema jednej sprawdzonej metody. Jestem zdania, że jak kończą się pomysły a samochód ma już ponad 160 tyś km, to może mieć już dosyć i należy profilaktycznie go wymienić. Jeżeli samochód ma gorsze oraz lepsze dni w kwestii przyśpieszenia, to duże prawdopodobieństwo, że to on daje ciała. Polecam przy wysokich obrotach, na wysokim biegu przy maksymalnym przyśpieszeniu śledzić ekonomizer. Jeżeli zacznie lekko skakać mimo, że obroty się nie zwiększają a but jest w podłodze, to jest coś na rzeczy.

 

P.S

Co druga diagnoza na forach internetowych to przepływomierz. Już tak się przyjęło, niekoniecznie słusznie :wink:

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie tylko oryginał Bosch chociaż z jakością bywa różnie,w grudniu 2011 założyłem nowy a w sierpniu musiałem go reklamować bo się zepsuł :mad2:Co innego podawało ECU a co innego dawał przepływomierz.

hej kolego a jakie miałeś objawy uszkodzonej przepływki?? u mnie mam takie przymulenie do 2.5tys potem nagle szczał mocy ale to tak zmiennie raz idzie raz muli do tych 2.5

U mnie nic nie muliło ale zdrowo zakopcił przy muskaniu pedału gazu,przy mocnym depnięciu dużo mniej, auto po chipie i wyciętym DPFie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
U mnie gaz w podłodze, 5 bieg (ok. 150 km/h - przyspiesza choć wolno) ekonomizer pokazuje 17 l. Następnie zapinam 6 bieg dalej gaz w podłodze, ekonomizer waha się między 14 - 15 l i dalej nie idzie (180 na budziku przyspiesza dalej choć wolno). Czy to mogą być objawy przepływomierza. Jak go można sprawdzić?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprosciej podlaczyc do kompa :cool2: . ale pokarze blad tylko jak jest uszkodzony

Ktos pisal, ze mozna go odlaczyc i przejechac sie, ale nie wiem czy to dobra metoda na sprawdzenie :roll:

Najlepiej zamontowac nowy i sprobowac :mrgreen:

 

Jak to nie przeplywka, to chyba nastepny podejrzany to turbo. Ale jak pisal kolega wyzej jak raz jest zmulony a raz wsio ok to raczej obstawialbym przeplywke.

Edytowane przez turbojajko

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

nie wchodzę w linka ale jeśli to o dziurce, to nie tyczy się "naszych" przepływomierzy.

 

odepnij przepływkę i przejedz się.

 

temu co ekomizer nie dochodził do końca niech też odpina na próbę

 

kopcenie przy dotknięciu gazu też 80% przepływka

 

 

po odpięciu przepływki wyskoczy błąd silnika na żółto. po zapięciu i drugim odpaleniu - zginie

najlepiej mieć kolegę ze sprawną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wchodzę w linka ale jeśli to o dziurce, to nie tyczy się "naszych" przepływomierzy.

Chodzilo mi o to, ze roger opisuje zasade dzialania przeplywomierza powietrza - w starych i nowych auach jest to ta sama zasada :evil:

Domyslam sie , ze przy odpietym przeplywomierzu , ecu przy niedostepnej wartosci odczytu przeplywu pow. zastapi ja watroscia minimalna albo

domyslna. Czyli przy odpieciu sprawnej czy niesprawnej bedzie ten sam efekt, right :?:

Moim zdaniem tylko podmiana na sprawna ma sens :|

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie czasem zamula a czasem nie. Jak przyspieszam pod górę (najczęściej) 5 - 6 bieg gaz do oporu i zamula tak jakby brakowało paliwa na moment (albo tak jak bym puszczał i dodawał gazu na zmiane kilka razy) dzieje się tak w przedziale 1600 - 2000 obr. Jak minie ten przedział to nie to auto. Jak jest wszystko w porządku to wskazówka ekonomizera idzie szybko do góry, jak zamula to wolno i nie dochodzi do końca. Turbo było sprawdzane - to nie to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

turbojajo, ecu będzie chodziło na nominalnych wartościach (nie zerowych).

 

mi jak padła przepływka to odpiąłem ją i auto chodziło tak idealnie że zastanawiałem się po co ona w ogóle jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbojajo, ecu będzie chodziło na nominalnych wartościach (nie zerowych).

 

mi jak padła przepływka to odpiąłem ją i auto chodziło tak idealnie że zastanawiałem się po co ona w ogóle jest

Ok :cool2: dzieki za sprostowanie :cool2: Moglem sie tylko domyslac jak to bedzie, bo doswiadczenia za duzego w autach nie mam.

Za to siedze troche w automatyce prZemyslowej, ale jak widac co firma to inna logika :mrgreen:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do tematu, moje auto zbiera się rewelacyjnie na każdym biegu od 2000 obr/min, mam wrażenie, że czasami lepiej a innym razem trochę muli. Ostatnio przy wymianie termostatu głównego zauważyłem, że przepływomierz jest zasyfiony, czy mogę go przepłukać benzynką lub naftą? W ogóle to czy taki zabieg w czymś mu pomoże?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Mam pytanko do Kolegów w sprawie wskazań ekonomizera .

Na każdym biegu idzie mi do 20 l. a czasem w trasie na 5 i 6 dochodzi odpowiednio do 17l i do 15l. i jest wtedy na tych biegach jakby trochę zamulony .

Gaz w podłogę i idzie słabiej . Po wyłączeniu silnika i zapłonu wszystko wraca do normy nawet przez 100 km. jest dobrze aż np. przy wyprzedzaniu na 5 znowu wychyla się tylko do 17l. a co za tym idzie słabiej się zbiera .

Auto po chipie i dpf off .( turbina nowa na gwarancji ).

Co może to powodować ? Jakaś zaślepka czy przepływka się zacina , że auto nie dostaje tyle paliwa ile potrzeba ?

Dzięki z góry za podpowiedzi .

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam podobną historię. Auto lepiej ciągnie na 3/4 gazu niż w podłodze, mało tego w podłodze więcej dymu.

Nauczyłem się jeździć z tym i w sumie nigdy nie wciskam do podłogi.

Robiłem testy przepływki i reszty i wszystko jest ok.

Turbo/sterownik działa dobrze. Nawet na hamowni dobrze to wygląda.

Po resecie adaptacji jest nieco lepiej ale to nie tak jak bym się spodziewał.

Ja to mam wrażenie że albo jest mało paliwa albo silnik go nie przemiela.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączam się do tematu, moje auto zbiera się rewelacyjnie na każdym biegu od 2000 obr/min, mam wrażenie, że czasami lepiej a innym razem trochę muli. Ostatnio przy wymianie termostatu głównego zauważyłem, że przepływomierz jest zasyfiony, czy mogę go przepłukać benzynką lub naftą? W ogóle to czy taki zabieg w czymś mu pomoże?

 

Sprawdz przeplywomierz w DIS'ie.

Przemywanie konczy sie zwykle zakupem nowej.

Jest jeszcze temat na bmw-sport o przewierceniu obudowy przeplywki.

Mam angielsko-jezyczny system = brak polskich znakow diakrytycznych - przepraszam :(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Mam pytanko do Kolegów w sprawie wskazań ekonomizera .

Na każdym biegu idzie mi do 20 l. a czasem w trasie na 5 i 6 dochodzi odpowiednio do 17l i do 15l. i jest wtedy na tych biegach jakby trochę zamulony .

Gaz w podłogę i idzie słabiej . Po wyłączeniu silnika i zapłonu wszystko wraca do normy nawet przez 100 km. jest dobrze aż np. przy wyprzedzaniu na 5 znowu wychyla się tylko do 17l. a co za tym idzie słabiej się zbiera .

Auto po chipie i dpf off .( turbina nowa na gwarancji ).

Co może to powodować ? Jakaś zaślepka czy przepływka się zacina , że auto nie dostaje tyle paliwa ile potrzeba ?

Dzięki z góry za podpowiedzi .

 

Podnoszę temat może ktoś wie o co chodzi w tym przypadku ?

Uszczelniony dolot od turbo i intercoolera do silnika - brak jakichkolwiek błędów .

Po prostu czasem wolniej dochodzi do zadanych parametrów jakby uciekało doładowanie .

Po restarcie wszystko wraca do normy i wciska w fotel aż do następnego " zacięcia się "

O co chodzi ?

Domek nad najczystszym jeziorem na Mazurach - Wakacje - Święta - Ferie - Weekendy - Sylwester -http://domkinarty.spanie.pl/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Od niedawna posiadam BMW 120d 163 KM z 2005 roku, sprowadzone osobiście z Niemiec z oryginalnym przebiegiem 161 tyś km. Gdy ją kupowałem miałem wrażenie że nie ma tych 163 KM. Po czasie stwierdziłem że zrobię w niej chip tunning, gdyż praca silnika nie była zadowalająca. Znalazłem przez forum magika z którym się umówiłem najpierw na diagnostykę, pózniej na ewentualną wymianę części przez chipem, żeby wszystko było na tip top. Po podpięciu do chyba 3 kompów wyszło że jest jeden poważny błąd na przepływomierzu, który komputer zapisał na 138 tyś km a pózniej na 158 tyś km. Dodam że auto pracuje równo, prędkość na autobanie to z 210 km/h ale jestem pewien że nie ma tych 163 km. Gdy silnik jest zimny i na dworze temperatura powietrza spada powiedzmy, poniżej +5C, zatrzęsie budą około 10 sekund i zakopci z wydechu. Pan Magik po przejechaniu się moim wozem stwierdził to samo i powiedział że na 100 % przepływomierz. Nowy to koszt 580 zł a używka która wcale nie jest powiedziane, że będzie sprawna - 200 zł. Z kompa wyszło że świece i moduł świec sprawne. Miał ktoś z was może taki sam problem. Szkoda wywalić 2 stówy na używaną przepływkę której nie będzie można zwrócić jak się okaże że problem leży gdzie indziej....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytanie ogólne.

Wymieniając przepływomierz w silniku n47d20c należy przeprowadzić jego adaptację? Czy INPA ma taką możliwość?

w kwestii samego przepływomierza...

kupować tylko oryginał czy mogę kupić BOSCH [bosch z tego co wiem produkuje przepływki dla BMW]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj prosto od BOSCHa, koszt 500-600 zamiast 1600, a jedyna różnica to brak znaczka BMW ;)

Znajdziesz bez trudu, na pewno będzie podany kod OE BMW a ten weźmiesz z http://www.bmwstore.pl albo http://www.realoem.com/bmw/select.do

 

Przy wymianie przepływki zawsze reset adaptacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.