Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

zabrałem sie dzisiaj za wymianę termostatu, ale niestety utknąłem.

nie moge sie uporać z odkręceniem wiatraka między chłodnicą a silnikiem i przez to nie mam dostepu do obiektu, który chce wymienić.

wiem że ma lewy gwint. ale niestety cały się kręci. próbowałem zblokować zeby odkręcić, ale skończyło się na 2 połamanych srubokrętach.

troche tam ciasno jest... macie na to jakis sposób?

silnik to m50b25, vanos.

Edytowane przez bartus
Opublikowano

wymiana przy 4 cyl wyglada na bułkę z masłem ;)

 

o co ma sie ten imbus (jego wolny koniec) zablokować? jakos nie moge sobie tego wyobrazic...

Opublikowano
wymiana przy 4 cyl wyglada na bułkę z masłem ;)

 

o co ma sie ten imbus (jego wolny koniec) zablokować? jakos nie moge sobie tego wyobrazic...

 

W 6 cylindrowym tez jest latwo. Miesiac temu meczylem sie ze swoja wymiana. Dorobienie klucza ktory by blokowal krecacy sie wiatrak jest niezbedne. Srubokret jest za slaby aby dobrze zablokowac, ma za maly przekroj na dodatek jest okragly i sie slizga, jedynie plaskownik moze wytrzymac sile jaka przykladamy do 32mm klucza.

Opublikowano

no i chyba sie poddam. 8mm imbus (ktoy jest na rysunku w podanym linku) napewno sie nie nadaje bo przede wszystkim nie miesci sie miedzy piaste, a srubki.

 

jest możliwość zakupienia czegos takiego jak to cudo do zablokowania czy to samoróbka :?: :roll:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Weź mocny klucz, załóż na śrubę wisco tak żebyś miał miejsce w kierunku odkrecania i łupnij młotem 'krótko i mocno' Bezwładność masy klucza zrobi swoje. Uważaj tylko żebyś nie przywalił w coś jeszcze młotkiem albo kluczem.
Opublikowano

próba "na siłę" już się odbyła... nawet przedłużyłem ramię klucza, pompe przyblokowałem... nadal ani drgnie. próbowałem też kluczem do rur i wielu innych dziwnych akcji.

 

może ktoś ze szczecina ma taką operacje już za sobą i byłby skłonny pomóc? chodzi tylko o odkręcenie :(

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ale ciągłeś normalnie za klucz czy traktowałeś go młotkiem?
Opublikowano

... bartus - wiem że wiesz ale czy Ty nie mylisz strony stukania ?

piszę tak bo kiedyś przerabiałem to .... / też silnik miał wisko / pamiętałem o lewym ale , .. popatrz tu ... :

 

http://www.nmia.com/~dgnrg/page_14.htm

 

ja pod śrubę pompy wodnej podłożyłem pionowo płaskownik chyba 4 mm , / lekko wypiłowany na lit . U . / ułożenie srub było na godz. 12 ,3 ,6 , 9 - ale to było ryzyko z mojej strony - można jeszcze przyblokować pasek klinowy / bardzej humanitarnie :mrgreen: / - ściśnij go czymś albo coś pokombinuj byle byś strony nie pomylił ...

* - w zależności od typu i wyposażenia
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Wiatrak z wiskiem odkręca się kluczem 32 - w prawo - zakładasz klucz i bijesz młotkiem od siebie od strony pasażera - tak z głową nie na siłę - powinno puścić.

 

Krzysiek.

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Opublikowano

wd 40 psikałem kilka razy...pierwszy raz wczoraj, zanim w ogole zaczałem sie z tą "śrubką" mocować. pozniej jeszcze wielokrotnie to powtórzyłem, miedzy innymi przed nocą. dzisiaj rano probowalem z mlotkiem i dalej nic. juz nie mam pomysłu wiec myśle ze "zlece to zawodowcom".

 

istnieje taka możliwość ze ktoś to zamocował na stałe? nie mialem przy tym samochodzie jeszcze zadnych oznak druciarstwa wiec i tutaj sie nie spodziewam, ale czy jest to mozliwe?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.