Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 291
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam wszystkich

Pragnę poinformować koleżanki i kolegów, że w dniu dzisiejszym odebrałem moje przerobione autko BMW F21 116i z 2012r z DYNOSOFT.

 

moc fabrycznie na pomiarze 144,2KM przy 4932 rpm (8 konny fabryczny bonus) i moment 249,3Nm przy 2845 rpm

moc po modyfikacji w trybie sport 213,8 KM przy 5503 rpm i moment 320,2 Nm przy 3313 rpm

 

PS.

Pozdrowienia i podziękowania dla Pana Wojtka z DYNOSOFT za wspaniałą i profesjonalną robotę.

Polecam.

Potwierdzam dynosoft jest ok robił mi pan wojtek dwa samochody i jestem zadowolony

pozdro i szerokości

Opublikowano (edytowane)
p.s potwierdzone info z 114i robi się dokładnie tak samo jak 116i ;-) czyli okolice 200-220hp

Czyli, zdecydowanie warto to zrobić :) .

Dzisiaj w końcu robiłem próby przyspieszenia do 100 na letnich oponach i mimo nie najlepszej pogody (przyczepność) udało mi się osiągnąć 6.3s :cool2:

Dodam jeszcze, że 400m zrobiłem równo w 14s :)

Edytowane przez irek.k
Opublikowano
p.s potwierdzone info z 114i robi się dokładnie tak samo jak 116i ;-) czyli okolice 200-220hp

 

Skąd takie informacje ? Bo jeśli rzeczywiście tak jest, to ameryka :cool2:

Opublikowano
p.s potwierdzone info z 114i robi się dokładnie tak samo jak 116i ;-) czyli okolice 200-220hp

 

Skąd takie informacje ? Bo jeśli rzeczywiście tak jest, to ameryka :cool2:

Tylko dla tych którym nie zależy na automacie. 114i z autoamtem nie był sprzedawany.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
Dobry czas irek i pomyśleć że to była taka niepozorna 116i

dzięki , też tak myślę :D

Opublikowano
p.s potwierdzone info z 114i robi się dokładnie tak samo jak 116i ;-) czyli okolice 200-220hp

 

Skąd takie informacje ? Bo jeśli rzeczywiście tak jest, to ameryka :cool2:

 

Jak to skąd takie informacje?

Przecież to identyczny samochód poza programem.....

Opublikowano
No ale pytanie, czy bebechy silnika oraz osprzęt (turbo, wtryski etc) jest taki sam ? Bo fakt, że pojemność jest taka sama jeszcze nic nie zmienia, tłoki mogą np nie być poddane jakieś obróbce cieplno-chemicznej itp itd.
Opublikowano
Trzeba sprawdzić osprzęt silnika i tyle, ale widziałem juz wykres i teoretycznie 14i to jest to damo co 16i i 18i...roznicy sa pewnie w osprzęcie typu zawias, hamulce itp.
Opublikowano

Bmw generalnie dąży do unifikacji. Chwała są nawet że najnowsze diesel i benzyny maja 1/3 tych samych części.

Jeśli sprawdzisz na realoem to się doszukasz że części są identyczne, ale to są części zamienne, w fabryce rzeczywiście mogło pójść co innego, ale to bardzo malo prawdopodobnie.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
No ale pytanie, czy bebechy silnika oraz osprzęt (turbo, wtryski etc) jest taki sam ? Bo fakt, że pojemność jest taka sama jeszcze nic nie zmienia, tłoki mogą np nie być poddane jakieś obróbce cieplno-chemicznej itp itd.

 

Dżizas.... temat przerabiany dwa lata temu.... :duh:

Weź przejrzyj stare posty i poszukaj trochę.

Czy naprawdę uważasz, że dla samochodów stworzonych dla Fahrschule, BMW poddał tłoki "obróbce cieplno-chemicznej" jak to ładnie napisałeś?

Chyba szybciej zmienili by aluminium z którego tłoki są zrobione, bo było by taniej... :)

114/116 i 118 to takie same samochody. 114 i 116 nie różni się niczym poza programem. 118 różni się wydechem za katalizatorem 2,5 cala vs 2 cale, dyfrem i przednimi hamulcami.

Silnikowo to identyczne samochody i nie mam na myśli tylko pojemności...

Opublikowano

Jest inne przełożenie główne.

118 ma krótsze przełożenie główne: 3,077:1.

Natomiast 114 i 116 mają trochę dłuższe przełożenie główne 2,813:1

125 to już całkiem inna bajka, ale to także inny silnik.

  • 1 miesiąc temu...
  • Członkowie klubu
Opublikowano
p.s potwierdzone info z 114i robi się dokładnie tak samo jak 116i ;-) czyli okolice 200-220hp

Czyli, zdecydowanie warto to zrobić :) .

Dzisiaj w końcu robiłem próby przyspieszenia do 100 na letnich oponach i mimo nie najlepszej pogody (przyczepność) udało mi się osiągnąć 6.3s :cool2:

Dodam jeszcze, że 400m zrobiłem równo w 14s :)

Kurczę, aż sie wierzyć nie chce w te 6.3, to wychodzi trochę szybciej niż seria 125i (6,4) i dużo szybciej niż 118i z boxem( AC Schnitzer podaje 7,1)

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam,

 

Jestem posiadaczem BMW F20, 2013 z silnikiem 114i, chciałbym zwiększyć moc o około 20-30 KM, czy jest to bezpieczne? Rozmawiałem z jedna z firm zajmujących się chiptuningiem, wspominali ze 114i, 116, 118 to te same silniki i spokojnie można zwiększyć moc do 170KM, czy faktycznie można tak zrobić bez żadnych konsekwencji w postaci psującego się później silnika?

 

Jeszcze jedno pytanie, jeżeli pokusiłbym się o zwiększenie mocy do 170 KM to czy powinienem zmienić ogumienie na szersze?

 

Byłbym ogromnie wdzięczny za wszelkie info odnośnie chiptuningu w tym silniku.

 

Z góry dzięki!

Przemek

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Jakie masz teraz opony? Rozumiem, ze skrzynia manual? Raczej przeciwników upgradu silnika nie znajdziesz na tym forum :D Jak ze wzgl. na nikle doswiadczenie nie bede sie wypowiadal. Wiesz, ze po wgraniu nowego programu istnieje mozliwosc utraty gwarancji, jezeli taka posiadasz?
Opublikowano

Musiałbym sprawdzić dokładnie ogumienie ale z tego co pamiętam to chyba 195/65/16 jakoś tak...

Odnośnie upgrade to kwestia czy zwiększać do 130 kilka czy do 170...wydaje mi się iż przy zwiększeniu mocy o około 25% nie powinno być żadnych problemów ( chociaż nie ukrywam iż kusi 170 KM ) szczególnie ze 114i i 116 to te same silniki, w 118i słyszałem że są już podobno nieco inne hamulce...nie jestem jednak pewien...

 

Odnośnie gwarancji to właśnie się skończyła. ( posiadam jedynie pakiet serwisowy )

 

Pozdrawiam,

Przemek

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Tak jak jest napisane wczesniej w tym watku, 118i ma wieksze hamulce z przodu, szerszy wydech i inne przelozenie. Silnik ten sam. Przy odpowiedniej eksploatacji nie powinno byc problemow.

Przy 170 hp 195 to pewnie troche malo, chyba ze lubisz sie slizgac tak jak jeden z kolegow, ktory przy 200 hp mial 195 opony :D Ja przy seryjnych 170 hp i zimowkach 205 w automacie na suchym musialem sie troche nameczyc, zeby trakcja zamigala, wiec przy manualu powinno byc w sam raz.

Opublikowano

Dzięki za info:)

Ogumienie pewnie i tak zmienię...

 

Generalnie jest to auto użytkowane w głównej mierze przez żonę która robi nim do 10 000 rocznie wiec może się i skusze na te 170 KM :)

 

Pozdro,

Przemek

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam,

 

Jestem posiadaczem BMW F20, 2013 z silnikiem 114i, chciałbym zwiększyć moc o około 20-30 KM, czy jest to bezpieczne? Rozmawiałem z jedna z firm zajmujących się chiptuningiem, wspominali ze 114i, 116, 118 to te same silniki i spokojnie można zwiększyć moc do 170KM, czy faktycznie można tak zrobić bez żadnych konsekwencji w postaci psującego się później silnika?

200KM z tego silnika to nie problem, nawet 210, i dobrze sobie z tym radzą :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.